Page 1


MUNDO XADREZ PORQUE LUGAR DE HOMEM É NA BARBEARIA

“A salvação vem do Senhor; sobre o teu povo seja a tua bênção” Salmos 3:8

2

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


EDITORIAL A Revista Mundo Xadrez esta chegando a sua segunda edição e a cada publicação podemos perceber que a família Barber esta aumentando, isto também é comprovado pelo número de leitores e participantes da revista. A responsabilidade em levar o Mundo da Barbearia até vocês é simplesmente uma ferramenta a é imensa, mas a satisfação de disponibilizarmos aos barbeiros do mundo inteiro esta ferramenta, onde o intercambio e o conhecimento são difundidos, nos faz dizer a você leitor que viemos para ficar e que a cada edição o amor por esta profição aumenta cada vez mais. Boa Leitura, e te espero na próxima edição.

La Revista Mundo Xadrez está llegando a su segunda edición y todas las publicaciones podemos ver que la familia de los barbeiros va en aumento, esto también se refleja en el número de lectores y participantes de la revista La responsabilidad de escribir el mundo de las barberias, a los lectores es grande, pero la satisfacción de disponibilizarmos a los peluqueros de todo el mundo esta herramienta, donde se difunden el intercambio y el conocimiento, nos hace que decimos lector que llegó para quedarse, y que cada edición, el amor por este profição esta en constante aumento. Buena lectura, y espero usted ya en la próxima edición. The Mundo Xadrez magazine is coming to its second edition and every publication we can see that the Barber family is increasing, this is also proven by the number of readers and participants of the magazine. The responsibility to take the Barber Shop World to you is immense, but the satisfaction of making barbers around the world with this tool, where exchange and knowledge are widespread, makes you tell the reader that we have come to stay and that every edition The love for this profession increases more and more. Good reading, and I'll wait for you next time.

La Magazine Mundo Xadrez sta arrivando alla sua seconda edizione ed ogni pubblicazione possiamo vedere che la famiglia Barber è in aumento, questo è dimostrato anche dal numero di lettori e partecipanti rivista. La responsabilità di guidare il mondo Barber Shop a voi è semplicemente uno strumento è immenso, ma la soddisfazione di disponibilizarmos per barbieri in tutto il mondo questo strumento, in cui lo scambio e la conoscenza sono diffusi, ci fa vi dico lettore che è venuto a stare e che ogni amore edizione per questo profição in costante aumento. Buona lettura, e vi auguro nella prossima edizione.

3

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PORTUGUES

BARBOTERAPIA Por: Rick Barber

A barboterapia vem ganhando espaço e muitos adeptos nos dias atuais. È importantes ter o conhecimento necessário para prestar um ótimo serviço aos seus clientes. Por isso nada melhor do que tirar algumas duvidas e aprendermos com um dos melhores barbeiros do Brasil e especialista em Barboterapia, estamos falando com Rick Barber, que prontamente nos atendeu e nos relatou essas importantes dicas. “Devido a exigência dos clientes, foi adaptado alguns processos para os homens que gostão de se cuidar, além da limpeza facial já tradicional, hoje se utiliza a esfoliação, aplicacão de Shaving gel, espuma e toalha quente ou vapor de ozônio, este ultimo é a mais nova técnica aplicada para abrir os poros. O vapor de Ozonio aplicado na pele, ajuda na restauração, gerando uma serie de benefícios que auxiliam no rejuvenescimento da pele, principalmente no rosto. Sua utilização permite a desintoxicação do organismo, provocando um efeito bactericida e fungicida, pois desinfecta a pele eviando assim as inflamações. Sendo então uma técnica de limpeza profunda e relaxante. A dica é realizar a barboterapia com uma boa musica e um ambiente aromatizado e relaxante” Rick Barber. Muitos ainda usam a toalha quente, mas não é simplesmente colocar agua quente na toalha ou esqunta-la no micoondas e coloca-la no rosto do cliente. Não! Todo o trabalho da barboterapia deve ter a utilização de técnicas. Para isso, sempre é recomendado participar de Workshopes e cursos de aperfeiçoamento, são neles que aprimoramos e aprendemos as técnicas com profissionais qualificados. Veja por exemplo, a utilização de toalha quente é recomendado colocar um óleo, é isso que vai dar aquela sensação orgástica de relaxamento quando aplicado no rosto. Mas não precisa muito, pois tende ficar mais forte quando a toalha é aquecida.

4

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


NOSSOS BRASUCAS

Meu nome é Jhonatan Kirchhoff , sou brasileiro, tenho 18 anos e moro na cidade de Bournemouth , no sul da Inglaterra , perto de Londres . Sou barbeiro desde maio de 2014. Tudo começou quando eu tinha quinze anos, eu era repositor de estoque em um pequeno supermercado, em Campo Grande- MS, e perto de minha casa tinha uma Barbearia, do meu amigo “Farofa”. O dono da barbearia era amigo de meu pai, e ele falou que queria expandir seu negocio, e surgiu a oportunidade de eu ir trabalhar na Barbearia dele. Fiz um curso de cinco meses de curso e fui aprender com o “Farofa”, em sua Barbearia. No começo eu era um pouco tímido, e estava meio contrariado, mas com o tempo fui pegando gosto pela profissão, no momento que não pensava somente no lado financeiro, comecei a admirar os cortes e querer fazer o melhor de mim, e ver a satisfação das pessoas e o reconhecimento pelo meu trabalho. Nesse mesmo tempo, dei entrada na documentação para conseguir a dupla nascionalidade, pois sou de origem Alemã, e quando formei no ensino médio, resolvi ir para a Europa, mas precisamente para Inglaterra, pois minha tia já morava lá. Na realidade não sabia bem o certo se iria a busca de estudo ou se iria me tornar um barbeiro no Reino Unido. EM junho desse ano, resolvi ir para a Inglatera, onde comecei a estudar Ingles, mas conhece uma Barbearia onde o dono é m brasileiro, e então tive a oportunidade de iniciar a trabalhar nela, onde estou ate os dias de hoje.

5

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Achei particularmente um pouco mais fácil de lidar com as pessoas, os ingleses são um pouco menos detalhistas do que ai no Brasil acredito que eles confiam muito no barbeiro, não são tão exigentes como no Brasil onde o brasileiro, pede pra ver o pezinho, reclama se não ficou perfeitamente alinhado, manda passar a reguá, aqui não. Eles cortao e vão embora. Não tem muita diferença nos cortes, a té porque muitos cortes que hoje estão em alta por ai no Brasil, já são executados a tempo aqui na Europa. As maquinas ão a maioria as mesmas, mas têm algumas que facilitam nosso trabalho, eu mesmo uso a Magic Cliper s em fio aqui. Trabalhar de Barbeiro aqui na Inglaterra é como em qualquer outro lugar do mundo, pois faço o que gosto. Mas há algumas coisas que são um pouco diferente do que aí no Brasil. Por exemplo, há o costume de as pessoas cortarem seus cabelos pelomenos uma vez por semana, alguns quando muito levam dez dias para procurarem uma barbearia. Outro fato interessante é que muitos pucos fazem a barba em casa, mesmo sendo somente para rasparem ou tira-la em sua totalidade. Cerca de 90% procura as barbearias, isso é bem diferente de muitos países da America do Sul. Tambem te a parte da gorjeta, isso é quase como um habito cotidiano, eles sente prazer de deixarem para o barbeiro uma gorjeta além do preço do corte. Os preços aqui variam, de 7 a 15 libras, aqui cobramos 11 Libras pelo corte. Quanto mais centralizado, mais caro é o valor. Mas a realidade é que o custro de vida aqui na Inglaterra é muito mais barato do que ai no Brasil fazendo uma comparação. Mesmo que ganhasse a metado do que estava ganhando ai como Barbeiro, eu teria uma vid melhor, pois seria como se ganha-se duas vezes mais devido ao custo de vida. E aqui uma libra equivale aproximadamente a quatro reais, o que é formidável.

6

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


A INSPIRAÇÃO QUE NASCE NA COMUNIDADE DA FAVELA DA ROCINHA PARA O MUNDO

Todo homem tem seus sonhos, porém, poucos conseguem realiza-los. Em meio à dificuldade e as muitas ofertas para caminhos que não convem, encontramos mais um grande vencedor, alguém que lutou, batalhou e realizou seu sonho, sendo hoje exemplo para todos nós, estamos falando de Brayan Da barbearia Rey Do Corte, localizado junto a comunidade da Rocinha –RJ. “A maior alegria que tenho em fazer um trabalho soial, é poder ver o sorriso das crianças, de elas ter gostado. Nisso somos reconhecidos, não é porque é um trabalho gratuito de uma pessoa que não pode pagar que eu não vou fazer meu trabalho. Os propios pais comentam, poxa que da hora ficou o corte no cabelo do meu filho, esse rapaz cortou supper bem. Muitos pais deixam seus filhos as vezes dois meses sem cortar o cabelo, pois estam desempregado. Para mim é gratificante poder ajudar meu próximo e ver a satisfação no rosto de todos”. Fazem apenas dois dois anos que tenho a barbearia, e a maior felicidade que eu tive é poder ver jovens de 12, 13 anos que estão se espelhando nos barbeiros, querendo se tornar um barbeiro. Há uns dois anos atraz a molecada se inspirava no trafico, na bandidagem. Pois muitos nem tem estrutura para ir para a escola, e eles olham o muleque com um cordão de ouro, com uma moto com dinheiro oriundo do trafico e muitos se envolvem, mas hoje com a explosão dos barbeiros muitos tem se inspirado. A dois anos so havia barbeiros velhos , pessoas de 30 anos para cima, hoje , muitos molques de 15 anos são barbeiros. Muitos cortam o cabelo comigo 7

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


e querem ser igual a mim, querem tarbalhar comigo. Espelham-se no nosso trabalho. Eu acho que sou um exemplo pela historia de vida que tenho, por ter nascido e crescido aqui e ter ensinado meu irmão com 13 anos a cortar cabelo, hoje ele trabalha comigo, e tem apenas 15 anos e é um ótimo profissional. Ter uma barbearia na favela e simples tem que sempre ta atualizada nos corte do momento e às vezes de alguns jogadores a mulecada sempre pedi corte do Neyma, listra do Cristiano Ronaldo e outros jogadores A moda dos corte no momento aquii na Rocinha esta sendo o Moicano desfasado, e o corte do Jaca!!! Meu sonho e poder sair do alugel, primeiramente ter uma barbearia minha onde nao pago aluguel, e ela ter um estilo tradicional, e logo poder comprar uma casa e ai eu fico, mas tranquilo. Neste ultimo dia das crianças, dediquei das 13hrs da tarde às 18 horas da noite para a comunidade, cortando gratuitamente durante dois dias. O preço por aqui do corte é variado, eu cobro apenas doze reais o corte, e quando é maquina e tesoura então cobro quatorze reais.

8

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


NA CADEIRA DO BARBEIRO Entrevista com Salvo Corigliano

A revista Mundo Xadrez atravessa o oceano e vai a Itália para entrevistar um dos melhores barbeiro da atualidade, estamos falando de Salvo Corigliano, este Italiano que tem inspirado barbeiros do mundo inteiro a usarem suas técnicas e criatividade, em busca do corte perfeito! Mundo Xadrez – Conte-nos um pouco sobre Salvo Corigliano? Salvo – Salvo é filho de agricultores, humilde e sorridente. Uma pessoa que saiu de casa para viver sozinho logo aos 15 anos. Desde lá, trabalhei duro e cultivei uma paixão pelo melhor emprego do mundo, o de ser um barbeiro! Mundo Xadrez - Como é ser um dos melhores barbeiros do Mundo? Salvo – É bom ser apreciado por todos, reconhecido pelos sacrifícios feitos, isto traz uma bagagem estupenda. Mundo Xadrez – Qual é a sua espcecialidade em cortes masculinos? Salvo – Em cortes masculinos faço tudo, a partir do coro a desaparecer ao longo graduativamente, Talvez me indentifico mais com o Razor Fade. Pente, navalha e tesoura, tatuagem (Desenhos).

9

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Mundo Xadrez – Como começou esta paixão pela barbearia? Salvo – A paixão vem de ser capaz de fazer o que eu gosto com o cabelo e dar vazão a minha criatividade. Mundo Xadrez – Como é lidar com as exigências dos europeus quanto a qualidade no corte? Salvo – O público europeu ficará satisfeito se há invenção e creatividade. É necessário ser aberto e olhar para todos eles, você certamente aprenderá muitas coisas. É claro que devemos sempre buscarmos conhecimento, aprender para depois ensinar, isto é muito importante.

Mundo Xadrez – Você pretende vir ao Brasil? Salvo – Sim, Recebi um convite para ir ao Brasil através de um colega (irmão) de profissão que sempre está indo ao Brasil. Para mim, estar no Brasil será algo maravilhoso. Mundo Xadrez – O que acha dessa nova geração de barbeiros e da explosão das barbearias no Brasil? Salvo – No Brasil há muitos bons profissionais que sabem atender seu publico e que cortm muito bem. Quanto a explosão das Barbearias no Brasil e no mundo, vejo isso como normal, pois é a melhor profissão do Mundo. Mundo Xadrez – Qual o seu conselho para aqueles que estão iniciando na profissão de barbeiro? Salvo – Quem vai começar está profissão, deve colocar a paixão, não medir esforços, sacrificar-se ao máximo, usar a criatividade, usar a fantasia, misturar tudo isso e levar sua profissão á sério. Mundo Xadrez – Deixe um recado para o Povo Brasileiro? Salvo – O que dizer ao povo Brasileiro. Eu conheci pessoas brasileiras que se tornaram para mim como uma família, pessoas sinceras e humildes, que ganharam o meu coração. Em poucas palavras, direi: Povo maravilhoso! Admiro os brasileiros estou ansioso para estar em breve com vocês. Saudações a todos.

10

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


A ESCOLHA DO CORTE PERFEITO Clayton Tomaz (Barbearia Palitó Xadrez)

Escolher o Corte Ideal é algo muito importante e na maioria das vezes, esta decisão sofre influencia direta do Barbeiro. Para isso, muitas Barbearias, como a Paletó Xadrez, inovam com o armazenamento da foto do cliente após o corte, onde na sua próxima volta à barbearia, antes de iniciar o corte é apresentada a fotografia para saber se o cliente vai continuar com o mesmo corte ou se vai querer um novo estilo. Sabemos que um bom corte pode lhe dar confiança, no caso de uma entrevista ou até mesmo em um enconto. Ele pode ser decisivo, pois a aparência conta muito, e o cabelo é algo a ser observado. Para aqueles que pensam que corte é tudo igual, estão totalmente equivocados, além do mais, um corte pode disfarçar orelhas grandes, clavice, afinar ou alongar o rosto, etc. Um corte de cabelo ideal tem que combinar com seu estilo de vida, ser adaptável para poder usar no trabalho e para quando quiser sair, apenas mudar apenas um pouco o penteado. Como então escolher o corte ideal? Ai que entra a participação do Barbeiro, que além de estar atualizado com os cortes da moda, tem que entender sobre visagismo, para orientar o corte de acordo com o rosto de cada cliente.

11

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


BARBER ARTE

Com o intuito de combater as drogas e incentivar a Arte, surge na colombia um grande projeto social entre os barbeiros. Sim, estamos falando do Projeto Barber Arte, que conseguiu não somente unir barbeiros e artistas da colombia mas do mundo todo. Este projeto tem como fundador e presidente Martin Cortes, que além de oferecer intercambio cultural entre os participantes, oferece ferramentas que facilita o trabalho e desenvolvimento de uma barbearia, como por exemplo, um aplicativo para localizar através do seu celular a barbearia afiliada mais perto do local onde você se encontrar. Mas não é somente isso, cada vez mais é notório o crescimento desta família, hoje existem muitos brasileiros e barbeiros do muito inteiro que se afiliaram a este projeto. Nosso amigo Martins e todos membros do Barber Art, andam pelas ruas de Medelim anunciando que através da Arte é possível sair dos mundos da drogas e que sempre há uma nova chance para recomeçar. Alem dos aconselhamentos, são levado ás ruas da Colombia obras de arte, musica e claro, o trabalho voluntário de cortes gratuiros a população e aos moradores de rua. Podemos afirmar que nasce em Medelim a capital cultural das barbearias, pois o Projeto Barber Art se prepara inaugurar cerca de 30 galerias de arte junto as Barbearias entre o setor 70 e o centro de Medelim. “Nossa historia apenas esta começando, estamos levando a paz a America Latina, queremos nos tornar a rede social de barbeiros maior do mundo e levarmos as pessoas os serviços de uma barbearia e a musica, a arte e a cultura. O Barbeiro desempenha um papel protagonico na parte social” Martin Cortez.

12

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Aos barbeiros interessados a fazerem parte deste projeto basta entrar em contato com nosso amigo Martins Cortes pelo seu facebook: https://www.facebook.com/barberfamilyapp?ref=ts&fref=ts Ou em contacto por Watzap: +57 323 3254209

13

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


A ARTE DO DESENHO Qual o Segredo para fazer desenho?

Por: Ph Do Corte

Já não basta apenas um corte, o que esta e, alta aqui no Brasil é além de cortes degrade, o pedido por parte da grande maioria de jovens e também adultos, os mais variados tipos de desenhos ou simplesmente alguns riscos. E Para melhor entender esta Arte e ajudar aqueles barbeiros iniciantes que nunca fez nenhum tipo de desenho, entrevistamos um dos melhores Barbeiros do Brasil que domina esta Arte, estamos falando de Ph Do Corte ou simplesmente Pedro Felix, da Barbearia Star Barber Shop, do Estado de Minas Gerais. E a pergunta é: Qual o Segredo para fazer um desenho? “Bom, acredito que muitos têm o Don, mas a grande maioria vai desenvolvendo as técnicas e aprimorando com o passar do tempo. Eu mesmo comecei na marra, na curiosidade” Ph do Corte. Como uma pessoa pode começar a Desenhar ou simplesmente fazer algum risquinho sem nunca ter feito antes? “Sugiro que primeiramente, veja alguns vídeos no youtub, grave em seu celular algumas fotos, e que de inicio, ela compre um lápis de creon branco, em qualquer farmácia aqui no Brasil você encontra. Marque com o lápis e se ficou legal então use a navalha ou em alguns casos a maquina de acabamento. Sugiro que aquela pessoa que nunca desenhou, comece com alguns riscos, frontais e laterais, e depois que pegar a confiança comece a fazer alguns desenhos mais simples como uma estrela ou um diamante.” Ph Do Corte. Nem todos os desenhos são feitos primeiramente na maquina de Acabamento? “Não. Alguns desenhos como a pena, por exemplo, ela necescita de maior mobilidade e destreza, é muito melhor e fica mais bonita quando feita somente na gilete ou com o uso da navalha. Eu mesmo gosto de pigmentar depois para dar um realce no desenho. Hoje tem desenhos em 3D, onde se utiliza a maquina para fazer o desfarce e a navalha para fazer a marcação e a forma do corpo do desenho.” Ph Do Corte.

14

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOÇAO: “MEU TRABALHO É UMA ARTE” Fotos selecionadas:

Lucas – Barbearia Don Lucas

Fernando Herreira- Barbearia WEB Barber

Campo Grande –MS

Thanger Ramos – Arts Black

São Leopoldo –RS

Gabriel Rodrigues – Rodrigues Barber Santa Barbara do Oeste – SP

São Vicente- SP

15

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOÇAO: “MEU TRABALHO É UMA ARTE” Fotos selecionadas:

Roger Mariano – LH Barber Shop

Claudia Luz – Ponto Alto Da Beleza

São Luiz Gonzaga - RS

Hector Juan Valverd – Barber Thor

Lajeado -RS

Henrique Moscovo – Premium Barbearia

Valência – Espanha

São Paulo -SP

16

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ESPAÑOL

BARBOTERAPIA

Por: Rick Barbero

El barboterapia es cada vez más populares y aficionados muchos hoy en día, es importante tener los conocimientos necesarios para ofrecer un buen servicio a sus clientes. Así que nada mejor que tomar algunas dudas y aprender de uno de los mejores peluqueros en Brasil y experto Barboterapia, estamos hablando con Rick Barber, que rápidamente nos sirvió y nos dejó estos importantes consejos. "Debido a la exigencia de los clientes, se ha adaptado algunos procesos para hombres gostão a mirar más allá de la leche de limpieza exfoliación ya tradicional, ahora se utiliza, la aplicación de la espuma de afeitar y gel de toalla caliente o vapor de ozono, este último es la nueva técnica utilizada para abrir los poros. El vapor de ozono aplicado a la piel, ayuda en la restauración, la creación de una serie de beneficios que ayudan en el rejuvenecimiento de la piel, especialmente la cara. Su uso permite la desintoxicación del cuerpo, causando un efecto bactericida y fungicida, así desinfecta la inflamación eviando piel. entonces es una técnica de limpieza profunda y relajante. El truco es darse cuenta de barboterapia con buena música y ambiente perfumado y relajante "Rick Barber. Muchos siguen utilizando la toalla caliente, pero no es poner agua caliente en la toalla o esqunta en micoondas y lo puso en la cara del cliente. No! Todo el trabajo de barboterapia debe tener el uso de técnicas. Por lo tanto, siempre es recomendable para participar en cursos de desarrollo Workshopes y en ellos hay que mejorar y aprender las técnicas con profesionales cualificados. Véase, por ejemplo, se recomienda el uso de una toalla caliente para poner un aceite, esto es lo que va a dar esa sensación orgásmica de la relajación cuando se aplica a la cara. Pero usted no necesita mucho, ya que tiende a hacerse más fuerte cuando se calienta la toalla.

17

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


NUESTROS BRASUCAS

Mi nombre es Jhonatan Kirchhoff, soy brasileña, tengo 18 años y vivo en la ciudad de Bournemouth, en el sur de Inglaterra, cerca de Londres. Soy un peluquero desde mayo de 2014. Todo comenzó cuando tenía quince años, yo estaba reposición de existencias en una pequeña tienda de comestibles en Campo Grande MS, y cerca de mi casa tenía una barbería, mi amigo "farofa". El dueño de la barbería era un amigo de mi padre, y él dijo que quería ampliar su negocio, y surgió la oportunidad para mí trabajar en su barbería. Tomé un curso de curso de 5 meses y aprendo de Farofa en su barbería. Al principio estaba un poco tímido, y estaba un poco molesto, pero con el tiempo que estaba tomando Goto la profesión en el momento en que no sólo pensando en el aspecto financiero, empecé a admirar los recortes y quieren hacer lo mejor posible y ver la satisfacción las personas y el reconocimiento por mi trabajo. En ese momento, entré en la documentación para obtener el doble nascionalidade, porque yo soy de origen alemán, y cuando me gradué de la escuela secundaria, decidí ir a Europa, sino precisamente a Inglaterra porque mi tía vivía allí ya. En realidad yo no sabía muy bien seguro de si la búsqueda sería estudiar si sería convertido en un peluquero en el Reino Unido. En junio de este año, me decidí a ir a Inglatera donde empecé a estudiar Inglés, pero conocer una barbería donde el dueño es m

18

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


brasileña, y luego tuvo la oportunidad de empezar a trabajar en ella, donde estoy hasta el día de hoy. sobre todo nos pareció un poco más fácil de tratar con la gente, el Inglés son un poco menos meticuloso que Hai en Brasil creen que realmente confían en el barbero, no son tan exigentes como en Brasil, donde brasileña, pidió ver al pequeño pie, se queja no se alinea perfectamente, envía pasar la regla, no aquí. Ellos Cortao y se van. No hay mucha diferencia en los cortes, el té, ya que muchos recortes que ahora están en alto por ahí en Brasil ya se ejecuta el tiempo aquí en Europa. Las máquinas más el mismo, pero tiene algunos que facilitan la nuestro trabajo, yo incluso utilizar los Clippers mágicos s en alambre de aquí.

el trabajo del peluquero aquí en Inglaterra es como en cualquier otra parte del mundo, porque hago lo que me gusta. Pero hay algunas cosas que son un poco diferente que aquí en Brasil. Por ejemplo, existe la costumbre de la gente cortó el pelo pelomenos vez a la semana, a lo sumo algunos toman diez días para buscar una barbería. Otro hecho interesante es que muchos pucos no se afeitan en casa, aunque sólo sea para afeitar o llevarlo en su totalidad. Alrededor del 90% de las búsquedas de peluquero, esto es bastante diferente de muchos países de América del Sur. También se parte de la punta, esto es casi como un hábito diario, se sienten felices de dejar a la peluquería una punta, además de la reducción de precios . Los precios oscilan entre los 7 a 15 libras, aquí se cobra 11 libras por el corte. Cuanto más centralizado, más caro es el valor. Pero la realidad es que el custro de la vida aquí en Inglaterra es mucho más barato que en Brasil haciendo una comparación. Incluso si ganó a la mitad de lo que ganaba alrededor como peluquero, me gustaría tener un mejor vid, ya que sería como para ganar dos veces más debido al costo de vida. Y aquí una libra equivale a aproximadamente cuatro reales, que es grande.

19

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


INSPIRACIÓN QUE NACE EN LA COMUNIDAD Rocinha DE LA VILLA PARA EL MUNDO

Cada uno tiene sus sueños, pero pocos pueden disponer de ellos. En medio de las dificultades y muchas ofertas para caminos que no es apropiado, la mayoría encontró un ganador, un luchador contra, luchado y nos dimos cuenta su sueño y ahora es un ejemplo para todos nosotros, que estamos hablando de Brayan La barbería Rey corte, situado a lo largo comunidad de Rocinha -RJ. "La mayor alegría que tengo en hacer una obra soial, es ver las sonrisas de los niños, que han disfrutado. En ese nos reconoce, no es porque se trata de un trabajo libre de una persona que no puede pagar, no voy a hacer mi trabajo. Los padres comentan Propios, el tiempo que poxa estaba cortando el pelo de mi hijo, ese niño corte la cena también. Muchos padres dejan a sus hijos a veces dos meses sin un corte de pelo, porque estam paro. Para mí es gratificante ayudar a mi vecino y ver la satisfacción en los rostros de todos ". Yo sólo dos años tengo dos la peluquería, y la mayor felicidad que tuve es ver a los jóvenes de 12 a 13 años se reflejan en las peluquerías, querer convertirse en un peluquero. Un par de años atraz los niños se inspiró en el tráfico de bandolerismo. Debido a que muchos no tienen estructura para ir a la escuela, y se ven, el palo de golf con una cadena de oro con una motocicleta con el dinero del tráfico y muchos están involucrados, pero hoy en día con los peluqueros explosión muchos se han inspirado. Los dos años de edad, así que había barberos, las personas de 30 años de edad en adelante, hoy muchos molques 15 son barberos. Muchos cortar el pelo a mí y quieren ser como yo, yo quiero tarbalhar. Se ven en nuestro trabajo. Creo

20

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


que soy un ejemplo de la historia de la vida He, después de haber nacido y criado aquí y he enseñado a mi hermano de 13 años para cortar el pelo hoy que trabaja conmigo, y tiene sólo 15 años y es un gran profesional Que tiene una peluquería en el barrio pobre y simple siempre tienen ta actualizan en el corte de tiempo y, a veces algunos jugadores siempre mulecada ordenó cortar Neyma, raya Cristiano Ronaldo y otros jagadores La moda de acortar el tiempo aquii en Rocinha está siendo compensado el mohicano, y cortando el Jaca !!! Mi sueño y salir de la venta de arrendamiento, en primer lugar tienen una barbería donde no es mi alquiler pagado un estilo tradicional, y pronto será capaz de comprar una casa y luego yo soy pero tranquilo En este último día de los niños, dediqué la 13hrs pm el 18 pm para la comunidad, de corte libre para dos días. El precio aquí es cortar variada, que cobro sólo doce años de corte real, y cuando es la máquina y tijeras, luego se detiene catorce reales.

21

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


EL SILLA DE EL BARBERO

Entrevista a menos que Corigliano

La revista del ajedrez del mundo a través del océano y se va a Italia para entrevistar a uno de los mejores barbero de hoy, estamos hablando sobre Salvo Corigliano, este italiano que ha inspirado a los peluqueros de todo el mundo para utilizar sus técnicas y la creatividad, en busca de la corte perfecto! Mundial de Ajedrez - Cuéntanos un poco sobre Salvo Corigliano? Excepto - sino el hijo de agricultores, humilde y sonriente. Una persona que se fue se fue de casa para vivir solos después de tan sólo 15 años. A partir de ahí, he trabajado duro y se cultiva una pasión por el mejor trabajo del mundo, para ser un peluquero! Mundial de Ajedrez - ¿Cómo ser uno de los mejores peluqueros del mundo? Salvo - Es bueno para ser disfrutado por todos, reconocen los sacrificios hechos, que aporta una tremenda equipaje. Mundial de Ajedrez - ¿Cuál es su espcecialidade en recortes de los hombres? Excepto - En cortes masculinos hacer todo, desde el coro a desaparecer con el graduativamente, tal vez me indentifico más con la maquinilla de afeitar de fundido. Peine, maquinilla de afeitar y tijeras, tatuaje (Dibujos). Mundial de Ajedrez - ¿Cómo hizo esta pasión por la peluquería?

22

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Salvo - La pasión viene de ser capaz de hacer lo que quiera con el pelo y dar rienda suelta a mi creatividad. Mundial de Ajedrez - ¿Cómo lidiar con los requisitos de calidad europea como el corte? Salvo - El público europeo será satisfecha si existe invención y la creatividad. Es necesario estar abiertos y mirar a todos ellos, que seguramente va a aprender muchas cosas. Por supuesto, siempre debemos buscar el conocimiento, aprender y luego enseñar, esto es muy importante.

Mundial de Ajedrez - ¿Quieres venir a Brasil? Salvo - Sí, he recibido una invitación para ir a Brasil a través de una profesión colega (hermano) que siempre se va a Brasil. Para mí, estar en Brasil será algo maravilloso. Mundial de Ajedrez - ¿Qué piensa usted de esta nueva generación de barberos y la explosión de las peluquerías en Brasil? Salvo - En Brasil hay muchas personas buenas que saben cómo satisfacer a su público y cortm bien. A medida que la explosión de los peluqueros en Brasil y en el mundo, lo ven como normal, es la mejor profesión del mundo. Mundial de Ajedrez - ¿Cuál es su consejo para aquellos que están empezando en la profesión de barbero? Salvo - ¿Quién va a comenzar es la profesión debe poner pasión, sin esfuerzo, sacrificio más, utilizar la creatividad, la fantasía utilizar, mezclar todo y tomar en serio su profesión. Mundial de Ajedrez - Deja un mensaje para el pueblo brasileño? Excepto - ¿Qué decir al pueblo brasileño. Me encontré con gente de Brasil que se han convertido para mí como de la familia, la gente sincera y humilde que ganaron mi corazón. En pocas palabras, diría: gente maravillosa! Admiro a los brasileños y respeto mucho y espero estar pronto con vosotros. Un saludo a todos.

23

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ELECCIÓN DE LA CORTE PERFECTO Clayton Tomaz (Barber Palito Ajedrez)

Elegir el corte ideal es muy importante y la mayor parte del tiempo, esta decisión sufre la influencia directa de Barber. Por esto, muchas barberías como PALETO ajedrez, innovar con almacenamiento de fotos del cliente después del corte, que en su próxima vuelta a la peluquería, antes de iniciar el corte muestra la foto para ver si el cliente va a continuar con el mismo cortar o si desea un nuevo estilo. Sabemos que un buen corte puede dar confianza en el caso de una entrevista o incluso un enconto. Puede ser decisiva, porque la apariencia cuenta mucho, y el pelo es algo que debe ser respetado. Para aquellos que piensan que el corte es todo lo mismo, son totalmente equivocado, por otra parte, un corte puede encubrir grandes orejas, clavice, afilar o alargar la cara, etc. Un corte de pelo ideal tiene para que coincida con su estilo de vida, ser adaptable a fin de utilizar en el trabajo y cuando se quiere salir, basta con cambiar un poco el peinado. Entonces, ¿cómo elegir el lado derecho? Aquí entra la participación de Barber, que además de estar actualizado con los cortes de moda, tiene que entender que en la cosmetología, para guiar a la Corte de conformidad con el rostro de cada cliente.

24

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


BARBER ART

Con el fin de luchar contra las drogas y fomentar el arte, aparece en Colombia un gran proyecto social entre los Barbeiros. Sí, estamos hablando de Project Barber Art, que no sólo podrían unirse a los peluqueros y los artistas de Colombia, sino en todo el mundo. fundador y presidente Martín Cortés de este proyecto, que además de proporcionar el intercambio cultural entre los participantes, ofrece herramientas para facilitar el trabajo y el desarrollo de una peluquería, por ejemplo, una aplicación para localizar en su barbería móvil más cerca del afiliado donde usted se encuentra. Pero no sólo eso, cada vez es más evidente el crecimiento de esta familia, hoy en día hay muchos brasileños y barberos de la muy entera que está afiliada a este proyecto. Nuestro amigo Martins y todos los miembros del Arte Barber, caminan por las calles de Medellín, anunciando que a través del arte puede dejar el mundo de las drogas y que siempre hay una nueva oportunidad para empezar de nuevo. Además del asesoramiento, que se toman de la Colombia calles obras de arte, la música y, por supuesto, los voluntarios gratuiros corta la población y de las personas sin hogar. Podemos decir que nació en Medellín capital cultural de peluquería porque el Proyecto de Arte Barbero se prepara para inaugurar unas 30 galerías de arte a lo largo de los peluqueros entre el sector 70 y el centro de Medellín. "Nuestra historia acaba este principio, estamos trayendo la paz a América Latina, queremos hacer más grandes y llevar a la gente lo social barberos de red del mundo a una peluquería y servicios de música, arte y cultura. El barbero juega un papel principal en la parte social "Martín Cortés.

25

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Los barbeiros interesados en ser parte de este proyecto, por favor póngase en contacto con nuestro amigo Martins Cortés por su facebook :https://www.facebook.com/barberfamilyapp?ref=ts&fref=ts Ou em contacto por Watzap: +57 323 3254209

26

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


DISEÑO DEL ARTE ¿Cuál es el secreto para Deseñar?

Por: Ph Do Corte No es suficiente un simple corte, lo que esto y alta en Brasil está más allá de los recortes se degradan, la solicitud de la gran mayoría de los jóvenes y también a los adultos, todo tipo de diseños o simplemente algunos riesgos. Y para entender mejor este arte y ayudar a los barberos principiantes que nunca han hecho cualquier tipo de diseño, se entrevistó a uno de los mejores peluqueros en Brasil que domina este arte, estamos hablando de Ph du Cortet o simplemente Pedro Felix, el peluquero estrella Barbero, Estado Minas Gerais. Y la pregunta es: ¿Cuál es el secreto para hacer un dibujo? "Bueno, creo que muchos tienen el don, pero la gran mayoría a desarrollar las técnicas y mejorar con el tiempo. Incluso empecé el camino difícil en la curiosidad "Ph de la Corte. ¿Cómo puede una persona comenzar a dibujar o simplemente hacer algo de risquinho nunca han hecho antes? "Te sugiero primero, ver algunos videos en youtub, graves en su celda unas cuantas fotos, y al principio, ella comprar un lápiz creon blanca en cualquier farmacia que se encuentra aquí en Brasil. Marque con lápiz y era fresco a continuación, utilizar el cuchillo o en algunos casos la máquina de acabado. Sugiero que esa persona que nunca se sacó, se inicia con algunos riesgos, frontal y lateral, y después de conseguir la confianza para empezar a hacer algunos diseños simples, como una estrella o un diamante. "Corte Ph. No todos los diseños están hechos principalmente en la máquina de acabado? "No. Algunos diseños como pluma, por ejemplo, se necescita mayor movilidad y destreza, es mucho mejor y es más bella cuando haga sólo sobre la navaja o el uso de la maquinilla de afeitar. Incluso me gusta pigmentaria a continuación para dar una mejora en el dibujo. Hoy en día cuenta con dibujos en 3D, donde se utiliza la máquina para hacer el disfraz y la maquinilla de afeitar para hacer el marcado y la forma del diseño del cuerpo. "Ph Du Corte.

27

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOCIÓN: "MI TRABAJO ES UN ARTE" Fotos selecionadas:

Lucas – Barbearia Don Lucas

Fernando Herreira- Barbearia WEB Barber

Campo Grande –MS

Thanger Ramos – Arts Black

São Leopoldo –RS

Gabriel Rodrigues –Rodrigues Barber Santa Barbara do Oeste –SP

São Vicente- SP

28

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOCIÓN: "MI TRABAJO ES UN ARTE" Fotos selecionadas:

Roger Mariano – LH Barber Shop

Claudia Luz – Ponto Alto Da Beleza

São Luiz Gonzaga - RS

Hector Juan Valverd – Barber Thor

Lajeado -RS

Henrique Moscovo – Premium Barbearia

Valência – Espanha

São Paulo -SP

INGLESH

29

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


BARBOTHERAPY

By: Rick Barber

Barbootherapy has been gaining ground and many adepts these days, it is important to have the knowledge necessary to provide a great service to their clients. For this reason, nothing better than to take some doubts and learn from one of the best barbers in Brazil and a specialist in Barboterapia, we are talking to Rick Barber, who promptly answered us and left us these important tips. "Due to the customers' demands, some processes have been adapted for the men who like to take care of themselves, besides the traditional facial cleansing, today we use exfoliation, Shaving gel application, foam and hot towel or ozone vapor, the latter is The newest technique applied to open the pores. The Ozonium vapor applied to the skin, helps in the restoration, generating a series of benefits that aid in the rejuvenation of the skin, mainly in the face. Its use allows the detoxification of the organism, provoking a bactericidal and fungicidal effect, as it disinfects the skin thus avoiding the inflammations. This is a deep and relaxing cleaning technique. The tip is to perform the barboterapia with a good music and a flavored and relaxing atmosphere "Rick Barber. Many still use the hot towel, but do not simply put hot water on the towel or put it down on the micoondas and put it on the customer's face. No! All the work of barbo therapy should have the use of techniques. For this, it is always recommended to participate in Workshopes and improvement courses, it is in them that we improve and learn the techniques with qualified professionals. See for example, the use of warm towel is recommended to put an oil, this is what will give that orgasmic feeling of relaxation when applied on the face. But it does not need much, as it tends to get stronger when the towel is heated.

30

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


OUR BRASUCAS

My name is Jhonatan Kirchhoff, I am Brazilian, I am 18 years old and I live in the city of Bournemouth, in the south of England, near London. I have been a barber since May 2014. It all started when I was fifteen, I was stock repository in a small supermarket in Campo Grande MS, and near my house I had a Barber Shop, from my friend "Farofa". The owner of the barber shop was my father's friend, and he said he wanted to expand his business, and the opportunity arose for me to go to work at his Barber Shop. I did a course of 5 months of course and I went to learn with the Farofa in his Barber shop. At first I was a little shy, and I was a bit upset, but over time I got goto by the profession, the moment I was not only thinking about the financial side, I started to admire the cuts and want to do my best and see the satisfaction Recognition of my work. At the same time, I entered the documentation to achieve the duality of birth, since I am of German origin, and when I graduated high school, I decided to go to Europe, but precisely to England, because my aunt already lived there. I did not really know for sure whether I would go to study or whether I would become a barber in the UK. In June of that year, I decided to go to England, where I began to study English, but I know a Barber shop where the owner is Brazilian, and then I had the opportunity to start working on it, where I am until today.

31

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


I found it a little easier to deal with people, the British are a little less detailed than there in Brazil I believe they trust the barber a lot, they are not as demanding as in Brazil where the Brazilian, asks to see the little foot, complains If it was not perfectly aligned, send the rule, not here. They cut and leave. There is not much difference in the cuts, the tea because many cuts that are currently on the rise in Brazil, are already executed in time here in Europe. The machines are mostly the same, but there are some that make our job easier, I even use Magic Cliper's on the wire here.

Working Barber here in England is like anywhere else in the world, because I do what I like. But there are some things that are a bit different than there in Brazil. For example, it is customary for people to cut their hair at least once a week, some when it takes ten days to look for a barbershop. Another interesting fact is that many pucos shave at home, even if only to shave or take it out in its entirety. About 90% are looking for barbershops, this is very different from many South American countries. Also part of the tip, this is almost like a daily habit, they are happy to leave for the barber a tip beyond the price of the cut . The prices here range from 7 to 15 pounds, here we charge 11 pounds for the cut. The more centralized, the more expensive the value. But the reality is that the cost of living here in England is much cheaper than there in Brazil making a comparison. Even if I gained the metada of what I was gaining there as a Barber, I would have a better vid, because it would be like if you earn yourself twice as much because of the cost of living. And here a pound is roughly equivalent to four reales, which is formidable.

32

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIĂ‡ĂƒO GRATUITA


THE INSPIRATION THAT IS BORN IN THE COMMUNITY FROM THE ROLE OF THE ROLE TO THE WORLD

Every man has his dreams, but few can do them. In the middle of the difficulty and the many offers for ways that do not suit us, we find another great winner, someone who fought, battled and fulfilled his dream, being today an example for all of us, we are talking about Brayan. Community of Rocinha-RJ. "The greatest joy I have in doing social work is to be able to see the children's smile, if they have liked it. In this we are recognized, it is not because it is a free work of a person who can not pay that I will not do my job. The parents themselves comment, although the time has come for the cut in my son's hair, that boy cut supper well. Many parents leave their children sometimes two months without cutting their hair because they are unemployed. It is gratifying for me to be able to help my neighbor and see satisfaction in everyone's face. " It's only been two years since I've had the barbershop, and the greatest happiness I've had is being able to see 12- to 13-year-olds who are mirroring themselves in the barbers, wanting to become a barber. A couple of years after the kid was inspired by the traffic, the banditry. For many have no structure to go to school, and they look, the mule with a gold cord, a motorcycle with money from the traffic and many are involved, but today with the explosion many barbers have been inspired. Two years ago there were only old barbers, people from 30 years up, today, many 15 year old molkes are barbers. Many cut their hair with me and want to be like me,

33

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


they want to work with me. They mirror our work. I think I am an example for the life story I have, for being born and raised here and having taught my brother at the age of 13 to cut hair, today he works with me, and is only 15 years old and is a great professional To have a barber shop in the favela and simple has that always ta updated in the cut of the moment and sometimes of some players the mulecada always asked for cut of Neyma, stripe of Cristiano Ronaldo and other jagadores The fashion of the cut at the moment here in the Rocinha is the outdated Moicano, and the cut of Jaca !!! My dream is to be able to get out of the office, first to have a barber shop where I do not pay rent a traditional style, and soon I can buy a house and then I will be more quiet On this last day of the children, I spent from 1 pm to 6 pm for the community, cutting free for two days. The price here of the cut is varied, I charge only twelve reais the cut, and when it is machine and scissors, then I charge fourteen reais.

34

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ON THE BARBER'S CHAIR

Interview with Salvo Corigliano

The magazine Mundo Chess crosses the ocean and goes to Italy to interview one of the best barbers of today, we are talking about Salvo Corigliano, this Italian who has inspired barbers from around the world to use their techniques and creativity, in search of the perfect cut! World Chess - Tell us a little about Salvo Corigliano? Salvo - Salvo is the son of farmers, humble and smiling. A person who left left home to live alone at the age of 15. Since then, I have worked hard and cultivated a passion for the best job in the world, that of being a barber! Chess World - What is it like to be one of the best barbers in the world? Salvo - It is good to be appreciated by all, recognized for the sacrifices made, this brings a great baggage. World Chess - What is your espciality in male courts? Salvo - In male courts do everything, from the chorus to disappear along graduatively, Maybe I identify more with the Razor Fade. Comb, razor and scissors, tattoo (Drawings). Chess World - How did this passion for barbershop begin? Salvo - The passion comes from being able to do what I like with the hair and give vent to my creativity. Chess World - How is it to deal with the demands of Europeans on cutting quality?

35

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Saved - The European public will be satisfied if there is invention and creativity. It is necessary to be open and to look at all of them, you certainly learn many things. Of course we should always seek knowledge, learn to teach later, this is very important.

World Chess - Do you intend to come to Brazil? Except - Yes, I received an invitation to go to Brazil through a colleague (brother) of profession who is always going to Brazil. For me, being in Brazil will be wonderful. Mundo Chess - What do you think of this new generation of barbers and the explosion of barbershops in Brazil? Salvo - In Brazil there are many good professionals who know how to serve your audience and who cut very well. As for the explosion of the Barber shops in Brazil and the world, I see this as normal, because it is the best profession in the World. Chess World - What's your advice to those who are starting out in the barber profession? Salvo - Who is going to start is a profession, must put the passion, not to measure efforts, to sacrifice to the maximum, to use the creativity, to use the fantasy, to mix all this and to take his profession seriously. World Chess - Leave a message for Povo Brasileiro? Salvo - What to say to the Brazilian people. I have met Brazilian people who have become for me as a family, sincere and humble people who have won my heart. In a few words, I will say: Wonderful people! I admire the Brazilians and I respect them a lot and I look forward to being with you soon. Greetings everyone.

36

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


THE CHOICE OF PERFECT CUTTING Clayton Tomaz (Baritearia Palitó Chess)

Choosing the Ideal Cut is something very important and in most cases, this decision is influenced directly by the Barber. To do this, many Barber Shops, such as the Chest Stick, innovate with the customer's photo storage after the cut, where on his next return to the barber shop, before starting the cut the photograph is presented to know if the customer will continue with the same Cut or if you want a new style. We know that a good cut can give you confidence, in the case of an interview or even in an encounter. It can be decisive because the appearance counts a lot, and the hair is something to be observed. For those who think that cut is all the same, they are totally mistaken; in addition, a cut can disguise large ears, claw, tune or lengthen the face, etc. An ideal haircut has to match your lifestyle, be adaptable to be able to use at work and when you want to go out, just change the hairstyle just a little bit. How then to choose the ideal cut? Then there is the participation of the Barber, who in addition to being updated with fashion cuts, have to understand about visagism, to guide the cut according to the face of each client.

37

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


BARBER ARTE

With the aim of combating drugs and encouraging art, a great social project among barbers emerges in Colombia. Yes, we are talking about the Barber Art Project, which managed not only to unite barbers and artists from Colombia but from all over the world.

This project has as founder and president Martin Cortes, which in addition to offering cultural exchange among the participants, offers tools that facilitate the work and development of a barber shop, such as an application to locate through your cell phone the affiliated barber shop closest to the Place where you meet. But it is not only this, more and more is the growth of this family, today there are many Brazilians and barbers from the very whole who have joined this project. Our friend Martins and all members of Barber Art, walk through the streets of Medellin announcing that through Art it is possible to leave the worlds of drugs and that there is always a new chance to start over. In addition to advice, Colombian streets of art, music and of course the voluntary work of gratuitous cuts to the population and the homeless are taken to the streets of Colombia. We can say that the cultural capital of barber shops is born in Medellín, because the Barber Art Project is about to open about 30 art galleries along the Barber shops between Sector 70 and Medellín center. "Our history is just beginning, we are bringing peace to Latin America, we want to become the largest social network of barbers in the world and bring people the services of a barber shop and music, art and culture. The Barber plays a leading role in the social part "Martin Cortez.

38

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


To the interested barbers to be part of this project just contact our friend Martins Cortes for his facebook: https://www.facebook.com/barberfamilyapp?ref=ts&fref=ts Ou em contacto por Watzap: +57 323 3254209

39

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


THE ART OF DRAWING What is the secret to drawing?

Por: Ph Do Corte No longer just a cut, which is high here in Brazil is beyond cuts degrade, the request by the vast majority of young and also adults, the most varied types of drawings or simply some risks. E To better understand this Art and to help those beginner barbers who have never done any type of drawing, we interviewed one of the best Barbers in Brazil who dominates this Art, we are talking about Ph Do Corte or simply Pedro Felix, Barber Shop Star Barber Shop, State of Minas Gerais. And the question is: What is the secret to drawing a picture? "Well, I believe that many have the Don, but most of them are developing the techniques and improving over time. I even started in the marra, in curiosity "Ph from Corte. How can a person begin to Draw or simply make some risquinho without having done it before? "I suggest that you first see some videos on youtub, record some photos on your cell phone, and at the outset, buy a white creon pencil at any pharmacy here in Brazil. Mark with the pencil and if it was cool then use the razor or in some cases the finishing machine. I suggest that that person who has never drawn, start with some scratches, front and sides, and after that get the confidence start making some simpler designs like a star or a diamond. "Ph Do Cut. Are not all drawings done first on the Finishing Machine? "No. Some drawings like the pen, for example, it needs more mobility and dexterity, is much better and looks more beautiful when done only on the razor or using the razor. I even like to pigment later to give a highlight in the drawing. Today there are drawings in 3D, where the machine is used to make the disguise and the razor to make the mark and shape of the body of the drawing. "Ph Do Corte.

40

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIĂ‡ĂƒO GRATUITA


PROMOTION: "MY WORK IS AN ART" Fotos selecionadas:

Lucas – Barbearia Don Lucas

Fernando Herreira- Barbearia WEB Barber

Campo Grande –MS

Thanger Ramos – Arts Black

São Leopoldo –RS

Gabriel Rodrigues –Rodrigues Barber Santa Barbara do Oeste –SP

São Vicente- SP

41

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOTION: "MY WORK IS AN ART" Fotos selecionadas:

Roger Mariano – LH Barber Shop

Claudia Luz – Ponto Alto Da Beleza

São Luiz Gonzaga - RS

Hector Juan Valverd – Barber Thor

Lajeado -RS

Henrique Moscovo – Premium Barbearia

Valência – Espanha

São Paulo -SP

42

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ITALIANO

BARBOTERAPIA

Por: Rick Barber

Il barboterapia sta diventando fan più popolare e molti oggi, è importante avere le conoscenze per fornire un grande servizio ai propri clienti. Quindi, niente di meglio che prendere qualche dubbio e imparare da uno dei migliori barbieri in Brasile ed esperto Barboterapia, stiamo parlando di Rick Barber, che prontamente ci ha servito e ci ha lasciato questi suggerimenti importanti. "A causa del requisito dei clienti, ha adattato alcuni processi per gli uomini gostão di guardare oltre la pulizia del viso ormai tradizionale, esfoliazione ora utilizzato, l'applicazione di schiuma gel da barba e asciugamano caldo o vapore di ozono, il secondo è la nuova tecnica utilizzata per aprire i pori. Il vapore Ozone applicato sulla pelle, aiuta a ripristinare, creando una serie di vantaggi che aiutano a ringiovanire la pelle, soprattutto del viso. Il suo impiego permette la disintossicazione del corpo, provocando un effetto battericida e fungicida, oltre disinfetta l'infiammazione eviando pelle. allora è una tecnica di pulizia profonda e rilassante. Il trucco è quello di realizzare barboterapia con buona musica e l'ambiente profumato e rilassante "Rick Barber.

Molti usano ancora l'asciugamano caldo, ma non è solo mettere l'acqua calda la spugna o esqunta in micoondas e metterlo sul viso del cliente. Non! Tutti i lavori di barboterapia deve avere l'uso di tecniche. Pertanto, si consiglia sempre di partecipare a Workshopes e corsi di sviluppo sono in loro miglioriamo e imparare le tecniche con professionisti qualificati. Si veda ad esempio, si consiglia l'uso di asciugamano caldo per mettere un olio, questo è ciò che vi darà quella sensazione orgasmica di relax quando applicato sul viso. Ma non avete bisogno di molto in quanto tende a diventare più forte quando viene riscaldato l'asciugamano.

43

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


IL NOSTRO BRASUCAS

Il mio nome è Jhonatan Kirchhoff, io sono brasiliano, ho 18 anni e vivo nella città di Bournemouth, nel sud dell'Inghilterra, vicino a Londra. Sono un barbiere da maggio 2014. Tutto è cominciato quando avevo quindici anni, ero reintegro magazzino in un piccolo negozio di alimentari a Campo Grande MS, e vicino a casa mia aveva un negozio di barbiere, il mio amico "farofa". Il proprietario del barbiere era un amico di mio padre, e lui ha detto di voler espandere la sua attività, e l'occasione per me di lavorare nel suo negozio di barbiere. Ho preso un corso di corso di 5 mesi e ho imparato da Farofa nel suo negozio di barbiere. All'inizio ero un po 'timida, ed ero un po' agitata, ma col tempo mi stava prendendo goto la professione al momento in cui non solo pensare al lato finanziario, ho iniziato ad ammirare i tagli e vogliono fare del mio meglio e vedere la soddisfazione le persone e il riconoscimento per il mio lavoro. A quel tempo, sono entrato nella documentazione per ottenere il doppio nascionalidade, perché io sono di origine tedesca, e quando mi sono laureato di scuola superiore, ho deciso di andare in Europa, ma proprio in Inghilterra, perché mia zia viveva già lì. In realtà io non sapeva sicuro se la ricerca sarebbe studiare se sarebbe diventato un barbiere nel Regno Unito. Nel giugno di quest'anno, ho deciso di andare a Inglatera dove ho iniziato a studiare l'inglese, ma conoscere un negozio di barbiere dove il proprietario

44

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


è m brasiliano, e poi ha avuto l'opportunità di iniziare a lavorare su di esso, dove sono fino ad oggi. particolarmente trovato un po 'più facile da trattare con le persone, gli inglesi sono un po' meno schizzinoso di Ai in Brasile credono davvero fiducia il barbiere, non sono così esigente come in Brasile, dove brasiliano, ha chiesto di vedere il piccolo piede, si lamenta non era perfettamente allineato, invia passare la regola, non qui. Essi Cortao e lasciare. Non molta differenza nei tagli, il té perché molti tagli che sono ora in alto là fuori in Brasile già eseguito il tempo qui in Europa. Le macchine saranno più lo stesso, ma ha alcuni che facilitano il nostro lavoro, ho anche usare i Clippers magici s in filo qui.

lavoro Barber qui in Inghilterra è come qualsiasi altra parte del mondo, perché faccio quello che mi piace. Ma ci sono alcune cose che sono un po 'diverso qui in Brasile. Ad esempio, vi è l'abitudine di persone tagliare i capelli pelomenos una volta alla settimana, al massimo alcuni prendono dieci giorni di tempo per cercare un negozio di barbiere. Un altro fatto interessante è che molti pucos si radono a casa, anche se solo per la barba o prendere nella sua interezza. Circa il 90% delle ricerche di parrucchiere, questo è molto diverso da molti paesi del Sud America. Anche parte della punta voi, questo è quasi come un'abitudine di tutti i giorni, si sentono felici di lasciare al barbiere una punta in aggiunta al prezzo di taglio . I prezzi variano dai 7 ai 15 chili, qui si paga 11 libbre tagliando. Il più centralizzata, più costoso è il valore. Ma la realtà è che la custro della vita qui in Inghilterra è molto più conveniente là che in Brasile fare un confronto. Anche se ha vinto la metà di quello che guadagnavo in giro come Barber, avrei un vid migliore perché sarebbe come vincere due volte di più a causa del costo della vita. E qui una libbra equivale a circa quattro reais, che è grande.

45

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ISPIRAZIONE CHE NASCE NELLA COMUNITÀ Rocinha dello slum PER IL MONDO

Ognuno ha i propri sogni, ma pochi li può realizzare. In mezzo a difficoltà e molte offerte per percorsi che non è appropriato, la maggior parte ha trovato un vincitore, qualcuno che ha lottato, combattuto e realizzato il suo sogno e ora è un esempio per tutti noi, stiamo parlando di Brayan Il barbiere Rey Cut, che si trova lungo comunità di Rocinha -RJ. "La gioia più grande che ho nel fare un lavoro soial, è quello di vedere i sorrisi dei bambini, che hanno goduto. In che siamo riconosciuti, non è perché si tratta di un lavoro privo di una persona che non può pagare non voglio fare il mio lavoro. I propios genitori commentano, il tempo che poxa stava tagliando i capelli di mio figlio, quel ragazzo tagliato la cena pure. Molti genitori lasciano i figli a volte due mesi senza un taglio di capelli a causa Estam disoccupati. Per me è gratificante per aiutare il mio vicino di casa e vedere la soddisfazione sui volti di tutti. " Ho solo due a due anni ho il negozio di barbiere, e la più grande felicità che ho avuto è di vedere i giovani 12, 13 anni si rispecchiano in parrucchiere, che vuole diventare un barbiere. Un paio di anni atraz i bambini è stato ispirato dal traffico di banditismo. Perché molti non hanno la struttura per andare a scuola, e si guardano, il moccioso con una catena d'oro con una moto con i soldi dal traffico e molti sono coinvolti, ma oggi con le Barbieri esplosione molti sono stati ispirati. I due anni quindi c'erano barbieri, le persone di 30 anni e sopra, oggi molti molques 15 sono barbieri. Molti tagliano i capelli per me e vogliono essere come me, mi vogliono tarbalhar. Guardano nel nostro lavoro. Credo di essere un esempio la storia di vita che 46

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ho, essendo nato e cresciuto qui e ho insegnato a mio fratello di 13 anni per tagliare i capelli oggi lavora con me, e ha solo 15 anni ed è un grande professionista Avere un negozio di barbiere nello slum e semplice avere sempre aggiornati ta nel taglio tempo e, talvolta, alcuni giocatori mulecada sempre ordinata tagliati Neyma, banda Cristiano Ronaldo e altri jagadores La moda di tagliare il tempo aquii in Rocinha è compensato il Mohican, e tagliando la Jaca !!! Il mio sogno e uscire dalla locazione vendita, prima hanno un negozio di barbiere in cui non è il mio pagato l'affitto uno stile tradizionale, e presto in grado di acquistare una casa e poi io sono ma tranquillo In questo ultimo giorno dei bambini, ho dedicato la 13 ore pm il 18 pm per la comunità, tagliando gratuito per due giorni. Il prezzo qui è vario taglio, mi carica solo dodici taglio vero e proprio, e quando si tratta di macchine e forbici, poi smetto quattordici reais.

47

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PRESIDENZA BARBIERE Entrevista com Salvo Corigliano

La rivista del mondo di scacchi attraverso l'oceano e va in Italia per intervistare uno dei migliori Barbiere di oggi, stiamo parlando di Salvo Corigliano, questo italiano che ha ispirato barbieri di tutto il mondo di utilizzare le loro tecniche e la creatività, alla ricerca del taglio perfetto! Del mondo di scacchi - Parlaci un po 'di Salvo Corigliano? Tranne - tranne il figlio della agricoltori, umili e sorridenti. Una persona che è andato ha lasciato casa per vivere da sola dopo appena 15 anni. Da lì, ho lavorato duro e coltivato la passione per il lavoro più bello del mondo, per essere un barbiere! Del mondo di scacchi - Come essere uno dei migliori barbieri nel mondo? Salvo - E 'bello essere goduto da tutti, ha riconosciuto i sacrifici fatti, porta un enorme bagaglio. Del mondo di scacchi - Qual è il tuo espcecialidade in tagli da uomo? Tranne - in tagli maschili fare tutto da coro a scomparire nel graduativamente, forse mi indentifico più con Razor Fade. Pettine, rasoio e forbici, tatuaggio (disegni). Del mondo di scacchi - come ha fatto questa passione per il barbiere?

48

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


Salvo - La passione viene da essere in grado di fare quello che mi piace con i capelli e dare sfogo alla mia creatività. Del mondo di scacchi - Come affrontare i requisiti di qualità europei come il taglio? Salvo - Il pubblico europeo sarà soddisfatto se non c'è invenzione e creatività. E 'necessario essere aperti e guardare tutti loro, sarà sicuramente imparare molte cose. Certo bisogna sempre cercare la conoscenza, imparare e poi insegnare, questo è molto importante.

Del mondo di scacchi - Vuoi venire in Brasile? Salvo - Sì, ho ricevuto un invito ad andare in Brasile attraverso una professione collega (fratello), che sta andando sempre in Brasile. Per me, essere in Brasile sarà qualcosa di meraviglioso. Del mondo di scacchi - Cosa pensi di questa nuova generazione di barbieri e l'esplosione di parrucchiere in Brasile? Salvo - In Brasile ci sono molte buone persone che sanno come soddisfare il loro pubblico e cortm bene. Come l'esplosione di Barbieri in Brasile e nel mondo, lo vedono come normale, è il miglior mestiere del mondo. Del mondo di scacchi - Qual è il tuo consiglio per coloro che stanno iniziando nella professione di barbiere? Salvo - che partirà è professione deve mettere passione, nessuno sforzo, il sacrificio di più, usare la creatività, usare la fantasia, mescolare tutto e prendere sul serio la loro professione. Del mondo di scacchi - lasciare un messaggio per il popolo brasiliano? Salvo - cosa dire per il popolo brasiliano. Ho incontrato persone brasiliani che sono diventati per me come una famiglia, persone sincere e umili che ha vinto il mio cuore. In poche parole, direi: Persone meravigliose! Ammiro i brasiliani e rispetto molto e non vedo l'ora di essere presto con voi. Un saluto a tutti.

49

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


SCELTA IL TAGLIO PERFETTO Clayton Tomaz (Barbearia Palitó Xadrez)

La scelta del taglio ideale è molto importante e la maggior parte del tempo, questa decisione subisce l'influenza diretta di Barber. Per questo, molti negozi di barbiere come Paleto scacchi, innovare con memorizzazione di foto del cliente dopo il taglio, che nella sua prossima torna dal barbiere, prima di iniziare il taglio mostra la foto per vedere se il cliente continuerà con la stessa tagliare o se si desidera un nuovo stile. Sappiamo che una buona taglio può dare fiducia nel caso di un colloquio o anche un enconto. Può essere decisivo, perché l'aspetto conta molto, e il capello è qualcosa da osservare. Per coloro che pensano che il taglio è lo stesso, sono completamente sbagliate, inoltre, un taglio può nascondere grandi orecchie, clavice, affinare o allungare il viso, ecc Un taglio di capelli ideale deve abbinare il vostro stile di vita, essere adattabile al fine di utilizzare al lavoro e quando si vuole lasciare, basta cambiare solo un po 'di taglio di capelli. Così come scegliere il tribunale giusto? Qui entra la partecipazione di Barber, che oltre ad essere aggiornato con i tagli alla moda, deve capire circa cosmetologia, a guidare il giudice in conformità con il volto di ogni cliente.

50

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


BARBIERE ART

Al fine di combattere la droga e incoraggiare l'arte, appare in Colombia un grande progetto sociale tra barbieri. Sì, stiamo parlando di Barber Art Project, che non poteva che unirsi Barbieri e artisti provenienti da Colombia ma in tutto il mondo. di questo progetto fondatore e presidente Martin Cortes, che oltre a fornire lo scambio culturale tra i partecipanti, offre strumenti per facilitare il lavoro e lo sviluppo di un negozio di barbiere, per esempio, un'applicazione per individuare il tuo negozio di barbiere cellulare più vicina filiale di dove vi trovate. Ma non solo, è sempre più evidente la crescita di questa famiglia, oggi ci sono molti brasiliani e barbieri del molto complesso che è affiliata con questo progetto. Il nostro amico Martins e tutti i membri del Arte Barber, a piedi per le strade di Medellin annunciando che attraverso l'arte può lasciare il mondo della droga e che c'è sempre una nuova possibilità per ricominciare. Oltre alla consulenza, si sono presi la Colombia di opere di strade arte, musica e naturalmente il gratuiros volontari taglia la popolazione ei senzatetto. Possiamo dire che è nato a Medellin capitale culturale di parrucchiere perché l'Art Project Barber si appresta ad inaugurare circa 30 gallerie d'arte lungo le Barbieri tra il settore 70 e il centro di Medellin. "La nostra storia proprio questo principio, ci stanno portando la pace in America Latina, vogliamo rendere più grandi e portare la gente sociale barbieri network del mondo per un negozio di barbiere e servizi di musica, arte e cultura. Il Barbiere gioca un ruolo di primo piano nella parte sociale "Martin Cortez.

51

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


I barbieri interessati a far parte di questo progetto, si prega di contattare il nostro amico Martins Cortes per il suo facebook: https://www.facebook.com/barberfamilyapp?ref=ts&fref=ts Ou em contacto por Watzap: +57 323 3254209

52

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


ART DESIGN Qual è il segreto di disegno?

Por: Ph Do Corte Non è sufficiente solo un taglio, ciò che questo e ad alto contenuto di Brasile è al di là di tagli degradare, la richiesta dalla stragrande maggioranza dei giovani e anche gli adulti, tutti i tipi di disegni o semplicemente alcuni rischi. E per capire meglio questa arte e aiutare quei principianti barbieri che non hanno mai fatto alcun tipo di design, abbiamo intervistato uno dei migliori Barbieri in Brasile che domina questa arte, stiamo parlando di Ph Cut o semplicemente Pedro Felix, il Barbiere Stella Barber Shop, Stato Minas Gerais. E la domanda è: qual è il segreto per fare un disegno? "Beh, penso che molti hanno il Don, ma la stragrande maggioranza svilupperò le tecniche e migliorando nel tempo. Ho anche iniziato nel modo più duro di curiosità "Ph della Corte. Come può una persona cominciare a disegnare o semplicemente fare un po 'risquinho non hanno mai fatto prima? "Ti suggerisco prima, vedere alcuni video su youtub, gravi nella sua cella un paio di foto, e in un primo momento, ha comprare una matita Creonte bianco in qualsiasi farmacia che trovate qui in Brasile. Mark con la matita e era fresca quindi utilizzare il coltello o in alcuni casi la macchina di finitura. Suggerisco che la persona che non ha mai attirato, iniziare con alcuni rischi, frontale e laterale, e quindi per ottenere la fiducia necessaria per iniziare a fare alcuni disegni semplici come una stella o un diamante. "Court Ph. Non tutti i disegni sono realizzati prevalentemente nella macchina di finitura? "No. Alcuni disegni come penna, per esempio, necescita maggiore mobilità e destrezza, è molto meglio ed è più bella quando fatta solo sul rasoio o con il rasoio. Ho anche come pigmentario quindi di dare un miglioramento nel disegno. Oggi ha disegni in 3D, in cui si utilizza la macchina per fare il travestimento e il rasoio per rendere la marcatura e la forma del disegno del corpo ". Ph Cut.

53

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOZIONE: "IL MIO LAVORO È UN'ARTE" Le foto selezionate:

Lucas – Barbearia Don Lucas

Fernando Herreira- Barbearia WEB Barber

Campo Grande –MS

Thanger Ramos – Arts Black

São Leopoldo –RS

Gabriel Rodrigues –Rodrigues Barber Santa Barbara do Oeste –SP

São Vicente- SP

54

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA


PROMOZIONE: "IL MIO LAVORO È UN'ARTE" Le foto selezionate:

Roger Mariano – LH Barber Shop

Claudia Luz – Ponto Alto Da Beleza

São Luiz Gonzaga - RS

Hector Juan Valverd – Barber Thor

Lajeado -RS

Henrique Moscovo – Premium Barbearia

Valência – Espanha

São Paulo -SP

55

REVISTA MUNDO XADREZ – DISTRIBUIÇÃO GRATUITA

Revista mundo xadres 2 edicao  

Tudo sobre o mundo das Barbearias!

Read more
Read more
Similar to
Popular now
Just for you