Page 1

2012 FANZINE BLOG DEL BRESSOL

BLOG DEL BRESSOL Octubre2012 Nยบ 2


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Extra TIME per disfrutar LLiga ACB Articles d’ Opinió Entrevista a Salva Maldonado Badalona és bàsquet La Pròrroga del Blog La veu del Bressol Fanzone La Granja: Educació en l’esport


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Lliga ACB DEBUT CON VICTORIA PARA LA PENYA ( 89-73) Publicado el 29 septiembre, 2012 por fholgado Abrió el Olímpico sus puertas a la temporada oficial y la Penya estrenó el casillero de victorias. Desde la inaguración de la 2006-07, frente a Menorca, los verdinegros no empezaban disfrutando de un triunfo que diera algo de tranquilidad y buenas sensaciones al equipo y la afición. Nuestro rival hoy, Lagun Aro GBC, ha puesto las cosas sencillas para conseguir el objetivo, lo que no quita mérito al buen partido ofrecido por los jugadores de Salva Maldonado.

Ambos equipos llegaban a la linea de salida de la Liga con trayectorias opuestas durante la pretemporada y los pronósticos previos se han cumplido. La Penya ha dado una imagen de mayor solidez, de más ritmo y aguante físico, con más ideas y posibilidades de reaccionar. Los de Badalona han vuelto a dividir, como en la Lliga, el partido en dos partes bien diferenciadas, con mayor lentitud y menos ideas durante los dos primeros cuartos para apretar y fluidificar tras el descanso. Prueba de ello es

la

evolución

de

los

parciales

verdinegros

con

18-22-23-y

26

puntos

respectivamente, ganando los cuatro asaltos a los donostiarras. El conjunto vasco está muy verde y mucho debe mejorar para no tener problemas en una liga en la que habrán más que codazos para sumar una victoria. El buen partido de Woods e Ibekwe, bien asistidos por Neto y Salgado, no ha sido suficiente para tener opciones de ganar.

La Penya ha llevado la inicitiva desde el inicio aunque los primeros minutos han sido igualados y apretados. Quezada y Barrera se han hecho con las riendas del Joventut mientras Woods daba respuesta desde el bando donostiarra. Juego lento de tanteo sin capacidad de generar ventajas para nadie y una interesante conexión Manny-Kuzmic


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 con un par de balones doblados al bosnio que consigue sus primeros puntos. 18-17 como prueba de las dificultades de unos y otros. En el segundo cuarto Salgado se hace con el control del tempo junto a un acertado Korolev (18-24). El juego de la Penya se espesa y no encontramos soluciones en ataque. Vives, superado, es sustituido por Oliver y se restaura el orden con Savané recuperando el control del rebote en la zona verdinegra. Ventura se pone las pilas y con varias acciones de mérito desatasca ideas y retorna la igualdad al partido (28-28). El mando de Oliver y la aparición de Quezada nos da ventaja al ecuador del choque: 36-31.

Tras el descanso el mando de Oliver se transforma en tiranía y la Penya se dispara en el marcador (4735). El gran trabajo de Savané en el rebote se acompaña del mejor Manny en ataque y de apariciones importantes de Gaffney. Aumenta el ritmo de juego verdinegro y los de Sito no nos pueden seguir pese a que la entrada de Woods e Ibekwe les permite sumar en ataque. Se alcanza la máxima ventaja (57-43) con Ventura, Vives y Barrera en cancha y es precisamente el primero el que cierra el cuarto con un triplazo (63-52).

En el último asalto la salida en tromba de un Quezada en busca del primer MVP de la jornada, ha dejado poca posibilidad a la sorpresa. Junto al control de Oliver se han bastado para que los intentos visitantes no pasaran a mayores. Gran Ibekwe, creciendo con el paso de los minutos, con apariciones puntuales de Woods aunque con Neto y Salgado ya ahogados y sin posibilidades de mantener el ritmo. Final: 89-76 En los últimos segundos hemos visto sonrisas en el banquillo de la Penya y en el camino por el túnel de vestuarios. Buenas sensaciones en este inicio de temporada. La Penya se ha movido en valores del 60% (24/40) en tiros de dos con Quezada (7/9), Oliver (5/8) y Gaffney (3/5) destacados. En triples 7/18 (39%) con el omnipresente Manny (3/6) marcando el paso y un importante 20/23 (87%) en tiros libres, siempre importantes y posible causa de victoria/derrota de aquellos partidos que se resuelven por poca diferencia.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Mucha igualdad al rebote (30-29 para la Penya) y destacada superioridad verdinegra en asistencias (18-14) con 8 regalos de Oliver y 6 de Manny para engrasar el juego de equipo. Importante 10-11 en recuperados-perdidos para los de Maldonado (7-15 para los vascos) . En destacados, sin duda Manny Quezada y Albert Oliver. 27 puntos, 5 rebotes y 6 asistencias para el dominicano y 15 puntos con 8 asistencias para el catalán. Ambos con un desgaste físico brutal y generoso en las tres cuartas partes de partido que han jugado. Valoraciones respectivas de 31 para Quezada y 23 para Oliver. Junto a ellos, Ventura y Barrera. Sin destacar en nada especial ni presentar grandes valores, minutos importantes con gran rendimiento y un inicio prometedor. Básico para el buen discurrir de la temporada y a falta de que Ehambe se entone y aporte algo más de lo que hemos visto hoy. Es evidente que las defensas rivales tienen muy claro su condición de tirador y los marcajes están siendo estrictos. Falta esperar que Fisher absorba presión sobre sí mismo para que Moses pueda encontrar más espacios pero la aportación que Barrera y Ventura pueden dar aprovechando esa atención que centra Ehambe les puede dar tiros importantes.

No puedo olvidar a Savané. Los años pasan sin duda pero la calidad se ve aumentada por la experiencia. Fundamental su presencia en la zona defensiva poniendo orden en el rebote y cerrando espacios a los intentos rivales. En Badalona puede recuperar el placer de los minutos en pista y aunque hay que mimarlo, será pieza fundamental.

Y así damos por iniciada la temporada y volvemos a la carretera. Treinta y cuatro etapas por delante , con parada en febrero para la Copa, en busca de recuperar el pulso de la historia de este club. Nos metemos de lleno en uno de los años más complicados por cuestiones presupuestarias pero tras una temporada en que nos vimos en jaque por el concurso de creditores , las cosas muy negras y aquí seguimos, con la cantera dándonos nuevos motivos de ilusión tras la marcha de Jelinek, Norel y Todorovic.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 El GBC de Sito nos ha dado problemas pero ha sido agradecido como debut. No será así la próxima semana con uno de los huesos de esta ACB. Visitamos el Martín Carpena, Málaga, uno de los enfrentamientos clásicos y con mucha historia en estos últimos años. Un recinto en el que no ganamos desde aquel vuelo de Tucker años atrás, en el quizá único partido en que el Capitán América fue decisivo para la Penya. Visita exigente que no admitirá errores y en el que habrá que dar un paso adelante respecto a esta tarde para intentar aprovechar el momento inicial de un equipo muy renovado y seguro falto de compenetración pero que debuta mañana con el Real Madrid , posible derrota y urgencias que nos pueden hacer bailar con la más fea. Sea como sea, esperemos contar con Fisher y con el resto del grupo a pleno rendimiento para coger impulso desde el primer momentoy caminar con paso firme. Nos vemos tras Málaga, con la ilusion de confirmar lo que esta semana se ha insinuado. ¡¡¡ Buena semana !!!

LA PENYA PURGA SUS FALLOS EN EL CARPENA (73-71) Publicado el 7 octubre, 2012 por fholgado Y los errores finales nos dejaron con la miel en los labios. Poco faltó para que la Penya se llevara un meritorio triunfo en un Martín Carpena que descubrió un equipo con múltiples caras, oscilante y por momentos imitador de un equilibrista de altura sin cuerda. Llegábamos a Málaga con ganas de sorprender a un rival renovado y en formación, con buenas sensaciones tras el debut y con nuestro jugador franquicia listo para jugar pero el juego de Jekyll y Hyde que mostramos sobre la pista nos condeno a la cruz del 73-71 definitivo que era una cara, 64-69, a falta de un par de minutos para el bocinazo final. En esos últimos ataques nos sobró ansiedad, faltó capacidad para no colapsarse ante la zona desesperada que planteó Repesa tras una serie de triples verdinegros, pero con mucho desacierto durante el partido, y no supimos cerrar una defensa que naufragó ante Carlos Jiménez y Fran Vázquez. El detalle del tiro libre final fallado por Corey, vital para forzar la prórroga, o el triple que casi consigue Manny desde medio campo en el suspiro final son anecdóticos porque el partido ya se había perdido al ceder la dinámica ganadora a los malagueños. Y


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 este año no tenemos opción; o se aprovechan las oportunidades o nos quedaremos con cara de tontos en más de un partido. Justo al término me planteaba que hubiera preferido otra derrota de 50 puntos, la histórica que nos llevamos no hace mucho, porque es tan dolorosa que empieza a superarse justo sufrida y se olvida rápido aunque deje una herida permanente mientras que perder como hoy, me retrotrae a la derrota del año pasado en Alicante, aquélla de la que nos acordamos hasta el partido final en Madrid cuando los play-off dependían de un solo triunfo. Con el paso de las horas se relativiza el drama y se valora las virtudes que el equipo ha mostrado, levantándose cuando peor estaban las cosas, encontrando soluciones a una situación desesperada y mostrando coraje y orgullo para precisamente no bajar los brazos y caer de paliza. Y la confianza de que este año, con esta actitud, no dependeremos de una victoria para tener una plaza en las eliminatorias finales. El partido ha sido un ir de venir de la Penya en el primer cuarto. Gran salida con Oliver en plena segunda

juventud

y

Manny-Gaffney

como

acompañantes de lujo(2-11). Gist y Urtasun tiraban de fuerza y calidad para dejarnos a dos velas y meter a Unicaja en la lucha (18-15) hasta que Ehambe salía al rescate con su único triple y sus únicos puntos para el 20-18 final. En el segundo cuarto vivíamos el calvario y el regreso a las andadas del pasado.Salida en tromba de los de Repesa con Zoric moviéndose a gusto por nuestra zona y la Penya negada ante el aro. Más de cinco minutos sin anotar hasta la entrada de Barrera y parcial de 16-0 para los locales. Milagrosamente, la sangre fría de Oliver compensaba la falta de ritmo de Fisher y nos devolvía el pulso junto al triple final del propio Corey. 36-27 al descanso y la sensación de que habíamos salvado el jaque mate pero con riesgo de volver a sufrirlo sin un cambio radical de actitud. Pero tras el descanso cambiaban las tornas y era la Penya la que marcaba el paso.Oliver se hacía con el mando del partido reivindicando la titularidad y Gaffney nos daba sus mejores minutos anotando y cerrando el rebote. Unicaja sufría un parón de ritmo y acusaba el ser un proyecto aún en rodaje, obligado a tirar de individualidades con el rockero Jiménez dando el callo y Urtasun y Lima encontrando aro verdinegro. Del 42-37 nos veíamos con un increíble 60-63 y opciones de partido. Un triple de


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Fisher nos ponía 64-69 y toda la presión en las filas locales pero llegaban esos ataques finales y nuestro castillo de naipes se venía abajo ante el empuje y el físico de un Unicaja que sabía aprovechar la tibieza defensiva de un Joventut desfondado y sin líder capaz de atemperar los nervios. Final: 73-71. La comparativa estadística en un partido tan igualado siempre es compleja pero los datos permiten valorar que Unicaja ha sabido aprovechar la debilidad interior visitante cargando el juego en sus

hombres

altos

mientras

la

Penya

,complementando el juego de Unicaja , se la ha jugado con los exteriores. El mal día en el lanzamiento triple,8/28, nos ha dejado con pocos argumentos. Los de Repesa , con un porcentaje similar el verdinegro, han marcado un 3/11 en triples con 25/47 en dos puntos (16/34 visitante). El otro gran factor desequilibrante tiene a ver con el comentario anterior y es el 40/29 en rebotes. No controlar el rebote frena el juego rápido de los de Maldonado y en estático nos hemos comido el balón en más de un ataque. Si hay que buscar un destacado, lo pongo con mayúsculas: ALBERT OLIVER con 21 puntos,3 asistencias y 22 de valoración. Prescindiendo de cifras, el mejor verdinegro,llevando la batuta y manteniéndonos cuando habían pocas esperanzas. Lección de liderazgo en un jugador que hay que cuidar y tener muy en cuenta a la hora de repartir minutos. Quizá la alternativa no sea Oliver o Fisher y haya que buscar en muchos momentos que compartan tiempo en pista. También gaffney, 14 puntos y 10 rebotes, aunque desaparecido en los minutos finales. Junto

a

Oliver

presenta

una

característica

básica

para

este

Joventut: regularidad. Hoy hemos echado muy en falta a Quezada , decisivo contra GBC , como a Ehambe, convertido por desgracia en una reversión de Obasohan y sabemos que segundas partes nunca fueron buenas, y a Llovet. Tres jugadores en los que descansa mucha de la capacidad de mejora de nuestro equipo. Sea como sea hay que dejar atrás una derrota que duele por que pudo ser una dulce victoria y pensar en que la ACB no se para y hay que mirar adelante para no correr el riesgo de estrellarse. Y el futuro más inmediato nos lleva al Olímpico para recibir a un vecino incómodo, el Manresa. Rival que llega con urgencias, y eso que acabamos de estrenar octubre, por acumular dos derrotas y recaer en un inicio preocupante. Los del


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Bages vuelven a las andadas y Badalona se pone en su camino como una promesa de redención. Me atrevo a decir que es un partido vital ( sí, que ya lo sé, estamos todavía en octubre) porque la liga no perdona y promete que cada victoria va a valer un mundo. Basta con ver que el poco sorprendente liderazgo del Real Madrid de Rudy, actualmente haciendo las américas, va acompañado de Estudiantes, CAI,Gran Canaria o Blusens Mombus mientras los azulgranas de Xavi Pascual aún no han encontrado la tecla de victoria y el Cajalaboral está en media tabla junto a nosotros. Esto sólo ha hecho que empezar, que sí, que sólo estamos en octubre, pero marca una tendencia y es que aquí nadie regala nada. Así pues una semana para pensar en el rojo manresano y en convertir el Olímpico en un fortín que sea la base en la que se apoye un Joventut con ganas de encontrarse tras unas temporadas sin rumbo. Sólo estamos en ¡¡¡¡octubre!!! pero la meta es el febrero copero y el mayo primaveral de las eliminatorias al título . Que ya toca darse un paseo por allí. Buena semana y muy felices sueños. Y ganando o perdiendo, siempre verdes y negros.

LA PENYA CUMPLE ANTE MANRESA ( 83-71) Publicado el 14 octubre, 2012 por fholgado | Editar En uno de los partidos que pueden considerarse clásicos de esta ACB , badaloneses y manresanos han mostrado un juego que no será recordado pero que mantiene al equipo de Maldonado en posiciones nobles mientras condena a los de Ponsarnau a un nuevo inico crítico de competición y a esperar una semana más al estreno del casillero de victorias. Pese a ser un clasico, y un choque esperado por la afición,

nos

hemos encontrado un

encuentro

discreto y poco vistoso con minutos incluso tendientes al aburrimiento. Excesivos fallos, poco acierto y continuos cambios, sólo hemos despertado en los tirones de los verdinegros a caballo del


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 acierto en el tiro exterior. La Penya ha mostrado poco juego de equipo, escasa elaboración en ataque con pobre intervención de los interiores, viviendo del acierto de los jugadores de perímetro,con mención concreta de Moses Ehambe. El tirador ha tenido un día inspirado y con una tarjeta de 7/10 ha dinamitado la resistencia manresana permitiendo una segunda parte de partido relativamente cómoda para los locales. Hablo de segunda parte porque la igualdad ha sido la característica básica de los dos primeros cuartos, con alternativas en el marcador pero con muchos minutos de dominio manresano, apuntalado por un juego más compacto y repartido frente a las acometidas más aceleradas e individuales de los verdinegros. La puesta en escena verdinegra daba protagonismo al 6,75 con Quezada y Barrera, respondidos por Ransdell y De Vries. Ehambe acertaba su primer intento y el marcador, pese a los errrores en lanzamientos de dos y en los pases,se lanzaba hasta el 11-15. El Manresa da precisión a su juego de ataque y domina el rebote mientras la Penya no encuentra el pedal del ritmo. Nos vamos al banquillo con 17-20. El segundo cuarto empieza con favor arbitral por técnica injusta a Rodriguez y el jugador al banquillo (22-20). La Penya parece salir más entonada pero se diluye pronto por la presión defensiva y dominio visitante del rebote. Hanga lidera a los del Bages superando por físico a un esforzado Ventura. A mediados de cuarto llega la caballería con Ehambe desbocado desde más allá de la línea exterior y junto a Fisher nos lleva a máximas ventajas, 39-32, aunque Hanga y De Vries demuestran querernos poco y restablecen la igualdad en un perfecto duelo de triplistas. Descanso: 42-40. Tras el descanso,los locales descubren las virtudes del esfuerzo defensivo y el control del rebote (47-42). Intercambio de técnicas, Ventura y Asselin, y parón de juego. La Penya queda tocada pero el Manresa es incapaz de aprovechar el bajón verdinegro y yerra en ataques sucesivos. Llegan los peores minutos del partido porque el juego se estanca hasta que Oliver toma el mando encontrando a un intermitente Quezada y al estelar Ehambe para acribillar desde lejos el aro rojillo (59-44). En un visto y no visto , con la afición dormitando, el partido queda decidido.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Pese al esfuerzo de De Vries, el cuarto acaba con ventaja verdinegra, 65-54. El último asalto muestra un Resa incapaz de aprovechar las lagunas de un Joventut incapaz de mantener el tipo más allá de unas cuantas jugadas seguidas. Maldonado varía las parejas interiores sin encontrar un resultado fiable mientras Ehambe va agrandando su partido y Fisher peca de individual pero se va ganando el corazón del aficionado verdinegro.El juego tiene momentos de correcalles para acabar con 83-71. El análisis estadístico obliga a pararse en los valores de tiro de nuestro equipo y especialmente en el 15/27 en triples frente al 9/27 de los manresanos. Fundamental visto el poco rendimiento en tiro de dos puntos (13/37 frente a 13/34 visitante). Un puntal del juego de la Penya ha funcionado hoy a pleno rendimiento y se dan curiosas coincidencias como el 3/4 en triples de Quezada complementado con 1/7 en tiros de dos que son 1/5 para fisher con 3/7 3n triples o 7/10 y 1/3 para Moses. Fundamental es la dinámica reboteadora,39-33 para la Penya, porque la superioridad verdinegra en la segunda parte ha permitido, junto al esfuerzo defensivo, robar argumentos al Manresa en su aspiración a llevarse la victoria. En la comparativa recuperadas-perdidas, -11 para los verdinegros y -10 para los manresanos. Casi cogidos de la mano en un apartado fundametal por lo negativo. En el apartado de destacados considero que no puedo elegir al que más me gusta, el conjunto, porque he encontrado poco juego de grupo en el día de hoy. Contra Manresa han primado las individualidades y ahí destaca un habitante nato de la linea exterior, Moses Ehambe, haciendo aquéllo que esperámos que haga. 7/10 en triples con 3 rebotes y 21 de valoración en el primer partido destacado de nuestro alero. También Gaffney ha reclamado su parte con 10 puntos, 5 rebotes,7 asistencia y 22 de valoración. Números discretos para lo que venía haciendo Tony pero fundamental en momentos puntuales para desatascar nuestro juego de ataque tomando responsabilidad y con una lucha constante. Al haber menos juego organizado, Oliver ha cedido la batuta a los jugones (Ehambe,


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Fisher, Quezada) bajando un punto su aportación estrella pero sin dejar de repartir juego y buscando hacer jugar a los demás. Comentario aparte la ausencia de Trias , en una dinámica que ya no es sorpresa pero que era de esperar no se repitiera esta temporada. Se ganó a Manresa, pese a la poca brillantez, y la victoria no se escapó del Olímpico. Hasta ahora pleno con 2/2 frente a equipos de nuestra Liga y por tanto haciendo los deberes. Manresa queda con 0/3 y un inicio preocupante ante una Liga que se revela más competida por detrás que los últimos años. Al Joventut le queda la faena más difícil, saliendo fuera a ganar partidos. El caprichoso calendario nos está alternando partidos asequibles en casa con pruebas de nivel a domicilio y tras Unicaja nos vamos a Vitoria. Cajalaboral ni más ni menos, espera a la expedidión verdinegra el próximo domingo con un reto más que apetecible, por poder ganar por segunda vez consecutiva tras la victoria del pasado año en aquel rush final de los de Maldonado que casi nos lleva a los play-off. Habrá que mejorar lo visto ante Manresa para aspirar a derrotar al conjunto de Ivanovic, muy mejorada este fin de semana en Gran Canaria de lo visto en Zaragoza en la inaguración de la competición. Tanto da, espero un gran partido y un Joventut dando un paso adelante y plantando cara en una de las pistas más difíciles de la ACB. Quedamos el próximo domingo para hablar de un partido que merecerá la pena. Muy buena semas y mucho ánimo a aquellos que en pocas horas pondrán fin a un puente de tres días. ¡¡¡¡¡¡ Que sea leve!!!!!!!.

―PENYA INTERRUPTUS‖ EN LA ARENA DEL FERNANDO BUESA (92-76) Publicado el 22 octubre, 2012 por fholgado La esperada visita a Vitoria, plaza grande del básquet nacional, quedó en amarga decepción, en larguísmo palmo de narices, ante la pobre imagen que dieron nuestros jugadores en la matinal de domingo. La Penya se limitó a cumplir el protocolo al que obliga el calendario ofreciendo su cara más amable y solidaria ante los jugadores de Ivanovic, apurados tras la derrota previa contra Zalguiris en Euroliga,facilitando la recuperación yexigiendo un mínimo desgaste a los vitorianos tras las pocas horas trancurridas entre partidos.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Maldonado optó por la sorpresa y la apuesta arriegada de salida, dando galones a Fisher,Tomás, Llovet y Kuzmic. Se buscaba sorprender al rival, aprovechar el posible efecto Euroliga y explorar las ganas de jugadores que están teniendo un papel secundario en la dinámica habitual del equipo. ¡¡¡¡ Agua!!! porque la jugada salió rana y empezamos frios y sin ideas, fulminados por la defensa alavesa, por la superioridad física de un rival mucho más sólido y compacto que se tomó el partido muy en serio y acabó jugando un entrenamiento con rival. La Penya no encontró fluidez en ataque y se mostró impotente para parar los contraataques de un rival que cruzaba nuestra defensa como el cuchillo corta la mantequilla. En la previa se hablaba de para los pick and roll y cada jugada en estático era un pase y continuación al centro de una defensa que era un pasillo alfombrado para Casseur, Lampe o Nocioni. Sin defensa, con poco control del rebote, sólo nos faltaba la ausencia de nuestro jugador franquicia, unFisher en el que depositábamos nuestras esperanzas pero que se ha mostrado desconectado, ausente en la dirección de un equipo que no funcionaba sin cerebro pensante. Corey ha jugado un pésimo partido, jugando contra todo el Cajalaboral, sin aceptar que los otro cuatro jugadores que le acompañaban en la pista eran algo más que atrezzo en un monólogo sin sentido. Con estos mimbres, la táctica de Salva quedaba con un 12-0 en los primeros cinco minutos y la decisión del técnico de un cambio completo de protagonistas en pista. La entrada de Oliver, nuestro evidente base titular, y el acierto de Gaffney y Ehambe permitían entrar en un intercambio de canastas viciado por la desventaja acumulada pero que cerraba el primer cuarto con un recuperable 24-15. En el segundo round persiste la falta de alternativa verdinegra en ataque al triple mientras los alaveses transicionan con facilidad y velocidad sin oposición, con Oleson jugando sus mejores minutos en mucho tiempo. Kuzmic se deja ver, poniendo cierto orden en las zonas y dificultando las acciones de Lampe pero Nocioni, San Emeterio, Oleson y Casseur ven el aro de la


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Penya del tamaño de una plaza de toros. Del 33-19 pasamos al 47-38 final con triple vasco sobre la bocina y con un par de minutos finales muy interesantes de Llovet, consiguiendo dos canastas con tiros de cuatro metros francamente notables. Tras el descanso tuvimos nuestra opción, apretando en defensa e iniciando el cuarto con dos robos de balón que acabaron en clamorosos errores de Gaffney y Fisher ante el aro. De poder apretar el marcador, encajamos un parcial de 13-3 y pasamos al 5440 con Cabezas haciéndose con el partido y superando a Oliver y Fisher, juntos durante varios minutos, para reclamar la internacionalidad a base de bailarnos cuando y como quiso. Aunque llegan los primeros puntos de Corey, nos vamos al banquillo con 72-54 y diez minutos finales sin historia y con Sonseca poniéndonos veinte abajo con un 2+1 tras pase de Cabezas y cruzando la zona verdinegra por el mismísimo centro.Minutos de correcalles con Savané cometiendo todas las infracciones imaginables ( pasos, zona, faltas…) y echando en falta a Llovet y Kuzmic hasta los instantes finales y sin acción meritoria destacable. Final: 92-76. Final justo por el muy superior juego de conjunto vasco ante una Penya desangelada y dependiente de acciones individuales y sin esquema de juego reconocible. El análisis estadístico da una valoración de 96 al juego de los de Ivanovic frente al 69 de los de Maldonado. Jamás este valor tan sugerente tuvo tan poco calor como en el día de hoy. Pero la valoración no deja de ser anecdótica ante el 70% (31/44) de acierto en tiros de 2 puntos de los locales, clara muestra de la facilidad, y el acierto, ante el aro verdinegro. Y es que han sido muchas las entradas con bandeja y los tiros fáciles bajo aro concedidos por nuestra defensa. Junto al acierto en el tiro exterior de la primera parte, al final 7/17 y 41%, han dejado en insufientes el 54% (21/39) en dos puntos y 27% ( 6/22) en triples de los nuestros. Cuesta buscar jugadores destacados tras un partido tan pobre pero no es aceptable dejar de citar la labor de Toni Gaffney, jugador más en forma y regular una vez más. 16 puntos, aunque un único rebote, para un 17 de valoración que destaca en el


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 grupo. También Kuzmic, 9 rebotes, agrandándose con el paso de los minutos y dando los primeros signos de adaptación en el partido más difícil jugado hasta ahora. Muy destacable es el retorno de Pere Tomás, por fín , con un par de jugadas de ataque en las proximidades del aro, y rebotes, que nos son muy necesarios. Y no puedo irme sin dedicarle unas líneas a Nacho Llovet. Jugador que tiene que encontrar su lugar en el equipo y sus minutos, ha estado muy ausente en este inicio de temporada. Hoy hemos visto otro Nacho, más activo y presente , encontrando una opción de ataque muy interesante en lanzaminetos de 4 metros que debe explotar junto a sus movimientos cerca del aro. Si esa opción se consolida podemos tener un cuatro titular par años y un jugador que escriba sus páginas importantes en nuestra historia. En negativo hay que citar a Fisher. En estos momentos, y aunque sea precipitado cuando hay que jugar casi toda la temporada, me pregunto si nos hemos hecho las ilusiones del cuento de la lechera. Más perdido que Jordi Robirosa en Pasapalabra, Corey parece fuera de lugar en el equipo, sin encontrar su lugar y con muy poca influencia. Hay que esperar porque seguro que tomará el timón con el paso de los partidos y una vez que deje atrás la lesión que le apartó del inicio de la competición, pero preocupa el estado del jugador base de un equipo que parece perder pie con el paso de los partidos.

Sea como sea, la única opción que tenemos es sacar concluciones de la derrota y poner la atención en la próxima jornada con la visita del UCAM Murcia de Josep Franch al Olímpic. Partido fundamental para mantener la imbatilidad casera y volver a colocarnos en puestos de play-off. Los murcianos llegan con igual tarjeta que nosotros y tras derrotar con muchos apuros al GBC de Sito, que se mantiene con 0/4 en la clasificación general. Hay que destacar que nuestras dos victorias se han producido contra equipos, GBC y Manresa, que aún no han estrenado casillero de triunfos tras un mes de competición. Quizás anecdótico, quizás punto a tener en cuenta. Únicamente Valencia y Real Madrid, y ambos con apuros en esta jornada, mantienen la imbatibilidad tras este primer parcial competitivo y el resto forman un grupo


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 compacto con 11 equipos seprados por una victoria. Evidentemente esto se irá despejando a medida que pasen las jornadas y los más potentes vayan marcando diferencias, de ahí la importancia de que la Penya asegure partidos como el de la próxima semana y se plantee el siguiente, Fuenlabrada, como otra oportunidad de ganar a domicilio sin pasar el calvario del pasado año. Y es que para cuentistas de la lechera, yo mismo. Punto final a un partido que se esperaba con ilusión y ha resultado un fiasco y una vuelta a la normalidad. Cajalaboral nos ha dado un repaso pero ha dolido más la forma que las diferencias con un equipo que es muy superior y no hay duda ni pero que lo cuestione. Siete días por delante para superarlo y trabajar para hacer piña y para que este equipo rinda como puede y debe. No somos los mejores y a priori no lo seremos en ningún partido pero hemos visto muestras de que hay calidad como para jugar buen baloncesto y no hay que cejar hasta conseguirlo. Hasta la próxima semana familia. Muy felices días. ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ BIENVENIDO PERE !!!!!!!!!!!!!!

LA PENYA GANA EN EL FORTIN DEL OLÍMPICO (92-70) Publicado el 28 octubre, 2012 por fholgado Tercera victoria de la temporada y otra vez bajo el techo del parquet badalonés. Cumplimos así una máxima innegociable para el éxito, evitando dejar marchar victorias cuando jugamos como locales. Estamos aprovechando bien que nos hemos enfrentado a dos equipos, GBC y Manresa, que aún no han estrenado su casillero de victorias y hoy a un Murcia que partía a nuestra altura con un balance 2/2 pero que ha mostrado poco y apunta a mantenerse un año más con apuros clasificatorios hasta los partidos finales de la temporada.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Tras cinco partidos jugados, y haciendo un ejercicio arriesgado de resumen, podríamos decir que la Penya se ha mostrado fiable en casa jugando contra equipos que definiríamos como de nuestra Liga. Victorias amplias y cómodas que han sido derrotas en las dos salidas, Málaga y Vitoria, enfrentándonos a equipos de mayor categoría, de aquellos que pertenecen a la otra Liga. De ahí, volviendo a predecir subidos en un alambre y sin red, se podría deducir que estamos en tierra de nadie porque ganamos bien y nos mostramos muy superiores a los equipos de menor nivel pero nos falta una marcha y un punto de calidad para poder acercarnos a los que van a liderar la competición. Pero sólo llevamos un mes y medio de trabajo y hay que esperar que haya jugadores, Fisher o Barrera, Tomás, Llovet y Kuzmic que aumenten sus prestaciones, otros que consoliden lo que están aportando como Oliver o Gaffney y alguno que otro que aparezca, caso de Trias, para hacernos una verdadera idea de hasta donde podemos llegar. Pero ya es importante que hayamos empezado sin fallar en partidos como el de hoy, o los de Manresa y GBC, por nuestra tendencia a caer en este tipo de enfrentamientos. Hay un detalle que merce destacarse del enfrentamiento frente a los de Quintana y es que hasta los minutos finales, en que ha tomado el relevo un gran Nacho Llovet, los dos jugadores más destacados de la Penya eran los bases: Oliver y Fisher. Y es importante porque contrasta con la valoración negativa de los bases murcianos, Franch y Servera, y recordando que una de las críticas más importantes que hicimos tras la derrota en Vitoria fue la falta de acierto en la dirección verdinegra. Hoy no hay queja posible. Tanto Corey, más alocado, con tendencia a priorizar ver aro y pasandose en algunos momentos de individualista, como Oliver, más controlador,generoso con el balón y muy acertado cuando busca el aro, han dominado todos y cada uno de los minutos del partido, siendo vitales para derrotar a un Murcia que ha mostrado una imagen poco sólida, de equipo con mucho trabajo por hacer y con pinta de tener muchos problemas si no cambian radicalmente. Y un cambio que afecta especialmente a la dirección de juego.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 El partido lo hemos controlado desde el primer momento con una salida eufórica desde 6,75 cortesía de Ehambe y Ventura y un ritmo veloz a cargo de Corey Fisher(10-4). Se nota que Salva quiere dar minutos al base y éste lo aprovecha con velocidad y puntos. Kuzmic, y su rápido sustituto Llovet, daban solidez al juego interior y evitaban el protagonismo de Lewis. La entrada de Oliver, controlando y sacando faltas en ataques complicados, y el buen hacer reboteador de Nacho dejan el cuarto en 21-13 y una comparativa de caloración de 28-9. El segundo cuarto nos trae la novedad de una pareja interior formada por Trias y Kuzmic, aprovechando la inesperada baja de Savané. Oliver empieza a tiranizar con el balón dirigiendo, robando, asistiendo y anotando. De ello derivan los mejores momentos de Kuzmic que junto al trabajazo de Llovet dejan al Murcia en estado crítico y ventajas en ascenso ( 35-19). Al final del cuarto se contagia la pesadez del juego murciano y la Penya sufre unos minutos de bajón. Dejamos de correr y salimos perjudicados (39-28). Maldonado grita a Ehambe por su poco rendimiento defensivo y Tomás acusa su falta de ritmopostlesional. Al descanso, 49-34. La segunda parte tiene poca historia y la frialdad que se ha respirado en el Olímpico da buena fe de ello. Únicamente ha subido la temperatura con acciones esporádicas en las rachas de Ehambe o en la despedida a un Trias que ha mostrado signos de recuperación que ojalá sea un principio de mejora. Partido con tendencia al correcalles, con una Penya con ciertos problemas de contagio del juego lento y poco organizado de los murcianos y con Oliver haciendo de estabilizador de las ventajas verdinegras. Los visitantes han tirado mucho de individualidades mientras los nuestros han ido alternando la responsabilidad ante el aro pero destacando con el paso de los minutos a un enorme Nacho Llovet, puntos y rebotes, con ganas de aprovechar esos minutos de más que ha otorgado la ausencia del jefe Savané. En los instantes finales se alcanzan las máximas ventajas y el partido se cierra con 92-70. Al final la comparativa de valoración ha quedado en un escandaloso 119-42, con Llovet (24), Oliver(22) y Fisher( 19), destacados. La Penya ha lanzado 58 tiros de campo (17/32 de dos puntos y 10/26 en triples) que son los mismos que el Murcia ha


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 hecho de dos puntos (26/58). el 1/13 en triples de los pimentoneros ha lastrado gravemente sus opciones. Igualmente destacable es el 28/32 en tiros libres verdinegros, sabiendo aprovechar las muchas faltas cometidas en la zona rival y perfectamente provocadas en varias ocasiones por un Oliver que ha sabido explotar esa posibilidad. Mucha igualdad en el rebote (37-34) detacando Llovet (7+2) y Lewis(4+5). En asistencias, dominio verdinegro (19-10) con Oliver y Ficher (6-4) llevando la inicitiva. Mal partido en la dinámica de recuperadas-perdidas con -10 para la Penya (919) y -9 para los de fuera (11-20), evidenciando los varios minutos de mal juego y de desconcierto vistos sobre la pista. Si hay que destacar a algún jugador, vuelvo a caer en Albert Oliver. Dejando de lado sus números (14 puntos,3 rebotes y 6 asistencias) me centro en la necesidad que tenemos de él, de su saber hacer en pista, de la capacidad de quedarse el balón y ordenar el juego del resto de jugadores. Oliver ahora mismo es el pulso de la Penya, el ritmo regular y ordenado de un equipo en formación necesitado de un líder. Y no me olvido de Llovet ( 12 puntos y 9 rebotes) , aprovechando los minutos en pista para hacerse su espacio, jugarse balones con criterio y dejarse la vida reboteando y defendiendo. Jugador que madura a ojos vista y que mejora a medida que va enfrentándose a nuevos retos cada semana. Y hablando de retos, dejamos Badalona para pensar en el desplazamiento a Fuenlabrada. Primera salida en la que nos vamos a enfrentar a un equipo de nuestra Liga para poner a prueba esa teoría que desarrollaba al empezar la crónica y referente a nuestra posible superioridad contra equipos similares al nuestro. El conjunto madrileño ha conseguido esta mañana su primera victoria de la temporada en San Sebastián y será una interesante posibilidad para estrenar nuestro casillero de victorias a domicilio. El equipo de Fisac, ex equipo de Maldonado, tiene un juego muy físico aunque se ha quedado a medio gas en los primeros partidos de la temporada recordando a esa Penya que no hace mucho jugaba partidos a tres cuartos. Hoy se ha


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 lucido el polivalente Mainoldi, líder del grupo, muy bien acompañado por el irregular pero no menos xcelente Gladyr. Necesitaremos explotar todas nuestras virtudes y resistencia física para asaltar el fortín fuenlabreño. Será un bonito reto. Nos vemos entonces,muy buena semana a todos y muy feliz puente.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Articles d’ Opinió La Penya tiene más socios, pero por 40€ aún faltas tú. ¿Te apuntas? Publicado el 30 septiembre, 2012 por blogdelbressol La iniciativa surgida del blog, aprovechando la campaña

del

Club,

ha

conseguido

que

unas cuantas decenas de personas puedan disfrutar de un carnet que le permitirá disfrutar de un equipo, que de momento ilusiona. ¡Y mucho! Muchos de los amigos que han pasado por las oficinas acompañado de nosotros nos han ido contando las diferentes historias del porqué no eran abonados y que la propuesta del club apoyada con la colaboración del blog ha hecho que se enganchen a la pasión por la Penya. Y por los emails recibidos aun son muchos los que quieren disfrutar de estas ventajas

y

ahí,

vuelve

a

aparecer

el

blog.

¿Que

tenéis

que

hacer?

Enviarnos un email avisándonos que iréis (necesitamos llevar un pequeño control) y acercaros la próxima semana, Martes a las 18:00, miércoles a las 11:00 o jueves a las 18:00 a las oficinas del Club, acompañado del D.N.I. del que vaya a abonarse o con todos los datos, ( o en su defecto nombre, nº D.N.I., dirección, teléfono etc) y un número de cuenta a las oficinas del Club, que allí estaremos alguien del blog para acompañaros en tu camino hacia la la grada del Olimpic. El precio os lo volvemos a poner para que no tengáis excusas para ir a disfrutar del mejor básquet.

La comisión del blog es simple, animar al equipo para entre todos conseguir la pasión que el verd-i-negre despierta.

¿Te lo vas a perder?


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Joventut de Badalona ¡¡¡mejor cantera!! Publicado el 2 octubre, 2012 Según

podemos

leer

en

la

revistaTIROADCIONAL de la FEB numero 74 del

mes

de

Septiembre, el Joventut

de

Badalona es el mejor club de cantera en los últimos 5 años. Clasificación que se realiza tras valorar los resultados en los Campeonatos de España Infantil, Cadete y Junior. Tras este informe queda clara y demostrada donde está la mejor cantera. Joventut de Badalona ¡¡¡Mejor Cantera!!! Destacar los tres títulos consecutivos del Infantil del Joventut en los años 2010-20112012. Desde el Blog del Bressol queremos felicitar al Joventut de Badalona por el gran trabajo de cantera que realiza y a pesar de no contar con el apoyo económico que le correspondería por parte de los distintos estamentos del Baloncesto Nacional, tras el esfuerzo y dedicación realizado, para nosotros es todo un orgullo. Mención especial también para todos los entrenadores de las categorías inferiores que lo hacen posible. ¡¡¡ Felicitats Penya!!! ¡¡¡A continuar trabajando!!! Noticia: www.feb.es Revista: http://www.feb.es/documentos/archivo/html/TIROADICIONAL/TIROADI

CIONAL74/index.html


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

El Bressol està molt viu!!!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

¿Para cuando el capitán? Pere Tomàs continúa a la espera Publicado el 4 octubre, 2012 por Juan Pedro Un

artículo

de

Julian

Felipo en

el

mundo

deportivopone de manifiesto la situación del capitán de la Penya, ahora sin contrato, Pere Tomás. Una grave lesión de rodilla que le tuvo apartado de las canchas la pasada temporada llevó a la decisión de no renovar contrato hasta estar totalmente recuperado. Hasta aquí lo ya sabido.

Pero en el artículo de Julian el jugador declara que ya está totalmente recuperado, que se entrena con el equipo desde hace semanas y que está a la espera de entrar en competición cuando el Club lo considere oportuno. Aunque eso de momento tendrá que esperar, ya que aún no han firmado un contrato que permita al jugador incorporarse a la liga ACB. “Me encuentro perfectamente de la rodilla, no tengo ningún tipo de molestia”, dice el alero mallorquín. “Recibí el alta hace dos semanas y estoy entrenándome normalmente con el equipo. Es lógico que me falte ritmo porque llevo un año sin jugar y no estoy en el mejor momento, soy el primero que lo admite. Pero ya podría ayudar. Cada día estoy mejor, entrando en la dinámica del grupo y me siento como uno más”, añade.

Julián nos recuerda cuando en Setiembre Jordi Villacampa declaró al propio mundo deportivo que habían llegado a un acuerdo y que se habían dado tiempo hasta estar totalmente recuperado, algo que el jugador dice estar.

También nos enseña el artículo un rechazo de renovación por parte del capitán el pasado mes de Diciembre, una renovación que el jugador reconoce no haber aprovechado por creer que la lesión no seria tan grave. Lee todo el artículo en la WEB del mundo deportivo


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Elisabet Calvo: ―No sabría vivir sin básquet‖ Publicado el 16 octubre, 2012 por Juan Pedro El bressol está lleno de historias que aún están por contar. El blog, con la ayuda de todos, intenta poco a poco ir encontrando esos momentos llenos de básquet, esa situación especial que nos arranque una sonrisa y nos recuerde el porqué este deporte desata esta pasión entre los aficionados. Hoy esa historia la descubrimos en Elisabet Calvo. Mujer de entrenador, madre pero sobre todo una enamorada del básquet. Interrupciones obligadas por los embarazos de sus dos hijos vuelve a la carga, porque como ella misma confiesa, no sabría vivir sin el baloncesto.

Un ratito de charla más que una entrevista donde Eli nos descubre algunos de sus secretos.

Enlace multimeda: http://youtu.be/S7TCeUqC76E

Pere Tomás, el capitán vuelve al equipo Publicado el 15 octubre, 2012 por Juan Pedro El rumor que la semana pasada sonaba por algunos mentideros de la Penya va tomando forma, Pere Tomás renovará esta semana y podrá debutar en Vitoria.

Ayer era Xavi Ballesteros quien en la retransmisión del partido que enfrentaba a la Penya con el Manresa lo confirmaba y hoy Jordi Colomé en el foro del BIC también lo daba por hecho. De confirmarse, el capitán volverá a la pista, dónde él quiera estar y la afición verlo. Ha sido más de un año que llega a su fin y que deseamos que las lesiones queden olvidadas y Pere vuelva a disfrutar en la pista, porque así todos los aficionados

de

la

Penya

Felicidades capi, ya está de vuelta.

y

al

básquet

también

disfrutaremos.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Pere Tomàs ―LA MEVA PRIMERA OPCIÓ VA SER LA DE SEGUIR EN EL FIATC JOVENTUT‖ Publicado el 18 octubre, 2012 por blogdelbressol Pere Tomás mostra la seva satisfacció per seguir formant

part

del

primer

equip

del

FIATC

Joventut. En el dia d‟ahir es va confirmar la renovació de Pere Tomás, com a membre de la plantilla del primer equip del FIATC Joventut. El jugador, acompanyat pel seu agent, va rubricar el contracte a mitja tarda d‟ahir en les oficines del Club. Vam poder parlar amb Pere Tomás, just després de renovar, i aixó és el que ens va dir: ”Estic molt content i feliç, sempre he dit que volia quedar-me a Badalona. La meva primera opció sempre havia estat la Penya, finalment després de tot hem arribat a un acord, cosa que m’alegra. Ara només penso a posar-me més en forma cada dia, a treballar molt, i intentar ser el d’abans”. ”Estic molt agraït al Club per les facilitats per a la meva recuperació, vull donar les gràcies al preparador físic, que es va quedar aquí tot l’estiu treballant amb mi cada dia, als fisios, i a tots els que m’han ajudat”. ”He posat molt de la meva part per intentar recuperar-me al més aviat possible i poder estar ajudant al grup. Finalment tot ha sortit bé, i ara toca pensar en positiu”. ”Sempre he tingut clar que aquí m’he sentit sempre molt recolzat per l’afició, els estic molt agraït per totes les proves d’afecte envers a la meva persona”.

Pere Tomás muestra su satisfacción por seguir formando parte del primer equipo del FIATC Joventut En el día de ayer se confirmó la renovación de Pere Tomás, como miembro de la plantilla del primer equipo del FIATC Joventut. El jugador, acompañado por su agente rubricó el contrato a media tarde de ayer en las oficinas del Club. Pudimos hablar con Pere Tomás, justo después de renovar, y esto es lo que nos dijo:


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 ”Estoy muy contento y feliz, siempre he dicho que quería quedarme en Badalona. Mi primera opción siempre había estado la Penya, finalmente después de todo hemos llegado a un acuerdo, cosa que me alegra. Ahora solo pienso en ponerme más en forma cada día, en trabajar mucho e intentar ser el de antes”. ”Estoy muy agradecido al Club por las facilidades para mi recuperación, quiero dar las gracias al preparador físico, que se quedó aquí todo el verano trabajando conmigo cada día, a los fisios, y a todos los que me han ayudado”. ”He puesto mucho de mi parte para intentar recuperarme lo antes posible y poder estar ayudando al grupo. Finalmente todo ha salido bien y ahora toca pensar en positivo”. ”Siempre he tenido claro que aquí me he sentido siempre muy apoyado por la afición, les estoy muy agradecido por todas las pruebas de afecto hacia mi persona”. Foto notícia: Penya.com Notícia: Penya.com

La diáspora verdinegra por las ligas del mundo por Andrés del Castillo Publicado el 23 octubre, 2012 por blogdelbressol

Un nuevo amigo se suma a la familia del blog, aportando una entrada interesante en la que podemos averiguar por dónde paran los diferentes ex de la Penya. A fecha de hoy esta es la situación, que quizás en los próximos días pueda cambiar. Estaremos atento. Bienvenido Andrés, estás en tu casa.

Hace falta desplegar el mapa del mundo para encontrar a los jugadores que el año pasado vistieron la camiseta del Fiatc Joventut y este verano, por diferentes motivos, decidieron continuar su carrera deportiva lejos de Badalona. A algunos basta con coger el metro en Gorg para ir a verlos jugar. Es el caso de Marko Todorovic que cruzó el Besós para jugar en el eterno rival. El prometedor alero montenegrino está teniendo bastantes minutos en el Regal Barcelona de Xavi Pascual y ya ha podido comprobar que el público de Badalona no le perdonará nunca su marcha.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 China, Líbano, Turquía, Alemania, Argentina y Estados Unidos son algunos de los países donde los ex verdinegros han encontrado acomodo para seguir creciendo como jugadores o conseguir contratos mejores que los de la Liga Endesa donde la crisis sigue pasando factura a la mayoría de clubes. Solo tres jugadores de los que llevaron a la Penya hasta la decimoprimera posición de la liga regular la pasada campaña continúan jugando en España. China, el destino de ‗Pooh‘ Jeter Con tal de poner un orden para conocer la diáspora verdinegra de la temporada 2011-2012, empezaremos por el base. „Pooh‟ Jeter ha elegido China para continuar su carrera profesional en la ciudad de Jinan donde juegan los Shandong Flaming Bulls. El pequeño jugador tendrá como compañero al ex jugador de Gran Canaria y Girona Jackson Vroman y coincidirá en las pistas chinas con algunos mitos de la NBA como Stephon Marbury, Tracy McGrady e incluso Gilbert Arenas si se acaba confirmando su fichaje por los Guangdong Tigers.

Jelinek, mucho minutos en Turquía Uno de los canteranos que dejó la Penya el año pasado fue David Jelinek. Su marcha al Olin Edirne, un equipo turco de la parte baja de la tabla, sorprendió a muchos. El alero checo ha sido titular indiscutible en los primeros partidos del campeonato donde promedia 15 puntos por encuentro –con un 40% de acierto en los triples- y disputa una media de 30 minutos por partido. El escolta con el que Jelinek rivalizaba el año pasado para ganarse minutos de juego en Badalona, Fede Van Lacke, eligió volver a Argentina para jugar en un equipo de fútbol con sección de baloncesto: el Boca Juniors. Van Lacke está siendo importante en el equipo xeneize donde juega un promedio de 30 minutos para sumar 10,6 puntos por choque. El destino ha llevado a Van Lacke a coincidir en el vestuario con un jugador que estuvo una temporada en el Prat-Joventut, el ala-pivot Federico Aguerre y un veterano de las pistas europeas, el puertorriqueño Daniel Santiago. Ricky Rubio no es el único ex verdinegro que sigue jugando en la NBA tras la vuelta a España de Rudy Fernández. Con menos focos a su alrededor que el chico de El


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Masnou, Cristian Eyenga inicia esta semana su tercera temporada en la mejor liga del mundo en las filas de los Orlando Magic. El congoleño entró este verano en el intercambio de jugadores que llevó a Dwight Howard a Los Angeles Lakers donde el ex verdinegro jugó la parte final de la temporada al lado de Pau Gasol. En Orlando podrá hablar castellano con el pivot Gustavo Ayón si el mexicano no decide volver a España para jugar con el Regal Barcelona.

Tay Williams, en la Euroliga Pasaban los meses de verano y ningún equipo europeo apostaba por Latavious Williams para su juego interior hasta que el equipo alemán del Brose Basket Bamberg lo contrató antes del inicio de la Euroliga para sustituir temporalmente al lesionado A.J. Ogilvy (ex Valencia). El que fuera una de las revelaciones de la pasada Liga Endesa siguió soñando con la NBA este verano. Disputó cuatro partidos con Oklahoma City Thunder, consiguiendo el mismo número de rebotes y puntos por partido: 6,8. A la espera de una oferta de la franquicia norteamericana que finalmente no llegó, Tay Williams disputó la liga de la República Dominicana con el Metros. Williams ha vuelto a Europa para intentar quedarse. Otro pívot con un fugaz paso la temporada pasada por Badalona, Pape Sow, continúa su camino como baloncestista por Asia. El senegalés fichó recientemente por el Amchit de Líbano después de que el año pasado jugará en Teherán (Irán) con el Mahram. Siguen en la Liga Endesa Todorovic ya sabe lo que es volver a Badalona con una camiseta diferente a la verdinegra. Con apenas quince días de diferencia lo harán el año que viene los otros dos ex verdinegros que continúan jugando en la Liga Endesa. El 31 de marzo saltará a la pista del Olímpic vistiendo la camiseta del CAI Zaragoza Henk Norel. El holandés está siendo titular con el equipo de José Luis Abos en los primeros encuentros del campeonato. Juega una media de 20 minutos por encuentro donde promedia 9 puntos y 4 rebotes, y parece que ha encontrado en la capital maña la continuidad en su juego.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 El 28 de abril volverá al Olímpic con el Herbalife Gran Canaria Eulis Báez, uno de los jugadores que mejor recuerdo dejó en Badalona la temporada pasada. El pívot dominicano debutó en la cuarta jornada de la Liga Endesa ante el Cajasol después de perderse el inicio del campeonato por un esguince de tobillo.

Barton y Obasohan, sin equipo No todos los ex verdinegros de la pasada campaña han encontrado acomodo en algún equipo tras su salida del Fiatc Joventut. Lubos Barton y Derrick Obasohan siguen esperando la llamada de algún club que necesite a dos buenos tiradores. Sus últimas actuaciones han tenido como escenario las competiciones de selecciones nacionales. Lubos Barton disputó recientemente el Preeuropeo con la República Checa junto a David Jelinek.

Por su parte, Derrick Obasohan estuvo con Nigeria en los Juegos Olímpicos de Londres después de disputar tres encuentros con los Cocodrilos de Caracas de la liga de Venezuela tras acabar su contrato con el Fiatc Joventut. El tirador norteamericano espera su oportunidad. Este artículo ha sido realizado a partir de los datos proporcionados por las siguientes páginas web de baloncesto:

usbasket.com, acb.com nba.com

Andrés del Castillo


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Christian Eyenga cortado por Orlando ¿Lakers o vuelta a Europa? Publicado el 23 octubre, 2012 por Juan Pedro

Se ha hecho oficial algo que ya sonaba en los mentideros del básket desde hace días, Christian Eyenga se queda sin equipo. Con contrato garantizado, lo que significa que si ningún equipo se hace cargo de su ficha (1,17 M $) en las próximas 48 horas, Orlando tendrá que pagar su ficha y quedará libre para ir hacia el equipo que lo quiera. Algunos rumores lo colocan en los Lakers, equipo del que fue traspasado este verano a Orlando equipo con el que no ha llegado a debutar. Veremos como evoluciona, pero seguro que Christian tiene acomodo en muchos equipos Europeos ¿Quizás en ACB?¡Ojalá que en Badalona! Suerte verd-i-negre.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Entrevista a Salva Maldonado Salva Maldonado: ―Ganar la liga sería como subir un ocho mil‖ Publicado el 29 octubre, 2012 por Juan Pedro Un entrevista con salva Maldonado es casi imposible planifacarla. La cercanía y amabilidad del entrenador del FIATC Joventut desarma por completo el guión que pudieras tener previsto. Nos citamos con él a las 5 para 20 minutos de entrevista y la charla se alargó hasta casi los 40. Y aun con todo ese tiempo, nos quedaron preguntas en el tintero. Desde la conversación de las vacas y bolets, hasta el alojamiento en Vitoria pasando por un montón de cuestiones interesantes que él respondió como siempre, con sinceridad y diciendo cuanto piensa. Nos hemos vuelto a citar en la segunda vuelta, cuando pase la Copa del Rey. Veremos si cumpliendo un 8 mil o mirándola por la tele. Gracias entrenador por tu tiempo. Y agradecer también al departamento de prensa personificado en Miqui, a Vicent por hacer de entrevistador y a Fernando quien trancribió la entrevista para que quién no domine el catalán pueda disfrutar de las palabras del entrenador, porque gracias a todos ellos podemos disfrutar este rato con el entrenador de la Penya. ¿Has cargado pilas este verano? Este verano ha sido menos viajero. El año pasado hice más, av¡cabé el GR, fui a Canadá. Este verano ha sido más tradiconal por lo que a mi representa, estuve por aquí haciendo básquet, algún campus, alguna de las carreras mías y descansar, Menorca y Llívia. ¿Eso es cargar las pilas para ti? Si, se cargan las pilas. Bueno el año pasado también las cargué, este año ha sido más aquí. Este año de seguida tuvimos jugadores El año pasado fichamos

desde

CanadáPero este año hemos fichado muy pronto. Bueno, este año también no ha estado mal. Hemos ido más pronto que otros años.Bueno, es que estábamos sobrados de pasta. Y fichamos rápido (risas) No creo que tenga que ver , sino que se


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 dio así. Era también el primer año y todo fue más tarde. Este año sabíamos más o menos lo que queríamos y fuimos fichando. Tampoco fuimos de los que más rápido fichamos, porque si recordáis cuando salieron aquellas quinielas en el verano, que salíamos nosotros allá, ni salían nombres ni salían fichajes y estaban todos terminando de fichar. Es cierto que después fichamos prácticamente de golpe, o porque teníamos ya alguna cosa que estaba ya apalabrada entre comillas. Creo que hemos fichado como hemos podido. Cuando tienes lo que tienes primero tienes que ver como fichan los otros y después fichas. Comenzar prácticamente de nuevo el equipo Primero debíamos esperar a saber los que marchaban, conocer la situación interna nuestra, tanto de club como económica, y saber cómo afectaba esta parte económica a nuestras posibilidades, para entender con qué contábamos. Cuando la gente valoró esto, algunos decidieron tomar otros caminos, después decidimos vender a algún otro y finalmente nos quedamos los que podíamos, y queríamos, e ir a fichar. El pasado año, la idea era continuar con todos los efectivos posibles pero han sido los que han podido ser. Me hubiera gustado quedarme con siete pero han sido menos, así que hemos recurrido a los chavales de casa para completar el equipo. ¿ Se fichan las recomendaciones que tú haces o el club tiene mucho que decir desde la vertiente económica?¿ O se te hace caso? Una cosa va con la otra. Sé dónde estamos y dónde podemos llegar. No haces la carta de los Reyes… No, no , actualmente la cosa no funciona con cartas aunque no dudo que algún club grande puede hacerlo ( “ me gustan aquellos diez….”) y entonces el club, por lo menos en fútbol, actúa. Nosotros funcionamos diferente como ya he dicho antes, esperando al mercado y viendo como fichan los otros sin que tú pintes nada ni con los jugadores que quieres .Después sobre lo que va quedando o te ofrecen, jugadores que buscan oportunidades o de otras categorías como la LEB , que siempre te ofrecen pero tú miras poco porque estás a otro nivel, pues tienes que prestar atención por si alguno puede encajar. Por otro lado hay que saber esperar, esperar el momento. Club y entrenador siempre vamos juntos. Entrenador y entrenadores que hacen de ojeadores, por llamarles de alguna forma y que este año, con el director deportivo, creo que habremos visto unos


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 150 jugadores, sabiendo que a muchos no los podemos fichar, otros no te gustan y los descartas. Los que quedan, si coinciden técnica y económicamente y se ponen a tiro, son los que puedes fichar. La crisis, ¿ nos perjudica o beneficia a nivel deportivo? A nosotros nos perjudica no tener dinero. Todos estamos en crisis pero la cosa perjudica mas a quién menos dinero tiene. Y esto pasa en la ACB, es decir, hay crisis para todos pero Unicaja , teniendo crisis, ha pasado de 18 millones de presupuesto a 12 millones, una crisis relativa. No como nosotros que reducimos del orden del 50%60% el presupuesto del equipo. Repito, el más “pobre” sufre más y en este caso, nosotros nos hemos tenido que buscar las habichuelas haciendo apuestas y espabilando para hacer un equipo y estoy contento con lo que hemos conseguido. ¿Alguna vez una directiva te ha marcado quien debía jugar? No, he tenido otro tipo de problemas, en otro club y no concretamente en la Penya pero este problema, no. No te has sentido coaccionado… No, ni siquiera por comentarios acerca de un hipotético jugador que puede querer marchar y pudiera interesarme que jugara para que se quedara, o a la inversa, para favorecer su venta. Que son cosas del día a día pero nuestra problemática es otra diferente, no hay problemas en el tema de dirección deportiva. En otros clubes, y especialmente en la Penya, el entrenador tiene mucho a decir aunque el director opine en temas comunes pero no sobre quién juega o deja de jugar. ¿Estás contento con los fichajes? Ya ni me acuerdo de aquéllos que miramos al principio. Como decía antes, hablamos de unos 140 jugadores y no quiere decir que a estos que tenemos no los quisiéramos o que estemos menos contentos porque no pudimos fichar a algún otro. Cuando miras a muchos, sabes que a algunos no los podrás fichar pero de este gran grupo inicial valoramos a algún extranjero que no conocíamos, a los que ya conoces te los miras menos, y hemos intentado descubrirlos Estoy contento sobretodo del equipo que hemos podido hacer .Y más que de la categoría o la calidad, creo que hemos fichado buenos profesionales con cualidades que satisfacen al entrenador y al club. Jóvenes con ganas, veteranos que no las han perdido, jugadores que quieres hacerse


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 un nombre y otros que quieres destacar. En esta línea de fichajes que tenemos siempre se podría mejorar pero creo que se ha hecho bien, y era difícil hacer más, con lo que se tenía. Estos fichajes, seguramente, el año próximo no seguirán…. Hay que ser consciente de la fase en que estamos y si juegas a descubrir, eres un club de cantera vendedor-descubridor, debes jugar a que ojalá puedas vender, a que ojalá se vayan los jugadores porque querrá decir que te han dado resultado. Cuando no eres un club potente y con posibilidades, sabes a lo que juegas, a hacer apuestas y ojalá te salgan bien porque o podrás hacer dinero con el que se vaya o por lo menos te habrán dado resultado jugando bien. ¿No te da rabia? Estoy habituado. No me gusta utilizar la palabra pobre porque además no es así pero a nivel de posibilidades de club estamos con unas capacidades que nos sitúan en la parte baja, con una serie de equipos por encima que siempre van a poder fichar a los que tú tienes. Pero es ley de vida y hay que aceptarlo. Creo que tenemos una suerte y es que aparte de descubrimientos tenemos a le gente de la cantera, sin los cuales deberíamos fichar siempre gente de fuera y perderíamos la filosofía que nos hace ser la Penya. Así podemos hacer apuestas pero en parte de jugadores que ya tenemos. Y a seguir luchando a la espera de tiempos mejores que llegarán seguro. No es habitual que los entrenadores reconozcan que se equivocan. Tú lo hiciste el domingo, ¿en qué te equivocaste? No fue una decisión, fue una mezcla de varias. Si pones a 4 jugadores nuevos respecto a lo que ha sido el quinteto inicial en los partidos anteriores, es que algo ha pasado. Y no fue una razón única sino un abanico de razones. Desde razones médicas por jugadores que no han entrenado durante la semana y que, según mi criterio, al no entrenar, el domingo deben quedarse sentados o vestidos de calle hasta otros condicionantes del día a día, de la semana, que van tomando forma X y diríamos que tuvimos problemas de dentro de la pista. Después alguna situación en la que vas viendo como queda el equipo en relación al problema que suponía el juego interior rival, o más bien del alero de ellos jugando de 3 y que finalmente se cayó del equipo 20 minutos antes de empezar el partido. Bjelica salía de 4 y Nocioni era el 3 con Pere Tomás de nuestra parte encargado de


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 defenderlo. Bjelica se va a casa y el argentino juega de 4 todo el partido trastocando nuestra planificación. Y la posición de base intentaba equilibrar el equipo. Quedaba un cinco inicial que podía salir bien o mal como se pudo comprobar después. De todas formas era una situación entrenada, no una ocurrencia de última hora. Estaba entrenada durante dos o tres días e iba bien aunque en el partido fue como fue. ¿Condicionó?. Bueno, entiendo que más que el quinteto condicionó el inicio de partido con las seis pérdidas y esta parte de culpa ya se reparte más. Yo asumí mi parte de culpa porque no se dieron las condiciones idóneas para el buen funcionamiento de aquel quinteto y el partido fue como fue y tengo la responsabilidad que tengo. Hay buen rollo en el equipo pero el domingo se te vio muy cabreado en el tiempo muerto… Hombre, es que si a los jugadores cuando los cambias les da igual y uno sale o no sale y se mea de risa y otro aplaude o está allí como si no pasara nada mientras estás jugando de pena pues me sabe mal. Que la gente se enfade y que le afecte que le cambies, querer hacer las cosas bien y que no salgan, pues me enfadé porque fue el primer partido en el que no fuimos capaces de poner el nivel físico y de intensidad que requería el partido. No lo encontramos en todo el encuentro y visto después con tranquilidad, hablándolo con los jugadores y con nosotros mismos, no conseguimos lo que hacemos en los entrenos ni poner un nivel defensivo más alto y ellos encontraron en seguida un camino fácil. Y me quejo de eso, de no encontrar ese punto de competitividad que habíamos tenido todos los días. Con más o menos acierto pero no opusimos resistencia, por ejemplo tres faltas de equipo en dos cuartos siendo el equipo que más faltas hacemos de la Liga, cosa que no me hace feliz pero yéndonos al otro lado recibimos en la segunda parte 16/19 en tiros de dos, en canastas bajo el aro a lo que hay de sumar las pelotas perdidas al inicio y el 12-0 resultante. A nivel de oposición, ellos se encontraron cómodos y no pudimos Mejor que pasen estas cosas al principio… Pueden pasar en cualquier momento y es necesario ver al equipo en los malos momentos, como en Málaga dónde no metíamos ni una u otros temas, pero el otro día fue una cosa más de intensidad, incluso podríamos decir actitud, de no encontrar el punto.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Oliver jugando como un jovencito, Barrera como un veterano y Gaffney que parece que lleva toda la vida en la Penya. ¿Te ha sorprendido el equipo? Albert Oliver está destacando mucho. Ha cogido la onda y además está empezando a anotar y a valorar, que no es que no esté capacitado, pero está aportando por encima de lo normal. Somos un equipo, y seremos toda la temporada, de altibajos tanto durante los partidos como durante momentos del año, por las características de nuestros jugadores que son muy emocionales, temperamentales, de carácter y alguno diría incluso que de falta de continuidad, de regularidad. Somos muy de extremos y por ejemplo ahora Corey está fatal, lleva dos o tres semanas que no es él aunque seguro que le vamos a ver jugar bien, no tengo ninguna duda. Hemos visto a Manny ser MVP de una jornada y a seguido hacer -4. A Gaffney le pasará lo mismo y a los jóvenes, seguro. Somos un equipo que por las características de los jugadores, haremos partidazos y después partidos como el del domingo, debido también al estilo arriesgado con el que estamos jugando. Cuando la cosa va bien todo irá de fábula pero cuando vaya menos bien incluso habrá alguno que dirá que somos una banda, cada uno por su lado. Hay que intentar aprovechar las singularidades para hacer un colectivo pero no quiero matar esas virtudes individuales que tenemos, las posibilidades, y eso hay que trabajarlo durante todo el año y veremos jugadores que destacarán un día y otros no aunque tenemos mucho margen de mejora tanto individual como colectiva. A Tony Gaffney habrá que pedirle que deje los mates de espectáculo e intente asegurar. Si llega a entrar. Sí, que acabe de meterla. Pero es lo que decía ahora, se pasa de rosca y se pasa de aro, le queda corta y lo que pudo ser no fue. Y nosotros tenemos algo de eso y a Gaffney lo veremos durante el año. Ahora lo mete todo, en los entrenos de tres en tres y ya llegará el 0/7 tarde o temprano. Somos un poco así. Si siempre hiciéramos 6/6 y fuésemos buenísimos, seguramente no estaríamos aquí con estos jugadores que tenemos. Intentaremos no perder lo bueno que tenemos en este sentido, la iniciativa de intentar cosas. Es evidente que Gaffney la quería meter y no le voy a ir la próxima vez que lo intente con “pero este mate mételo”, cuando ese era ya su objetivo. O soltarle “ahora intenta una bandeja”. No, si va a machacarla, que lo haga y además es que la quiere machacar en cada


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 ocasión y es lo que quiere la gente que está en la grada. Que una le sale mal, bueno… A mí me hubiera gustado de espaldas, que ya estaba bien…. No, la falla y lo debe asumir. No es una situación que me afecte especialmente en el sentido que haya que corregirle y decirle como tiene que hacerlo. No, haz el mate. Él ya lo siente ya y a mí me preocupan más otros temas como los jugadores que tienen que estar más equilibrados, porque hemos visto que pueden hacerlo, pero ahora están mal. ¿Cómo trabajas a estos jugadores, Salva? No hay secreto. Hacemos el día a día. La parte psicológica está en ver que el jugador quiere mejorar. Si ves que le preocupa no jugar bien, que pregunta a los entrenadores tras el partido o tras ver el vídeo y que durante la semana hace cosas que no hacía, por ejemplo un jugador que ha dejado de dar asistencias cuando ha sido el mejor pasador de la Liga. De ser el mejor, a dar 3 asistencias en 3 partidos. Valorar si durante la semana empieza a dar 7 o 10 asistencias en un entrenamiento e intentar que el jugador se reencuentre en la pista. Y para reencontarse es necesario hacerlo cuatro veces por semana, haciendo más posible la mejora en pista que si no se lo veo hacer. Estoy más tranquilo en esta línea. ¿Es Pere Tomàs la pieza que faltaba en el rompecabezas? Creo que nos ayudará aunque lo cierto es que aún está en recuperación. Tiene que recobrar sensaciones jugando porque no basta con el “ si yo me encuentro muy bien” cuando aquel tiro o entrada o situación que debería tener como hábito, sin pensar, debe recuperarla y encontrarse, y fallar aquel triple abierto y aquella entrada que hacía pero ahora no hago. Debe recuperar sensaciones poco a poco. Se olvida que Pere es un jugador en formación, en período de crecimiento, que siempre lo tenemos como si ya tuviera 30 años y una carrera hecha .Tiene una proyección excelente, propia de nuestro club, pero en un momento dado se ha roto cuando , insisto, aún estaba en crecimiento, en formación. Ahora debe reactivarse y si encuentra el punto físico, ahora y tocando madera la cosa va de fábula, en semanas o algún mes encontraremos al mejor Pere. Hay que tener paciencia, él , el entrenador y todos para que dé el mejor nivel. Mientras siga entrenando bien, soy optimista.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 ¿Cuánto tiempo ―hace que sales‖ con Samaniego?. ¿Cuéntanos cosas de él? Bueno salíamos más en Canarias porque en aquel momento él no tenía pareja y yo vivía solo, con lo cual sin vivir juntos prácticamente lo hacíamos.Estuvimos dos años en Canarias, uno en Fuenlabrada, el año pasado en la Penya y medio año en Cajalaboral. Casi cinco años y puedo decir que hablamos de un entrenador que vive su profesión, un estudioso total del básquet que no quiere ser primer entrenador porque lo ha probado y entiende que rinde más en otras situaciones.Tiene un valor para el club y el equipo que siempre digo, aunque la gente se ria, de primer nivel en el grupo de técnicos ayudantes, de lo mejor de la Liga.Estoy encantando tanto con él como con Riera , una esponja que evoluciona de forma más que rápida. Estoy supercontento con ambos. ¿Ya habla catalán o aprenderá antes Savané? El Sama no habla aún catalán porque es un poco zoquete. Por no saber, no sabe ni euskera siendo vasco así que catalán lo entiende y está integrado, se hace muy rápido al lugar en que trabaja, y siendo reservado consigue el aprecio de la gente que está con él. Sobretodo de los jugadores. Es un entrenador querido por ser bueno como profesional, justo, reflexivo y exigente, atributos apreciados por el jugador. Y en este caso no hablamos de un “colega del jugador” aunque tenga una relación buena. Es un entrenador que va de cara y si hablas con jugadores que haya tenido a sus órdenes verás que hablan bien de él. Carlos Soria, a quien tú admiras, lleva once ― ocho miles‖. ¿ Cual sería tu ― ocho mil‖? ¿ Ganar la Liga con la Penya? Bueno, ganar la Liga con la Penya sería…la hostia. Bueno, un ocho mil…para mí sería un cinco mil, quizá un seis mil..Risas. ¿La Copa?. ¿Ganar la Copa de Vitoria? ¿Ganarla? Bueno, le daría un tres mil y pico.. Difícil pero como he subido tres miles y he estado en la Copa cinco o seis veces, se puede conseguir. Otra cosa es ganarla, eso ya sería un cinco mil , el Aconcagua. Y sí , la Liga sería un ocho mil. En estos momentos no nos marcamos niveles, estamos trabajando como equipo, la expedición, para valorar a que ritmo somos capaces de subir. No nos marcamos límites más allá de lo que podemos conseguir en estos momentos, a medida que vamos cumpliendo objetivos, pero vamos a ganar el máximo número de partidos posible, haciéndonos fuertes en casa y a ver si nos metemos en la Copa de Vitoria. Eso nos dejaría más


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 cerca de los play-off. Hay que estar pendientes de todo, como comenté el año pasado cuando empezamos por una idea inicial que se torció rápido porque no éramos capaces y nos pusimos penúltimos de la Liga , o últimos no recuerdo, en un momento previo a la Copa y viéndonos obligados a cambiar objetivos. Hubo que aceptar como estábamos, reconstruirnos, y acabar el año bastante bien. Debemos ser abiertos y estar preparados para todo, disfrutando el día a día y siendo un equipo competitivo que haga piña con nuestra gente, con el socio, y conseguir que la afición esté contenta. ¿Qué le pedirías a la afición? Que los que vienen sigan viniendo y animando como hasta ahora que llevamos una buena línea de fidelidad. Yo siento a le gente al lado del equipo, la siento y que hay sintonía. Que somos los que somos 3000-3500 o 4000… Este año cuatrocientos y pico más… Sí, sí, perfecto , claro que me he enterado y entiendo que está muy bien. Que sigan igual porque ya se sabe que si vas ganando habrá más gente que se apuntará, a pesar de la situación que se está viviendo general, y aunque no sea el mejor momento para hacerse socio en un equipo con tradición como el nuestro que tiene difícil pasar de x a x más algo, no pasa ni en el fútbol ni en otro deporte. Hay que fidelizar a los que somos e ir enganchando y mantener la unión como hasta ahora. El año pasado, pasándolo fatal, el equipo no dejó de sentir a la afición identificada e incluso pudimos disfrutar visto como acabamos. Espero que este año tengamos más alegrías, no sé si ganaremos más de los doce partidos que ganamos el pasado año en casa, fuera nos costó casi hasta el final de la competición, y nos quedamos con el trabajo a medio hacer. Esperemos hacerlo un poco mejor. La afición ahí estará. Una última pregunta Salva, ¿tienes el cinco inicial del próximo domingo? Me gustaría tenerlo en la cabeza pero hasta el último entrenamiento y el día previo no acabas de saber. Ojalá podamos tener a todos los jugadores disponibles como la semana pasada. Algún jugador es más decisivo pero para mí el cinco inicial es poco importante y me preocupa más el que acaba el partido e intento que los jugadores también lo vean así. En principio todos ellos tienen oportunidades de jugar.


Fanzine Blog del Bressol Nยบ2 Octubre 2012


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Badalona és bàsquet Natzaret Cadet: El Mataró ve sense jugadors Publicado el 30 septiembre, 2012 por blogdelbressol En Ausiàs March es disputava el primer partit de lliga nivell B entre els cadets del Natzaret i el Mataró. Un que porta anys en el tema no ha pogut entendre realment el que ha passat. Que el Mataró es presentava amb jugadors que no portaven fitxa, ni els tríptics, que alguns jugadors no estaven inscrits … El cas és que al final l‟àrbitre no ha donat com a bo el partit. Encara que ja posats, els dos equips han decidit jugar. El que ha pogut mostrar quin nivell estan tots dos. Hem pogut veure un Mataró més compacte, amb menys errors en defensa i més encert en l‟atac. Els de Badalona, els falta rodatge encara, moltes cares noves, i en diverses fases del partit el joc una mica anàrquic s‟ha apoderat del partit. Tanmateix en moments s‟ha vist jugades interessants. La setmana que ve Natzaret inicia la seva marxa viatjant a Vilassar, on et aquests els esperen a les 10‟30. Gase Gar

Minis: Maristes vs Círcol suspès Publicado el 30 septiembre, 2012 por blogdelbressol

Ahir s‟havia de disputar la primera trobada dels minis d‟Ademar, corresponent

al

primer

partit

de

Lliga

de

A2.

El rival altre conegut del Bressol el Círcol. Així doncs tot a punt, els jugadors anaven arribant, però ahir dissabte la natura, que és sàvia, sabia que necessitàvem aigua així va descarregar un munt de litres per metre quadrat que va deixar als nois sense poder fer el que més els agrada, botar la pilota taronja i deixar-ho per un altre dia. La cara d‟empipament i alguns fins maleint la pluja “doncs podria ploure a la tarda”, o “jo, perquè ha de ploure ara? O els més oportunistes” millor així podrem entrenar més “, donen mostres de que els xavals volien jugar .


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Així doncs, partit ajornat, i la setmana que ve els d‟Ademar té un partit difícil, van a Mataró. Sort! R. Zimmerman

Jornada 5: Bàsquetpolo per Marcel Pellejero Publicado el 1 octubre, 2012 por blogdelbressol La pluja, en alguns casos torrencial ha condicionat i de quina manera la jornada Círcol. L‟aigua ha fet suspendre el doble derbi Maristes Círcol en categoria Premini i Mini de dissabte o el debut del Preinfantil A al Màgic. A part l‟aigua també va ser protagonista en alguns terrenys de joc on si es va jugar. Va ser un dissabte de bàsquetpolo Més enllà de la pluja de dissabte la jornada ens deixa la derrota del Preinfantil B de Roger Coma i Edgar Teruel a Sant Fost. Ja té prou mèrit el què estant fent, ja que l‟equip encara és en edat Mini i possiblement la categoria li ve gran. Ànims. El nou preinfantil femení va debutar a Mollet, al camp de les 7enes classificades de nivell A1 l‟any passat. Els nervis van jugar una mal passada a unes jugadores en procés d‟adaptació i de coneixença. Les vallesanes van marxar fins als 27 punts. Al final un +16 esperançador. Sort i endavant Una de les notícies positives de la jornada la trobem a Girona amb el debut de les infantil, l‟equip que fa dos mesos va quedar subcampiones de Catalunya en l‟inoblidable F4 preinfantil de Lleida. Van perdre de 30. Sembla contradictori parlar de bona notícia amb un KO de 30 punts. Exemple clar que en el bàsquet qualsevol guarisme té matisos. Les noies de Jaume Lleal, Pere Ruiz i Clara Navarro, van fer el millor partit dels 2 anys que porten juntes. I és que l‟Uni Girona és un equip candidat al titol i a jugar al Campionat d‟Espanya. Les noies van competir en tots els quarts, i la diferència de +30 es pot explicar pel 14-0 del segon període. Felicitats de part dels tècnics pel partidàs d‟unes noies que segueixen fent història. El resultat de la jornada és el del Cadet 1 que va fer un recital per guanyar de gairebé 50 punts el derbi amb el Bufalà. Més cadets. A Tordera, al Cadet A li van sobrar 4 minuts, els que van fer que un partidàs dels homes de Marc Fernández, Oriol Puente i Ferran Muñoz quedés emborronat. El Cadet A emborrona en 4 minuts un gran partit. Davant d‟un equip amb altes aspiracions, amb gran experiència a nivell A i Preferent,


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 el Círcol va fer un bon iniici de partit amb un 2-8 a favor, que els meresmencs igualaven per entrar en una igualtat absoluta a la mitja part 45-45. Al final del tercer quart 4 minuts van llençar per la borda la feina feta en rebre un parcial de 15-0 al marcador. A partir el Tordera va imposar el seu físic per marxar de l‟electrònic. Destacar el progrés de l‟equip, que segueix en línia ascendent i que va mostra 36 minuts de molta qualitat. Les Cadet femení van debutar amb una victòria amb “final d‟infart” tal com va relatar en exclusiva per aquest artícle la jugadora Marta Molina El Cadet B va obrir el diumenge a La Plana edificant un gran triomf amb el Gaudí Era el preludí masculí del Superdiumenge en clau femenina que es viuria tot seguit a La Plana. Les Junior obrien la festa del retorn de l‟exili de Montgat amb un gran triomf contra el Tordera. Abans el dissabte ens deixava el triomf del Junior B a Sabadell, la derrota del Junior 1 a Horta, el nou triomf del Junior 2, líder, davant l‟UBSA i la derrota de l‟A d‟un sol punt contra la Salle Manresa. En aquets partit on va debutar la nova samarreta blava suplent del Círcol, i on les filtracions d‟aigua gairebé el fan suspendre, el bàsquet va mostrar la seva cara més cruel. Durant 39 minuts els nois de Ricard Santiago, Albert Oller i Jaume Parrón van dominar el matx, fins a assolir un +15 a finals del segon període. A la represa, els bagencs van proposar una pressió 2-1-2 des de la sortida de la bola impossible de fer-hi front, a jutjar pel 10-0, que va fer que en un minut els manresans entréssin al partit definitivament. I a l‟últim minut es va viure el moment fatídic. Amb 79-80 a favor Enric Zamora falla 2 tirs lliures, rebot bagenc i cistella l‟última dècima. Final 81-80. Decepció momentània d‟un equip que ha millorat moltíssim, del qual us podeu sentir orgullosos, i que us diem ara, que ens faran passar molt bones estones de bàsquet I el partit de la jornada no va tenir desperdici. Va ser un partit en majúscules, una oda al bàsquet, un festival per la vista dels espectadors, un greu contratemps per les coronàries infartades dels qui estàvem a pista o a la banqueta. El derbi Sots 21 Minguella-Círcol va tenir de tot. Dominat sempre pels locals, els homes d‟Alan Garcia i Marc Nadal, però no li van perdre mai la cara al matx. Gran actitud d‟un equip handicapat per les baixes i amb l‟ajuda dels Juniors Xavi Mateu, Josep Campmany, Pau Gros i Pol Ribó. A falta de 1:30, Minguella demana temps perquè el Círcol estàven a 2 punts de portar l‟aigua a casa dels de Casagemes. En ple procés de culminar la remuntada els nervis van traïr el Círcol que no va poder anotar més. Minguella, per tant es va endur un gran derbi, en el millor partit del Círcol de l‟any


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 I en Sèniors derrota de 2 punts de l‟A masculí contra el Fuster remuntant 17 punts a la mitja part, així com també KO de les Sènior, en el plat fort del Superdiumenge rosa a La Plana. Va ser contra el Roser, on juga una ex Círcol com és l‟Alba Mora. El retorn a casa de l‟equip de Roser Riba, acompanyada de Marc Fernández i Marc Nadal al banc, es va saldar amb una derrota, però competint els 40 minuts davant d‟un equip candidat a estar al pom de dalt de la classificació. Finalment la pluja, la protagonista del cap de setmana va fer suspendre el matx del Sènior B, però no per inundacions, sinó perquè va fer que tot el poble de Roda de Ter, on jugàva l‟equip d‟Oriol Bosom, es quedés sense llum, inclòs el pavelló.

Esperem que la pròxima jornada el Círcol jugui sense cap més interferència i que el bàsquet sigui bàsquet i no una variant del waterpolo

Pre Mini: Montgat Mireia A – Joventut 1: 37 – 48 Publicado el 1 octubre, 2012 por blogdelbressol Victòria dels verd-i-negres més treballat com equip, davant un Montgat Mireia que alguns moments va poder plantar cara, en altres no. Tots dos equips aniran a millor tal i com passin les jornades. A causa de la pluja, van haver varies baixades de tensió. La il·luminació s‟apagava i necessitava temps per refredar-se i tornar a funcionar, aixì que a estones es va haver de jugar amb llum insuficient d‟uns fluorescents auxiliars. Raül Guas.

Sots 21: Minguella A: 71 – Cìrcol Catòlic A: 63 Publicado el 1 octubre, 2012 por blogdelbressol Disputat i entretingut partit de rivalitat local, amb bona entrada i ambient a Casagemes. Els locals van imposar el seu ritme i van arribar a l‟ultim quart amb una còmoda avantatge, però els del Círcol van apretar i van aconseguir apropar-se fins a 4 punts. Però el tècnic local va fer entrar diversos jugadors que van dona l‟impuls necessari per assagurar la victòria local. Els del Círcol van insistir, però els hi va mancar encert al final, castigats per errors en tirs fàcils fruït de l‟esforç i per l‟acumulació de personals. En general, partit entretingut on van brillar els exteriors per sobre dels jocs interiors. Raül Guas.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Mini: MATARO 54 — ADEMAR, 26 Publicado el 6 octubre, 2012 por blogdelbressol Partido si historia el vivido hoy en Mataro Todo y que el resultado ha sido otro, hemos vivido un partido desigual. El Mataro con algún jugador preseleccionado del año pasado, igual que el Ademar, uno se da cuenta que en este juego el equipo es esencial. Uno que escribe sin ser el padre de nadie y que no acondiciona, el Mataró tiene un equipo que nada tiene que ver con los de Badalona.Únicamente el jugador 23 que

ha hecho un partido

espectacular, pero demasiado solo, y en fases querer arreglar el partido, juntamente en segundo lugar con el 9 y en raras ocasiones apareciendo el 18 con estelos de buen jugador, pero sorprendido por el contrario. El Mataro ha demostrado como decía ser un equipo compacto, donde todos han demostrado saber a que juegan, Una defensa con dobles ayudas perfecta. Recuerdo jugadas que cuando el 9 o el 23 salían de sus defensores tenían 1 o dos (en el caso del 23) que iban al rescate. Solo con eso al inicio del partido, se veia ya el gran diferencial. Pero no todo es negativo, en cuanto el formato de equipo, Ademar a mostrado que tiene algun jugador de primer año realmente interesante, y si crecen la temporada que viene Ademar puede tener una sorpresa. Pero si en la liga son equipos como los de hoy, tienen suerte porque pueden aprender mucho, si se olvidan del resultado. Hoy hemos visto un equipo badaloní con ganas. Tal como dijo Salva Maldonado en la final de la copa catalana, refiriéndose a que estaba contento porque el equipo de La Penya había hecho lo máximo con las armas que tenia, Ademar puede estar contento, porque ha hecho lo máximo y lo mas importante no han desfallecido, todo y algún error gordo arbitral. A principios de temporada no pasa nada. A seguir aprendiendo y a seguir


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 creciendo. Gracias al Blog del Bressol por permitirme escribir como antaño, y alentaros a que sigáis publicando partidos de formación, no menos importantes, Y a seguir creciendo en vuestra tarea. Saludos Juan

Cadet Interterritorial: Maristes Ademar A 42 – Joventut Badalona B 84 Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol | Partit de rivalitat ciutadana disputat al Pavelló de La Plana, amb clar domini del Joventut, sobretot en els quarts 1er i 3er, sent mes igualats el 2òn i el 4rt. El màxims anotadors van ser, per part dels Maristes, Osuna amb 12 punts i Mas amb 6, i per part del Joventut, Martí amb 16, Pau, Arnau i Elies amb 11 punts cadascun. El proper partit serà el dissabte dia 13 a les 17,30 a l‟Olímpic contra el Círcol de Badalona. Xavier Martin

C.B.Tiana 4 victorias 3 derrotas, continuem el camí Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol Us deixem els resultats del Club Bàsquet Tiana d‟aquest cap de setmana. Una mica de tot que ens anima a seguir treballant. I així seguirem. Força Tiana Derrota Junior Femení contra Masnou 32-74Victoria del Junior B contra Elvira Salle 46-65 Derrota del Junior A contra Escolapis Sarria 76-54 Derrota sots 21 B contra La Llagosta 74-82 Victoria del sots 25 contra bucaners 66-50 Victoria sots 21 preferent 95-93 contra UBSA molt bon partit bàsquet prorroga i final d‟infart Sènior 1catalana mas aconsegueix la 3 victoria en 4 partits a casa del Palamos 82 -87


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats de la U.E.Montgat Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol 5 victories només aquest cap de setmana: Premini, Mini “A”, Júnior, Sots21 i Senior A! la setmana que ve a millorar el registre! El Boet Mataró derrota molt fàcilment al nostre Senior B, 50-81, els nois de Didac van caure davant el favorit per pujar a 2a catalana. El júnior segueix líder, després de derrotar el Sabadell 45-59 els de Jordi Guzman i Oscar Domenech protagonitzen un molt bon inici de temporada. El Cadet A, va caure a la pista del Sant Josep per 76-35, això es preferent, i els badalonins son un equip punter del grup 2. El cadet “B” va descansar, els de albert i Lluis Ortiz volen sumar la 1a victòria dissabte a Sant Cugat. El Cadet C també va caure enfront l‟UBSA per 73-39. L‟infantil “A” va debutar a la competició amb una dolorosa derrota a casa, vs UBSA 6368, tot i això bon partit dels de Jordi Garcia. L‟Infantil “B” cau a la seva estrena a casa per 39-55 davant el Malgrat, els nois de Martí Tudela no van estar encertats de cara a cistella. El Mini B, també surt derrotat per 50 pts, els de @adan_acd no van poder plantar cara al Canet en cap moment! vinga nois no pasa res. El Mini C cau derrotat amb claredad per 50 pts de diferencia al camp del UBSA. Victoria del premini 25-60 a Canet. Ben treballat per part de tots per treure el partit endevant! felicitats nois per la feina feta fins ara. Victoria molt treballada del SUB21 a la pista de l‟Esplugues per 56-66! ànims nois a seguir així!!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Círcol Jornada 6: El Clàssic Superdiumenge per Marcel Pellejero Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol | r El primer cap de setmana d‟octubre a la 12-13 no ens deixa massa bones notícies a la secció. Derrota del Premini masculí en el partit inaugural de la temporada ajornat la setmana passada per la pluja contra Maristes. Els d‟Albert Reverté i Maria Zambrano van caure davant els vermells entrenats per un altre circolero el Pere Ruiz El Mini A va estrenar la lliga amb triomf solvent contra el Sant Gervasi a Casagemes. Dimecres, jugarà el partit de la primera jornada amb Maristes aplaçat al seu dia per la pluja. En canvi les noies de Marina Cano i Clara Navarro va caure davant el Minguella, un Mini de segon any, és a dir amb un any més d‟expèriència a la categoria que nosaltres Una de les alegries de la jornada ens la porta el Preinfantil femení. El nou equip de Gerard Castro i Rita Carboneras ja sap el que és guanyar.El Vilassar amb les millors minis de la te,porada passada va posar les coses molt complicades a les noies Círcol que van sortir un pèl adormides, cosa que explica el 19-28, màxima diferència per les maremenques. A partir d‟aquest moment les locals van apretar en defensa, van sortir a la contra i van eixugar la diferència. En l‟últim atac el Vilassar va tenir l‟oportunitat d‟endur-se el matx amb 4 llançaments que no van tenir rebot defensiu. Per sort la bola no va voler entrar. Triomf del Círcol, el primer. Felicitats en nom de l‟staff tècnic a totes les noies. Victòria que contrasta amb els dos KOs masculins. L‟A a més per partida doble. Dimecres va caure en la reanudació del partit que les goteres del Màgic van parar el dissabte de la pluja. Contra el Lliçà l‟equip d‟Alan Garcia i Júlia MAteu no va tenir cap opció. Aquest dissabte en derbi contra el Badalonès i amb l‟Oriol Bosom, circumstancialment a la banqueta, els nois van lluitar fins a l‟extenuació, a més amb 4 baixes. Però no hi va haver premi. Per la seva banda el Preinfantil B de Roger Coma i Edgar Teruel van fer un partidàs contra el potent Escola Pia Granollers, n van tenir opcions fins l‟últim segon, però també va acabar sucumbint per culpa d‟un últim minut on l‟ànsia per voler capgirar la truita va passar factura


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Cara i creu pels infantils. Les noies van guanyar de 20 al Granollers, en un matx resolt a l‟últim període, però que podria haver estat més abultat si l‟estadística dels tirs lliures hagués estat un pèl millor: 15/44 des dels 4‟60m. Els nois de Sergi Bernat són la creu ja que van caure de 16 punts, tot i remuntar-ne 16 més contra el Cerdanyola. LA venjança la donaria el Sènior. Ara en parlem Molt bon partit del Cadet A al derbi amb l‟UBSA que va dominar durent els 40 minuts. I derrota ajustada del B a la díficil pista del Grup Barna Tarda per emmarcar la del dissabte a Casagemes amb dos triomfs. El Junior B va fer patir un greu ensurt a les coronàries dels aficionats presents al derbi amb Natzaret. Partit on va aparèixer l‟efecte acordió. I és que el Círcol va començar a remuntar un 314 inicial i així durant tot el mat, intentant acostar-se al màxim al Natzaret. A falta de 2 segons, la jugada clau. Enric Zamora va anotar el bàsquet de la victòria amb un llançamet que va trigar unes eternes dècimes a entrar. Triomf d‟un sol punt i els cors van tornar a bategar amb normalittat. Felicitats. Menys feina va tenir a continuacoó el Junior 1 per vèncer al Sagrada Família. Els de Xavi Bruget i Marc Nadal no van tenir problemes per superar als barcelonins. I així arribàvem al Superdiumenge. Una jornada d‟11 hores que seguia la tònica negativa d ela jornada. Malauradament us hem de comentar 4 desfetes. Cronològicament el junior 2 perdia al primer torn el primer matx de la temporada contra el Gramanet. Seguidament e Junior A queia contra el potent SAMA de Vilanova, equip que va jugar les fases de Preferent. Segona derrota consecutiva dels de Ricard Santiago, Albert Oller i Jaume Parrón, en un matx en què el Círcol va aguantar fins a falta de 3 minuts pel descans, quan el matx es va aturar per una indisposició d‟un dels jugadors del Garraf (des d‟aquí una forta abraçada i una ràpida recuperació). Un cop rpre+s el matx els vilanovins van imposar la seva llei. A la tarda derrota del Sènior B en un matx condicionat per la doble tècnica assenyalada al fil del descans que van descentrar els de Basili Bellès i Oriol Bosom. Tot seguit la gran alegria del Superdiumenge, el triomf del Sènior A contra el Cerdanyola. Els de Francesc Castellet, Sandra Veguín i Santi Rodríguez van fer un recital sobretot de la batuta d‟un excels Andreu Lladó. I mentre al Camp Nou el món s‟aturava i Leo Messi i Cristiano Ronaldo intentaven desencallar el Clàssic del futbol espanyol, a La Plana el món seguia girant i el Sots 20 buscava un nou triomf a la Lliga. No hi va haver sort. Tot i el bon inici contra el Sant


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Nicolau, un parcial de 0-10 en contra a cavall de finals de segon quart i inicis del tercer, va ser una llosa massa pesant per poder girar la truita. Una llàstima. Molta sort i endavant. Finalment les Sènior no van poder fer res per evitar la derrota a casa del Granollers. Esperem donar-vos millors notícies la setmana que ve. Bona setmana

Resum de la jornada dels partits de Montgat-Mireia Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol | Editar Resum jornada dels partits de Montgat-Mireia d‟aquesta jornada: Sots 25 Montgat Mireia – Escola Pia Balmes St. Gervasi 42-40 Sots 21 Montgat Mireia – Vilassar de Mar 61-63 Partits igualats de marcadors finals molt ajustat, amb diferent signe. Primera derrota pel Sots 21, primera victòria pel Sots 25. Cadet Montmeló – Montgat Mireia 26-45 L‟únic equip femení que jugava fora va obtenir una àmplia victòria davant un rival que havia guanyat la primera jornada. Així passen a liderar el grup. Preinfantil Montgat Mireia – Col·legi Cultural BDN 49-36 Primeria victòria del preinfantil, permet refer-se a l‟equip de l‟àmplia derrota de la setmana passada davant El Masnou. Mini Montgat Mireia – Mas de Sant Lleí Vilanova del V. 43-27 Segona victòria per liderar el grup, aquesta molt més treballada que l‟àmplia victòria de la primera jornada. Premini Montgat Mireia – Premià de Dalt 25-66 Derrota al primer partit de la temporada davant el líder del grup que ja va obtenir àmplia victòria al seu primer partit la setmana passada. Equips Masculins Preinfantil Cardedeu – Mireia Montgat 41-63 Bona victòria del preinfantil davant un equip molt superior físicament però al que van superar clarament a base de defensa i circulació de pilota en atac. En el bon camí. Premini Sant Adrià 2 – Mireia Montgat 40-21 Clara derrota del premini que si bé va plantar cara la setmana passada al Joventut, no va adaptar-se gens bé a la primera sortida i va ser superat pels adrianecs. Paciència i treball. Raül Guas


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

CADET MASCULI PROMOCIÓ: C.B.VILASSAR DE DALT A 71 – SANT ANDREU DE NATZARET 45 Publicado el 8 octubre, 2012 por blogdelbressol El partit va ser més igualat que el que diu el marcador. Els nanos del sant Andreu de Natzaret van fer una molt bona primera part. Van defensar la pilota i la primera línea de pase com mai ho havíen fet fins ara i corrien el contraatac cada vegada que recuperaven la pilota i controlaven el rebot anotant fàcilment. El marcador al descans va ser 2726 pels locals, però amb un bàsquet al últim segon! Els visitants havíen dominat també el joc interior aprofitant la superioritat física dels nostres pívots. A la segona part el guió va canviar radicalment. Els visitants es col.locaven 5 amunt i als 3 minuts de joc el Vilassar estava amb bonos de personals i feien la 4 falta personal del 4 I el 13 els dos millors jugadors de l‟equip I potser del grup. En aquell moment els visitants no van llegir bé la situació i van encadenar 3 o 4 atacs bastant dolents, això unit a una defensa molt agressiva del Vilassar en situacions de 2c1 i una major permissivitat arbitral,va situar una aventatge al marcador amb un 3 i no res de més de 20 dels locals i el partit fins al final ja no va tenir història i va servir per donar minuts a tothom Millora important i destacable del Sant Andreu respecte altres partits que ens fa ser optimistes i segur que en un futur tindrem els fruits que estem buscant, ja que s‟està fent un molt bon treball.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats del bàsket base de la Penya Publicado el 9 octubre, 2012 por Janet Sánchez Us deixem els resultats de tots els equips de formació de la Penya del darrer cap de setmana. Els equips que no estan és perquè descansaven o el seus partits han estat aplaçats. En els partits d‟iniciació no es posa el resultat, simplement que s‟han jugat. Si vols que posem la mateixa informació del teu Club, envia‟ns els resultats i ho farem. CADET MARISTES ADEMAR A – JOVENTUT BADALONA B C 42-84 C.B. GRANOLLERS B – JOVENTUT BADALONA C 65-54 INFANTIL JOVENTUT BADALONA A – U.E. MATARO 67-48 JOVENTUT BADALONA B – U.B. SANT ADRIA 3 53-69 JOVENTUT BADALONA C – BASQUET NEUS A 61-10 PREINFANTIL JOVENTUT BADALONA A – U.E.R. PINEDA DE MAR 62-81 JOVENTUT BADALONA B – BASQUET NEUS 54-55 MINI C.B. GRANOLLERS A – JOVENTUT BADALONA B 87-72 C.B. PREMIA DE DALT-SOCOMEC – JOVENTUT BADALONA D 60-55 JOVENTUT BADALONA F – U.B. LLEFIA MIXT 65-15 PREMINI ARACENA – SANT JOSEP A – JOVENTUT BADALONA A 75-74 C.B. ESPARREGUERA NEGRE – JOVENTUT BADALONA B 77-74 JOVENTUT BADALONA C – S.E.S.E. A 45-61 PME LES FRANQUESES-VERD – JOVENTUT BADALONA D 74-24 MAS DE SANT LLEI-CBVV B – JOVENTUT BADALONA E 4-54 GRAMENET B.C. GRIS – JOVENTUT BADALONA F 99-23 JOVENTUT BADALONA 1 – EL MASNOU BASQUETBOL 37-76 JOVENTUT BADALONA 2 – U.E. SANT FOST 20-34 C.B. CABRERA – JOVENTUT BADALONA 3 34-24


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Mini: ADEMAR 46 — CIRCOL 96 Publicado el 11 octubre, 2012 por blogdelbressol Hoy se ha jugado el partido aplazado por lluvia entre dos equipos de Badalona. Me hacia ilusion especial la crónica, porque hablar de minis es siempre un placer. El resultado, tal vez

lo

de

menos.

Asidua al Blog, la semana pasada cuando Ademar jugó con Mataro, se indicaba el diferencial enorme entre unos y otros. Hoy hemos visto lo mismo. Aunque la diferencia no es tan grande, los locales estan lejos de estar en A (menos 2-3 jugadores). Históricamente el grupo A están los equipos cuando los jugadores están en un estado más de madurez y el juego de equipo más consolidado, y al decir ésto que nadie se moleste, pero es una realidad, padres y niños se desaniman delante del arrollador juego visitante. Círcol ha jugado con una defensa tremenda, dónde muchas veces a conseguido el robo de balón, doblaba las defensas, delante de los atacantes locales, y encima tenían dos jugadores diferenciales, con más altura que ha hecho estragos. Y el primer cuarto 6-17 indicaba un poco algo. Me ha sorprendido la defensa al 23 rojillo, y a ratos al 9 rojillo, donde en más de una ocasión el entrenador contrario mandaba defensas dobles con coberturas Ademar ha hecho su juego, no se le puede negar, teniendo a su numero 23 como jugador diferencial (se me va a permitir el atrevimiento de decir que este chico esta a otro nivel, otro juego) juntamente con el 9. Han luchado, y han hecho lo que saben hacer, eso evidentemente no se les puede negar. Han hecho jugadas de merito, evidentemente, y eso es de ser valientes. Quiero resaltar al numero 11 local, por su esfuerzo bajo las canastas, brutal. Animar a Ademar a seguir creciendo y aprendiendo. El partido no ha dado para más. Felicitar al Círcol por el buen partido, justos ganadores y Ademar por seguir en el camino del aprendizaje, en A, y que no decaígan a pesar de resultados abultados. Patricia


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats de la U.E.Montgat Publicado el 14 octubre, 2012 por Juan Pedro

Bon dissabte per al Club del Maresme. 7 victòries i 2 derrotes és el balanç que parla de com evolucionen els equips. El treball en els entrenaments comencen a donar fruits.

SENIOR A: els de Xavi Bassas guanyen 75-67 al C.B.Sant Josep en un partit igualat, on un bon inici, ha posat les coses de cara (1/2) Les baixes de Hernan, Sergi i Enric Nogales no s‟han notat i els nostres jugadors s‟han emportat el partit. SENIOR B, guanya de 3 a casa a un combatiu AE Teià, on els de Didac García s‟han complicat el partit, tot i així felicitats nois. JUNIOR, suma y sigue per als júniors, victoria a SANT CUGAT i segueixen invictes 50 per als de Oscar Dome i Jordi Guzmán CADET B perd de 41 a Sant Cugat, on un desastrós 2n quart, tira els 30 minuts de bon treball de Albert i Lluis Ortiz Anims nois! INFANTIL A, no troba rival en el Masnou, equip al que no ha tingut problemes per guanyar INFANTIL B, guanya per 20 punts al Masnou, després de superar un desventatge de 18 punts, bona feina dels de Martí Tudela i César Arenas MINI A, victòria vital a Badalona 82-85 contra la Penya, molt bona imatge a la 1a part, els de Oriol Villa i Auerbachian segueixen invictes MINI B, descansa MINI C derrota de 50 punts, a la pista del CP Sant Josep de Badalona PREMINI victoria 32-79 a Vilassar, partit tret desde la defensa amb molta intensitat i ganes i amb bones combinacions de pases en atac


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Copa Catalunya:UE MONTGAT 75-67 CB SANT JOSEP BADALONA Publicado el 14 octubre, 2012 por blogdelbressol | Editar El Montgat segueix sense conèixer la derrota al Pla de la Concòrdia, a UBSA I Sant Cugat s‟ha de sumar la 3a víctima al municipi

del

baix

maresme.

Ahir els que no van poder treure un resultat positiu van ser els badalonins del SANT JOSEP, en un camp que estava ple a rebentar, els d‟Oscar de Paula no es van donar per morts en cap moment, però els jugadors de Xavi Bassas van deixar clar que volien manar des de el minut1, i amb una sortida brutal, van deixar al conjunt groc i lila amb un -13, (23-10) al final del 1Q. El Montgat feia un pas important deixant als veïns amb 10 punts, ja que fins al moment eren la pitjor defensa de la lliga, i a la zona d‟atac el duet Morales-Cuesta portava de cap a la defensa parroquial. El 2nQ va canviar la pel·lícula i seria el Sant Josep que de la mà d‟un Xavi Gonzalez amb 2 triples consecutius, i l‟entrada de Naharro va aconseguir portar el partit al descans amb un 40-38, el 17-28 del 2nQ deixava les coses obertes per al 2n acte. La gent del municipal de Montgat tenia 10 minuts, per fer un mos o una cigarreta mentre els laboratoris de Montgat i Sant Josep buscaven la formula màgica per trobar el camí de la victòria. Al 3rQ van tornar a ser els de Xavi Bassas els que portarien el ritme del partit, i ara sí un BESTIAL Rubén Morales, fidelment acompanyat de Cuesta i Camins provocava autèntics forats a la defensa groga, i autèntics mal de caps a Oscar de Paula.(20-13) per deixar un electrònic de 60-51. El 4tQ el va guanyar el conjunt parroquial d‟1 punt, fent inútils els esforços dels darrers 10 minuts, un insistent Dario Naharro aguantava als seus, i couen semblava que el Montgat començava a perdre forces després d‟una antiesportiva a Cuesta, el Sant Josep es posava a 2, però en aquell moment va aparèixer el “rookie” de la categoria Sergio Salvador per anotar un triple, i una cistella i fer que el Montgat tornés a marxar de 7 punts a falta de 2 minuts, temps gairebé sense marge d‟un Sant Josep que va acabar claudicant per 75-67


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Bona imatge dels de Bassas sense Olaguibe, Usatorre i Nogales, que mica en mica van agafant el to de la temporada, la setmana vinent visiten el Salt. Bona imatge també dels de De Paula, que tot i tenir un mal dia de Diego (-10 val), i ser el 1r partit de Fraine , i tenir a Dario “tocat” van competir fins al final al camp del possiblement favorit del Grup 2 de Copa Catalunya, la setmana que ve els grocs reben el Sant Cugat de David Lizano. Oriol Villà @uriiivilla

Cadet: Joventut Badalona B 110 – Círcol Catòlic Badalona A 67 Publicado el 15 octubre, 2012 por Juan Pedro Categoria Cadet

*

Campionat Interterritorial de Catalunya – Promoció.

Nou partit de rivalitat ciutadana disputat al Pavelló Olímpic, amb clar domini del Joventut, sobretot en els quarts 1er (38-7) i 4rt (38-25), sent mes igualats el 2òn (24-20) i el 3er (20-15).

El màxims anotadors van ser, per part del Joventut, Elíes amb 20, Gerard amb 18 i Emili amb 13 punts cadascun. Per part del Círcol, Martin amb 16, Mateu amb 11 i Rios amb 10 punts cadascun.

El proper partit serà el dissabte dia 20 a les 09,00 contra el U.B. Sant Adrià 3 al Pavelló Poliesportiu Municipal de Sant Adrià de Besós – c/. Ricart, s/n……Toca matinar. Xavier Martín


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Jornada 7: Els Nobel del Círcol per Marcel Pellejero Publicado el 15 octubre, 2012 por blogdelbressol | Editar Sempre lligats a l‘actualitat aquesta setmana a la secció entreguem els nostres particulars Premis Nobel El primer premi que entreguem és el d‟Nobel d‟Economia pel Mini A, per saber rentabilitzar al màxim un partit de l‟importància i la simbologia d‟un derbi. Dimecres al patí de l‟escola Maristes els nois de Diego Martínez van jugar la primera jornada de Lliga que es va aplaçar per la pluja. Contra el Mini d‟un altre circolereo, el Pere Ruiz, el Círcol va brodar un bàsquet elèctric, dinàmic i jugat per conceptes i per pressions asfixiants als atacs vermells. El resultat simplement perfecte, marcador tancat, gent satisfeta i la pluja que va donar un respir al partit. Bravo El dissabte el Premini masculí va caure de forma clara a la pista del Bàsquet Neus Més Premis Nobel versió Círcol. Entreguem el Premi Nobel de Física al Preinfantil B per fer-se gran en un territori petit. Els nois de Roger Coma i Edgar Teruel, la majoria encara en edat mini, van fer el millor partit de la temporada, tot i perdre contra el Mireia de Montgat en una pista extremadament estreta i curta, poc propícia al joc de córrer i velocitat característic del Círcol. Partit igualadíssim i lluitat sota els taulells. Derrota només de 3 punts. La fruita està madura i no dubteu que d‟aquí poc narrarem el primer triomf. Enhorabona. Igualment felicitar a les noves del club, les preinfantil femení que van guanyar a Gavà de manera solvent. Victòria basada en una molt bona sortida, on vam arribar a marxar de 16 punts, malgrat que rapidament ens van remuntar la diferència, per arribar al descans guanyant per 1 sol punt. A la segona part, a base d‟esforç i treball, vam anar ampliant la diferència poc a poc, per poder jugar als últims minuts amb una certa comoditat al marcador. Donem el Premi Nobel de Medecina als dos equips Infantils de l‟entitat que van patir correctius importants a domicili. Els nois a Mataró i les noies contra el potentíssim Sant Adrià no van poder fer absolutament res contra dos candidats a guanyar les seves respectives lligues. Molts ànims i recupereu-vos aviat. Segur que us aixecareu ràpid Derrota ajustada del Cadet 1 a casa en el partit que obria el cap de setmana dissabte contra Santa Perpètua. 24 hores després es repetia la història en la derrota ajustada del B a La Plana contra el Reus. I a les annexes del Palau Olímpic la Penya es va


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 endur el partit de la jornada contra el Cadet A del Círcol. El primer quart va condemnar els nois de Marc Fernández, Oriol Puente i Ferran Muñoz, contra el clar candidat al liderat de la lliga. La resta del partit va ser força igualat. Llàstima i ànims. El següent Premi Nobel que entreguem és el de la Pau, per les noies Cadet que després d‟arribar a la mitja part perdent de 18 punts, van mantenir la serenitat i la pau necessària per remuntar el partit i endur-se el matx contra el Parets a domicili per 4 punts. Felicitats Triomf del Junior 2 al camp del bàsquet Neus, de l‟1 al camp del Basket Coras superant el plantejament ultradefensiu dels 40 minuts en zona dels barcelonins i del B a Mataró. La derrota la trobem a Cornellà amb els nostres particulars Nobel de Literatura, el Junior A. Contra un dels grans candidats a jugar els Campionats de Catalunyam, i en la segona etapa del Tourmalet particular, els nois de Ricard Santiago, Albert Oller i JAume Parrón van escriure la millro novel·la del què va de temporada. Amb moltes baixes i importants, el Círcol va donar sempre la cara i tot i que el +21 a l‟electrònic us sembli abultat, us podem assegurar que tot i el final tràgic del llibre, el Círcol va brodar una de les millors pàgines de la temporada. La victòria tornarà aviat Nobel de Química pel Superdiumenge rosa que vam veure diumenge a La Plana, amb el doble triomf de les junior i les Sènior. D‟una banda les noies de Josep velasco i Roger Coma van trobar la Fórmula perfecte per vèncer al Canovelles. Fórmula basada en la suma de factors de rebot, lluita, cursa i joc dinàmic. Tot seguit es va completar la fórmula perfecte amb el triomf de les noies grans, les Sènior a qui lis otorguem el premi Nobel de Matemàtiques, per transformar el 0 en un 1 en el caseller de victòries. Les noies de Roser Riba ja saben què és guanyar a la Primera Catalana, gràcies al solvent triomf contra l‟Hispano Canyelles barceloní. El joc col·lectiu, la bona defensa global van ser sumatoris de la victòria. A part afegiu els triples decisius de Laia Caballeria i Maria Zambrano a l‟últim parcial per explicar la victòria. El logaritme neperià de l‟ansietat per voler ampliar el resultat, sempre present en el bàsquet va fer que la vioctòria no fos més àmplia. Derrota del Sots 20 a Tiana de 20, del Sènior A masculí ajustada a la Seu d‟Urgell i del B a Cardedeu. Llàstima i ànims Fins aquí l‟entrega dels nostres Premis Nobel particular. Felicitats als premiats, als qui heu guanyat aquesta setmana i ànims a tots els que no heu pogut tastar les mels dels tromfs. Bona setmana a tots


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

CADET:SANT ANDREU DE NATZARET 50 – CB.SANTA COLOMA B 38 Publicado el 15 octubre, 2012 por blogdelbressol CADET MASCULÍ PROMOCIO SANT ANDREU DE NATZARET 50-CB.SANTA COLOMA B 38

Victòria del Cadet del Sant Andreu de Natzaret que va portar avantatge durant cuasi tot el partit. Elslocals van arrencar força bé amb una sèrie d‟accions delsj ugadors interiors o bé amb llançaments exteriors o bé carregant pilotes interiors, aprofitant la clara superioritat física, i fent molt de mal als pívots contraris. A darrera apretaven les línies de passada i controlaven tots els rebots i sortien molt fàcil al contraatac. Al descans 29-12 que feia presagiar una victòria molt més clara. La sortida del 2n període va ser la típica d‟un partit amb tanta claritat. El sant Andreu va començar a afluixar en defensa, perdre pilotes i precipitar el joc i els visitants van començar a tenir molt més encert i es van acostar fins a 6 punts. Un temps mort local i una sèrie de bones accions van tornar a col.locar més de 10 punts d‟avantatge, però el partit ja s‟havia convertit en un sense sentit, de pilotes perdudes, faltes personals i errades sota cistella.

Tot això ha de servir als nanos del Sant Andreu per seguir treballant i millorant. Felicitats per la victòria.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

SENIOR B FEMENÍ 3 CATALANA A B.C. TECLA SALA 40 – SANT ANDREU DE NATZARET B 29 Publicado el 15 octubre, 2012 por blogdelbressol 3a. derrota del sènior B femení que no acava de tenirs ort en els resultats. El partit es complicava ja d‟entrada, perquè les visitants anaven amb nombroses baixes i es presentaven a l‟Hospitalet amb nomès 8 jugadores. A sobre el partit es va celebrar en un col.legi descobert, bastant denigrant per aquestes competicions. Malgrat totaixò, els 2 primers quarts van ser molt igualats i al descans s‟arribava amb una diferència mínima de les locals, ja que el Sant Andreu va defensar molt bé i controlaven els rebots, malgrat la clara inferioritat física i podien fercistelles fàcils.

A la segona part, les visitants van arrencar amb una defensa zonal 2-3, ja que estavens obrecarregades de faltes personals, que va encallar molt l‟atac local, que nomès llençaven triples amb un porcentatge horroròs i les visitants van agafar la máxima diferencia de 5 punts al marcador. Al últim quart el cansanci de les noies del Sant Andreu i una millora de la defensa i l‟encert de les locals va col.locar el 40-29 al marcador final que no fa justícia amb el que es va veure al camp. Bones sensacions fins al dia d‟avui del Senior B femení que no estan sent acompanyades amb victòries.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats del bàsket base de la Penya Publicado el 16 octubre, 2012 por Janet Sánchez Us deixem els resultats de tots els equips de formació de la Penya del darrer cap de setmana. Els equips que no estan és perquè descansaven o el seus partits han estat aplaçats. En els partits d‟iniciació no es posa el resultat, simplement que s‟han jugat. Si vols que posem la mateixa informació del teu Club, envia‟ns els resultats i ho farem. CADET JOVENTUT BADALONA B – CIRCOL CATOLIC BADALONA A C 110-67 JOVENTUT BADALONA C – C.B. SANT CELONI 74-21 JOVENTUT BADALONA 97 – C.B. SANTA COLOMA A 68-59 INFANTIL U.E. SANT CUGAT 1- JOVENTUT BADALONA A 47-63 JOVENTUT BADALONA B – U.E. CLARET B 68-17 MAS DE SANT LLEI-CBVV – JOVENTUT BADALONA C 38-88 PREINFANTIL U.E. MATARO – JOVENTUT BADALONA A 62-53 C.B. PARETS – JOVENTUT BADALONA B 80-48 MINI U.E. MATARO A – JOVENTUT BADALONA A 60-54 JOVENTUT BADALONA B – U.E. MONTGAT A 82-85 SANT GERVASI – 3 – JOVENTUT BADALONA C 30-80 L‟ARCA DEL MARESME-ARGENTONA B – JOVENTUT BADALONA D 86-60 BASQUET NEUS – JOVENTUT BADALONA E 76-48 C.B. CABRERA – JOVENTUT BADALONA F 7-57 PREMINI JOVENTUT BADALONA B – C.B. PRAT A-AIGUES DEL PRAT 78-56 JOVENTUT BADALONA D – RECANVIS GAUDI-CB MOLLET 1 42-51 JOVENTUT BADALONA E – AE DOSA SALESIANS BADALONA 49-8


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 JOVENTUT BADALONA 1 – U.B. SANT ADRIA 2 48-43 JOVENTUT BADALONA 2 – AEE REGINA CARMELI-VERD 29-19 JOVENTUT BADALONA 3 – AEE COL·LEGI CULTURAL BDN C 39-17

Resultats del C.B.TIANA Publicado el 16 octubre, 2012 por blogdelbressol Us deixem els resultats del Club Bàsquet Tiana d‟aquest cap de setmana. Una mica de tot que ens anima a seguir treballant. I així seguirem. Força Tiana Derrota sots25 masc. Tordera 88 – C.B. Tiana 66 Victoria sènior 1 catalana C.B.Tiana 55 – LesFranqueses 48 Nova victoria del S21 Pref. C.B.Tiana 79 – Circol Catolic BDN 60 Derrota sots21b Elvira Salle 63 – C.B. Tiana 37 Victoria Junior A C.B. Tiana 55 – Vilassar Mar 54 Derrota sots21b Elvira Salle 63 – C.B. Tiana 37 Derrota Junior femeni AECAM 55 – C.B. Tiana 26 Derrota Junior B C.B. Tiana 63 – Tona 65

MINI: ADEMAR, 46 – SANT GERVASI 1, 88 Publicado el 18 octubre, 2012 por blogdelbressol | Editar Després d‟algun temps sense escriure, però atent als escrits anteriors, el “mono” de lescroniques fa que m‟atreveixi de nou a

posar-me

davant

del

teclat,

i

fer

quatre

Avui els nostres, Ademar, jugaven un partit endarrerit.

línies.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Doncs sorpresa! Si vull començar així. Que Ademar hagi fet 46 punts, és per felicitar-lo. Els meus antecessors escriptors ja han posat de manifest el del grup en què juguem, i tot i això, repeteixo avui hem anotat 46 punts. Això vol dir, que si els xavals segueixen millorant, la formació, al nivell de cada un, l‟equip en uns mesos pot ser del tot diferent. Per primera vegada, crec recordar, hem guanyat un quart, amb un joc alegre, ràpid, divertit amb jugades de veritable mèrit. Això demostra que estem en el bon camí. ¿Que l‟equip contrari és el més fluix del grup? Si. (I em permeti dir que Ademar no és el més fluix, en tot cas el més inexpert per jugar a A-1 grup2, que no és el mateix). Però en qualsevol cas hem demostrat una millora. I això és amb el que els jugadors han de veure. D‟acord amb el que deia la crònica d‟un dels partits, és una oportunitat única per aprendre dels equips d‟aquest nivell, i això és el que compta, divertir-se jugant a bàsquet, que almenys per al és que escriu és el millor esport, mentre creix s‟aprèn i competeix. Sant Gervasi just vencedor, encara que pel meu gust amb un resultat una mica voluminós, després que moltes cistelles han vingut precedides per faltes i / o passos, que avui l‟àrbitre perquè no ha volgut xiular. Penso que 10 punts menys haguessin estat possible. Els visitants han dominat bona part del partit i com assenyalo, no queda més que felicitar pel seu partit. I bé la setmana que ve, un altre partit realment interesant, on algun es trobarà amb excompanys, Maristes s‟enfronta a la Penya. Una altra gran sorpresa que els nois han d‟aprofitar, i mostrar el que aprenen en els entrenaments del dia a dia. Em permetrà la llicència de felicitar als següents jugadors: 9, 11,17 i 23 perquè avui sobre venien de convivències, fets pols i jugar com ho han fet els honra. No, no m‟oblido del 22, que tot i descansant a volgut estar recolzant al seu equip. L‟honora, si senyor. Be tots a Maristes el proper dissabte a les 11‟30, per veura un derbi, Maristes AdemarPenya @-10 GASEGAR


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

JÚNIOR MASCULÍ C.B.La Garriga A 66 – 52 St.Andreu Natzaret 2 Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol Donem

la

benvinguda

a

Esther

que

ens

anirà

acompanyant amb les cròniques del Junior 2 del Sant Andreu de Natzaret. Mica en mica la família del bressol es va ampliant. Avui hem vist un júnior intens i amb moltes ganes de jugar al que no estem acostumats. El partit ha començat molt fort, amb tots dos equips donant-ho tot a la pista i amb un marcador molt igualat. Tots els quarts han començat de manera molt intensa per part dels 2 equips, tot i que el S.A. no ha tingut gaire encert a l‟hora de fer bàsquet i el Garriga si, cosa que els ha donat molta confiança mentre que els nostres l‟anaven perdent i posant-se nerviosos. Després d‟acabar el segon quart amb un parcial de 8-9 el S.A. ha agafat confiança i ha començat el tercer amb molta força i molt bon joc arribant a igualar el marcador a 28 i ha fet que l‟equip local es posés en bonus ràpidament. El partit ha continuat sent molt intens però llavors el S.A. també s‟ha posat en bonus i el Garriga ha començat ha llençar triples amb un encert memorable. A l‟últim quart el S.A. ha pressionat molt sota l‟aro contrari amb una molt bona defensa, fent que perdessin un parell de pilotes de 24 segons. Tot anava bastant be, però llavors ha arribat la tècnica per protestar per una falta i el S.A. ha acabat d‟atabalar-se. S‟han perdut moltes pilotes impossibles, es feien mals passes i l‟encert a l‟hora d‟encistellar continuava sense aparèixer, sense oblidarnos del difícil que es agafar un rebot quant tots els jugadors es queden mirant la pilota … el marcador s‟ha enfilat fins els deu punts i ja no han sigut capaços de recuperarlos. Trobo que tenim un equip molt maco, amb molt de potencial, però que ens falta una mica més de geni i de ganes de guanyar, no tots els jugadors s‟ho prenen de la mateixa manera, la qual cosa no es pot criticar, tot i que avui no podem dir que cap d‟ells no s‟hagi esforçat al màxim per assolir la segona victòria de la temporada.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Humilment penso que haurien de treballar més el joc en equip, comunicar-se entre ells a la pista per evitar que es perdin tantes pilotes per no fer-ho. Encara s‟han de polir moltes coses, però després del partit d‟avui estic convençuda que ho aconseguiran i acabaran la temporada fent un molt bon paper. Avui ens heu fet vibrar nois…i en volem més. Força Sant Andreu!! E.Subirà

A LA TERCERA LA VENÇUDA: CB SALT A 48 – U.E. MONTGAT A 53 Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol A la 3ª la vençuda, al 3r desplaçament de la temporada el Montgat, suma la primera victòria com a visitant, i al 3r creuament de Bassas contra el Salt arriba el moment, de que Bassas enxampa als gironins. El 48-53 final, reflecteix que el partit no va ser d‟allò més atractiu per l‟aficionat, però si que va ser un duel intens, que es va decidir per petits detalls. El Montgat sortia a les 15.15 de la costa del baix maresme, amb d‟il·lusió de conquistar salt fins dissabte “àrea restringida” la baixa d‘Usatorre la suplia un jugador del “B” Soriano. El partit va començar d‟una manera elèctrica per als de Bassas, que aconseguien controlar al Salt, tot i que el partit va començar amb un triple local, Fexas anotava el 30, però aquí el Montgat, va decidir posar-se mans a l‟obra, i la doble “C” (CuestaCamins) anotava 11 punts del parcial 19-5, que deixava al Montgat amb un 19-8, però el salt va tancar el primer acte igual que l‟inci del matx, un triple de Pons en un error de comunicació d‟Ortiz i Bermudo deixava als gironins amb un -8 al final dels primers 10 minuts. (11-19) El 2n cuart va ser per oblidar, els de Bassas van fer 9 punts, tot el contrari que el Salt que va despertar i en va fer 19, Muñoz i Pons feien que la defensa visitant tingues problemes per parar les envestides locals, Morales va obrir el 2n acte amb un 2+1 fallant l‟addicional i a partir d‟aquí tempesta gironina, als de Bassas només els va salvar el portar una renta important, ja que el parcial per als locals va ser de 16-2, però


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 un altre cop va aparèixer un incombustible Camins per fer ell solet un 0-5 i tornar a enganxar i inclús posar al Montgat 27-28 per sobre a l‟electrònic, però un triple de Pons va deixar el 30-28 dels primers 20 minuts. A la represa el Montgat va sortir molt concentrat, i amb l‟objectiu clar deixar al Salt en els seus registres habituals, a la mitja part Bassas recordava als seus homes, que els gironins solen baixar molt l‟anotació a les represes, dit i fet, 8 punts al 3rQ, però no gaires més per part visitant, només 10, un 8-10 en deu minuts, deixa molt clar de que el partit no era bonic, una dada curiosa es que al 3rQ cap anotador va repetir. Al minut 26 es va encendre l‟alarma de perill al banc visitant, Torrent, anotava el seu 5e punt del partit, 20 minuts després d‟anotar un triple al ja llunyà minut 6 de partit, era possible que s‟activés….però…no. Final del 3rQ amb 38-38 I 4Q, la connexió Morales-Cuesta deixava el partit KO per als locals, entre els 2 anotaven 11 dels 15 punts vermells dels últims 10 minuts, mentre que el Salt veia com les seves opcions de victòria quedaven llunyanes, al final del matx 48-53 per als de Bassas. Potser, el peatge massa car que va pagar el Montgat ( a part dels de la carretera ) va ser una més que possible lesió de Monterde. ÀNIMS EDU!!!!! Els de Bassas arriben a la propera cita amb 3 victòries consecutives i després de créixer setmana a setmana com a equip, rebran dissabte 27, a les 19.30 al Municipal de Montgat, al Pla de la Concòrdia al CB Mollet, que arriba després de vèncer contundentment al CB Blanes per 99-79. Oriol Villà @uriiivilla


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

RESULTATS DE LA U.E.MONTGAT: 6 victòries i 3 derrotes Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol Un balanç en total de 6 victòries i 3 derrotes, en una jornada on 4 equips del club descansaven (Premini, Mini C, Mini A, i Cadet C) Molta sort a tots a la propera jornada!!!!!! SENIOR B: 50 minuts i 2 prorrogues van necessitar els “B” per emportar-se un partit boig, un buzzer bíter de Baluda, va deixar al Masnou tocat de cara a la 2a prorroga, i els nostres es van emportar el partit. (89-90) SOTS 21: Guanya de 2 al Argentona en un mal partit dels 2 equips, a seguir treballant nois (57-55) JUNIOR : Suma i Sigue per als juniors, aquests cop enfront el Sant Josep de Badalona i… 6-0! (60-56) CADET A: El Cadet A, segueix en dinàmica negativa, i cau a la pista del Santfeliuenc, ànims nois (70-40) CADET B: El Cadet B no aprèn els errors, i un 2Q nefast els allunya de poder lluitar per el partit a Lleida enfront el Sicoris. (103-65) INFANTIL A: Els de J.Garcia no tenen problemes per doblegar una mala Minguella (29-49) INFANTIL B: L‟infantil B perd de 3 punts a Sant Pol, en un partit que podien guanyar però la sort no ha estat de cara. (64-61) MINI B: El Mini B va sumar la 1a victòria de la temporada enfront el Pineda de Mar, bona feina nois (89-39) Oriol Villà @uriiivilla


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Cadet: U B Sant Adriá 3 51 – Joventut Badalona B 105 Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol

Categoria Cadet – Campionat Interterritorial de Catalunya – Promoció. U B Sant Adriá 3

51 – Joventut Badalona B 105

Tercer partit de la fase prèvia disputat al Pavelló Ricart de la veïna localitat de Sant Adrià de Besòs. El dos primers quarts, varen ser els mes disputats del partit (13-17) i (13-23). A la represa, desprès del descans, el partit es va decantar clarament per els colors verd i negre (34-17) i (31-18) El màxims anotadors van ser, per part del Joventut, Quim Salvans amb 15, Alex Padrós amb 14 i Elies Velasco amb 13 punts cadascun. Per part del UB Sant Adrià 3l, Benitez amb 14, Manzanera amb 13 i Hurtado amb 9 punts cadascun.El proper partit serà el dissabte dia 27 a les 19,00 contra el C.B. Tordera A a l‟Olímpic de Badalona.

Resultats del C.B.TIANA (Semana 22/10) Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol Una setmana més us deixem els resultats del Club Bàsquet Tiana d‟aquest cap de setmana. Una mica de tot, toca seguir treballant i així seguirem. Força Tiana!

Derrota Sènior 1 catalana Onyar 103 C.B.Tiana 87 Derrota JuniorB Montornes 69 – C.B.Tiana 65 Victoria Sots21 B Valldemia 45 – C.B.Tiana 60 Victoria Junior A Martinenc 53 – C.B.Tiana 73 Victoria Sots25 Viladecavalls 40 – C.B.Tiana 72 Derrota Sot21 preferent Martinenc 77 – C.B.Tiana 73 Derrota Junior Femeni Valldemia 55 – C.B.Tiana 43


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Círcol: Jornada 8: Estràbics per Marcel Pellejero Publicado el 22 octubre, 2012 por blogdelbressol Estrabisme: Afecció de la vista en què els eixos òptics no poden dirigirse al mateix objecte, deguda a la contracció o relaxació indegudes d’un o més músculs del globus de l‟ull. No és nou, però en aquesta jornada s‟ha magnificat el fenòmen. Al Màgic, dissabte a les 11:00 es jugàven simultàniament tres partits de primer ordre. En conseqüència més d‟un va fer autèntics esforços visuals per poder seguir els tres enfrontaments, una autèntica feina de camaleons. A la banda dreta del quadre, el duel catòlic a la Preinfantil femenina, el Círcol- Centre Catòlic de l‟Hospitalet. Matx igualat que es van endur les riberenques, en part gràcies a la mala sortida d‟inici de les noies de Gerard Castro i Rita Carboneras, que van arrossegar el desaventatge gairebé tot l‟encontre. Ànims. Hem d‟estar satisfets de la bona actitud de les jugadores ja que estem tenint un inici de temporada marcat per les nombroses baixes tant als entrenaments com als partits A la part central, el derbi Preinfantil B- Sant Andreu de Natzaret. Els homes de Roger Coma i Edgar Teruel van dominar durant 6 dels 8 períodes, gaudint d‟aventatges de fins a 17 punts. Però un parcial de 4-21 en la sumatòria dels dos últims períodes va fer decantar la balança al costat visitant. La fruita continua madura i ben aviat la victòria caurà. I a la banda esquerra d‟aquesta amalgama camaleònica de bàsquet l‟Infantil A-Sant Cugat. Derrota dels de Sergi Bernat enfront d‟uin equip més rocós i més fort fisicament. És el què passa per lluitar entre els millors del país. Ànims Després dels 3 partits alhora, els ulls tornàven a orbitar sobre un mateix eix en presenciar la derrota del Preinfantil A contra el Granollers, en l‟únic partit del migdia de dissabte al Màgic. Es va lluitar, però no va poder ser. A la tarda, el Màgic tancava les portes en la derrota ajustada del Cadet femení contra el Mollet. A falta de 40 segons el partit estava empatat. Un últim bàsquet va claudicar les esperances de triomf de les locals A Casagemes, el matí no va ser massa positiu pels nostres interessos. derrota del premini masculí contra el 3 Vil·les i a continuació KO del Mini A contra el Mataró. Un incís. Els del Maresme només van perdre de 10 punts contra la Penya en la jornada


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 pretèrita. Derrota de mèrit. Casagemes esperava amb ànsia una tarda Círcol perfecte. Ara en parlem. Derrota de les Mini al derbi contra el Badalonès amb bon joc tot s‟ha de dir Abans, bones notícies des del Cadet 1. Doble triomf en el partit inaugural del cap de setmana. A la Plana contra l‟Adedi Sant Adrià es va aconseguir un doble triomf, el que reflecteix el marcador i el de l‟objectiu assolit per part dels homes de Santi Rodríguez de no encaixar més de 33 punts. En van rebre 31 I si el matí no va ser bo a Casagemes, la tarda de dissabte només va tenir un protagonista, el Círcol. Dos partits, dos victòries en la tarda dels Juniors. Primer amb el triomf del Junior 2 d‟Alfred Surrà contra el Creu Alta de Sabadell, en el preludi del que passaria 24 hores després a Las Palmas, en la derrota del Sabadell en la jornada de la Segona A de futbol. I és que el Creu Alta és la secció basquetbolística del club arlequinat. Però deixem el futbol i parlem de bàsquet. Parlem d‟un matx igualat, però sempre dominat pels locals. I parlem d‟Izán Rubiño el nostre 22 , erigit com l‟heroi de la nit en transformar un triple decisiu que rubricava la victòria dels segons classificats a la taula. Tot seguit triomf incontestable del Junior 1 contra el Nou Barris. Una primera part de llibre va sentenciar el partit convertint la segona part en un pur tràmit de bàsquet control. I evidentment no ens oblidem de les Junior, que en el retorn de Josep Velasco a les banquetes després d‟una petita convalescència, van vèncer al Canet. És segurament una de les millors medecines que es podria haver près el bo d‟en Josep. Enhorabona. I l‟endemà, un clàssic. El Superdiumenge. 11 hores de bàsquet que van començar de fàbula, amb un triomf. Però a fe de Déu que podria haver començat amb una altra cara. I és que el primer període del Junior B- SESE B va acabar amb un 2-19. Els més pessimistes ja ho veien negre. Però si hi ha un equip en què mai es pot deixar de confiar és en aquest. En 10 minuts va revertir la situació i es va posar per davant. A partir d‟aquell moment, el joc era Círcol, el ritme era Círcol, al música era Círcol. Ergo, victòria de l‟equip perfecte. 5-0 de balança victòries-derrotes. Felicitats i que no us aturi res. A continuació el Junior A va pujar un altre port de muntanya complicat en aquesta etapa de tres partits consecutius contra tres equips destinats a lluitar per la primera plaça. Contra el Vilafranca, més fort, més alt, més atlètic i més rocós es va perdre, però ningú pot discutir l‟empenta i la lluita, prova d‟això és que només vam encaixar 66


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 punts. La setmana que ve a Terrassa, la victòria caurà. No en dubteu A la tarda el Sènior B perdia amb La Llagosta en un matx on els petits detalls van ser claus per entendre el desenllaç negatiu. Posteriorment tornava el fenòmen de l‟estrabisme, no en la versió visual sino esotèrica. Mentre el cos estava a La Plana, l‟ànima estava a Casagemes. A la Plana, el Sènior A feia disfrutar als aficionats amb un gran triomf contra el Sant Nicolau, fins aleshores segon de la taula. Immens partit en global d etot l‟equip molt seriós al darrere. L‟ànima la trobàvem al pavelló del carrer Antoni Maura, a Casagemes, on es jugava un derbi amb tots els ingredients d‟un partit com aquest a la taula. El MinguellaCírcol de la Primera Catalana femenina. Nervis, emoció, cistelels que no volien entrer, i premi. Victòria ajustada i patida del Círcol, la segona consecutiva a la Lliga. Felicitats a les noies de Roser Riba. La jornada la tancava el Sots21, amb una derrota a La Plana contra l‟UBSA, en un partit marcat per les errades puntuals en certs moments que van ofuscar les idees als nois d‟Alan Garcia, ahir absent per malaltia i rellevat per Basili Bellès, gràcies, i Marc Nadal. Va faltar molt poc perquè la victòria caigués del bàndol badaloní. Llàstima i a seguir treballant Esperem que l‟estrabisme clàssic entre victòries i derrotes desaparegui la jornada següent i només veiem triomf del Círcol. Bona setmana, salut


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats del bàsket base de la Penya (Setmana 22/10) Publicado el 22 octubre, 2012 por Janet Sánchez Us deixem els resultats de tots els equips de formació de la Penya del darrer cap de setmana. Els equips que no estan és perquè descansaven o el seus partits han estat aplaçatsEn els partits d‟iniciació no es posa el resultat, simplement que s‟han jugat. Si vols que posem la mateixa informació del teu Club, envia‟ns els resultats i ho farem. CADET U.B. SANT ADRIA 3 – JOVENTUT BADALONA B 51-105 C.B. OPALO CERDANYOLA A – JOVENTUT BADALONA 97 64-61 INFANTIL C.B. L‟HOSPITALET B – JOVENTUT BADALONA B VALENTINE MONTCADA – JOVENTUT BADALONA C 19-69 PREINFANTIL AE MINGUELLA A – JOVENTUT BADALONA A 52-48 VALENTINE MONTCADA – JOVENTUT BADALONA B 63-40 MINI JOVENTUT BADALONA B – CB VIC 1 – UNIVERSITAT DE VIC 92-68 JOVENTUT BADALONA C – MAS DE SANT LLEI-CBVV A 72-26 JOVENTUT BADALONA D – AE MINGUELLA 56-43 JOVENTUT BADALONA E – C.B. SANTA COLOMA B 83-33 AECAM 1 – JOVENTUT BADALONA F 59-55 PREMINI JOVENTUT BADALONA A – U.B. SANT ADRIA 1 69-19 JOVENTUT BADALONA B – CAT.OCCIDENT MANRESA-VERMELL 57-90 JOVENTUT BADALONA C – C.B. GRANOLLERS A 90-58 JOVENTUT BADALONA D – CB VIC 1 – UNIVERSITAT DE VIC 39-35 JOVENTUT BADALONA E – A.E. TEIA 72-52 JOVENTUT BADALONA F – A.D.E. FUSTER A 36-56 VALLDEMIA GROC – JOVENTUT BADALONA 1 35-41 ABB – BUFALA 2 – JOVENTUT BADALONA 2 22-34 JOVENTUT BADALONA 3 – C.B. LLINARS MIXTE 11-61


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

JÚNIOR MASCULÍ. S.A.Natzaret 60 – 77 C.B.Argentona Publicado el 29 octubre, 2012 por blogdelbressol Avui ens hem il·lusionat perquè només començar el partit hem agafat un avantatge

de

8

punts

a

0

al

segon

classificat

de

la

lliga.

Hem vist un St. Andreu amb moltes ganes i molta força que ha començat el partit donant-ho tot, però com sempre, la confiança no porta res de bo. El St.Andreu s‟ha relaxat de tal manera que a 53 segons del final del primer quart l‟Argentona ha empatat el marcador i ha acabat guanyant-lo de 6. A partir d‟aquí ja no han sigut capaços de remuntar el marcador, l‟equip visitant ha agafat un avantatge de 10 punts i ja no l‟han deixat anar, i han guanyat el partit amb 17 punts amunt.

El St. Andreu ha perdut la sang freda i la capacitat de reacció al tercer quart, el poc encert a l‟hora de ficar les cistelles també ha col·laborat perquè s‟acabessin de perdre els nervis. A més a més, l‟Argentona ha fet un feroç marcatge de 2 contra 1 i no deixaven de petja als jugadors locals que no eren capaços de fer dos bots de pilota seguits, de manera que en el tercer i quart temps semblava que l‟Argentona tingués 6 ó 7 jugadors a pista mentre que el St. Andreu només tenia realment 2 lluitant amb totes les seves forces.

Per acabar-ho de rematar, després de tot el partit sense gaires faltes per part dels dos equips, el St. Andreu a l‟últim quart s‟ha posat en bonus, cosa que encara els ha posat més nerviosos, s‟han carregat de faltes, perdent fins i tot a un dels pivots per 5 i han donat la possibilitat a l‟Argentona d‟anar sumant punts de tir lliure que ha acabat amb l‟avantatge de 17 punts amunt per l‟equip visitant. Nois, en diverses ocasions ens heu demostrat que podeu fer-ho. Teniu l‟experiència dels anys que porteu jugant, la capacitat, només us falten les ganes. No heu de caure en errors de mini perquè sou júniors. Quant poseu les botes a la pista heu de posar també el cor i l‟ànima. Ho podeu fer. Intente-ho. Lluiteu. No sempre es pot guanyar, però hi han partits que no es poden perdre. Perquè la vostra satisfacció serà la nostre alegria. Perquè el vostre orgull per la feina ben feta, es guanyi o es perdi, serà


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 memorable pel fet d‟haver-ho intentat, i també serà el nostre orgull. Defenseu un club, una escola, uns colors, però sobretot, defenseu l‟honor de tenir-vos com a companys. Tots i cadascun de vosaltres val un imperi, però junts podeu ser invencibles. Ha arribat l‟hora de fer pinya i deixar d‟anar per lliure. Sou un equip. Força St. Andreu!!

Cadet: Joventut Badalona B 81 – CB Tordera A 69 Publicado el 29 octubre, 2012 por blogdelbressol Quart partit de la fase prèvia disputat a l‟Olímpic de Badalona. Ha estat el partit més intens e igualat dels que es porten disputats fins ara, doncs el CB Tordera arribaba imbatut a l‟Olimpic), Els quarts van ser (18-11), (20-28), (17-15) y (26-15) El màxims anotadors van ser, per part del Joventut, Neno Dimitrijevic amb 21, Elies Velasco amb 15 i Quim Salvans amb 11 punts cadascun. Per part del CB Tordera, Tresserres amb 19, Fernandez amb 13 punts cadascun. El proper partit serà el dissabte dia 17 a les 16,00 contra el C.B. Maristes Ademar a l‟Olímpic de Badalona.

Círcol jornada 9: Castanyes i derbis per Marcel Pellejero Publicado el 29 octubre, 2012 por blogdelbressol La jornada prèvia a la Castanyada ens ha deixat molts derbis al tinter, Tots com a visitant i tots en un Superdissabte completíssim. Cronològicament, les Infantil Círcol es van imposar al Joventut, tancant marcador en un partit molt seriós i sempre jugant amb respecte al rival. Més tard a les pistes annexes de l‟Olímpic doble clàssic Penya-Círcol. En categoria Mini la Penya va vèncer als de Diego Martínez, amb claredat. Però quedeu-vos sobretot amb els dos últims quarts dels nanos Círcol. Contra el millor equip de Catalunya i d‟Espanya van guanyar els dos últims períodes, l‟últim fins i tot


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 doblant el marcador. Gran joc alegre i en cap moment van baixar els braços. Per un dia els campions a la Penya no anàven de verd i negre. En l‟añtre duel Penya-Círcol l‟Infantil A de Sergi Bernat no va poder fer res i al cinquè quart el marcador ja estava tancat. Ànims I en aquest entrepà Penya-Círcol, el farciment el va posar el Maristes-Cadet A a la Plana, que es jugava entre els dos duels que hem comentat. Victòria circolera, però amb més sofriment del què les previsions dèien. Un cop més la Llei de la Imprevisibilitat del bàsquet es va fer palesa. A la Plana va actuar una altra Llei del bàsquet: la teoria del 69, que va dir el periodista de Televisió Espanyola Pere Barthe: qui primer arriba als 69 punts guanya el partit. Dit i fet. Dídac Marbán, amb un triple va posar el 62-69. I tot i els intents dels vermells de reaccionar, la victòria va marxar a Can Cartrons. La jornada també ens deixa la derrota del Premini masculí a Parets, la doble derrota de les Mini, divendres en partit aplaçat al camp del Neus, i dissabte a Casagemes amb el Sant Adrià (recordem que el Círcol és un Mini de 1er any), la gran victòria del preinfantil A a casa del líder Sant Celoni, la derrota del B a Cardedeu, el KO ajustat de les nenes preinfantil al camp de l‟AESE, o el triomf del Cadet 1 al camp del Neus Sobre el partit de les Preinfantil comentar-vos que va ser un Partit molt complicat jugat a pista descoberta Matx amb forces alternatives, on al sisè quart les locals tenien 13 punts de renta. En el dos darrers períodes les nostres van aconseguir remuntar, fins a tenir la última pilota per guanyar el partit, però per segona setmana seguida, va sortir creu i vam acabar cedint per un sol punt. Destacar que tan sols van poder participar 6 jugadores del pre infantil, i vam comptar amb les jugadores del mini Georgina i Maria, de 2 anys menys que les seves companyes i rivals. A part el Cadet B va jugar un amistós al camp de l‟UBSA amb un àrbitre d‟excepció. Triomf solvent dels homes d eDiego MArtínez i Sergi Bernat La jornada Júnior es salda amb 4 triomfs i una derrota, la del Junior 2 a Cerdanyola. Per la seva part triomf de l‟1 al camp de l‟ASME, i del B a Reus. L‟equip perfecte suma la seisena victòria en sis partits, en una pista dificilissima i on molts equips es deixaran victòries. Com si fos un mal endèmic les coses no van començar bé pels de Jaume Lleal, Ramon pasquina, David Manzanares i Marina Cano, que alprimer quart perdíen 2-13. Reacció oportuna i partit guanyat. Un calc dels partits pretèrits amb el SESE o el derbi amb Natzaret. Triomf també ajustat de les noies a casa amb el Valldemia de


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 Mataró

Menció a part pel Junior A que després de 4 derrotes consecutives va tornar a guanayr a la díficil pista del CN Terrassa. Un partit sempre controlat pels homes de Ricard Santiago, Albert Oller, i Jaume Parrón, que van arribar a gaudir de 20 punts de renda. La reacció dels egarencs va fer patir per la victòria, però afortunadament els blancs, ahir de blau, van tornar a casa amb la tercera victòria al sarró, per encarar dos duels a casa seguits amb Viladecans i Sicoris

I de Terrassa a La Plana, per narrar-vos la sisena desfeta, la cinquena consecutiva del Sots 21. Va ser contra el Martinenc, la secció basquetbolística de l‟històric club del futbol modest català. Tot i que en cap moment les rendes van ser molt abultades, i que els homes d‟Alan Garcia i Marc Nadal ho van tenir a l‟abast, els barcelonins van dominar tot el matx. Llàtima. A Vic dissabte que ve sumarem la segona. Ànims

I en sèniors, derrotes dels nois a Mollet i de les fèmines contra el potent Bencriada de Banyoles, clar favorit al primer lloc. El triomf ve de la Garriga amb el Sènior B

La celebració de Tots Sants, amb la Castanyada escapça la jornada següent on només es jugaran de la categoria Junior i superiors, a part del Cadet femení-Tres Vil·les aplaçát al seu moment. Serà al Màgic dijous 1 de novembre a les 12:00 del migdia

Nosaltres posem les castanyes i els panallets, la ratafia és cosa vostra. Bona setmana.

Salut Marcel Pellejero


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Resultats del bàsket base de la Penya Publicado el 30 octubre, 2012 por Janet Sánchez Us deixem els resultats de tots els equips de formació de la Penya del darrer cap de setmana. Els equips que no estan és perquè descansaven o el seus partits han estat aplaçats.En els partits d‟iniciació no es posa el resultat, simplement que s‟han jugat. CADET JOVENTUT BADALONA B – C.B. TORDERA A 81-69 BASQUET NEUS A – JOVENTUT BADALONA C 65-73 JOVENTUT BADALONA 97 – C.E.B. RONÇANA A 57-68 INFANTIL JOVENTUT BADALONA A – CIRCOL CATOLIC BADALONA A 61-10 JOVENTUT BADALONA B – ARACENA – SANT JOSEP B 52-66 PREINFANTIL JOVENTUT BADALONA A – C.B. CALELLA 52-66 JOVENTUT BADALONA B – A.E.E. COL·LEGI CULTURAL BDN 78-58 MINI JOVENTUT BADALONA A – CIRCOL CATOLIC BADALONA A 118-68 U.B. SANT ADRIA 3 – JOVENTUT BADALONA C 47-117 MAS DE SANT LLEI-CBVV B – JOVENTUT BADALONA D 35-78 EL MASNOU BASQUETBOL A – JOVENTUT BADALONA E 97-39 JOVENTUT BADALONA F – G.B. ESCOLA BALMES 94-26 PREMINI SANT GABRIEL RIPOLLET A – JOVENTUT BADALONA A 15-65 BASQUET BASE MOLINS - JOVENTUT BADALONA B 57-45 SANT GERVASI – 1 – JOVENTUT BADALONA C 90-66 C.B. GRANOLLERS B – JOVENTUT BADALONA D 22-55 AE MINGUELLA C – JOVENTUT BADALONA E 19-59 AE MINGUELLA B – JOVENTUT BADALONA F 73-26 JOVENTUT BADALONA 1 - AEE COL·LEGI CULTURAL BDN B 47-63 JOVENTUT BADALONA 2 - U.E. BARBERA 18-51 BASQUET ALELLA – JOVENTUT BADALONA 3 68-18


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

SOTS 25 C.B. Vilassar de Dalt B 89 – A.E. Badalonès B 77 Publicado el 30 octubre, 2012 por blogdelbressol Primera derrota de la temporada del Sènior B del Badalonès en una pista molt complicada. El partit va començar amb un parcial de sortida de 9-0 que ja va fer anar a remolc tot el partit i complicar molt la feina. La superioritat física dels locals, sobretot amb el seu interior que va anotar 34 punts, ajudat per un àrbitre bastant permissiu amb els contactes d‟aquest i els 3 segons en zona. La duresa local va conduir a una tècnica de l‟entrenador visitant i una “trifulga” per la successió de faltes dels locals. Els visitants no entraven al partit i no podien amb el joc interior del Vilassar i al descans perdien d‟11, diferència mínima per el que s‟havia vist. 36-25. A la represa, els intents d‟una defensa zonal 1-3-1, alternada amb la individual, va provocar que a base de triples, els locals marxessin de + de 20 punts al marcador. L‟orgull visitant i un últim quart amb 33 punts anotats, va maquillar la diferència final a 12 punts, bona si es té en compte que la tornada és a casa i que poden salvar el bàsquet average. Els nois del Badalonès segueixen al capdavant amb un balanç 4-1 empatats amb Tona i Sant Pol, però no poden baixar la guàrdia i mentalitzar-s´he que han de treballar més i endurir els partits i no patir d‟inexperiència. Albert García

Mini: Maristes Ademar, 29 – Joventut Badalona, 79 Publicado el 30 octubre, 2012 por blogdelbressol Ahir vam veure un clàssic de la nostra ciutat ajornat per les pluges de fa uns dies. Corresponent a la jornada 4 Maristes Ademar i Joventut de Badalona iniciaven el seu partit. Ademar, 29 Joventut Badalona, 79 El resultat el de menys, el que escriu s‟ho va passar bé, molt bé, perquè encara que amb les diferències dels dos equips, en els dos es van veure coses realment interessants. Al costat verd-i-negre, em va sorprendre la defensa tan aclaparadora de tots, bé és cert que en molts trams del partit eren faltes claríssimes, però la intenció és el que val,així com la quantitat de passos que els del Joventut feien, però el que està clar que


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 l‟aspecte defensiu em va agradar. L‟atac estava clar, físicament més grans i tremendament àgils. Ademar, un 10. Un altre equip igual hagués frenat amb l‟equip que tenien davant, però no, van aguantar, van lluitar es van lluir en algunes jugades, i van demostrar que comencen a entendre les consignes que l‟entrenador els mana. En moltes fases del partit escoltem: “Posicions!” i els nois es col · locaven perfectament. Realment és un equip en progressió i ja ni tan sols recordo el començar la temporada. Com deia aquella famosa cançó “Good Vibration”, és la que desprenen aquests petits jugadors. Així doncs felicitar la Penya per la seva victòria, felicitar Ademar per la seva lluita, lliurament i que segueixin així, perquè que jugant a aquest nivell, i els entrenaments diaris aprendran un munt. El proper dia 10 Ademar juga a Casagemas amb El Círcol. Fins llavors GASE GAR Força Ademar

CADET: Sant Andreu de Natzaret 67 – Club Joventut de Badalona D 29 Publicado el 30 octubre, 2012 por blogdelbressol Els cadets segueixen millorant i deixen a la Penya amb 6 punts a la segona meitat. Els nois del Sant Andreu de Natzaret estan acumulant una sèrie de partits molt bons. Guanyar a la Penya sempre es un motiu de satisfacció, malgrat no sigui un equip de primera fila i que cada vegada es més factible guanyar a una “Penya”. El partit va començar amb molt de desencert dels dos equips , ja que durant 5 minuts no van anotar, situació que va provocar un temps mort dels locals i un canvi dels 5 jugadors.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Mica en mica començaven a sumar, fent molt de mal amb pilotes interiors, però es perdien moltes pilotes, massa tontes, i cada cop que agafaven avantatge, els visitants entraven al partit. Al descans s‟arribava amb 31 a 23, desprès de rebre 7 punts en 30 segons. A la represa, els locals van començar a defensar i córrer, sense deixar d‟aprofitar el seu joc interior i els visitant desquiciats demanaven

2 temps morts pràcticament

consecutius. Parcial de 24-3 i partit encarrilat. L‟últim quart va ser un tràmit i els locals van aprofitar per donar minuts i rodatge a jugadors menos habituals o que estaven bé en aquest partit. Segona part descomunal del Sant Andreu de Natzaret que endossa a la Penya un parcial de 36 a 6. Ara mateix el Sant Andreu és un “Martell” defensiu. Si els nanos fan el canvi mental, entrenen amb ganes i s‟ho creuen, jugaran la segona fase, el més amunt possible.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

La Pròrroga del Blog La Prórroga: Albert Ventura, fundamentos, fuerza y garra del Bressol Publicado el 9 octubre, 2012 por Roberto Hdez Retomamos la Prórroga con la misma fuerza garra y fundamentos que

cada

partido Albert

Ventura nos

demuestra en la pista. Albert, jugador del Bressol desde sus inicios en la Minguella, pasando por todas las categorías de la penya, nos ha regalado su mejor sonrisa y simpatía en la segunda prórroga de la temporada en el Restaurant Neró. Conocerle mejor y acercarnos a él todo un lujo para l@s asistentes. ¡¡ Gracias por esta tarde de Bressol y Penya, esperamos impacientes los cuatro triples, en especial el primero jejejeje!!! Albert, tras repasar sus inicios en la Minguella y su paso por las categorías inferiores, esboza una sonrisa recordando la foto que se hizo con Maceo Baston y Tanoka Beard en el Olimpic. Dos ídolos, para él y que por aquel entonces lo eran para muchos de nosotros. Pero… ¿Cuál es su primer recuerdo? Que mejor que sus propias palabras para saberlo.

Lo más bonito de las prórrogas es poder compartir con nuestros jugadores en un ambiente jovial y relajado de tantas y tantas anécdotas. Disfrutar y acercarnos a sus vidas con la opción de poder preguntar con el éxito asegurado y gozando de la confianza en la respuesta cercana y sincera que nos dará. Cuando Albert recordaba los galones de líder del vestuario que Savané está sembrando con su ―Serenidad y Ambición‖, sin darse cuenta se estaba definiendo a si mismo. Al margen las bromas de otro monstruo , líder del vestuario y tocayoOliver. La Serenidad que necesitó en el verano para esperar al club que le vió nacer, para


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 jugar en la primera plantilla, ese sueño que desde pequeño, y que todavía se puede ver en su sonrisa y mirada se hizo realidad. La Ambición en hacer equipo, en trabajar en aquello que más le cuesta, conocer sus virtudes, y sus defectos, sacrificarse por el equipo y empujar todos juntos a conseguir las metas. Aportar fundamentos, garra y fuerza. De fácil integración en el primer equipo, ha mamado Joventut desde bien pequeño, y el Olimpic no esconde secretos para él, recuerda su paso por el CB Prat como algo muy especial, nos define a jugadores que como él actualmente entrenan con la primera plantilla, Suárez, Guillem y Caven. Es agradecido en sus palabras con Carles Duran y no se olvida de su viaje hasta la ACB unido en la amistad y el esfuerzo en el camino con Ferran Bassas, Nacho Llovet o Joan Tomàs. Fundamentos no solo en la pista, sino como persona. Trabajar duro tanto en su carrera de INEF como en el entreno diario. Ser agradecido con todos aquellos que le ayudaron a mejorar y dar el máximo día a día nos acercan al Ventura persona. Garra para realizar el trabajo oscuro, saber que hay que trabajar para superar los retos, como los que tenía contra el Barça en las categorías inferiores o para defender a Albert Miguel, para acabar aportando mucho en ese espíritu ganador del que goza el Joventut 2012-2013. Fuerza para seguir adelante, seguir jugando en el Joventut de Badalona, escuchando el ánimo de su afición en el Olímpic, lo oye, lo siente y le motiva continuar demostrando el futuro, ya presente, tan prometedor que tiene. En definitiva, que lo que la Prórroga nos proporciona no es sólo charlar con un jugador profesional ACB sino el conocer grandísimas personas, sinceras, cercanas y amables, como tú y como yo que quizá mañana veamos por el Carrer del Mar. Gracias Albert por esta hora y media de Baloncesto, por tu sinceridad, simpatía y generosidad en tus palabras. Por estar cerca del aficionado y contarnos esas cositas que sólo se pueden contar cuando el ambiente es el ideal. Por tu espíritu Bressol y por tu sentimiento verd-i-negre. ¡¡Recuerda!! que tenemos un contrato con tres clausulas firmadas y que estás invitado a nuestro pequeño rincón de la Prórroga en el Neró, cada Lunes que te apetezca. ¡¡¡Muchas gracias por todo!!! ¡¡¡Força Penya!!!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Pere Tomàs en la prórroga: ―La ilusión es que los canteranos nos quedemos muchos años para ganar títulos con la Penya‖ Publicado el 23 octubre, 2012 por Juan Pedro Era el personaje de la semana. Más de un año con una lesión que comenzó en la pre-temporada del año pasado como algo sin importancia que le llevó a diferentes situaciones, que ayer nos contó con todo

tipo

de

que abarrotaba el

detalles

ante

Restaurant

una Neró.

audiencia Aunque

quizás, por tratarse del invitado que era y por lo mucho que tenía que contar, se debería haber colgado el cartel de no hay sitio. Este tipo de reuniones merecen el esfuerzo de acercarse a escuchar lo que los invitados cuentan.

Enlace multimedia: http://youtu.be/7YwhBSssvVg

Llegó puntual acompañado de una sonrisa que ocupaba toda su cara. La satisfacción del haber pasado página en una situación que en determinados momentos le llevó a temer por su continuidad como jugador de la Penya. Entre bromas y risas, habitual en la prórroga, nos contó como llevó su recuperación, el como Josep Maria y Dani Moreno han hecho un esfuerzo superlativo con él, sacrificando sus vacaciones para que esa rodilla funcionara como lo hacía antes de la lesión. Nos explicó las diferentes ofertas que ha tenido que en momentos le hizo temer el tener que marcharse de Badalona, cosa que él no quería como ha quedado demostrado. Quiere y espera poder quedarse en Badalona muchos años y poder, junto a otros canteranos volver a levantar algún trofeo. Una afirmación que nos hizo insistir en que este año volvemos a Vitoria, lugar dónde él compartió la experiencia de levantar la copa del rey. Le insistimos en las ganas que el aficionado verd-i-negre tiene de disfrutar ese ambiente. Además, si se disputa, las necesidad de recuperar el trono de la mini copa. Repasamos sus conversaciones diarias con Henk, muy cómodo y feliz en Zaragoza aunque añorando en todo momento lo mucho que dejó en Badalona. Repasamos la actualidad del básquet de las islas, sin equipos en la élite pero


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 lleno de jugadores actuales y futuros. Analizamos uno por uno todos los jugadores de la plantilla en la que él nos dio la opinión de ellos y lo que podemos esperar. Una temporada, donde según el propio jugador, podemos esperar de todo por el magnífico grupo que este año tiene la Penya. No renuncian a nada. Y la afición tampoco.Le preguntamos que necesitaban de nosotros, de la afición, y comentó que más ruido, más ambiente. Algo dificil por muchas situaciones que se comentaron.

Repasamos sus vacaciones la taquilla de Trias, el viaje a Logroño de su hermano, su paso por el Prat y todo lo que los asistentes les fuimos preguntando. Y terminó agradeciendo el apoyo que la afición le ha prestado, en especial parte del grupo más activo que ayer estaba presente y en primera fila en la sala.

Una hora y media de charla entre amigos, donde se notó la confianza de saber donde venía y en el que el jugador, así nos lo transmitió, se sintió cómodo en todo momento. Risas, bromas, complicidades y basquet, mucho basquet vivido desde dentro como Pere lleva haciendo desde que cruzó el camino que separa su Mallorca natal y Badalona. Vino sin saber su futuro y hoy tiene claro que lo ve en verd-i-negre. Y los aficionados así lo esperamos. Todos sabemos lo difícil que es hoy día esa situación, pero si hay alguna posibilidad Pere hará el esfuerzo necesario.

¡Que así sea jugador!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

La veu del Bressol - Fanzone Participa en la Penya, déjanos tu idea para animar el Olímpic Publicado el 3 octubre, 2012 por blogdelbressol Muchas veces hemos comentado que el blog lo hacemos entre todos, los que aporreamos el ordenador y todos los que estáis al otro lado de la red, no sólo leyendo lo que ponemos, si no también

aportando

vuestras

ideas.

Estos últimos días hemos convivido con una idea que nos llegó al blog, la de como sacarle partido a la promoción del Club para abonarse, y que gran idea. Hoy traemos otra que seguro también será revolucionaria; una idea surgida desde el foro acb y que Alex Santiago nos hace llegar. Hacer de la presentación del equipo una fiesta. La NBA, que es el modelo que en muchas ocasiones se utiliza para el básquet, es el eje en torno al que gira la idea. Copiar lo bueno siempre es interesante, ya que de lo que se trata es hacer partícipe a la afición y empezar a crear ambiente antes del partido. ¡Que el Olimpic ruja desde el minuto 0! Y aquí entráis todos vosotros. Os pedimos que aportéis vuestras ideas en como animaríais los partidos. Tanto la presentación como nos propone Alex Santiago como el resto del partido. Cualquier idea es buena aunque no todas se puedan llevar a cabo. Todo lo que aquí se proponga nos comprometemos a hacerlas llegar a los responsables, y quién sabe, quizás en el Olimpic se escuche o vea una propuesta tuya. Como aficionado, eso es una gran satisfacción. Colabora dejando tu idea en los comentarios. Os dejamos la carta que Alex nos envía, y ya que la idea parte de él, pues que sirva como ejemplo. Ja fa uns dies que dóna voltes pel foro de la Penya al web acb.com la idea d’animar els partits que es juguin a l’Olímpic. Sembla que la possibilitat de


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 animar als jugadors amb un tema principal potent i èpic, agrada… una mica a l’estil showtime de la NBA, però més modest. Estaria bé poder abaixar les llums del pavelló abans de presentar l’equip, de manera que alguns focus només il·luminessin el jugadors a mida que són presentats per l’speaker i van sortint a la pista. També agrada el fet d’escollir un tema principal que soni cada cop que algun rival visita casa nostra, per imposar una miqueta de “miedo escénico”. Han sortit diversos títols de diferents grups i potser fora bo que des del blog promoguéssiu una mena de concurs-votació sobre quin ha de ser el tema que motivi als jugadors i el moment en què hauria de començar a sonar a l’Olímpic. Gràcies i Força Penya!! Traducción: Ya hace unos días que da vueltas por foro de la Penya en la web acb.com la idea de animar a los partidos que se jueguen en el Olímpic. Parece que la posibilidad de animar a los jugadores con un tema principal potente y épico, gusta … un poco al estilo showtime de la NBA, pero más modesto. Estaría bien poder bajar las luces del pabellón antes de presentar el equipo, de modo que sólo algunos focos iluminaran los jugadores a medida que son presentados por el speaker y van saliendo a la pista. También gusta el hecho de elegir un tema principal que suene cada vez que algún rival visita nuestra casa, para imponer un poco de “miedo escénico”. Han salido varios títulos de diferentes grupos y quizá sería bueno que desde el blog promovieramos una especie de concurso-votación sobre cuál debe ser el tema que motive a los jugadores y el momento en que debería empezar a sonar en el Olímpic. Gràcies i Força Penya!!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Showtime al Olímpic #musicaolimpic Publicado el 10 octubre, 2012 por Roberto Hdez

A raíz de un artículo publicado días atrás, Participa en la Penya, déjanos tu idea para animar el Olímpic por la iniciativa surgida en el foro acb para animar el Olimpic y las presentaciones del equipo. Conjuntamente y gracias a la colaboración de Quim Arqué y Aleix Soler, speakers del Joventut de Badalona, llega una nueva forma de ambientar el Olimpic y de vivir el partido. Con la colaboración de Quim Arqué y Aleix Soler, para los días de partido, tendremos la posibilidad de solicitar las canciones que queremos que suenen, vía twitter y con el hastag

#musicaolimpic

En la medida que sea posible, se irán atendiendo el máximo posible de peticiones e iran acompañadas de las que los mismos jugadores le realizaran al comenzar el partido. ¡¡¡El próximo Domingo contra Manresa ya puedes enviar tus canciones!!! Recordad, via twitter con el hasta #musicaolimpic <grupo><título de canción> Gracias Quim y Aleix por atender la petición y hacer del Olimpic nuestra segunda casa ¡¡¡Força Penya!!!


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

FANZONE: ¿Promesa si llegamos a la Copa? Publicado el 12 octubre, 2012 por blogdelbressol Seguimos encantados de recibir propuestas de los aficionad@s para seguir haciendo penya, apoyar al equipo, hacer piña entre los aficionados y pasarlo muy muy bien!! Desde “ Nacho Llovet Fans Club” nos llega la siguiente propuesta. La imagen os da una pista y el titulo otra, solo tenéis que atar cabos!!!

¿ Te apuntas? Road to COPA DEL REY 2012-2013 Montserrat

Dani, Presidente del Club de Fans de Nacho Llovet nos propone cumplir una promesa si el equipo se clasifica para la Copa del Rey. ¿En que consiste la promesa? Pues como la foto indica, en realizar un poquito de deporte en compañía de tod@s l@s aficionad@s que se quieran apuntar y realizar una marcha para subir a Montserrat. ¡¡¡Un clásico en muchos deportistas y equipos tras conseguir un triunfo!!!

¿ Te apuntas? ¿ Os gusta el reto? Road to COPA DEL REY 2012-2013

Agradecer a Dani el contar con nosotros para realizar esta nueva propuesta y os invitamos a tod@s a participar con todas las ideas que tengáis, dejar en comentarios que os parece la idea y si llegado el caso os apuntaríais Si la respuesta es la que esperamos, miraremos conjuntamente con los amigos de Nacho Llovet Fans Club y las peñas del club como podríamos organizarlo.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

David Bautista ganador de la foto del verano Publicado el 31 octubre, 2012 por blogdelbressol Con el frío ya instalado del todo cerramos el III concurso de la foto del verano. Grandes fotos, muchos amigos y muchos votos que han dado como resultado un ganador con una foto que nos muestra a David montado en un elefante en la lejana Tailandia. En breve nos pondremos en contacto con él para hacerle entrega de dos entradas a pie de pista para disfrutar el Penya – Barça que se disputará en el Olimpic el próximo 9 de diciembre. Felicidades.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

La Granja: Educació en l’esport Capítulo 2 EL DEPORTE (mensaje para los chicos y chicas) Publicado el 21 febrero, 2011

Continuando con la serie que comenzamos la semana pasado hoy traemos el segundo artículo de Cristina en el que enseña que camino seguir cuando a los chicos les entre la duda. Una serie que merece la pena tener en favoritos . Recuerdo, de pequeña, cuan importante fue el deporte en mi adolescencia. Importante no porque fuera buena, que no lo era, sino por todas las emociones que me producía cada

entreno,

cada

competición.

Había días tristes, días de rabia, días de satisfacción y días de orgullo. Incluso había días en que se encontraban más de 2 o 3 emociones a la vez, lo cual me producía un lío mental que ni os cuento. La cuestión es que gracias a todos aquellos días aprendí una lección mucho más importante que el ser “la buena del equipo”. La frustración que sentía demasiadas veces por no ser aquello que soñaba, el tener que comerme la rabia por fallar, el tener que escuchar con obligada entereza las palabras del entrenador, a veces injustas a mi entender, me obligaron , como os decía a aprender una gran lección; la FORTALEZA INTERIOR. La Fortaleza Interior me la enseñó el deporte, como a vosotros ahora. Y es una lección que duele aprender. Aunque no seas el bueno… incluso aunque seas el mejor del equipo, nos encontramos un día con dificultades. Y ese día tenemos sólo 2 opciones;


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 abandonar o seguir luchando. Si abandonas no pasa nada, seguramente habrás aprendido algo que te servirá en la vida, pero sentirás como un pequeño vacío en tu interior (significa que algo no acabaste). Si sigues luchando, felicidades, eres un futuro campeón, un CAMPEÓN DE LA VIDA. Serás de aquellos que saben que lo importante no es caerse, sino levantarse una y otra vez, y luchar, luchar hasta el final. Luchar para ganar ese partido hasta el último segundo, luchar por conseguir la nota que quieres en ese examen y quién sabe, tal vez seas tu el que está destinado a luchar para cambiar el mundo… por que no tu?. Seas bueno o no, hagas el deporte que hagas, no lo abandones porque aunque sueñes ahora con ser un Rudy o un Messi, en unos años conseguirás la FORTALEZA INTERIOR necesaria para ser alguien mucho más importante que ellos; conseguirás ser TU MISMO.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012

Capítulo 3 Educación en el deporte: El anclaje Publicado el 1 marzo, 2011 por blogdelbressol

Apreciados padres y madres: Todos hemos vivido en un momento u otro la “caída” de nuestro hijo o hija (cuando pierde un partido, cuando suspende un examen, cuando no tiene amigos…) y lo que experimentamos es un profundo dolor; nos cuesta soportar su cara de decepción, esa tristeza en sus ojos, esa cara que mira al suelo de la derrota y no se siente capaz de volverla a levantar. En el deporte las “caídas” son frecuentes y su frustración habitual, lo cual es bueno para su educación, para entrenarse para la vida (aunque no sea lo que nosotros sentimos en ese momento, nuestro instinto protector, de que no sufra nos supera demasiadas veces). He pensado, en este tercer escrito, que os sería útil transformar esa frustración, esa “caída” en algo positivo para que se lo lleve para la vida. Los padres y sobretodo los entrenadores podemos ser capaces de transformar la rabia, la decepción o el desánimo en algo positivo que les sirva y les haga fuertes. ¿Cómo? No es tan difícil, hay diversas técnicas que utilizamos en educación emocional y que TODOS podemos utilizar para transformar lo que imaginamos imposible. Aquí va pues un ejemplo sencillo. Se trata de ver (si puede ser juntos en familia, o el equipo con su entrenador) un video de 3 minutos que adjunto abajo.


Fanzine Blog del Bressol Nº2 Octubre 2012 -Decidles únicamente que es dels Castellers de Girona que se han propuesto subir las escaleras de la Catedral de Girona que son muy largas (no digáis nada más) -Mientras los ven, observar si cambia la expresión de su cara al verlo (si cambia es que lo han interiorizado). -Al

final,

después

de

la

última

frase

hablad

sobre

ello.

-Y a partir de entonces, cuando pierda o falle una canasta…. cuando se produce esa “caída” preguntadle con una sonrisa “¿que hemos de hacer cuando nos caemos?” y esperar tranquilamente a que nos responda “levantarnos y luchar hasta el final”, y si quieres puedes rematar con “lo llevas dentro” (Recordad que si queréis acompañarlos en el aprendizaje debéis estar tranquilos y con una sonrisa de compresión) Nuestros hijos han de saber que la vida está llena de dificultades y hemos de enseñarles que no pasa nada porque podemos volvernos a levantar y seguir luchando hasta el final. Han de tener claro que no se admira al más bueno ni al que tiene más facilidad o talento, realmente a quien más se admira es a aquel que es capaz de volverse a levantar y seguir luchando con actitud positiva. Hacer esto 3,4, 5 veces poco después de visionar el vídeo les producirá un ANCLAJE, una herramienta a la que recurrirán siempre, en los estudios, en el deporte, en la vida, que los animará cuando “caigan” a ir hacia delante y luchar hasta el final. Como os decía un método fácil para transformar la rabia, la tristeza o la decepción consigo mismo en algo positivo que les ayude a ser fuertes por dentro. Os atrevéis a probarlo?


Fanzine Blog del Bressol Nยบ2 Octubre 2012

FANZINE BLOG DEL BRESSOL OCT2012  
FANZINE BLOG DEL BRESSOL OCT2012  

Todo lo publicado en el Blog del Bressol en una revista.

Advertisement