Skip to main content

DPH 2014 - zákon s přehledy (Ukázka, strana 99)

Page 1

•• Prodej zboží v nezměněném stavu (§ 91).

•• Snížení ceny o 100 % – není to sleva, ale bezúplatné plnění (C-48/97).

•• Dodání zboží = převod práva nakládat s ním jako vlastník (§ 13/1) – dodání a vlastnictví nemusí být ve stejném okamžiku.

•• Uskutečnění zdanitelného plnění – „ekonomické vlastnictví“ (§ 13 – § 25).

•• Nájmem je i podnájem, pacht a podpacht (§ 4/4/g).

•• Jednotkovou cenou u služeb a nemovitostí je i celková cena (§ 4/1/b).

•• Úplata je i hodnota nepeněžního plnění a zápočet (§ 4/1/a).

•• Možnost přenesení daňové povinnosti někdy jinam (reverse-charge).

•• Místo plnění – vždy je pouze jedno jediné (jediný stát).

•• Zdanitelné plnění je plnění, které (§ 2/2): a) je předmětem daně b) není osvobozené od daně

Některé základní pojmy

DPH 2014 – zákon s přehledy

98

Ukázka elektronické knihy, UID: KOS191919


Pokud ale faktura s DIČem provozovny, pak je to pro tuto provozovnu, pokud není prokázán opak.

Však nepovažuje se za provozovnu pro zajištění dodání zboží nebo poskytnutí služby v příslušném státě, pokud tyto zdroje nepoužívá pro tato plnění – neúčastní se tohoto plnění (§ 4/1/n/3). Přitom na to nemá vliv využití těchto zdrojů jen pro správní podporu (fakturace, účetnictví, vymáhání pohledávek).

–– u poskytovatele plnění: pro určení místa plnění u služeb a pro účely určení osoby povinné přiznat daň u přeshraničních plnění –– u příjemce plnění: pro účely základního pravidla pro stanovení místa plnění u služeb

•• Provozovna (slouží):

–– organizační složka osoby povinné k dani – veškeré organizační složky (dle důvodové zprávy): •• které se do rejstříků zapisují (§ 7 obchodního zákoníku, § 17 živnostenského zákona) •• i ty co se nezapisují (vykazují však výše uvedené znaky ) –– může uskutečňovat dodání zboží nebo poskytnutí služby –– je dostatečně stálá –– má vhodné personální a technické zdroje

•• Provozovna (§ 4/1/k):

Provozovna

Přehledy

99

Ukázka elektronické knihy, UID: KOS191919


•• Při zrušení registrace: –– je nutné uplatnit nárok na odpočet daně u majetku nabytého při nabytí obchodního závodu (§ 79a/3/b) –– není povinnost snížit uplatněný odpočet při sloučení, splynutí nebo rozdělení státního podniku (§ 79c/d)

•• Úpravy odpočtu se provedou i u majetku nabytého při nabytí obch. závodu (§ 78c/1/b)

•• Osvobození při dovozu, pokud se jedná o přemístění obchodního závodu (§ 71/2/d)

•• Za poskytnutí služby se nepovažuje: –– vložení nepeněžitého vkladu v nehmotném majetku při vkladu obchodního závodu (§ 14/3/d) –– pozbytí obchodního závodu (§ 14/5/a)

•• Za dodání zboží se nepovažuje: –– vložení hmotného majetku, který je součástí vkladu obchodního závodu (§ 13/4/e) –– Pozbytí obchodního závodu, pokud se jedná o hmotný majetek (§ 13/8/a)

•• Osoba povinná k dani je plátcem ode dne nabytí obchodního závodu (§ 6b/1/b)

•• Ustanovení o obchodním závodu se použije i na část obchodního závodu tvořící samostatnou organizační složku (§ 4b/1) NOZ § 502

•• Nabytí či pozbytí obchodního závodu = jakýkoliv jeho převod či přechod

Operace s obchodním závodem

DPH 2014 – zákon s přehledy

100

Ukázka elektronické knihy, UID: KOS191919


Turn static files into dynamic content formats.

Create a flipbook
DPH 2014 - zákon s přehledy (Ukázka, strana 99) by Kosmas-CZ - Issuu