Issuu on Google+

Highlands 12 April 2009


Highlands 12 April 2009

Tanah Tinggi Genting (Genting Highlands) ... tempat penuh keriangan menjadi destinasi kedua kami setelah ke Cameron Highlands untuk tahun 2009 ini‌. Tidak semua mampu ke sana kerana kesibukan kerja, tetapi kami kami gagah jua demi anak-anak yang ingin bergembira di sana terutama aliff yang belum pernah sampai ke sana sejak dilahirkan 3 tahun yang lalu berlainan dengan kakaknya berdua tu..umur 2 tahun dah rasa pergi sana. Athirah umur baru 5 bulan dah ke sana. Pada tanggal 12hb April 2009,kami bertolak awal pagi jam 7.15 untuk mengelakkan kesesakan di sana. Tambah lagi ada anugerah Bintang Popular Berita Harian.. Dalam pukul 9 kami sampailah di sana dan singgah sebentar di Goh Tong untuk makan pagi.


Perjalanan dr gombak ke genting hanya mengambil masa 1 jam sahaja mengikut pemanduan..hehee..jalan kesana agak membahayakan jika bawa laju. Sampai sahaja di puncak kami terus menuju ke kaunter utk membeli tiket masuk..RM125 untuk pakej family utk outdoor theme park.. Aku malas nak ambik indoor..bukan nak naik sangat pun‌kat luar lagi best sejuk dan nyaman..dalam tu semak sangat‌

Highlands 12 April 2009


Memang seronok budak-budak bila pergi tempat macam tu. Tak kira masa memang ramai betul manusia di puncak Genting, sampai habis semua bilik hotel. Bayangkanlah, First World Hote lyang khabarnya punya 5 ribu bilik tiada satu pun kosong, bilik air aje yang kosong.

Highlands 12 April 2009


Highlands 12 April 2009

Siti Nuraliah..apa lagi permainan kegemaran dia sejak kecil adalah buaian laju ni…adoi..aku nak naik pening…dia je yang berani dari kecil seusia 6 tahun dah berani…asal ada buaian laju ni dia naik..mentang mentang tinggi…adik dia takut… Aku biasa je..posing maut..he he..saja je..


Highlands 12 April 2009

Nyaman. Segar. Begitulah terasa aroma udara yang kuhirup di saat sini. Berada 1700 meter dari paras laut benar-benar mententeramkan jiwa ini. Rasanya sudah lama aku tidak menjejakkan kaki di sini. Adalah dalam 4 tahun. Genting Highlands, itulah namanya. Suatu tempat yang juga seringkali digelar sebagai Kota Keriangan. Kulihat persekitarannya masih sama seperti dahulu. Cuma terdapat sedikit pertambahan permainan di Outdoor Theme Park iaitu Flying Coaster.


Highlands 12 April 2009


Highlands 12 April 2009


Highlands 12 April 2009


Highlands 12 April 2009


Adventure At Genting Highlands