DucatoPrize 2020

Page 24

federica lampone Assisi, Italia/Italy 1994

106th Chorus by Jack Kerouac 2018 Video 3′43″

106th Chorus by Jack Kerouac 2018 Video 3′43″

Chorus, come nella poesia di Kerouac, non descrive un luogo ben definito, non è uno spazio fisico reale, ma è qualcosa che risiede dentro l’autore, dentro il lettore, entrambi persi nel labirinto di significati e rimandi che questo assume. È un viaggio personale che serve a colmare una distanza, la stessa distanza che separa uomo e paesaggio. È un viaggio a ritroso, un processo di trasformazione, dalla morte alla vita.

106th Chorus, as in Kerouac’s poetry, does not describe a well-defined place, it is not a real physical space, but it is something that resides within the author, inside the reader, both lost in the maze of meanings and references that this assumes. It is a personal journey that serves to bridge a distance, the same distance that separates man and landscape. It is a journey backwards, a process of transformation, from death to life. 24


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.