Page 6

6

Entamu / Editorial Payares ye’l mes de la mazana, cuando suel pañase, cuando los llagares escomiencen a mayar y van llenándose tinos y toles cola sidre’l duernu. Asina mesmo ye tiempu d’amagüestos, el maraviosu ritual nel que la sidre comparte protagonismu con esi otru productu tan nuesu comu ye la castaña, y que tien en Gascona una de les sos más destacaes representaciones.

Noviembre es el mes de la manzana, cuando suele “pañase”, cuando los llagares empiezan a “mayar” y van llenándose tinos y toneles con la sidra dulce. Así mismo es tiempo de amagüestos, el maravilloso ritual en el que la sidra comparte protagonismo con ese otro producto tan nuestro como es la castaña, y que tiene en Gascona una de sus más destacadas representaciones.

Ye per ende bon mes, y les noticies que lu acompanguen van nesa direición.

Es por lo tanto buen mes, y las noticias que lo acompañan van en esa dirección.

En primer llugar hai d’aplaudir l’alcuerdu unánime de la Xunta Xeneral del “Principado” favoratible a la nuesa bébora patria, aprebando midíes pa da-y puxu y pa torgar la discriminación de que sistemáticamente ye oxetu per parte de los medios de comunicación estatales, qu’avecen obviala en beneficiu del vinu y el cava. Yera preciso y ye daqué que nun mos esperábemos d’una istitución que fasta la fecha siempres fexo públicu despreciu de la sidre, por exemplu colos sos brindis oficiales con “vinu español” y la probitú de los sofitos al seutor.

En primer lugar hay que aplaudir el acuerdo unánime de la Xunta Xeneral del “Principado” a favor de nuestra bebida patria, aprobando medidas para su potenciación y para evitar la discriminación de que sistemáticamente es objeto por parte de los medios de comunicación estatales, que suelen obviarla en beneficio del vino y el cava. Era necesario y es algo que no nos esperábamos de una institución que hasta la fecha siempre ha hecho público desprecio de la sidra, por ejemplo con sus brindis oficiales con “vino español” y la escasez de apoyos al sector.

Ye cierto que’l “Principado” ye una istitución de mui escasu ámbetu competencial, dictada dende Madrid y qu’enxamás nun se mos permitió refrendar a los asturianos, pero agora mesmo ye lo único que tenemos, y ye la so obligación defender los intereses d’Asturies, y cuando lo fai, comu ye’l casu cola Proposición Non de Llei que vienen d’aprebar unánimemente, hai que felicitalos y esperar que dichu alcuerdu tea una espresión práutica.

Es cierto que el “Principado” es una institución de muy escaso ámbito competencial, dictada desde Madrid y que nunca se nos permitió refrendar a los asturianos, pero ahora mismo es lo único que tenemos, y es su obligación defender los intereses de Asturies, y cuando lo hace, como es el caso con la Proposición No de Ley aprobada, hay que felicitarlos, y esperar que dicho acuerdo tenga una expresión práctica.

Per otru llau, dende LA SIDRA continuamos faciendo “Sidrocoles” per tol país, una esperiencia d’espardimientu de la cultura asturiana de la sidre ente los neños y neñes asturianos que non solo resulta pergratificante, sinon qu’adicamos como da los sos frutos, consiguiéndose tresmitir una idega munchu más rica de lo que ye la sidre, y sobro too de la cultura asturiana de la mesma xenerada al so alrodiu. L’exemplu prosperó y ca vegada ye más avezao la rialización de mayaes populares, tantu n’escueles como en fiestes y cellebraciones varies. Ye importante. 155

Por otra parte, desde LA SIDRA continuamos realizando “Sidrocoles” por todo el país, una experiencia de difusión de la cultura asturiana de la sidra entre los niños y niñas asturianos que no solamente resulta muy gratificante, sino que observamos como da sus frutos, consiguiéndose transmitir una idea mucho más rica de lo que es la sidra, y sobre todo de la cultura asturiana de la misma que se ha generado en su entorno. El ejemplo ha prosperado y cada vez es más frecuente la realización de mayadas populares, tanto en escuelas como en fiestas y celebraciones varias. Es importante.

LA SIDRA 155  

Espublización correspuendiente al mes de payares de 2016 con información del alcuerdu de la Xunta Xeneral en defensa la sidre, la sidre nes...

Read more
Read more
Similar to
Popular now
Just for you