Issuu on Google+

Guvernului Republicii Moldova Guvernului României Societatea Română de Televiziune În atenţia: Preşedintelui Republicii Moldova Parlamentului Republicii Moldova Preşedintelui României Parlamentului României Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Moldova Delegaţiei Uniunii Europene în Moldova Reprezentanţei Consiliului Europei în Moldova Centrului pentru Jurnalism Independent din Moldova Asociaţia Presei Electronice din Moldova (APEL)

Asociaţia pentru Dezvoltarea Culturii şi Protecţiei Drepturilor de Autor şi Conexe APOLLO a fost creată în anul 2010 în scopul monitorizării domeniului audiovizual din Republica Molodva. Urmînd acest scop, Asociaţia APOLLO a desfăşurat multiple activităţi de constatare, documentare a ilegalităţilor din audiovizual şi a sesizat organele abilitatea asupra abaterilor din domeniul audiovizual, precum şi, am deconspirat interese financiare ascunse ale unor persoane influente din Parlamentul Moldovei în detrimentul dezvoltării audiovizualului autohton şi a interesului suprem al consumatorului. O activitate aparte a Asociaţiei este şi va fi monitorizarea situaţiei retransmisiei postului TVR 1, inclusiv modalitatea de substituire a postului TVR1 cu postul local 2Plus în anul 2007, condiţiile în care se retransmite şi avantajele de imagine obţinute de proprietarul postului 2Plus, Vladimir Plahotniuc, ca urmare a retransmisiei postului românesc pe teritoriul Republicii Moldova. Potrivit deciziei Consiliului Coordonator al Audiovizualului din Moldova, licenţa de emisie a postului TVR 1 pe teritoriul Republicii Moldova a fost retrasă în anul 2007 pe motivul „inventat” de neachitare de către TVR 1 a drepturilor de difuzare. În anul 2007, în perioada regimului Voronin, postul TVR 1 a pierdut dreptul de a retransmite pe una din frecvenţele terestre, cu acoperire naţională, din Moldova, iar frecvenţa pierdută a fost cesionată controversatului businessman – Vladimir Plahotniuc. Pretenţiile televiziunii române la CEDO privind ilegalităţile comise de Consiliul


Coordonator al Audiovizualului s-au adeverit şi, ca rezultat, pe cale amiabilă Vladimir Plahotniuc a fost convins să continue retransmisia postului TVR 1 în proporţie de 65%. Asociaţia APOLLO consideră că atît pe timpul regimului lui Voronin, cît şi în condiţiile guvernării Alianței pentru Integrare Europeană, Consiliul Coordonator al Audiovizualului execută deciziile unipersonale ale lui Vladimir Plahotniuc, iar ca rezultat avem situaţia potrivit căreia postul TVR1 este retransmis într-un mod insultator, persiflant si batjocoritor, lipsind telespectatorii de emisiunile îndrăgite ale postului românesc. La o simplă examinare a grilei de programe a postului 2Plus, observăm că emisiunile postului TVR1 sunt retransmise preponderent în perioada nocturnă 01:00 – 07:00 şi se lasă împresia că telespectatorii fideli ai postului TVR 1 sunt „oamenii care nu au somn” şi că TVR1 nu are programe autohtone. Luni: 21.01.2013 01:50 Teleenciclopedia Simbata: 26.01.2013 02:35 Garantat 100% 00:40 Profesioniştii … Duminică: 27.01.2013 03:25 Sport 01:35 O dată’n viaţă 02:00 Teleenciclopedia 03:40 Telejurnal 03:20 Telejurnal 03:00 Garantat 100% 06:15 Teleenciclopedia 04:10 Viaţa satului 03:55 Sport 06:55 Imnul Romaniei 06:15 Teleenciclopedia 04:10 Magazin mondial 07:00 Telejurnal 06:30 "Reporter" 04:40 Universul credinţei 11:10 O dată’n viaţă. 06:55 Imnul Romaniei 06:20 Teleenciclopedia 14:00 Telejurnal 07:00 Zestrea românilor 14:00 Telejurnal 16:45 Teleenciclopedia 14:00 Telejurnal 20:00 Telejurnal 17:50 Teleenciclopedia 20:00 Telejurnal 20:00 Telejurnal În aceeaşi manieră s-a procedat recent cînd am fost privaţi spiritual, într-un mod criminal, de dreptul de a privi programele româneşti dedicate sărbătorilor de iarnă, inclusiv Revelionul organizat de televiziunea română. Conform publicaţiei Adevărul Moldova, în articolul "Nostalgicul“ Plahotniuc ne-a lăsat fără Revelionul TVR1, „Astăzi, ceea ce ni se serveşte pe frecvenţa unde până în 2007 urmăream TVR 1 e un fel de vinegretă din alimente incompatibile - emisiuni şi jurnale din România, seriale ruseşti, telenovele lacrimogene şi thrillere dublate în rusă, show-uri preluate la diferenţă de câteva zile de la Prime TV (un alt post TV deţinut de Vlad Plahotniuc), totul fiind „condimentat“ cu buletine de ştiri locale anoste.” Situaţia devine şi mai penibilă şi impertinentă atunci cînd postul 2Plus, folosindu-se de imaginea postului TVR1 şi, abuzînd de drepturile de exclusivitate la retransmisia postului TVR1 în Moldova, face propagandă politică Partidului Democrat din


Moldova, la fel controlat de Vladimir Plahotniuc. Această situaţie de propagandă este întîlnită la toate posturile controlate de regimul lui Vladimir Plahotniuc, dar devine o problemă atunci cînd propaganda se face prin intermediul unor valori sentimentale cum este postul TVR1. Considerăm, în aceste circumstanţe, că imaginea rea a dlui Vladimir Plahotniuc, recunoscută în rapoartele întocmite la nivel internaţional şi mediatizată în presa locală, precum şi acuzaţiile că ar fi proprietarul spaţiul audiovizual din Moldova, nu face o imagine buna României, în general, şi postului TVR 1, în special, pe teritoriul Republicii Moldova. Cele relevate nu denotă decît doar faptul că telespectatorii fideli ai postului TVR 1 din Moldova au posibilitatea de a viziona doar acele emisiuni româneşti care sunt aprobate spre difuzare de către Vladimir Plahotniuc şi conform unui orar batjocoritor. Este strigător la cer că în Republica Moldova este interzisă difuzarea integrală a postului TVR1 (cu excluderea publicitatii româneşti) de către oricare alt distribuitor de servicii TV şi imaginea postului românesc este folosită pentru a atrage publicul în scopul formării unei imagini pozitive a controversatului mafiot – Vladimir Plahotniuc. Pentru ca nu putem si nu avem dreptul să pastram tacerea, pentru ca ne pasa de prestigiul Televiziuni Publice a Romaniei, apelăm la structurile şi instituţiile abilitate si competente, inclusiv la SRTV, cu initiativa de a sista acţiunile de redifuzare selectivă a serviciului de programe TVR1 de catre 2PLUS, controlat in totalitate de controversatul afacerist Plahotniuc. Totodatam propunem fie concesionarea dreptului de a retransmite TVR1 pe teritoriul Moldovei, fără trunchieri, unui alt radiodifuzor care va asigura respectarea drepturilor atît a postului retransmis cît şi a consumatorilor de programe, fie prin returnarea frecventei respective SRTV pentru a emite in R. Moldova avand statutul de cel de-al doilea post public de televiziune, tinand cont de interesul deosebit al sutelor de mii de basarabeni cu cetatenie romana. Anexe pe _____file. Cu înalte consideraţiuni, Vasile Năstase, Preşedinte


Tvr