Issuu on Google+

2011ko iraila.

83 .zenb.

Orohar Ezker Abertzaleak ez du espainiar parlamenturako hauteskundeetan parte hartu izan, baina oraingoan, azaroaren 20an, bestelako apustua egitera goaz. Sarri askotan esan izan dugu instituzio honetatik ezin zela ezer onik atera Euskal Herriarentzat. Areago, egun horretan bertan Josu Muguruza GALek bere gain hartutakoa tentatu batean hil zuteneko 22. urteurrena betetzera doa aurten. Biharamunean Kongresuan "La propuesta de bere karguaz jabetzera joan zen Madrilera eta hauteskunde haietan , hain zuzen, la Izquierda abertzale y aurkeztu zen lehenengo aldiz Herri Batasuna.

GAIAK AUZOA *Donostia 1813. *Zuloagako haur parkea. *Mehatxuak auzoan. *Reordenación de trafico en el barrio.

DONOSTIA *Ejes del programa munici-

pal.

AGENDA *Egunez Egun. *Presoen konzentrazioak. *Gudari Eguna 2011 *Kilometroak 2011

Ezker Abertzalearen eta BILDUren proposamena Madrilera herri gisa agertzea da. Ez goaz maukak edo pagotxak lortzeko borrokatzera. Herri honekiko errepresioa eta inposizioaren gunean nor garen esatera goaz eta estatuarekin dugun gatazka konpontzeko konpromisoa berrestera.

BILDU - es acudir como Pueblo a Madrid no para regatear prebendas, sino para decir en el mismo centro de la represión y de la imposición lo que somos y ratificar nuestro compromiso para solucionar el contencioso que tenemos con el Estado."

EAJri Madrilera batera joateko egindako deia eztabaidatu ere egin gabe hutsean geratu da. Euskadi Buru Batzarrak hartu du erabakia. Espainiar konstituzioari autodeterminazioaren aldeko aldaketaren alde agertu den Euskadi Buru Batzar bera. Ohituta gaude bai, beren proposamenak aurrera ateratzerik ez dagoenean ausart plantak zein ongi egiten dituzten ikusten. Honela errazago baita besteei errua botatzea. Dena den, zorrari muga jarriko dion Konstituzioaren 135. artikuluaren erreformaz ez dute txintik atera, azken batean, ados daudelako. Beste hainbeste egin dute «merkatuek» espainiar estatuan indarrean jarri diren lan eta pentsio erreformekin.


Auzoa EAJk BILDUri ezetz esan dio ez duelako konpromiso hori dela medio ohi baino lotuago ibili nahi, Nafarroa Bairi dagokionez, besteak beste. Konpromiso argi eta garbia eskatzen dion gizarteak ez lukeelako Nafarroan egingo lukeen desmarkea ulertuko. Horregatik erabaki dute Madrila bakarrik joatea. EAJk gizarte honekin duen konpromisoa bere interes ekonomiko eta merkantilisten araberakoa da. Azken asteotan Bilbao Bizkaia Bankekin gertatu dena lekuko. Gipuzkoan Kutxabankekin. Aldaketa honek Kutxen eta beren eredu sozialaren akabera ekarri du, bankuen eredua baino zabalago eta anitzago zena, teorian, behinik behin. EAJren helburua Administrazio Kontseilua kontrolatzea da, «bere» bankua bailitzan eta beste inoren kontrolik gabe.

"Por nuestra parte vamos a demostrarles al PNV – y también al PSE/ EE y PP- que una importante parte del Pueblo Vasco aspira a más, que no quiere que sus justas aspiraciones se diluyan en el parlamento español y que estamos dispuestos a luchar para que, más pronto que tarde, se haga efectivo el derecho a decidir nuestro futuro."

Geure aldetik, EAJri eta baita PSE/EE eta PPri ere, Euskal Herritar askok bestelako nahiak dituela erakutsi nahi diegu. Ez dutela beren aspirazioak espainiar parlamentuan galtzerik eta urtzerik nahi, eta berandu baino lehen, geure etorkizuna erabakitzeko eskubidea gauza dadin borrokatzeko prest gaudela.

2

DONOSTIA 1.813

Un año más se ha conmemorada esta fecha tan importante para l@s donostiarras. Por un lado se han celebrado los actos organizados por vecinos del barrio la víspera y el mismo día con el encendido de velas, por otro distintas tamborradas del barrio han recorrido las calles con su tambores y barriles por otro se ha organizado una charla a cargo de Kaiarripe y por último Herria elkartea ha colocado unos murales con la explicación de lo sucedido en aquellas fechas. Desde estas líneas, sin menospreciar el resto de actividades organizadas, queremos hacer hincapié en las dos últimas, la charla y los murales. Y es que nos parece importante que todo acto que se organice para conmemorar dicha fecha, debe llevar una gran carga de explicación y aclaración de lo acontecido de lo contrario flaco favor estamos haciendo a l@s vecin@s donostiarras que sufrieron aquellas barbaries. En este sentido nos complace ver como gran numero de vecinos de Donostia esta interesado en saber lo más posible de lo que aconteció y muestra de ello es la afluencia a las charlas organizadas los últimos años y la gran acogida que tuvieron los murales que fueron colocados de nuevo durante el sábado 3 de septiembre. Numerosas personas han solicitado los textos de dichos murales así es que para tod@ aquel que le interese puede verlos en el blog de Herria Kultur Elkartea: .......................................... Para finalizar decir que los actos que se organicen para el bicentenario, el próximo 2013, bien organizados desde el ayuntamiento o desde otros estamentos, debieran de regirse por criterios como los anteriormente expuestos, actos en los que se recuerde y se aclare lo que paso a la ciudadanía donostiarra y no una mera recreación del enfrentamiento entre franceses e ingleses, ambos intrusos en estas tierras..


Auzoa

3

Zuloagako haur parkea handitzea Apirileko aldizkarian aurreko udal gobernuko taldearen asmoak ezagututa aurreratu genuen bezalaxe, San Telmo Museoaren kafetegiari metro gehiago eskaini dizkiote haur parkeari baino. Zoritxarrez, geure aurrerapenetan, berriz ere, asmatu egin genuen. Zenbait guraso eta erabiltzailek egindako lan eta eskaerei esker, ordea, hemendik gutxira parkearen gunea zabaldu egingo dute. Oraingoan, logika eta auzoaren interesak aurrera atera dira. Zorionak!

Eraso faxistarik ez!! Euskal presoak, etxera!! Joan den irailaren 8an auzoko hainbat etxetan presoen aldeko banderolak zintzilik dauzkatela eta, jaso dituzten mehatxu faxisten aurkako manifestazioa izan zen. Auzoko asko irten zen kalera bizilagun eta komunitate hauei elkartasuna adieraztera eta mehatxu hauek buka daitezen aldarrikatzera. Oinarrizko eskubide baten eskaera, dispertsioaren amaiera, alegia, baliatzen ari dira aitzakiatzat biolentziarekin eroso eta bere burua lehenaldian kokatuta daukaten horiek. Euskal Herrian bizi dugun une politiko berriak aurrera pauso bat egitera behartzen gaitu. Presoen eskubide politikoen aldeko pausoa, Euskal Herrira hurbiltzea, hain zuzen ere. Honela

pentsatzen dute manifestazio honetara joan ziren auzoko bizilagun askok, eta garbi utzi nahi izan zuten gainera, presoekiko eta beren senideekiko elkartasuna gehiengoak bizi duen sentimendua dela.


Auzoa

4

Nuevo plan de reordenación de carga, Hace un par de meses se hizo pública la intención, desde la concejalía de Movilidad, de llevar a la práctica un nuevo plan de movilidad en el barrio.

por ello que todos los sectores afectados (comerciantes, hosteleros, vecindario, ...) debiéramos poner especial hincapié en que funcione. El nuevo sistema modifica algunas direcciones de las calles de entrada y salida del barrio y las direcciones de las calles serán únicas, excepto el Boulevard. Asimismo se establecerán cinco zonas para aparcar las furgonetas y camiones – tres en el Boulevard, en la Bretxa y en la Pza. Consti- y desde allí proceder al reparto de las mercancías a los distintos establecimientos. El horario para llevar a cabo esta labor no varía, de 7 a 11:30. Cámaras de lectura de matrículas

Será el enésimo pero alguno es necesario, pues hay que poner freno al caos que llevamos sufriendo desde hace años. La casuística del barrio – por el tipo de establecimientos que tiene – y su fisonomía hace que la cohabitación entre el vecindario y los repartidores produzca continuos sinsabores. Y, en la mayoría de los casos por no decir la totalidad, la persona vecina es la que lleva las de perder. La que se tiene que apartar. Es la intención del nuevo ayuntamiento poner en práctica el plan a finales de año una vez hayan ultimado los últimos flecos que quedan por atar y de contrastar las medidas con vecindario y comerciantes. Puede parecer que el tiempo empleado para ponerlo en marcha es largo pero bienvenido sea si lo que surja se lleva a la práctica y funciona. En anteriores ocasiones ya se ha intentado pero el poco éxito a la hora del cumplimiento ha llevado el proyecto al fracaso. Es

Fuera de ese horario habrá un sistema de lectura de matrículas por medio de cámaras que indicará quién está incumpliendo la normativa. El vecino que por «urgencia» ha estado fuera de ese horario en el interior del barrio, tendrá 48 horas para dirigirse al ayuntamiento, bien en las propias oficinas del ayuntamiento, bien por internet, para demostrar la urgencia que le llevó a hacer uso del coche y, de esa forma, no ser sancionado. Desde el ayuntamiento se asegura que la visión de esas cámaras son únicamente, al ser inmóvibles y de corta visibilidad, para fotografiar las matrículas. Motos en La Bretxa Debajo del aterpe utilizado por las baserritarras junto a La Bretxa y que ha venido siendo utilizado para aparcar motos a las tardes y las noches no podrá ser utilizado para ello. Ello


Auzoa

5

, descarga y movilidad en Alde Zaharra

El concejal de movilidad, Jon Albizu.

es consecuencia de los problemas que, desde hace años, han ocasionado al vecindario cuando, a altas horas de la madrugada, se retiraban a sus casas. Esta medida positiva a todas luces era una reivindicación vecinal importante.

En Donostia hay doce mil motos y el número de dueñ@s residentes del barrio es escaso. Y, por supuesto, tienen su derecho a aparcar en la zona de residentes. Sin embargo, las motos que acuden a la zona de ocio en la que han convertido este barrio no pueden ser foco de otro conflicto con el vecindario. Estamos convencidos de que hay que seguir mejorándo el transporte público y de que los parkings públicos han de habilitar plazas y precios para aquellas personas que se desplacen en moto.

Mayor control Una de las preocupaciones que desde la izquierda abertzale hemos hecho en esta cuestión es que el éxito debe venir de una aceptación de todos los implicados en los distintos aspectos que se dan en un plan de estas características. Si cada cual miramos el problema desde una perspectiva particular no podremos ponernos de acuerdo nunca. Será difícil pero, por la calidad de vida de los vecinos del barrio, es urgente buscar la solución. Y esa dificultad no dejará de existir si el encargado de ponerlo en práctica, así como de su cumplimiento, mira para otro lado. El ayuntamiento ha de poner las he-

rramientas para que el cambio de «costumbres» sea lo más suave posible. No sólo herramientas mecánicas que no tienen «tacto» con las personas, sino que habilite, también, personas para convencer de la necesidad de mejorar el caos existente en los últimos años. Personas que pongan orden y que hagan respetar el sentido de circulación de las distintas calles. Personas que controlen más el aparcamiento de vehículos no residentes en las zonas exclusivas para residentes, que los espacios para vehículos de minusválidos estén ocupados por quienes tienen ese permiso. Este control lo tiene que realizar personas. Además de ello puede haber más ideas como que el espacio de la c/ Mari, hasta ahora utilizado para coches municipales, sea para residentes. Que no se utilicen zonas de residentes para aparcamiento de motos de no residentes. Que se estudie si hay que ampliar el espacio de aparcamiento para residentes. En definitiva, que el plan esté abierto a mejoras y modificaciones pero que se aplique y se acabe con el caos.


Donostia

6

UDALAREN Ez dut alarmarik piztu nahi, horrek ez baitu ezertan laguntzen, baina argi utzi behar da Udalaren egoera ez dela erraza. Batez ere, aurreikusten ditugun diru-sarrerak aurrekontuan jasotakoak baino txikiagoak direlako. Eta hori hala da, batetik, ekitaldi honetarako aurreikusita zeuden kapitalsarrerak, aurrekontuan jasota zeuden moduan behintzat, nekez emango direlako. Ekainean, Alkatetzara iritsi ginenean, antzeman genuen jada arazoa. 27 milioi euro izan zen orduan aipatutako zenbatekoa. Bada, gaur egun, zenbateko hori are handiagoa da. Horrek ez du esan nahi diru-sarrera batzuk ez ditugula lortuko. Baina oso zaila da lortzea, aurrekontuan jasota zeuden moduan.

Zehatz esateko, 243.715.369 euroko gastu arruntarekin ixtea espero dugu, hau da, 1.585.162 euroko desbideraketa positibo batekin, aurrekontuan jasotakoaren aldean. Sarrera arruntari dagokionez, 247.822.878 eurorekin ixtea espero dugu, hau da, 853.937 euroko desbideraketa negatibo batekin, aurrekontuan jasotakoaren aldean.

Biok batuz gero, aurrezki arrunta lortzen dugu: 4.107.508 euro, gure aurreikuspenen arabera, hau da, hasieran aurrekontuan Eta egoera ekonomikoa zaila bada jasotakoa baino 731.225 euro gehiago. aurreikusitako diru-sarrera batzuk izango ez ditugulako, beste arazo bat ere badugu: gastua. Jarrera honen adierazleak dira plantilla Hala, kapital-sarrerarik ez dagoen bitartean, egokitzea, hutsik daudenak ez betetzea, bizkarezin izango dugu kapital-gasturik egin. Erabaki zainen zerbitzua murriztea, egungo Gobernu gogorra, baina beharrezkoa. taldearen soldatak murriztea. Esfortzu hori, ordea, ez dute PSE, PNV eta PPko gainerako Gastu eta sarrera arruntei dagokienez, eta zinegotziek jarraitu. lehen azaldutakoaren kontra doala badirudi ere, lan egiten ari gara gastu-ekonomiekin urtea Diru-sarrera arruntei buruz, lehen adierazi amaitzeko. dugun bezala, aurrekontuan ezarritakoa


Donostia

7

EGOERA EKONOMIKOA murriztuko dela aurreikusten dugu, funtsean, tasen kapituluan, zehazki ura, saneamendua eta TAO-an; izan ere, horietan 443.188 euroko, 714.384 euroko eta 449.704 euroko desbideraketa negatiboak aurreikusten ditugu.

kredituak ezin erabiltzekotzat jotzea erabaki dugu. Hau da, kapital sarrerarik ez bada, kapital gastuari eutsi beharra izango dugu. Sarrerak eskuratu ahala erabiliko da gastua.

Halaber, zuzeneko zergetan ere sarreren murrizketa aurreikusten da, zehazki ibilgailuen zergan, 223.045 euroko desbideraketa negatiboarekin, funtsean, egun pairatzen dugun krisia dela eta, alta berrien kopurua ere gutxitu delako.

Lehen, halako une zailetarako, batzuek beste proiektu erraldoi eta fikziozko horietako bat planteatzen zuten aurrekontua orekatzeko, sarrerak halako eragiketen bidez etorriko zirelakoan. Eta ezin hobeto zetozen

Dena dela, kapital gastu eta sarreretan daude desorekarik handienak, eta hor hartu beharko dira erabakirik garrantzitsuenak. Inbertsio aldetik, esate baterako, errealitateari atxikitzen ez zaion aurrekontua da, fikziozko aurrekontu bat; kapital sarreren zati handi bat eskuratzea hirigintza eragiketetan oinarritzen baitu: lursailen salmenta, urbanizazio kuotak‌ Alde Naturgaseko akzioak. Baina, zoritxarrez, ez horretatik, 27 milioi izatea jo genuen udan, dugu gas gehiago; beraz, ezin dugu bitxirik baina gehiago da orain. saldu. Gu gardentasunaren eta informazioaren Horren guztiaren ondorioz, kapital alde gaude. Eta helburu hori gogoan erabaki gastua bestela antolatu beharrean gaude. dugu hiru hilean behin txostenak aurkeztea, Erabaki beharrekoak gara. Guk ez dugulako aurrekontuaren jakitun egoteko. ziririk sartuko edo errealitatea mozorrotuko. Eta kontu hartzailearen jarraibide teknikoak beteta, zuhurtziaz eta erantzukizunez,


Agenda

8

auzoa EGUNEZ-EGUN *23-6-11 Víspera de San Juan, las fotos de l@s pres@s polític@s del barrio están presentes en la tradicional hoguera de la Pz... Constitución don bailan el alcalde y miembros de la corporación municipal. Al anochecer se prende fuego a la hoguera popular del barrio con el baile de sorgin dantza. *2-7-11 Se realiza la concentración del primer sábado del mes en solidaridad con l@s pres@s del barrio. *9-7-11 Dentro de los actos organizados con el lema "Herriaren Memoria", se realiza el concurso de Marmitaco y la exposición fotográfica del Concurso de Fotografía en recuerdo de Oihane Errazkin y Luisma Zabaleta. *10-7-11 Tras dos semanas de torneo de futbito, futbito infantil y pelota (mano y pala), tienen lugar las finales y la entrega de trofeos en recuerdo de Antxon Tolosa. *16-7-11 Coincidiendo con el paseíllo de militares en el día del Carmen, Herria Eñkartea organiza un acto sobre la Memoria en el Muelle. *17-7-11 Coincidiendo con el aniversario de su muerte, se realiza un pequeño acto en recuerdo a Balentxi. *21-7-11 Dentro de los actos organizados con el lema "Herriaren Memoria", una charla sobre 500 años de conquista "Nafarroa Bizirik". *24-7-11 En recuerdo a Olaia Castresana, se realiza la martxa montañera a Urkiola. *6-8-11 Se realiza la concentración de primer sábado de mes en solidaridad con l@s pres@s del barrio. *13-8-11 Da comienzo la Aste Nagusia con la tradicional manifestación por los derechos de Euskal Herria y posteriormente el brindis por l@s pres@s. *30-8-11 Vecinos del barrio realizan una rueda de prensa para denunciar las amenazas recibidas por dos vecindades de la calle 31 de agosto por colocar en sus balcones las banderolas por la repatriación de l@ pres@s. *31-8-11 Se celebran los actos de 31 de agosto. Herria elkartea coloca distintos murales con datos históricos de lo sucedido en 1813. Se reciben más amenazas en distintas comunidades de vecinos del barrio por la colocación de banderolas en los balcones.. *8-9-11 Se realiza una manifestación en el barrio para denunciar la amenazas por las banderolas de pres@s. *10-9-11 Coincidiendo con el fin de semana de regatas, distintos organismos (Karmengo jaiak, Piratak y la Donostiarra) organizan en el Muelle el "Hegaluze eguna" en apoyo a los arrantsales de pesca de bajura de Donostia.

GOGORATU ! Auzoko Presoei elkartasuna adierazteko, hilabetero lehenengo larunbatean 12:30ean

Euskal Herriko Ikastolen Elkarteak Gipuzkoan ospatzen duen ikastolen jaia da Urriaren 2an Azpeitira datorrena. Aurtengoan Azpeitiko Ikastola Ikasberri Kooperatibakoei dagokigu bere antolaketa.

KONZENTRAZIOA BRETXAN GUDARI EGUNA 2011 Irailak 27 Gudari Eguna ospatzen da. 1975ean, Txiki eta Otaegi afusilatu zituztenetik orain arte eta urte hori baino lehenagoko gudari guztiak gogoratu eta omendu behar ditugu. Adi eta parte hartu ekitaldietan.

Alde ZaharrA


ALDE ZAHARRA EGINEZ 83