Galiza vencerá!

Page 79

Vinte e oito textos sobre língua e construçom nacional publicados na imprensa galega (1999-2009)

No entanto, o passar dos meses foi arrefecendo os ánimos dos mais optimistas, e mostrando os limites das aspiraçons de uns e outros. Qualquer observador atento devia saber que o PSOE nom era polo cumprimento do Plano que assinou, nem de outro qualquer, aspirando a cobrir o expediente numha linha nom muito diferente da que o PP véu aplicando nas últimas décadas. Porém, no caso do BNG, sem duvidarmos da boa vontade da maioria da militáncia e até dos cargos públicos, as graves carências ficárom à vista no seu papel como sócio de governo incapaz de impor nem que seja uns mínimos com base nesse Plano consensual que, de resto, tem no excesso de palavrado e na carência de concreçom o seu maior defeito, junto à filosofia bilingüista que transpira. A falta de objectivos estratégicos nacionais por parte do sector maioritário do nosso nacionalismo em matéria lingüística, que já se intuía e até se verificava nos ámbitos de poder que exercia, nomeadamente o municipal, ficou agora dramaticamente em evidência, quando se viu confrontado com o papel de força governante. Nom conhecemos que exista umha formulaçom estratégica de aonde quer chegar o BNG em matéria lingüística, fora do seu apoio ao modelo reflectido no referido Plano Geral de Normalizaçom. Vemos, em troca, como parece actuar às apalpadelas, reivindicando hoje a actuaçom da Junta na Estremadura, reclamando depois a oficializaçom do galego em todo o Estado, priorizando a correcçom dos dicionários da RAE, ou teimando em que o galego tenha a consideraçom oficial de língua minoritária na Uniom Europeia em lugar de se acolher ao estatuto de língua estatal… medidas por vezes legítimas, mas nom prioritárias, noutras ocasions desnorteadas,

77

Maurício Castro

A formaçom de um novo governo autonómico polo PSOE e do BNG convidou os sectores mais favoráveis à normalizaçom do galego ao optimismo. Existia já umha proposta planificadora unanimente apoiada polas forças parlamentares uns meses antes, o Plano Geral de Normalizaçom da Língua Galega, e um acordo de Governo que, sem grandes concreçons nem compromissos em matéria lingüística, comprometia o Executivo com umha mudança baseada na aplicaçom desse Plano.


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.