rctb 195

Page 1

rctb06/2014 NÚMERO 195

real club de tenis barcelona - 1899

CENA DEL SOCIO BARCELONA OPEN

BANC SABADELL D OS CORAZONES. PRECISIÓN SIN IGUAL.

ENTREVISTA José María Gay

DUOMÈTRE À QUANTIÈME LUNAIRE. Calibre Jaeger-LeCoultre 381. Auténtica revolución relojera, el concepto Dual-Wing dispone de dos mecanismos distintos sincronizados por un único órgano regulador. El stop segundos fulminante patentado permite la puesta en hora con una precisión de 1/6 de segundo.

¡USTED SE MERECE UN AUTÉNTICO RELOJ!

Barcelona - Diagonal, 482 - Tel. 93 416 11 11 - Rambla Catalunya, 17 - Tel. 93 318 20 38 www.unionsuiza.com

REAL CLUB DE TENIS BARCELONA 1899 • VERANO 2014 • NÚMERO 195

de Liébana

Nishikori se corona en Barcelona



editorial

Querido socio y lector,

U

n año más, el Barcelona Open Banc Sabadell, que ha alcanzado la 62ª edición del Trofeo Conde de Godó en un estado de salud óptimo, ha sido el gran acontecimiento deportivo y social de nuestro Club en la primera mitad del año 2014. Como presidente, quiero agradecer ante todo a los socios e hijos de socios colaboradores, cuyo esfuerzo e ilusión son fundamentales para que el torneo respire un aire humano y cercano que lo convierte en uno de los mejor valorados tanto por los jugadores como por la propia ATP. Precisamente la ATP, representada por su Presidente Chris Kermode y con ocasión de los 25 años de existencia del ATP Tour, aprovechó la semana de competición para entregar al torneo una placa por su condición de único torneo celebrado ininterrumpidamente en España durante este periodo. A nivel social, además de la consolidación de algunas iniciativas que ya en la anterior edición lograron que el torneo se aproximara al gran público, como el sorteo en la Catedral de Barcelona o la efervescente actividad lúdica en el Fan Corner, la principal novedad de esta edición fue el Village Lounge. La nueva planta inferior del Restaurante del Village enriqueció sensiblemente la vida social del torneo, ofreciendo un ambiente distendido en el que los socios y visitantes pudieron degustar productos gourmets, tomar una copa viendo los partidos en una pantalla gigante o prolongar la fiesta hasta la noche al son de prestigiosos DJs. Además, el Village Lounge también tuvo su cuota de protagonismo acogiendo el aperitivo de la Cena del Socio del torneo, que un año más se consolidó como una fiesta de referencia en Barcelona, con un impresionante récord de 390 asistentes. A nivel deportivo, la gran noticia fue la eliminación de Rafa Nadal, que hasta caer en cuartos ante Nico Almagro había encadenado, entre 2005 y 2014, nada menos que 42 victorias consecutivas y ocho títulos. El japonés Kei Nishikori supo aprovechar tal circunstancia para ganar el torneo y confirmarse como una de las grandes revelaciones del circuito. En cuanto a la vida interna del RCTB, la mayor novedad del actual ejercicio es que los socios dieron su aprobación al “Proyecto de Reforma de Espacios Deportivos” que se planteó en la Asamblea Ordinaria de Socios. Como ya sabéis, en las próximas semanas arrancará la primera fase de dicho proyecto, que comportará la construcción de un polideportivo cubierto debajo de la actual pista 19. También se habilitarán, junto al polideportivo, unos vestuarios para personas con movilidad reducida, además de otras zonas de almacén y uso de la Escuela de Tenis. Además, nos hace especial ilusión presentaros la entrevista a José María Gay de Liébana, Doctor en Ciencias Económicas y Derecho y uno de nuestros consocios más célebres en los medios por su aguda capacidad de análisis socio-económico y su simpatía natural. Por último, esperamos que disfrutéis de la lectura de esta última edición de la revista y que paséis un muy buen verano en compañía de los vuestros.

Albert Agustí Presidente rctb


A C T U A L I T Z A’ T A L’ I L L A

#actualitzatalilla


46

Real Club de Tenis Barcelona-1899 Bosch i Gimpera, 5 al 13 08034 Barcelona www.rctb1899.es Presidente Albert Agustí Director Gerente Idoya Sierra

14

Coordinación general revista Sara Feijóo Control de pistas 932 063 583 Restaurante 932 036 986 Dirección electrónica general info@rctb1899.es Escuela de Tenis escolatennis@rctb1899.es Secretaría Loli Torres: ltorres@rctb1899.es Carme Coll: ccoll@rctb1899.es Tel. Secretaría: 932 037 852 Fax Secretaría: 932 045 010 Área Social / Comunicación / Patrocinio Sara Feijóo: comunicacio@rctb1899.es Edita ADPRESS GLOBAL MARKETING CONSULTING C/ Aribau 162-166 Entlo. N - 08036 Barcelona info@adpresscomunicacion.com Jefe de Redacción Félix Sentmenat Director de Arte Diego González Director Comercial Antonio Daure Director de marketing Carlos Voltà Director de Operaciones Israel Romero Coordinación editorial Sonia Villar

Depósito Legal B-7503-1958

18 SUMARIO rctb núm- 195

03 EDITORIAL 08 PERFILES 12 ¿TE ACUERDAS? 14 CIRCUITO PROFESIONAL 18 ENTREVISTA: JOSÉ MARÍA GAY DE LIÉBANA 22 LA FIESTA DEL SOCIO 26 DEPORTIVA 46 SOCIAL 54 SERVICOS CLUB 58 RINCONES: LA SALA DE JUNTAS 62 NOTICIAS 66 REPORTAJE: TORRES 68 RESTAURANTE 70 MEJORAS CLUB 72 REPORTAJE: ARIADNA VERGE 74 REPORTAJE: soler cabot 76 highlands school barcelona 78 REPORTAJE: lamberts española 80 SERVICIOS CLUB 82 RSC El RCTB-1899 no asume necesariamente como propias las opiniones que puedan ofrecer los colaboradores de esta publicación

32


SUPERFAST A MINDSET


SUPERFAST POWER CONTROL A unique Chopard manufacture openworked movement

BOUTIQUES CHOPARD MADRID, Serrano 51, TF 91 431 25 25 BARCELONA, Paseo de Gracia 78, TF 93 467 54 36 MARBELLA, Muelle Ribera Local 6 Puerto Banús, TF 95 131 91 88


perfiles

Rosa

El cargo de Directora de la Fundación Empresas IQS obliga a Rosa Curt a una intensa dedicación en su día a día. Cuando encuentra un hueco disfruta refugiándose del estrés laboral en el Sports Center del RCTB, donde dice sentirse muy bien asesorada por sus profesionales.

Curt

A

ficionada al tenis desde que lo practicó siendo una niña en el CT Andrés Gimeno, Rosa Curt es socia del RCTB desde hace 15 años. “Entré a raíz de que mis hijas vinieran a la Escuela de Tenis”. Y aunque ahora juega menos al tenis, “lo tengo aparcado pero quiero volver a empezar”, es una asidua al Sports Center. “Vengo dos o tres veces a la semana y me gusta mucho. Los profesionales del Sports Center nos guían muy bien e incluso nos ponen deberes a hacer entre semana”, comenta risueña. También son fieles al Restaurante del Club. “Venimos a comer en familia, con mi marido y mis dos hijas, y para alguna comida de trabajo en la terraza”. Como buena madre, valora el RCTB por la tarea de formación humana que ha inculcado la Escuela de Tenis a sus hijas. “Desde pequeñas les inculcaron el deporte de una forma que les gustara, y a partir de ahí aprendieron a jugar, asumieron valores propios del Club como el instinto de superación, la honestidad o la tenacidad, y quisieron seguir viniendo”. Tras estudiar Gestión Turística y Hotelera y dar sus primeros pasos en el mundo laboral, su vida dio un giro radical e inesperado. Fue hace 17 años, cuando ya tenía una hija de 3 años y estaba embarazada de la segunda. “Me enteré de que buscaban a alguien para el puesto de Directora de la Fundación Empresas IQS y me presenté. ¡Y lo increíble es que cuando me eligieron estaba embarazada de ocho meses!”. Durante ese último mes de embarazo empezó a tomar contacto con IQS y cinco meses después del parto empezó a trabajar. Si a nivel deportivo Rosa es socia de un club de referencia como el RCTB, a nivel profesional también trabaja con una entidad muy respetada. “El IQS cuenta con un gran prestigio nacional y tiene más de 100 años de antigüedad. Y la Fundación Empresas IQS, que se dedica a dar apoyo moral y económico al IQS y es el nexo entre industria y universidad, más de 50”. Los logros recientes más tangibles de la Fundación que lidera Rosa han sido el estreno de dos nuevos edificios, uno para bioingeniería terminado en 2008 y otro para management inaugurado en 2012. Pero también consigue financiación para construir laboratorios, nuevos aparatos de investigación, becas, doctorados y para el programa MIT-Spain. La Fundación cuenta con un amplio grupo de empresas que colaboran de diferentes formas, tanto económicamente como contratando a sus profesionales y utilizando los servicios del IQS. Y también reciben donaciones privadas de antiguos alumnos. “Además de conseguir fondos para los múltiples proyectos del IQS, mi misión institucional es atender a las empresas y proyectar la imagen del IQS en el exterior”. Rosa confiesa, con un brillo en los ojos, que la parte más agradable de su trabajo es ”ver realizados todos los proyectos que el IQS necesita. Voy tachando de la lista, un edificio estrenado, un aparato hecho, una beca entregada. Es una gran satisfacción personal poder ayudar a las personas, a la ciencia y a la institución”.

Directora de la Fundación Empresas IQS “La Escuela de Tenis ha inculcado a mis hijas valores como el instinto de superación, la honestidad o la tenacidad”

RCTB

8



perfiles

Albert

Director Deportivo del RCTB desde principios de 2014 y del Barcelona Open Banc Sabadell desde 2009, Albert Costa (26 junio 1975, Lleida) es una de las grandes personalidades del tenis español. A los 14 años apostó fuerte y abandonó su ciudad natal para instalarse en Barcelona e incorporarse al RCTB como jugador.

Costa

L

a trayectoria profesional de Albert Costa puede resumirse en dos palabras: trabajo y talento. Desde que siendo aún un adolescente abandonó a su familia y amigos de Lleida para recalar en Barcelona, el sacrificio y el esfuerzo fueron una constante en su notable evolución personal. “El primer año en Barcelona fue muy complicado, hasta llegué a inventarme lesiones para poder volver a casa”. Pero los resultados no tardaron en llegar. Su primer título importante, el quinto en su carrera, fue el Trofeo Conde de Godó que se adjudicó en 1997 con solo 21 años. “Había perdido en primera cuatro años seguidos, y fue ganar el primer partido y ganar el torneo”. Con cierta nostalgia en la mirada, recuerda que “fue muy especial porque era mi Club y me podía un poco la presión. Pero una vez que la superé, lo gané”. En el año 2000 vivió otro punto álgido, con su participación en la primera victoria española de Copa Davis, el año 2000 en Barcelona contra Australia, y con la consecución de la medalla de bronce de dobles, junto a Alex Corretja, en los Juegos Olímpicos de Sídney. Pero su cenit como jugador llegó en 2002, en Roland Garros, en una final en la que avasalló a un Juan Carlos Ferrero que partía como claro favorito. “Fue el partido que mejor he jugado en toda mi vida”. Aquello tuvo que ver a nivel emocional con el nacimiento, un año antes, de sus hijas gemelas: “A raíz de ser padre relativicé el tenis. Rebajé la ansiedad porque pensaba ‘si no sale pues te irás a tu casa con tu familia’”. Una semana después se casó con su mujer, Cristina Ventura, en una boda que reunió a la gran familia del tenis español, y pudo celebrar como se merecía su último título profesional: “Sí, se puede decir que cerré bien el ciclo de mis 12 títulos ATP”, sonríe. Su primer trabajo después de su retirada en 2006 fue como entrenador de Feliciano López. Hasta que a finales de 2008 la FCT le contrató como Director Deportivo y, semanas después, fue designado capitán de Copa Davis. “Tuve la suerte de convivir con el mejor equipo de la historia, una generación irrepetible”. Los resultados, con las victorias de 2009 en Barcelona contra la República Checa, y 2011 en Sevilla contra Argentina, fueron contundentes. Otra alternativa profesional decisiva fue su designación en 2009 como Director Deportivo del Barcelona Open Banc Sabadell. “Es algo que realmente me llena. La ATP y los propios jugadores valoran que sea un torneo organizado por un Club, con el plus cualitativo y humano que aportan los hijos de socios voluntarios”. Concluida su labor de capitán de Copa Davis, en 2012 asumió el cargo de Director Deportivo de la RFET hasta que a principios de este año lo abandonó para incorporarse al RCTB como Director Deportivo. “Acepté la oferta porque conocía el grupo humano del Club y mantenía con todos una excelente relación. Ahora mi reto es intentar aportar mi granito de arena para que este Club siga siendo lo que es o si cabe pueda ser más grande”.

Director Deportivo del RCTB y del Barcelona Open Banc Sabadell

“Mi reto es intentar aportar mi granito de arena para que este Club siga siendo lo que es”

RCTB

10


Diamante talla esmeralda 3.01 cts F VS1 Certificado: GIA Plaรงa de Sant GreGori taumaturG, 8. 08021 Barcelona. tel 934 14 00 09 www.SolercaBot.com


¿te acuerdas?

1940-1949 El RCTB recupera l’autoestima després de la guerra civil

Superat el fosc parèntesi de la guerra civil, el Club va recuperar en els anys 40 la seva efervescència social amb la reactivació de les cèlebres Revetlles de Sant Joan i els Interclubs amb les entitats més prestigioses d’Europa. L’auge va ser tal que va obligar a plantejar-se un nou emplaçament, coincidint amb el Cinquantenari del Club.

L

’inici de la dècada dels 40 ve marcat per la proximitat de la recent guerra civil, que va obligar a tancar el Club. Però el tennis havia calat de tal manera en la societat barcelonina que, superat l’ostracisme de la guerra, el renaixement va ser contundent. Diversos símptomes ho reflecteixen el 1940: gràcies a l’enèrgica reincorporació de socis es van pagar les factures pendents des de 1936 i es van llogar uns terrenys propietat de la Senyora Blanc per construir dues noves pistes. A més, amb motiu de la incorporació a files d’Esteban Gimeno, Juan Ventura va assumir interinament la direcció de l’escola. Tant Gimeno, pare de l’Andrés Gimeno, com Ventura van ser dos dels millors professors que ha tingut mai la nostra Escola de Tennis. Aquell any es va realitzar el canvi oficial del nom del club a l’actual Reial Club de Tennis Barcelona-1899. El costum d’obrir les portes als millors clubs europeus va continuar el 1941, amb sengles Interclubs davant el Concòrdia de Zagreb i el Racing Club de França. La bona mà de Juan Ventura es va fer notar de seguida i aquell mateix any el RCTB va copar els triomfs en els Campionats de Catalunya per equips. Una altra prova de la bona dinàmica del Club va ser que la Directiva va elaborar un projecte d’ampliació i reforma del Club, sufragat per un pla econòmic que va atorgar la categoria de socis vitalicis a tots aquells que donessin 5.000 pessetes. Mario Castellà i María Isabel Maier van guanyar llavors el Campionat Social de Tennis.

El 1942 van continuar a bon ritme les obres de reforma gràcies a la generositat del president, Carlos Godó, Conde de Godó, que va avalar a aquest efecte un crèdit de 100.000 pessetes. Així, es va estrenar mobiliari a la sala social i a les oficines, i armaris en els vestidors. Els nens aplegapilotes, que en aquells temps estaven fixes a les pistes, van estrenar uniforme i van passar a rebre una paga 30 pessetes mensuals. Aquell any María Isabel Maier, Luis Carles i Jaume Bartrolí van deixar alt el nom del RCTB, guanyant les seves respectives proves en els Campionats d’Espanya. A nivell social, la revetlla de Sant Joan de 1943 es va tornar a confirmar com una de les festes referents de la ciutat. L’èxit de la convocatòria va ser tal que la Junta Directiva va oferir un homenatge al Comitè de Senyoretes encarregat de la seva promoció. A nivell domèstic, el mobiliari social es va ampliar amb la compra de 25 butaques per al jardí. A més, l’Escola de Tennis va quedar reforçada per la incorporació de Francesco Romanoni, professor italià contractat per la Federación Española de Tenis, que va passar a impartir classes al Club. El 1944 La Vanguardia, dirigida pel nostre president, va col·laborar en la impressió de les circulars enviades als socis. Aquell any es van disputar dos nous Interclubs internacionals: un davant el Tennis Club Romania i un altre contra el Racing Club de França, capitanejat pel gran Henri Cochet, un dels

RCTB

12


¿te acuerdas?

anomenats ‘Quatre Mosqueters’ del tennis francès, juntament amb Jean Borotra, Jacques Brugnon i René Lacoste, que van dominar el tennis durant els anys 20 i 30. El Club va distingir Cochet amb el títol de Membre d’Honor del RCTB. Una altra curiositat d’aquell any és que la Directiva va estudiar la possibilitat de construir una piscina, opció que va ser rebutjada pels socis, subjectes a la moralitat conservadora que s’oposava al destapi. El RCTB aglutinava les famílies més benestants de Barcelona, en les quals les bones formes eren imprescindibles. En aquest sentit, el 1945 la comissió esportiva insistí en la obligatorietat de vestir únicament de blanc per a la pràctica del tennis. L’activitat social va rebre un recolzament amb l’organització per part del Club de les Festes de Tarda, que reforçaven la cohesió social del RCTB. També hi va haver aquell any un Interclubs destacat, amb la visita del CASG de París. I Buenaventura Plaja va rebre un merescut homenatge pels seus 25 anys com a Secretari del Club. La primera Junta Directiva de l’any 1946 va acordar noves quotes d’entrada per a l’admissió de socis, a raó de 2.000 pessetes per als cavallers i 1.500 per a les senyores i senyoretes. Les pistes de Ganduxer van acollir l’eliminatòria de Copa Davis entre Espanya i Suïssa, en la qual Luis Carles, Pedro Castellà i Jaume Bartrolí van patir una apurada derrota per dos a tres. Aquell any va néixer el Comitè de Vida Social amb el propòsit d’organitzar festes i activitats. Aquesta fase de creixement va obligar paradoxalment a plantejar-se un trasllat, de manera que els senyors Cugueró i Ricart van començar a buscar terrenys per construir un nou Club. També calia seguir cuidant l’actual i es van començar les obres de reparació de la teulada del xalet. El 1947 es va procurar incrementar l’activitat social organitzant festes els dissabtes a la tarda, amb l’esperada estrena del primer tocadiscs de l’entitat, i partits de tennis els diumenges. La Revetlla d’aquell any va ser confiada a l’experiència de Juan Draper, que va assolir un nou èxit econòmic i social. Esteban Gimeno i Juan Ventura seguien dirigint amb mestria l’escola de tennis i es van elevar a 20 pessetes el preu de les classes. La sensació que les instal·lacions de Ganduxer s’anaven quedant petites va obligar llavors a crear una comissió per estudiar les possibles adquisicions de nous terrenys on ubicar-se. A l’any següent el testimoni en els tradicionals Interclubs el va agafar l’Internacional Club de Bèlgica. Aquell 1948 va quedar registrada la compra de 100

dotzenes de pilotes Slazenger, al preu gens menyspreable de 350 pessetes la dotzena. S’acostava el Cinquantenari de la fundació de l’entitat i la Junta Directiva va estudiar la preparació d’un calendari d’actes per les festes. I enmig de la psicosi pel cada vegada més necessari trasllat, va expirar el contracte d’arrendament dels terrenys del Club. La cosa es va resoldre momentàniament el 1949, quan es va assolir una prolongació per cinc anys de l’esmentat contracte de lloguer. Per celebrar el Cinquantenari, la Junta Directiva va gestionar nombrosos Interclubs internacionals amb, entre altres, el Royal Racing de Brussel·les, el Racing de París o Los Angeles TC, a més d’una exhibició del grup de professionals de Jack Kramer. Aquell any va entrar a formar part del Club Antonio Corominas, que ens va acompanyar amb el seu carisma durant més de sis dècades, fins deixar-nos a l’edat de 80 anys el 2010. La disputa del Concurs Internacional de tardor va concloure amb un gran Sopar amb Ball de Gala en els salons de l’Hotel Ritz, que va suposar la clausura dels actes del Cinquantenari.

El tennis havia calat de tal manera en la societat barcelonina que, superat l’ostracisme de la guerra, el renaixement va ser contundent

A la pàgina anterior, panoràmica de la revetlla de Sant Joan de l’any 1943. A l’esquerra, aspecte del gimnàs amb els nous aparells adquirits a principis dels anys 40. I a sota Manuel Ayxelà, Jaume Durall, Jaume Bartrolí i José Garriga-Nogués en un partit de dobles a les pistes de Ganduxer.

RCTB

13


circuito profesional

Nishikori se corona en Barcelona

En un torneo marcado por las prematuras derrotas de Ferrer y Nadal, el japonés Kei Nishikori cumplió con su papel de favorito en la final y se impuso al colombiano Santiago Giraldo con un doble 6-2 en tan sólo 1 hora y 13 minutos.

L

De hecho, el lunes, durante la espectacular photo opportunity del torneo, viendo a Nadal y Ferrer jugar en la réplica de la pista central del RCTB instalada en el emblemático Gran Teatro del Liceo, muchos albergaron la esperanza de encontrar a esos dos mismos tenistas frente a frente en la final soñada. Los dos primeros favoritos, los dos españoles y el morbo añadido de la reciente victoria de Ferrer a Nadal en Montecarlo. Cinco días después, la final entre Nishikori y Giraldo demostró que la realidad, rica y accidentada, había superado a la ficción. Nishikori se plantó en la final tras confirmarse, sin duda, como el mejor tenista en Barcelona hasta ese momento. El japonés estuvo en la Plaza de la Catedral el día del sorteo del cuadro en repre-

a final del Barcelona Open Banc Sabadell-62 Trofeo Conde de Godó entre el japonés Kei Nishikori y el colombiano Santiago Giraldo fue extraña. Especialmente en un torneo monopolizado por los españoles, que ganaron 12 de las 15 ediciones desde 2000: ocho títulos Nadal y uno Ferrero (2001), Moyà (2003), Robredo (2004) y Verdasco (2010). Había que remontarse hasta 1996 para dar con una final entre dos extranjeros, la que ganó el gran Thomas Muster al talentoso chileno Marcelo Ríos. El duelo por el título entre Nishikori y Giraldo fue la consecuencia imprevisible de un torneo atípico, marcado por las eliminaciones de David Ferrer, en primera ronda ante el ruso Teymuraz Gabashvili, y Rafa Nadal, en cuartos ante Nico Almagro.

RCTB

14


circuito profesional

El japonés Kei Nishikori fue sin lugar a dudas el gran dominador del torneo. En la final, ante casi 8.000 espectadores que abarrotaban las gradas de la pista central del RCTB, Nishikori jugó a un nivel altísimo y no dio opciones al colombiano Santiago Giraldo

sentación de los jugadores. Con su característica sonrisa, ante la expectativa de los medios se declaró enamorado de la ciudad, del torneo y hasta de la paella. Su juego acompañó a continuación, con sólo un set perdido en toda la semana y resultados muy claros ante rivales complicados como Cilic y Gulbis. El polo opuesto era Giraldo, que llegó a la final tras muchas vicisitudes. En segunda ronda se benefició de la retirada del tercer favorito, Fabio Fognini, en octavos salvó cinco match-balls ante el austríaco Dominic Thiem, en cuartos volvió a aliarse con la suerte al retirarse el alemán Kohlschreiber y, como última pirueta de la fortuna, en semis se encontró a un desnortado Almagro en lugar del temible Nadal. La final, en una tarde apacible y soleada, apenas tuvo historia. Con 2 a 0 y saque a su favor, Giraldo se enzarzó con el árbitro y a partir de ese instante,

víctima de los nervios y de la superioridad del rival, claudicó por completo. Mientras, con su frialdad oriental, Nishikori fue a lo suyo, encontrando una vez más la nitidez de los tiros a las líneas que había conectado durante toda la semana. Dominó todos los aspectos del juego y Giraldo, cada vez más desconcertado, se diluyó al constatar que no encontraba el modo de hacer daño al japonés. Nishikori, con una movilidad privilegiada, siempre encontraba el modo de desplazarse a tiempo para contrarrestar sus ataques con tiros definitivos. Con esta victoria, Nishikori certificó su quinto título ATP, tras los de Delray Beach 2008, Tokyo 2012 y Memphis 2013 y 2014. De este modo, ascendió del 18 al 12º puesto y siguió postulándose, a sus 24 años, como un firme aspirante a establecerse por derecho propio entre los diez mejores tenistas del mundo.

La ATP premia la antigüedad del torneo El miércoles, tras la finalización del partido en que fue sorprendentemente eliminado David Ferrer a manos del ruso Teymuraz Gabashvili, se realizó en la propia pista central del RCTB la entrega de un premio que la ATP otorgó al Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeo Conde de Godó. Se trata de un premio que entrega la ATP a todos los torneos con más de 25 años de antigüedad, aprovechando que este año el Circuito ATP cumple precisamente 25 años. El acto de entrega convocó en la pista central a las cuatro personalidades protagonistas de este acontecimiento: Javier

RCTB

15

Godó, Conde de Godó, Albert Costa, Director Deportivo del Barcelona Open Banc Sabadell, Albert Agustí, Presidente del RCTB y Chris Kermode, presidente de la ATP, que fue el encargado de entregar el premio en nombre de la ATP. Albert Costa recibió el premio, una fuente de cristal con el logotipo de la ATP en el centro, y lo levantó al público en señal de agradecimiento por su fidelidad. El Trofeo Conde de Godó es el único torneo de España acreedor de este premio, habida cuenta de que, con sus 62 ediciones, es el único con más de un cuarto de siglo de antigüedad.


circuito profesional

Nishkori posó feliz y muy relajado junto al Trofeo Conde de Godó. El japonés, que en Barcelona contó con la ayuda de su colaborador Michael Chang, flamante campeón de Roland Garros en 1989, demostró que es uno de los jóvenes valores al alza del circuito

Eliminaciones sorpresa El estreno el miércoles de los principales favoritos del torneo deparó una jornada repleta de sorpresas. La principal, sin duda, la eliminación del segundo favorito del cuadro, David Ferrer, con el que por entonces contaba todo el mundo para una hipotética final contra Nadal. El hecho de que la semana anterior Ferrer ganara en Montecarlo a Nadal por primera vez sobre tierra en 10 años, unido a la circunstancia de que el alicantino había perdido sus cuatro finales de Barcelona contra Rafa, confundió las dotes predictivas de muchos agoreros que preveían una quinta final entre los dos mejores jugadores españoles sobre tierra. En dieciseisavos también cayeron otros dos referentes del cuadro, el tercer favorito Fabio Fognini, aquejado de molestias físicas que le forzaron a retirarse con 0-6 0-4 adverso ante Giraldo, y el ucraniano Alexandr Dolgopolov, octavo cabeza de serie, en manos del veterano jugador del RCTB Albert Montañés, que se impuso 7-6(5) 6-3.

Rafa Nadal relativizó su derrota: “Esto es deporte y a veces se gana y a veces se pierde. Lo raro era que perdiera tan poco”.

RCTB

16

La jornada de octavos de final fue especialmente cruel con las aspiraciones de los jugadores del RCTB. El sueño de realizar un gran papel jugando en casa, ante su gente, se desvaneció para Tommy Robredo, Albert Montañés e Íñigo Cervantes. Tommy peleó con su habitual tesón para prolongar hasta el desempate del tercer set un partido épico ante el croata Marin Cilic. Al final, después de casi tres horas de fuego abierto, incluso con un match ball salvado por Robredo en el segundo set, Cilic se impuso 7-5 6-7(3) 7-6(5). Por su parte, Albert Montañés se vio superado por la envergadura y la pegada del letón Ernests Gulbis, que tras un primer set competido se desató en el segundo para cerrar el duelo con un severo 7-5 6-1. E Íñigo Cervantes vivió una situación parecida, víctima por 4-6 2-6 del estado de gracia de Gabashvili que, tras eliminar a David Ferrer, era en esos momentos el hombre revelación del torneo. Pierde Nadal Si Gabashvili fue el primer responsable de quebrantar pronósticos eliminando a Ferrer, Almagro fue el otro gran protagonista pasivo del torneo. El murciano reventó la banca el viernes eliminando a Nadal con un juego brillante. Tras diez derrotas en otros tantos enfrentamientos, Almagro demostró una renovada madurez para no claudicar


La final entre Nishikori y Giraldo fue la consecuencia imprevisible de un torneo atípico, marcado por numerosas eliminaciones sorpresas, especialmente las de Nadal y Ferrer tras el 2-6 inicial y se reincorporó con brío a la pelea al adjudicarse el desempate de la segunda manga. En los instantes decisivos, Almagro fue más valiente, desarbolando con sus tiros afilados a un Nadal que arrastraba algunas dudas en su juego. El resultado, 2-6 7-6(5) 6-4, conmocionó a los miles de espectadores que llenaron la pista central. Por primera vez desde que Nadal irrumpió en 2005 en el olimpo del tenis, perdía un partido en Barcelona. Entre su derrota ante Corretja en 2003 con 16 años, y la cosechada ahora con 27, había sumado nada menos que 42 victorias consecutivas para ocho títulos en Barcelona (incluidas dos ausencias, en 2004 y 2010). Pero fue el propio Rafa, siempre tan sensato, el que se encargó de normalizar su derrota asumiéndola como algo natural. Y subrayó, con toda la razón del mundo, que “esto es deporte y a veces se gana y a veces se pierde. Lo raro era que perdiera tan poco”. El torneo, así, entró en una fase distinta, en una especie de extraña era post-Nadal, y experimentó nuevas sensaciones ante unas semifinales inéditas. La lástima fue que Almagro, tras agigantarse ante Nadal, mostró su otra cara de la moneda y dejó huérfano al torneo, sin un español a quien apoyar en la final. El murciano sufrió un bloqueo mental proporcional a la inspiración de la víspera y cayó ante Giraldo, un rival asequible, número 65 del ranking ATP (Nico era el 20) y al que había batido en sus cinco enfrentamientos previos. En la otra semifinal, Nishikori no dio opción alguna al letón Ernests Gulbis, imponiéndose con suficiencia por 6-2 6-4.

Flavia Pennetta gana el Masters 1000 de Indian Wells

El 16 de marzo, la jugadora italiana del RCTB Flavia Pennetta se impuso contra pronóstico en el Masters 1000 de Indian Wells. La discípula de Salva Navarro, ex jugador del RCTB, se impuso en la final a la polaca Agnieszka Radwanska, número 3 de la WTA, por un contundente 6-2 6-1. El primer aviso de que aquella podía ser su semana llegó cuando batió en tercera ronda a la australiana Samantha Stosur, campeona del US Open en 2011, por 6-4 3-6 6-1. Además, en semifinales se impuso a la china Na Li, número 2 de la WTA, por 7-6(5) 6-3. Esta sensacional victoria catapultó a Flavia hasta el puesto 12 del ranking, muy cerca de su mejor posición, el 10º lugar que alcanzó en agosto de 2009. Si nos trasladamos al circuito masculino, en lo que va de temporada los jugadores del RCTB han ganado seis títulos, a razón de tres para Rafa Nadal, dos para el búlgaro Grigor Dimitrov y uno para el italiano Fabio Fognini. En el primer torneo del año, Nadal arrancó el 2014 con buen pie y se impuso sobre pista dura en la final del ATP 250 de Qatar al francés Gael Monfils, por 6-1 6-7(5) 6-2. En febrero fue Fognini el que se impuso en el ATP 250 de Viña del Mar, sobre tierra batida, al superar en la final al argentino Leonardo Mayer por 6-2 6-4. Fue el tercer título ATP para Fognini, tras los que ganó consecutivamente el pasado verano en Alemania: el ATP 250 de Stuttgart y el ATP 500 de Hamburgo. Al cabo de una semana, Nadal se adjudicó el ATP 500 de Rio de Janeiro sobre tierra batida, al derrotar en la final al ucraniano Alexander Dolgopolov por 6-3 7-6(3). A principios de marzo llegó la hora de Dimitrov, que levantó el primero de sus dos títulos del año en el ATP 500 de Acapulco, al imponerse en la final al sudafricano Kevin Anderson en un duro partido a tres sets, por 7-6(1) 3-6 7-6(5). El otro título de Dimitrov llegó el domingo 27 de abril, cuando ganó el ATP 250 de Bucarest derrotando en la final al checo Lukas Rosol por 7-6(2) 6-1, y ascendiendo al puesto 14 en el ranking ATP. El último título hasta la fecha lo ganó de nuevo Nadal, imponiéndose el 11 de mayo en el Masters 1000 de Madrid al japonés Kei Nishikori, que tras exhibir el juego demoledor que le había permitido imponerse en Barcelona dos semanas antes, tuvo que retirarse de la final por una inoportuna lesión. Nadal ganó 2-6 6-4 3-0 y Nishikori se confirmó como un rival a temer ascendiendo al 9º puesto de la ATP.

RCTB

17


entrevista

RCTB

18


entrevista

José María Gay

de Liébana Doctor en Ciencias Económicas y Derecho

José María Gay de Liébana tiene el rarísimo don de convertir el análisis económico en algo divertido. Tras su reciente ingreso en la Reial Acadèmia de Doctors en calidad de Doctor en Ciencias Económicas y en Derecho, disecciona la realidad económica española con su arrollador discurso. A caballo entre su optimismo vital y la crudeza de los datos que la realidad le obliga a manejar, critica a los partidos políticos, opina que hemos tocado fondo para empezar a emerger, ve difícil solución a la lacra del paro y cuestiona el proceso independentista catalán.

¿Desde cuándo es socio del RCTB? Desde el año 1996, cuando me vine a vivir cerca de aquí. Yo era y soy aún socio del CT La Salut, pero desde pequeñito había venido al Tenis Barcelona y todavía aún hoy cuando entro en la Masía trago saliva, eh... Lo digo porque todavía sigo teniendo aquel concepto de veneración por el Club y además tenía muchos amigos aquí. Ahora además también son socios mi hijo y mi mujer. ¿Practica algún deporte en nuestro Club? Sí, el tenis, lo que pasa que menos de lo que querría. Juego un día a la semana y me gustaría jugar más porque me gusta y lo disfruto mucho. Y también voy al gimnasio cuando noto que físicamente no estoy del todo bien. ¿Y el Restaurante? El Restaurante lo practico muchísimo porque me encanta. Es un sitio ideal para reuniones y comidas de trabajo, y además el mérito primero de Anto-

RCTB

19

nio y ahora de Carlos y de todo su equipo es que cuando vienes con alguien de fuera parece que seas el presidente de un buen gobierno. ¿Qué valora como aspectos más positivos del RCTB? Es un Club que está manteniendo las tradiciones en un momento de grandes cambios y creo que eso es importante. El tener una cultura o un ADN, como es el caso, lo convierte en una entidad de referencia y de prestigio no únicamente en Barcelona sino también en Cataluña y en España. Yo me siento muy orgulloso de ser socio del RCTB, para mí es un honor tremendo. Pero además es un Club que desde hace unos años se ha ido gestionando francamente muy bien. Tenemos un torneo de referencia como es el Godó, y luego unas finanzas saneadas y esto te da tranquilidad. Además, los socios son personas que tienen cierto caché y por tanto te encuentras muy a gusto, por no hablar de los grandes amigos que tengo en el Club.


entrevista

Usted es un enamorado de las finanzas y del fútbol, ¿qué cree que puede suceder con el endeudamiento creciente de los clubs? Lo están bajando, según se ha sabido en el último estudio de la temporada 2012-2013. Pero a día de hoy el fútbol tiene dos protagonistas, el Madrid y el Barça, por orden de ingresos. Y en general los clubes lo tienen muy mal para poder resistir la deuda. El fútbol genera dinero pero fundamentalmente en los equipos grandes, los que no son grandes lo pasan mal y no pueden competir en igualdad de condiciones. Entre el Barça y el Real Madrid se llevan el 50% de todos los ingresos por derechos de televisión, mientras los otros 18 clubs de primera se reparten el otro 50%. Y su fuerza mediática les permite concentrar el 67% del total de los ingresos comerciales, por lo que son cuestiones como patrocinio, sponsorización o marketing. En febrero de 2013 ofreció una cena-coloquio en el Club bajo el título ‘España se escribe con E de endeudamiento. Radiografía de un país abocado al abismo’. ¿Algún cambio desde entonces? Lamentablemente los cambios han ido a peor. Hay más paro ahora que en febrero de 2013, tenemos una deuda que asciende ya a 991.000 millones de euros cuando entonces hablábamos de 760.000 millones de euros. Por lo tanto esto se ha ido disparando a un ritmo morrocotudo. Y el déficit tampoco se ha reducido. Así que los números van a peor en lo que es el aspecto macroeconómico. Pero el aspecto que más me apena es el del paro, la tragedia de mucha gente que no encuentra empleo y que además con el modelo económico que tenemos difícilmente lo van a encontrar. Creo que saldremos pero hay que remar mucho. El 20 de marzo, en el Salón de Actos de Foment de Treball ingresó como nuevo miembro de la Reial Acadèmia de Doctors en calidad de Doctor en Ciencias Económicas y en Derecho. ¿Qué significa para usted? Fue un momento muy emotivo porque hay alrededor de unos 65 académicos en la Reial Acadèmia de Doctors, que es un organismo multidiciplinar, es decir que hay Doctores en medicina, biología, ingeniería, matemáticas, economía, derecho, psiquia-

tría, psicología, ciencias sociales, ciencias físicas, ciencias químicas… Para mí era hasta ese momento un sancta sanctorum de sabios y nunca jamás hubiera podido pensar que un día me dirían ‘oiga usted está en la lista de candidatos y hay una serie de señores que apoyan su ingreso’. Me quedé sorprendido y a partir de ahí muy satisfecho conmigo mismo y también asumiendo responsabilidad porque en España en total entre todas las Reales Academias los académicos no llegan a 1000, lo que quiere decir que es como una casta de sabios. ¿Y qué implica a nivel de responsabilidad? Por ejemplo del 8 al 10 de julio celebramos un acto internacional que trata de dar luces para la salida de la crisis. Nos reuniremos seis académicos y vamos a aportar lo que nosotros creemos que hay que hacer para salir de la crisis, en un acto que se celebra conjuntamente con la Universidad de Barcelona. Y esto es algo bonito que me gusta particularmente. La desafección entre la gente y los políticos aumenta conforme trascienden los casos de corrupción, ¿cree que se deben encontrar nuevas formas de reivindicar nuestros derechos para mejorar la sociedad? Sí, en este aspecto soy un poco revolucionario, en el buen sentido de la palabra. Creo que la sociedad tiene que actuar y ejercer sus derechos. Durante los últimos años hemos sido siervos de una clase política que nos ha llevado a una situación desastrosa. Se nos ha secuestrado la democracia y lo que tenemos hoy es la partitocracia, que es que lo que no esté en el partido no está en el mundo. Por lo tanto si quieres hacer alguna cosa tienes que entrar en ese partido. Es un modelo que está destrozando España y los políticos han demostrado su absoluta incompetencia. Hay que cambiar el modelo cambiando la constitución porque sobran los partidos políticos. Llega un momento en que más que a partidos políticos lo que quiero es votar a las personas. Pienso en el político de la transición, que no lo valoré en su día pero que ahora sí lo valoro. Como por ejemplo el profesor Fuentes Quintana que, a petición de Adolfo Suárez, se incorporó para arreglar la economía del país, estuvo un año, arregló la economía y volvió a su vida habitual. Eran políticos dispuestos a sumar.

RCTB

20


entrevista

Determinados indicadores y sectores señalan un principio de recuperación económica, ¿cómo lo ve? Sí, es un poco el fin de la caída. Nuestra economía ha ido cayendo y en 2014 ha llegado el momento de tocar fondo. Ahora estamos en el fondo del mar y se trata de ver de qué manera vamos a ir subiendo. Necesitamos emerger y los indicadores nos están diciendo que vamos a empezar a emerger. Quiere decir que las empresas venderán un poquito más, y eso implica que la gente compra un poco más, si hay más consumo quiere decir que las empresas fabrican más y necesitan más fuerza laboral. Si las empresas necesitan más inversión en su proceso de fabricación quiere decir que reciben financiación por parte de los bancos… todo esto pone en marcha un círculo virtuoso de la economía. En este sentido sí estamos viendo una recuperación, pero con puntualizaciones importantes. El paro sería una de ellas, ¿no? Sí, la tasa de paro es elevadísima y no se va a recuperar. Tenemos seis millones de parados y de esos seis millones tenemos tres millones largos de paro estructural, que no van a poder regresar al mercado laboral. Es el caso del señor de unos 55 años, e incluso en muchos casos a partir de los 45, que sigue en forma pero que puede que no esté suficientemente cualificado y que será muy difícil que vuelva a trabajar. No hay capacidad para reabsorber tanto paro. ¿Qué sectores son capaces de crear empleo para que haya seis millones de personas que se pongan a trabajar? La industria no, la construcción desaparecida, el comercio de aquella manera, los servicios van a remolque de…, la hostelería depende del turismo pero cada vez hay más turismo de bajo perfil. No veo sectores que puedan tirar como para recuperarnos. Lo que está claro es que no volveremos a los años gloriosos del 2006 y 2007, hemos entrado más que en una crisis en un nuevo orden económico. Todo aquello de la exuberancia, de que uno se compraba un cochazo y tenía un apartamento aquí y otro allí y venga a la deuda… esto ya se ha acabado.

Europea, esto no hay ninguna duda, y queda fuera de la zona Euro y la Unión Económica Monetaria. Hay un detalle clave y es que solo pueden tener el euro aquellos que son accionistas del Banco Central Europeo y los accionistas del Banco Central Europeo son los bancos centrales de la zona Euro. En el caso de Cataluña hace falta tocar un poco más con los pies en el suelo. Y a este argumento tan claro, ¿qué responde Artur Mas? Creo que Artur Mas ha tenido una pretensión y el proyecto se le ha escapado un poco de las manos. Lo que es clave es que hay que dialogar, no hay malos ni buenos. Diría que Mas ha ido un poco lejos y Mariano Rajoy no se ha movido. Hay que conseguir que Madrid se mueva y Barcelona se mueva. Lo que no podemos tener son estos arrebatos. Hemos de sentarnos, hemos de hablar y una cosa son los sentimientos, que me parece muy bien, pero sobre todo se tiene que imponer el ‘seny’. Lo que hay que hacer es reformar la constitución y hacer un traje a la medida a Cataluña, País Vasco, Navarra y Galicia para que tengan un tratamiento especial. Y las otras comunidades autónomas han de tener otro tratamiento especial. Pero queremos que todo el mundo esté contento, que cada cual se sienta dueño de sí mismo, dentro de lo que es un orden de todo un Estado. Y queremos estar en la Unión Europea. Vamos a olvidarnos de todas estas cosas que tendrían consecuencias nefastas.

Hay quien opina que el proyecto de independencia de Cataluña puede ser un obstáculo para la ansiada salida de la crisis, ¿usted qué cree? Creo que sí, hay que ser consecuente y entender que una cosa es arreglar la financiación de Cataluña y el Estatut de Cataluña y otra es tomar una decisión muy extrema de ‘nos vamos de España’. Yo les pido a los políticos que hagan un sano ejercicio de propagación, difusión y explicación. Es decir Cataluña fuera de España queda fuera de la Unión

RCTB

21

Me siento muy orgulloso de ser socio del RCTB, para mí es un honor tremendo


Social

La Cena del Socio del

Barcelona Open Banc Sabadell sigue creciendo

La sexta edici贸n de la ya tradicional Cena del Socio del Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeo Conde de God贸 fue, un a帽o m谩s, el gran acontecimiento social de la semana.

RCTB

22


Social

La Cena del Socio acogió a 390 personas, un nuevo record de asistencia para una cita que goza de un enorme prestigio social en Barcelona

RCTB

23

L

a carpa del Restaurante del Village, con su nuevo formato de doble planta, acogió nada menos que a 390 personas, lo que supone un nuevo record de asistencia. De hecho, fue tal el interés que hubo gente que a última hora se quedó sin poder asistir por una simple cuestión de límite espacial, lo que confirma que la Cena del Socio del torneo es ya una cita de prestigio social en Barcelona, cada vez más consolidada no ya entre los propios socios sino también entre los numerosos amigos de socios que repiten año tras año. La gran novedad de esta nueva edición fue el Village Lounge, la planta inferior de la carpa del Restaurante que tan buena acogida tuvo durante el torneo y que permitió recibir a los invitados. Conforme fueron llegando recibieron un chaleco del RCTB cortesía del Club y degustaron un aperitivo en el que destacaron algunas delicias como el jamón de jabugo, los langostinos con albahaca, las milhojas de salmón ahumado y queso fresco o las brochetas calientes de pollo marinado. Todo ello complementado por cava, vino blanco o tinto, cerveza e incluso, para los más animados, mojitos. Una vez sentados en las mesas, elegantemente decoradas con preciosos candelabros con hojas de hiedra, el presidente del RCTB, Albert Agustí, tomó la palabra para agradecer la fidelidad de los asistentes, con una mención especial para algunos ex tenistas ilustres como Conchita Martínez, Juan Gisbert, Lis Arilla, Carlos Costa o Jordi Arrese. El presidente también destacó la abundante presencia de jóvenes, que este año alcanzaron la cifra inédita de 125, síntoma inequívoco de la buena salud social del Club. También habló Albert Costa, Director Deportivo del torneo y, desde principios de año, del RCTB, que ensalzó la encomiable tarea de los socios e hijos de socios colaboradores del torneo. Además, calificó dicha colaboración como una de las cla-


Social

La actuación en directo de ‘Mr and Mrs Jones’ animó a los socios e invitados, que se contagiaron de su marcha y simpatía

La presencia masiva de jóvenes, que en muchos casos vivieron la experiencia de bailar a ratos con sus padres y a ratos con sus amigos, fue una de las claves del éxito de la velada

ves, por el valor añadido que aportan a nivel humano, para que el único torneo de la categoría ATP 500 que se organiza en un Club privado sea uno de los más valorados por la ATP y, lo que es aún más significativo, por los propios jugadores. El menú, servido por un ejército de camareros eficiente y solícito, estuvo a la altura del resto de la velada. De primero se sirvió una deliciosa ensalada de langostinos con mousse suave de tomate y crujiente de jamón. De segundo, una sabrosa pechuga de pularda rellena con trufa blanca. Y, de postre, un cierre dulce con ópera de chocolate y café con salsa de vainilla. En cuanto se acabaron de servir los cafés se celebró el sorteo de regalos facilitados por los patrocinadores del Club, lo que propició uno de los momentos más emocionantes de la noche, cuando un socio afortunado se llevó el premio gordo de la noche: un viaje para dos personas a Nueva York (vuelo gentileza de Atlàntida Viatges), con tres noches de hotel (gentileza de Eurostars Hotels) y entradas para asistir a la próxima edición del US Open. También se regalaron un par de gafas Ray-Ban (gentileza de Vista Óptica) y un pack de regalos Dunlop que incluía una bolsa deportiva, una raqueta y un bote de pelotas de tenis. Llegó entonces la hora de la actuación en directo del grupo invitado, ‘Mr and Mrs Jones’, que versionó grandes éxitos del Swing, el Soul, el R&B, el Funk y el Pop de los 80 y 90, emulando a leyendas del calado de Tina Turner, Aretha Franklin, Elton John, ABBA, Michael Jackson o Stevie Wonder. Los socios e invitados, conta-

RCTB

24

giados por la marcha y simpatía del grupo, siguieron la actuación sin parar de bailar ni un solo instante. Por último, el DJ tomó el relevo y se encargó de prolongar un año más una de las constantes imprescindibles de la Cena del Socio del torneo: la entusiasta ocupación de la pista por parte de bailarines de diversas generaciones, con secuencias especialmente divertidas entre varios padres y sus propios hijos. Eso sí, como siempre el sector joven fue el más animado y no dejó de bailar a pierna suelta hasta las cuatro de la madrugada, cuando concluyó la velada.



deportiva

Gran ambient en la cloenda de la I Fase del Campionat Social de Tennis

Coincidint amb l’arribada de la primavera, es van disputar les finals de la I Fase de la 93ª edició del Campionat Social de Tennis. Un any més, els socis van respondre en massa i es va assolir un considerable balanç de 428 participacions repartides en 26 proves.

D

iumenge 23 de març, en un matí de principis de primavera marcat per un fred i incòmode vent, es van disputar les finals de la I Fase de la 93ª edició del Campionat Social de Tennis. Tot i la intensitat del vent, el sol va lluir durant pràcticament tot el matí i les finals es van poder desenvolupar sense interrupcions a les pistes 1, 2 i 5. Tal com s’ha establert des que molt encertadament es concentren en un dia aquestes jornades intensives de finals del Campionat Social de Tennis, els protagonistes van gaudir de determinats privilegis reservats habitualment als tennistes professionals: un joc de tovalloles gratuït, la col·laboració dels jutges de cadira Joan Dou, Maria Vendrell, Oriol Andrés i Bruno Ballester; un equip de joves aplegapilotes que va aprofitar per assajar de cara a la posterior celebració del Barcelona Open Banc Sabadell; tiquets de begudes que els finalistes podien demanar a l’Snack; i marcadors manuals amb els seus noms inscrits que van permetre una major implicació del públic en el seguiment de les diverses finals. A tot això es va afegir l’agradable ambient que va generar la presència de nombrosos espectadors, familiars la majoria, que van seguir amb interès les finals, concentrades totes en aquell matí de diu-

RCTB

26


deportiva

Com ja és habitual en aquestes jornades, va destacar la presència de nombrosos espectadors que van seguir amb interès les finals menge, excepte la de Dobles Femení +50 que es va avançar al dissabte anterior. El balanç d´aquesta I Fase de la 93ª edició del Campionat Social de Tennis ha estat molt satisfactori, amb un excel.lent registre de 428 participacions repartides en un total de 26 proves. Com sempre, un cop acabades totes les finals, es va celebrar el preceptiu repartiment de premis als guanyadors i finalistes, que van rebre també com a obsequi del Club el polo de l’edició 2014 del Campionat Social de Tennis. A més, tots els campions i finalistes majors de 18 anys van rebre una invitació a la Festa del Soci que es celebra a mitjans del mes de juny. Per part de la Junta Directiva, van estar presents el Vicepresident Esportiu, Ignacio Soler-Cabot, i els vocals Josep Costa i Eduard Simó. La jornada va concloure amb el tradicional aperitiu a l’aire lliure per a tots els assistents. Per últim, agrair a l’Ana Segura i al Jordi Mallafré la seva entusiasta dedicació en l’excel·lent organització d’aquesta I Fase del Campionat Social de Tennis.

categoria

Individual Femení +40 Dobles Femení +50 Dobles Mixtes +40 Individual Masculí -30 Individual Masculí +45 Individual Masculí +50 Individual Masculí +70 Dobles Masculí 0-4

Més enllà de les ganes de guanyar que lògicament hi són sempre en el cas d’una final del Campionat Social de Tennis, en tots els partits es va viure un magnífic esperit d’amistat i esportivitat

campions

finalistes

Pauline Rodríguez Patricia Armet- Silvia Campius Gloria Balil-Santi Tintoré Alfonso Fernández Santi Tintoré Alberto Tintoré José Luis Giménez-Salinas Carlos Ferrer-Carlos Oros

RCTB

27

resultats

Patricia Armet Nuria Alasia-A Masagué Pauline Rodríguez-Terence Robinson Fernando López-Fonta Carlos Rodríguez Jorge Amilibia Manuel Almécija Joan Dou-Alfonso Fernández

6/2 6/ 0 6/2 6/1 6/4 6/1 6/2 6/ 0 6/4 6/3 7/6 6/4 Lligueta 1/6 6/3 10/8


deportiva

Els equips Sènior +65 Masculí i +60 Femení Campions d’Espanya En un mateix dia, el diumenge 11 de maig, l’equip Sènior +65 Masculí i l’equip Sènior +60 Femení es van proclamar Campions d’Espanya. Els veterans van derrotar a la final disputada a les nostres pistes al CT de La Salut, mentre que les veteranes van assolir el títol a les pistes del CD Font de Sa Cala, a Mallorca, imposant-se al CT València.

E

n un agradable matí assolellat de finals de primavera es va disputar a les pistes de l’RCTB la final del Campionat d’Espanya Sènior +65. Després del torn d’individuals, el marcador reflectia un parcial de 2 a 1 a favor, gràcies a les victòries de Luis Flor, 6-0 6-2 a José Luis Asensio, i Eduardo Oliveras, 6-3 6-4 a Jorge Andreu. Si no fos per la gran reacció que va tenir Gregorio Verdugo després de perdre el primer set davant Fèlix Serra, imposant-se al final per un duríssim 6-7 6-3 10-6, la final s’hagués definit sense necessitat de disputar els dobles. Com tantes altres vegades ha succeït al llarg de la dilatada història competitiva de l’RCTB, i com succeeix especialment en les categories en què juguen equips veterans, els dobles es van guanyar tots dos amb una superioritat incontestable. Tant Luis Flor i Roberto Ferrero com Eduardo Oliveras i Antonio Durall van mostrar un tennis d’alta escola i es van compenetrar amb mestratge fins imposar-se, respectivament, a José Luis Asensio i Jorge Brunschvicg per 6-2 6-0, i a Gregorio Verdugo i Jorge Andreu per 6-3 6-2. Al marge de l’indubtable mèrit dels jugadors que van guanyar la final, cal destacar també la tasca del capità, Rafael Miñana, i la de Pedro Loewe i Albert Esplugas, que van participar en anteriors eliminatòries. El títol va tenir especial mèrit perquè es va aconseguir eliminant els dos primers caps de sèrie del quadre: en semifinals al segon favorit, el RC Polo, per un contundent 4 a 1 tot i jugar com a visitant, i en la final al primer cap de sèrie, el CT de La Salut, que portava quatre anys consecutius proclamant-se Campió d’Espanya. Es tracta del tercer títol de l’RCTB des que es va crear aquesta categoria, que s’afageix als que es van guanyar els anys 2008 i 2009, trencant llavors la supremacia del CT València. En acabar la final, tots dos equips van gaudir d’un aperitiu al Kilòmetre i allà mateix van fer el corresponent repartiment de trofeus als campions i finalistes del Campionat d’Espanya Sènior +65.

L’equip Sènior Femení +50 també va arribar a la final, i es va quedar a un sol punt de sumar el que hagués estat el seu dotzè títol consecutiu

RCTB

28

Aquell mateix matí, però centenars de quilòmetres mar endins, l’equip Sènior +60 Femení es va imposar en els Campionats d’Espanya de Veterans per Equips Femenins disputats a les instal·lacions del CD Font de Sa Cala, a Mallorca. Les nostres veteranes van quallar una gran actuació, imposant-se en la final al CT València per un contundent 3 a 0. Rosa Togores va protagonitzar el partit més complicat i va aconseguir tirar-lo endavant amb lluita i determinació fins a signar un meritori 4-6 6-3 10-5. En canvi, tant la capitana Carmen Perea, doble 6-0 a Rosario Merle, com Vicky Baldovinos, 6-1 6-2 a Aurora González, van solucionar els seus compromisos amb molta superioritat i van sentenciar el títol a favor de l’RCTB. La resta de la setmana va ser igual de plàcida per al nostre equip, que va afrontar la competició com a quart cap de sèrie. De fet, no van perdre un sol partit en les quatre eliminatòries que van disputar a Mallorca, eliminant prèviament el Club Egara, el RACE i el C Internacional de TMP. Montse Boter i Sara Armengol van completar l’equip Campió d’Espanya Sènior +60. A Mallorca també hi va estar present l’equip Sènior +50, que va assolir la final i la va perdre per un ajustat 2 a 3 davant el Club de Campo Villa de Madrid. L’equip format per la capitana Patricia Armet, Magda Gual, Núria Alasia, Silvia Campius, Montse Espinosa i Astrid Masagué partia com a primer favorit i va respondre fins a l’últim moment, tot i que no va poder sumar el que hagués estat el seu 12è títol consecutiu a nivell nacional.



deportiva

Tres equips campions de Catalunya Des de principis d’any i fins a mitjans de maig, el balanç dels equips de l’RCTB en els Campionats de Catalunya ha estat molt positiu, gràcies a les victòries assolides per el Sènior +45 Femení, l’Aleví Masculí A i el Tercera Masculí A. A més, hi ha diversos equips del Club que mantenien opcions d’assolir el títol en les setmanes successives.

E

l dissabte 15 de febrer l’equip Sènior +45 Femení es va proclamar Campió de Catalunya en guanyar el Cercle Sabadellès 1856 a la final jugada a Sabadell. Les nostres veteranes, capitanejades per Reyes Anglada, van guanyar 3 a 1 i van demostrar un cop més que són les dominadores absolutes d’aquesta categoria, sumant ni més ni menys que el seu 12è títol consecutiu de Campiones de Catalunya. Magda Gual va guanyar Elisabet Sallent 6-0 6-3 en el duel entre les números 1. Ana Segura va demostrar un cop més la seva qualitat i fiabilitat imposant-se per un doble 6-0 a Silvia Sardà. I Natàlia Simó va jugar un partit molt complet i va superar 6-2 7-5 Marisa Casamor. Només Nuria Alasia va perdre el seu punt, el més igualat de tota la final, amb un doble 4-6 davant Antonia Sillero. En qualsevol cas, la superioritat del nostre equip va quedar palesa un any més i ni tan sols es va haver de recórrer als dobles per dirimir el títol. Justament un mes després, el dissabte 15 de març, l’equip Aleví Masculí A capitanejat per Albert Angulo es va proclamar Campió de Catalunya guanyant la final disputada a les nostres instal·lacions contra el CE Sánchez-Casal per un ajustat 4 a 3. La victòria té especial mèrit perquè reflexa una notable evolució de l’equip respecte l’any passat, quan es va haver de conformar amb la quarta posició. El torn d’individuals es va tancar amb un 3 a 2 favorable molt meritori perquè van remuntar un 0 a 2 advers. Les derrotes de Lluis Miralles, 4-6 3-6 davant Jaime Ortiz, i d’Antonio Muñiz, 2-6 6-1 2-6 contra Marc Feliu, van ser

contrarrestades per les victòries de Ramon Martínez, decisiu aixecant dos match-balls abans d’imposar-se a Bekkman Atlangari 6-3 6-7(2) 7-5, Rafael Izquierdo, 6-1 6-3 a Nil Giráldez, i Eduard Coronado, 7-6(4) 6-2 a Kuzey Cekirge. Un cop als dobles, el punt definitiu el van sumar Coronado i Durall, que van compenetrar-se molt bé per guanyar per un clar 6-2 6-3 a Feliu i Ortiz. En l’altre dobles, Izquierdo i Muñiz perdien 5-7 4-3 contra Giráldez i Cekirge i, un cop decidit el títol, el punt es va atorgar als visitants. En anteriors eliminatòries també van participar a l’equip Noah Viladevall i Víctor Martínez. La setmana següent, el diumenge 23 de març, va arribar el torn de l’equip de Tercera Masculí A, que es va proclamar Campió de Catalunya per tercer any consecutiu en guanyar a les nostres pistes al CT Malgrat per un contundent 5 a 0. Si els nois capitanejats per Albert Angulo, tots ells entrenadors de l’Escola de Tennis, van superar les eliminatòries prèvies amb enorme superioritat, a la final van tornar a imposar-se amb gran autoritat. Tan sols va perillar el partit del número u, Joan Borreguero, que va treure caràcter i orgull per acabar guanyant a Jordi Solé per un ajustadíssim 7-6(3) 5-7 7-6(8) en el duel més calent de l’eliminatòria. La resta de membres de l’equip campió va guanyar en dos sets, sense excessives dificultats: Edu Matesanz va superar a Cristian Martínez per 6-4 6-3, Sergio Sánchez a Adrià Lozano per 6-3 6-1, Bernat Oriol a Miguel A. Viadas per 7-6 (4) 6-1 i Ignacio Coll a Jacob Campanya per 6-1 6-4.

RCTB

30

Els integrants dels equips Sènior +45 Femení, Aleví Masculí A i Tercera Masculí A, moments després d’assolir els seus títols de Campions de Catalunya

L’equip Sènior +45 Femení va sumar contra el Cercle Sabadellès 1856 el seu 12è títol consecutiu de Campiones de Catalunya


deportiva

Julia Payola guanya el seu primer títol professional a Mallorca Diumenge 2 de març, la jugadora de l’RCTB Julia Payola va guanyar el seu primer títol professional de la WTA en el segon torneig internacional ITF jugat a les pistes de la Vilas Tennis Academy de Palmanova, a Mallorca.

L

a victòria de la Julia té un mèrit extraordinari, tenint en compte que sortia d’un llarg període d’inactivitat per lesions i que per accedir al quadre final va haver de superar la fase prèvia. Però el més extraordinari és que la seva estrena amb un títol professional li ha arribat amb tan sols 15 anys. Com a anècdota, destacar que el destí va voler que guanyés el seu primer torneig professional contra una altra de les jugadores de l’RCTB, Inés Ferrer, a la que va derrotar en la final per 7-5 i 6-4. Després de superar la fase prèvia, Julia va guanyar a primera ronda a l’egípcia Mayar Sherif, 7-5 i retirada. En segona va avisar que aquesta podia ser la seva gran setmana eliminant la quarta cap de sèrie, la sèrbia Natalija Kostic, per 6-2 7-6(4). La seva següent víctima va ser la japonesa Yoshimi Kawasaki, a la qual va despatxar amb

rotunditat, per 6-2 6-3. I en semifinals va batre la russa Ekaterina Lopes, guanyadora del torneig jugat la setmana anterior a les mateixes instal·lacions, per 7-5 7-6(4). L’any passat Payola, que s’entrena amb el Grup de Competició de la RFET al CAR de Sant Cugat, ja va quallar una gran actuació en un torneig professional, quan va ser semifinalista en l’ITF de Castelló. Fins a la cita de Mallorca, només havia jugat tornejos juvenils, i el seu major èxit havia estat arribar a les semifinals en el torneig ITF Júnior de Almere, a Holanda. També cal destacar que el 18 d’abril Payola es va proclamar Campiona de Catalunya Cadet quallant un torneig impecable, sense perdre un sol set i imposant-se a les seves rivals amb enorme superioritat. A la final va batre a la primera favorita del quadre, Marina Olalla, per un doble 6-2. Aquests títols s’afegeixen als de Campiona d’Espanya i de Catalunya Cadet del 2013.

Guio Maristany, finalista a dues proves del Circuit Absolut de la FCT El 23 de febrer i el 27 d’abril, Guiomar Maristany va ser finalista a dues proves del Circuit Absolut de la Federació Catalana de Tennis que es van disputar, respectivament, al Cem L’Hospitalet i al CIT de Cornellà.

P

er arribar a aquestes dues finals del Circuit Absolut de la FCT la Guio va jugar a un altíssim nivell. El mèrit d’aquests dos resultats és molt gran, ja que als seus 15 anys la Guio encara està en el seu primer any de la categoria Cadet i les proves del Circuit Absolut de la FCT les disputen jugadores nacionals i internacionals més experimentades que, en molts casos, ja han fet el salt al professionalisme. De fet, en tots dos tornejos va arribar a les finals sense perdre cap set. A la primera prova va derrotar als vuitens de final a la quarta cap de sèrie, l’espanyola Claudia Hoste, per 6-2 7-5; a quarts a la també espanyola Judith Bohnenkamp, 6-1 3-2 i retirada; i a semifinals a la jugadora britànica Julie Ball per 6-2 6-4. Un cop a la final, però, no va poder amb la jugadora de Namibia Kerstin Gressmann, de 20 anys, que es va imposar per un ajustat 6-4 7-5. A l’altra prova, disputada a finals del mes d’abril, la Guio va aparèixer al quadre com a quarta favorita i va resoldre els seus dos primers compromisos amb molta facilitat, 6-0 6-1 a Helena Quesada, i 6-0 6-2 a Ariadna Rovira. A semifinals va patir per superar la seva companya del RCTB Claudia Herrero per 7-6(4) 6-3 i, potser pagant l’esforç del dia anterior, a la final no va oposar gaire resistència contra Anna Bulló, que es va imposar per un doble 6-1. A banda d’aquests dos magnífics resultats, en aquests primers mesos de l’any la Guio també va arribar a ser finalista a la primera prova del Rafa Nadal Tour, a una prova del Circuit Nacional Marca Promesas i al Campionat de Catalunya de Dobles Cadet, jugant de parella amb Alba Cortina.

RCTB

31


deportiva

Jil Teichmann i Paula Badosa guanyen a l’ITF Junior Tour Les jugadores de l’RCTB Jil Teichmann i Paula Badosa, totes dues amb només 16 anys, han estat protagonistes durant la primera meitat del calendari del circuit mundial ITF Junior Tour. Jil es va imposar a Porto Alegre i Paula a Casablanca i a València.

D

iumenge 30 de març Jil Teichmann es va imposar al prestigiós Campionat Internacional Juvenil de Tennis de Porto Alegre, a Brasil. L’ex alumna de l’Escola de Tennis de l’RCTB i encara jugadora del nostre Club, que ara entrena a la Federació Suïssa de Tennis, va quallar una excepcional setmana de competició, tenint en compte que va ser capaç de guanyar un torneig en el qual figuraven les millors jugadores del món de la seva categoria. Jil va partir com a cap de sèrie número 13 i en el seu consistent trajecte cap a la final va superar a totes les seves rivals sense perdre un sol set. Es va estrenar al campionat endossant un contundent 6-0 6-2 a la brasilera Gabriella Angelin Alves. En segona ronda va obtenir el mateix resultat davant la canadenca Charlotte Robillard-Millette. En tercera va signar davant l’hongaresa i primera favorita Fanny Stollar un molt meritori 6-0 6-3. A quarts de final es va desfer de la nord-americana Usue Maitane Arconada per 6-1 7-6(6). I a semifinals va assolir un altre 6-0 6-2, aquesta vegada davant d’una altra nord-americana, Dasha Ivanova.

Jil Teichmann i Paula Badosa han estat dues de les sensacions del circuit mundial ITF Junior Tour en aquests primers mesos del calendari anual Si durant l’accés a la final va dominar tots els partits amb resultats contundents que van confirmar la seva superioritat, la final va ser una història molt diferent. El duel definitiu contra l’espanyola nacionalitzada Aliona Bolsova va estar a l’alçada del que s’espera en una final d’un gran torneig internacional. Bolsova, cap de sèrie número 14, va arrencar fort i es va anotar el primer parcial. Però no va poder evitar la posterior remuntada de la Jil, que va acabar adjudicant-se el títol en un desenllaç d’infart, tal com indica el marcador, 3-6 6-4 7-6(10). La victòria

de la Jil té especial mèrit perquè el Campionat Internacional Juvenil de Tennis de Porto Alegre pertany al Grand Slam Junior i al grau A, el més alt del circuit mundial. Amb ella, la jugadora suïssa de l’RCTB va pujar al setè lloc del rànquing internacional de la ITF i al 755 del ranking oficial de la WTA. Per la seva banda, Paula Badosa, una altra de les fermes promeses del tennis femení català, va assolir el 16 de febrer el primer triomf espanyol de la temporada al circuit mundial ITF Júnior Tour. Badosa es va adjudicar el torneig Méditerranée Avenir disputat a Casablanca, al Marroc, guanyant a la final a l’egípcia Sandra Samir, segona favorita, per un doble 6-4. A més, la seva victòria va tenir un mèrit doble perquè la va aconseguir després de superar en primera instància la fase prèvia. Dos mesos després, el diumenge 13 d’abril, també es va imposar al Campionat Internacional Júnior de la Comunitat Valenciana “Trofeo Juan Carlos Ferrero”, el millor torneig ITF Júnior d’Espanya. Paula va completar una setmana de competició impecable, sense perdre ni un sol set en el seu camí cap a la final, en la qual va batre la tercera cap de sèrie, la romanesa Iona Rosca, per un doble 6-4.

RCTB

32

La jugadora suïssa de l’RCTB Jil Teichmann i l’espanyola nacionalitzada Aliona Bolsova amb els seus trofeus de campiona i finalista, respectivament, del Campionat Internacional Juvenil de Tennis de Porto Alegre


S/S 2014 COLLECTION

CARRERAS C/ Uni贸, 4 (Terrassa) 路 GIORICKY C/ Consell de Cent, 355 (Barcelona) 路 info@geralli.com 路 www.nobis.ca WWW.NOBIS.CA


deportiva

Expedicions de l’Escola de Tennis per disputar el Nike Junior Tour i el Rafa Nadal Tour En els primers quatre mesos de l’any, s’han dut a terme tres sortides fora de Barcelona amb un nombre considerable d’alumnes de l’Escola de Tennis. Dues han estat per disputar les proves del Nike Junior Tour de Madrid i València, i la tercera per participar a la primera prova del Rafa Nadal Tour a Sevilla.

S

eguint l’ordre cronològic, la primera expedició va ser tot just la primera setmana de l’any, quan un total de 27 alumnes de l’Escola de Tennis van aprofitar les vacances de Nadal per desplaçar-se amb l’AVE a Madrid i disputar la primera prova del Circuit Nacional Juvenil Nike Junior Tour. La prova va tenir lloc a les pistes de la Ciudad de la Raqueta de Madrid amb una participació de gairebé 500 jugadors provinents de tota la geografia espanyola. Els nostres alumnes van viatjar acompanyats per l’Eric Domènech i el David Serrano i van gaudir al màxim de l’experiència de jugar contra els millors tennistes de tota Espanya de les categories Aleví i Infantil. Pel que fa a la competició, el més destacable va ser els quarts de final que va assolir l’Edu Coronado, un excel·lent resultat tenint en compte que aquest és el seu primer any a la categoria Infantil. El 22 de febrer es va posar en marxa la segona gran expedició de l’any, en aquest cas amb furgonetes i cap a València, on el Club Español de Tenis va acollir la segona prova del Circuit Nacional Juvenil Nike Junior Tour. La delegació d’alumnes de l’Escola de Tennis de l’RCTB va sumar llavors un total de 23 jugadors, acompanyats per cinc entrenadors, Eloi Abelló, Carla Roset, Nacho Coll, Joan Borreguero i Albert Angulo, i per l’Eric Domènech, que tot just en aquelles dates va ser designat nou Director de l’Escola de Tennis. La tercera prova del Nike Junior Tour es va jugar de l’11 al 20 d’abril al Club Esportiu Valldoreix, a Barcelona. Donada la proximitat geogràfica, no hi va haver expedició i la delegació de l’RCTB va ser la més nombrosa, amb ni més ni menys que 53 alumnes de l’Escola de Tennis.

proves del Nike Junior Tour de València i Valldoreix els resultats no van acompanyar, a les pistes sevillanes de l’Asociación Recreativa Ríogrande, dos jugadors de l’Escola de Tennis, Eduard Coronado i Guio Maristany, van disputar les finals de les seves respectives categories. Coronado va realitzar un torneig notable, resolent tots els seus partits en dos còmodes sets fins a les semifinals, i especialment imposant-se a quarts de final per un clar 6-3 6-3 a Javier Vàzquez, amb el que havia perdut recentment a la prova de València del Nike Junior Tour. L’únic partit a tres sets que va disputar va ser el de semifinals, en el qual va guanyar a Jaime Caldes per 6-1 2-6 6-1. A la final sub-13 va ser superat pel tailandés Hsin Tsen Chun per un contundent 2-6 0-6. Per la seva banda, la Guio va haver de patir una mica més per arribar a la final, aixecant dos sets inicials adversos a les rondes de vuitens i quarts contra Carla Rusiñol, 3-6 7-5 6-1, i Paula Palomo, 3-6 6-1 6-2. A semifinals va batre amb un contundent 6-0 6-1 a una rival perillosa com la Laura López,i a la final sub-15 va caure contra Ares Llobera per 2-6 5-7.

Maristany i Coronado, finalistes al Rafa Nadal Tour La tercera gran expedició d’alumnes de l’Escola de Tennis es va produir a mitjans del mes de març. Un total de 18 jugadors van viatjar en AVE fins a Sevilla, acompanyats pels entrenadors Eloi Abelló, Sergio Sánchez i Marian Aleu, per competir a la primera prova de l’any del Rafa Nadal Tour. Si a les

RCTB

34

L’experiència de viatjar un ampli grup d’alumnes a una altra ciutat per competir amb els millors tennistes nacionals ha estat molt positiva


C/ AdriĂ Gual, 10 - 43206 REUS

www.vermutmiro.com

Vermut de Reus


deportiva

Excel·lents resultats individuals dels jugadors de l’Escola de Tennis Els alumnes i jugadors de l’Escola de Tennis han protagonitzat un principi d’any brillant, assolint títols individuals de gran prestigi, com els del Circuito Nacional Marca Jóvenes Promesas o els de la Babolat Cup 2014.

E

l primer títol significatiu va arribar el diumenge 23 de març, quan Marina Bassols es va imposar al ‘XIX Circuito Nacional Marca Jóvenes Promesas’ de categoria Cadet que es va jugar al Club de Tenis Albacete. La jugadora de l’RCTB va complir els pronòstics que la col·locaven com a primera favorita del quadre i va guanyar a la final a la murciana Alba Pedrero per un doble 6-2. La trajectòria de Marina fins a la final també va ser còmoda, ja que va batre les seves dues primeres rivals, Maria Maldonado i Lola Asís, per 6-0 6-4, mentre que a semifinals va superar Irene Núñez per un resultat encara més contundent, 6-2 6-0. Una setmana després, Guiomar Maristany va assolir la final de la prova d’aquest mateix ‘XIX Circuito Nacional Marca Jóvenes Promesas’ que es va disputar a les instal·lacions de l’Acadèmia Sánchez-Casal, a El Prat de Llobregat. Guiomar va arrencar amb molt bon peu a la final, adjudicant-se el primer parcial amb claredat, però no va poder fer res davant la magnífica reacció de la tarragonina Anna Bulló, que va acabar imposant-se per 2-6, 7-6 i 7-5. El 30 de març Antonio Muñiz es va imposar en la Fase Provincial de la Babolat Cup 2014, a les pistes del Club Tennis Natació Sant Cugat. Antonio va arrencar la seva participació amb dues victòries còmodes, 6-3 6-1 a Nil Regàs i 6-2 7-5 a Miquel Pérez. Un cop a

semifinals, va batre Guillem Arno per 6-1 3-6 6-3. I a la final va sortir victoriós d’un partit especialment emotiu, ja que l’enfrontava al seu amic i exjugador de l’RCTB Nil Giráldez, a qui va derrotar per un ajustat 6-4 3-6 6-4. Pocs dies després, el 4 de maig i encara a les pistes del Club Tennis Natació Sant Cugat, el jugador de l’RCTB nascut a Pontevedra Rafael Izquierdo també es va proclamar campió de la Babolat Cup 2014. Rafael, setè favorit del quadre, va completar un trajecte impecable fins a la final, sense perdre un sol set: 6-3 6-4 a Ernesto Turégano, doble 6-0 a Enrique Luque, 6-4 7-5 a Alberto Colas i 6-2 6-0 a Sergio Gómez a semifinals. A la final, Izquierdo va superar un inici dubitatiu per acabar guanyant per 1-6 6-3 6-3 al primer favorit del quadre, Carlos Sánchez Jover. Per la seva banda, l’11 de maig l’Alejandra Ferrer va ser finalista de la tercera edició del torneig sub-12 del Mutua Madrid Open, la fase final del qual va coincidir amb els últims dies del torneig madrileny i va enfrontar a les 16 millors jugadores de la categoria a les pistes exteriors de la Caja Mágica. L’Alejandra va partir com a primera favorita i no va tenir cap tipus de dificultat per plantar-se a la final, imposant-se amb un doble 6-2 a Silva Vargas i amb un doble 6-1 a Lucía Gallego. A la final, però, va ser superada per la segona favorita, Ángela Juárez, per 4-6 2-6.

Ferrer i Payola, Campiones de Catalunya

E

l 18 d’abril, la jugadora de l’RCTB Julia Payola es va proclamar Campiona de Catalunya Cadet a les pistes del CIT Cornellà. La Julia partia com a setena favorita del quadre i va quallar un torneig impecable, sense perdre cap set. En primera ronda va eliminar a Júlia Valls per un doble 6-1 i en segona es va beneficiar d’un WO. A continuació va derrotar la desena favorita, Meritxell Perera, per un contundent 6-1 6-0, i en quarts de final va batre Claudia Hoste per 6-1 6-3. En semifinals va guanyar 6-4 6-2 a Esther López i, un cop a la final, es va imposar a la primera favorita del quadre, Marina Olalla, per un doble 6-2. Amb aquesta victòria la Julia va defensar amb èxit el títol de Campiona de Catalunya Cadet que ja va guanyar el 2013, any en què també es va proclamar Campiona d’Espanya Cadet. El 27 d’abril va ser l’Alejandra Ferrer la que es va proclamar Campiona de Catalunya Aleví a les instal·lacions de la FCT de Cornellà. La Alejandra, cap de sèrie número dos del quadre, va fer tota una exhibició del seu millor tennis i es va imposar amb una superioritat incontestable a totes les seves rivals. En primera ronda va guanyar 6-3 6-1 a Alicia Andrés, a continuació va eliminar a Laura Guverna per 6-1 6-0, en tercera ronda va endossar un sever doble 6-0 a Isabel Pascual i en quarts va guanyar 6-2 6-0 Silvia Martínez. L’únic partit que se li va complicar va ser a semifinals davant Marta Torres, la tercera favorita, a la qual va batre 6-3 2-6 i 6-1. Un cop a la final, es va enfrontar a la cinquena cap de sèrie, Clara de Santiago, i es va imposar amb un contundent doble 6-1.

RCTB

36



deportiva

Excel·lent ambient en l’Interclubs amb l’HLTC Leimonias

El cap de setmana del 8 i 9 de març es va celebrar a les nostres pistes un Interclubs entre dos clubs membres de l’Associació CTC (Centennary Tennis Clubs), l’RCTB i l’HLTC Leimonias de La Haya, Holanda.

D

’aquesta manera, els veterans holandesos tornaven la visita que els hi va fer una delegació de l’RCTB el passat mes de setembre, visita que va resultar molt gratificant, a la vegada que va crear un estret vincle entre tots dos clubs. Aquesta bona relació va afavorir que s’organitzés aquest Interclubs de tornada a Barcelona, plantejat amb el repte de correspondre la fantàstica acollida que va tenir l’RCTB en el seu país. Així, es va preparar un programa atractiu que combinava tennis amb activitats socials. El dissabte es van jugar partits d’individuals pel matí, i per la tarda, després d’un excel·lent dinar en el nostre Restaurant, es va organitzar una ruta guiada a peu per la Barcelona gòtica, als voltants de la Catedral. Després d’aquesta activitat

cultural la jornada va concloure amb un sopar en un conegut restaurant de la Barceloneta. El diumenge, després de la foto oficial de tots dos equips, va ser el torn dels partits de dobles i mixtes. I a continuació es va servir un dinar d’acomiadament en el què tots dos presidents van intercanviar plaques commemoratives i van expressar la seva satisfacció per aquesta iniciativa. L’HLTC Leimonias, amb un equip format per sis homes i quatre dones de diverses edats, i encapçalat pel seu president Willem de Vries, va fer gala en tot moment d’una gran cordialitat i simpatia. En el terreny esportiu, l’RCTB es va imposar per un clar 18 a 1, resultat que va ser acceptat amb resignació i bon humor per part dels neerlandesos. Per últim, volem destacar que tots els components de l’equip de l’RCTB, Nacho Soler-Cabot, Joan Dou, Pauline Rodríguez, Nuria Alasia, Jorge de Amilibia, Pep Costa, Ginés Teruel, Silvia Campius, Maydes Abad, Juan José Bóveda, Carles Rodríguez, Gogo Balil i José Olivier, van ser uns excel·lents amfitrions i van contribuir al bon ambient que en tot moment va predominar en l’Interclubs.

Nova edició de l’Interclubs Nadalenc amb el Club Tennis Olot

L El dilluns 30 de desembre es va celebrar una nova edició de l’Interclubs Nadalenc que, des de fa més d’una dècada, disputen diversos alumnes de les categories Aleví, Infantil i Cadet de la nostra Escola de Tennis contra el Club Tennis Olot. RCTB

38

’Interclubs es juga alternativament a l’RCTB i al Club Tennis Olot i aquesta vegada tocava desplaçar-se per jugar a la capital de La Garrotxa. Els nens i nenes van viatjar acompanyats pels monitors Joan Borreguero i Eloi Abelló i van gaudir d’un bonic dia assolellat, excel·lent per la pràctica del tennis. Es van disputar un total de 31 partits a un set, entre individuals i dobles, i l’RCTB va guanyar en el còmput global amb un parcial de 18 victòries i 13 derrotes. Cal destacar l’excel·lent ambient que es va viure durant tota la jornada. I en especial les amistats que, al llarg de tantes edicions d’aquest Interclubs Nadalenc, s’han anat consolidant entre els nostres alumnes i els del Club Tennis Olot.


Ahora es el mejor momento para invertir en su sueño CAMAS CONTINENTALES AHORA DISPONIBLES DESDE € 7490 SOLO POR UN TIEMPO LIMITADO

Cada cama que fabricamos en nuestras instalaciones de Köping, Suecia, se hace a medida, satisfaciendo sus deseos en cuanto al color y la firmeza. Lleva su tiempo pero lo que importa es el resultado. Ningún detalle es demasiado pequeño para nuestros profesionales artesanos, que llevan generaciones puliendo su técnica. Lo hacemos así porque nuestra misión incansable es lograr el mejor descanso, una cama de cada vez.

hastens.com

HÄSTENS STORE BARCELONA Calle Ganduxer n° 140. (junto Paseo Bonanova) Telf. 934 180 269

HÄSTENS STORE PALMA DE MALLORCA Paseo Mallorca n° 5. (junto Jaime III) Telf. 971 281 798


deportiva

Gran ambient a la Jornada Familiar de l’Escola d’Iniciació El dissabte 8 de març va tenir lloc la primera Jornada Familiar de l’Escola d’Iniciació del curs 2013-14, en la qual els alumnes van poder convidar algun familiar per participar amb ells en l’entrenament.

M

olts pares, mares, avis, àvies, cosins i germans van prendre part molt activament en els exercicis i jocs programats durant la jornada. En total hi va haver 90 participants, entre alumnes i familiars, que van ser acompanyats i dinamitzats per 23 tècnics de la nostra Escola de Tennis. Al llarg de tota la jornada es va viure un ambient festiu i de molta germanor, aconseguint d’aquesta manera l’objectiu de fomentar la implicació de les famílies al voltant del tennis dels seus fills, i mantenir una relació estreta entre els tècnics i els pares i mares dels alumnes. Com a cloenda, tots els participants van poder reposar forces, després del dur esforç realitzat, amb un bon aperitiu. En nom de l’Escola de Tennis, només agrair a tots els integrants del cos tècnic i, molt especialment, a tots els adults que amb generositat van acompanyar els nostres alumnes en un moment tant important per a ells.

La Pool Femenina es tanca amb un animat repartiment de premis El divendres 14 de març es va celebrar el repartiment de premis de la Pool Femenina amb una notable assistència de 48 de les 78 participants.

Campiones Grup Plata, Juvenil: Chiara Corteggiani Grup Or, Sènior: Sonia Roig Grup Taronja, Sènior: Blanca Baurier Grup Vermell, Sènior: Arantza de Miguel Grup Blau, Sènior: Vicky Pérez de Olaguer Grup Rosa, Sènior: Maria del Mar Sanchís Grup Lila, Sènior: Silvia Bueso

L

a Pool Femenina s’ha consagrat entre les sòcies com una de les competicions domèstiques més reeixides, com ho prova el fet que en aquesta darrera edició es van disputar un total de 214 partits. Aquesta gran quantitat de partits va implicar a un total, com dèiem, de 78 participants repartides en set grups, un de Juvenil i sis de Sèniors. El premi especial a les primeres en finalitzar la lliga del seu grup va ser per Maria Pallarès, en categoria Juvenil, i Lydia de Zuloaga, en Sènior. I, a banda dels premis atorgats a les respectives campiones dels set grups, cal destacar que totes les participants van rebre un obsequi cortesia de La Roca Village. A més, totes les assistents al repartiment de premis van ser obsequiades amb una faldilla de l’RCTB. L’acte va finalitzar amb un bon aperitiu al qual no només es van sumar les participants assistents sinó diversos socis que van ser presents a l’acte. A més, Eulàlia Vilardell va dinamitzar l’acte entregant els trofeus a les campiones de cada pool amb la seva característica amabilitat. En el repartiment de premis van ser presents Sonia Parera, Clare López i Glòria Belil en representació de la Junta Directiva.

RCTB

40


deportiva

El Running Team de l’Sports Center participa a la Mitja Marató de Sitges Un any més, el nostre Running Team va arrencar el 2014 amb energia i optimisme i es va animar a córrer una de les curses més prestigioses del calendari atlètic català

D El dia, assolellat, amb una temperatura agradable i sense la incidència del vent, va oferir unes condicions òptimes per una cursa de llarga distància

iumenge 12 de gener es va disputar la XXXI edició de la Mitja Marató de Sitges amb la participació de nou socis de l’RCTB, que van gaudir dels diversos serveis que els va brindar l’equip de l’Sports Center. Després d’una nit plujosa que va deixar el terreny fresc, el dia va començar assolellat i la temperatura, una mica alta per a aquelles dates hivernals, va resultar idònia per a una carrera de llarga distància. A més, un altre element a favor va ser que aquesta vegada no van haver de patir la incidència del vent, un dels elements més incòmodes en les curses de llarga distància. Com ha estat habitual en les últimes edicions, el recorregut va consistir en dues voltes a un atractiu circuit de 10 quilòmetres. El circuit va combinar de forma estratègica trams perifèrics amb precioses vistes al mar amb altres passatges urbans, ja en els compassos finals, on els participants van rebre l’alè del públic per consumar els últims esforços. Dels nou participants de l’RCTB, set van concloure la mitja marató amb temps molt satisfactoris, i dos es van limitar a recórrer una sola volta al circuit, és a dir deu quilòmetres, sense comptabilitzar el temps. En qualsevol cas, cal destacar que tots els socis participants es van beneficiar del quàdruple servei que els va oferir l´Sports Center: la gestió de la recollida prèvia del dorsal, l’opció de fer entrenaments específics previs amb el recolzament d´un dels nostres tècnics, el transport d´anada i tornada el dia de la prova i l’assistència durant la cursa. Com sempre, celebrem el magnífic ambient que es va viure durant tota la jornda entre tots els membres del Running Team, que després d’uns quants anys compartint il·lusions i esforços formen una família molt ben avinguda.

Temps dels participants Alejandor Irañeta: 1h 22’ 59’’ Rafa Peces: 1h 35’ 33’’ Javier Aguilar: 1h 39’ 45’’ Gemma Gimeno: 1h 41’ 19’’ Luis Pueyo: 1h 45’ 57’’ Anna Marquès: 1h 51’ 56’’ Borja Nobell: 1h 56’ 32’’ Yolanda Peña: 10 km sense temps comptabilitzat Claudia de Gomar: 10 km sense temps comptabilitzat

RCTB

41


deportiva

Una vintena de socis a la Master Class Crosscombat Dissabte 15 de febrer, en un preciós dia assolellat i amb una agradable temperatura primaveral, la monitora de l’Sports Center Cristina Ruiz va impartir una animada Master Class de Crosscombat.

L

’activitat va tenir un especial atractiu per als més de 20 socis que es van apuntar perquè es va dur a terme a l’aire lliure, a la gespa que envolta la piscina infantil que es troba al costat de l’Sports Center. A més, la sessió es va desenvolupar al ritme d’una música molt animada que va servir per estimular els participants a moure’s amb el vigor que requereix el Crosscombat. La classe va arrencar amb exercicis cardiovasculars d’alta intensitat inspirats en moviments extrets de diverses arts marcials, com poden ser la boxa, el kick boxing, el karate o el mua thai. Aquesta part de la sessió es va prestar a tot tipus de bromes i va activar el bon humor del grup. A continuació es va passar a la fase d’exercicis pliomètrics, basats en la força i la resistència muscular. Així, els participants van poder treballar amb el seu propi pes a partir de materials específics com discos, barres, TRX i planxes. Prova de l’èxit d’aquesta nova iniciativa de l’Sports Center va ser que entre la vintena llarga de participants hi va haver socis de molt diverses edats, abastant un ampli ventall que va oscil·lar entre els 15 i els

Els més de 20 socis que van participar a la Master Class Crosscombat van gaudir d’una experiència nova i alhora van passar una estona molt divertida

55 anys. La sensació, un cop acabada la sessió, va ser de gran satisfacció entre tots els implicats en aquesta Master Class de Crosscombat.

Nou Servei d’Orientació i Rutines a l’Àrea Aquàtica Aquesta primavera l’Sports Center ha posat en marxa un nou Servei d’Orientació i Rutines a l’Àrea Aquàtica, amb el propòsit que es vagi consolidant amb l’arribada de l’estiu i del bon temps.

L

a intenció és ajudar als socis a que es puguin crear el seu propi entrenament de natació, a partir d’unes rutines fixes i un servei personalitzat d’assessorament i orientació. Podeu trobar les rutines a la caseta del socorrista i el servei d’orientació corre a càrrec de l’entrenadora de l’Àrea Aquàtica Iris Pérez, que està disponible a aquest efecte tots els caps de setmana de 17 a 19h. Així, tots aquells socis que puguin estar interessats en aquest nou Servei d’Orientació i Rutines a l’Àrea Aquàtica poden dirigir-se a ella per mirar de dissenyar un pla d’entrenament fet a la seva mida. La gràcia està en que aquest pla el poden dur a terme autònomament qualsevol dia de la setmana. I els caps de setmana sempre tenen l’opció de resoldre amb la Iris Pérez qualsevol dubte que la pràctica del pla els pugui plantejar sobre la marxa. Les rutines que es posen a disposició són accessibles per a tots els socis majors de 14 anys, s’adequen a tots els nivells i faciliten un entrenament eficaç i complet.

RCTB

42


deportiva

Primera sortida del BTTeam amb la ruta Manresa Barcelona Dissabte 5 d’abril es va estrenar la temporada del BTTeam amb la participació de sis socis en una espectacular ruta entre Manresa i Barcelona que travessa Sant Llorenç Savall.

C

om tantes altres vegades, el primer esforç del dia va ser matinar de valent per agafar el tren cap a Manresa ni més ni meys que a les 7.30h, una hora molt exigent tractant-se del cap de setmana. Un cop allà es va iniciar la ruta. Des del primer moment les sensacions van ser excel·lents, donat que el BTTeam va començar a pedalar gaudint d’un dia primaveral espectacular, sense cap núvol al cel. Llavors va ser quan els participants van agrair l’esforç realitzat a l’hora d’aixecar-se tant de matinada. Els paisatges d’aquesta ruta que travessa Sant Llorenç Savall van resultar espectaculars i, a més, la temperatura també va ser ideal per una activitat a l’aire lliure i en plena natura com aquesta. Tot va anar de meravella fins que a només 12 quilòmetres de Barcelona, en el quilòmetre 66, un dels membres del grup va tenir un problema mecànic. El grup va intentar solucionar-ho mirant de posar en

pràctica les lliçons rebudes una setmana abans en el curs de mecànica de BTT impartit a l’Sports Center, però no hi va haver manera. Així, la resta de l’equip va optar per ser solidaris amb el seu company i tots van donar per acabada la sortida.

Gran acollida al curs de mecànica de BTT de l’Sports Center Durant el matí del dissabte 29 de març la sala 2 de l’Sports Center va acollir un curs bàsic de mecànica de BTT amb la participació de 12 socis de l’RCTB.

P Els 12 socis que van assistir al curs de mecànica impartit a l’Sports Center van seguir l’exposició de José Carlos Sánchez amb molt interès

RCTB

43

rova de l’interès que aquesta original iniciativa va aixecar entre els socis va ser l’ampli ventall d’edats dels assistents al curs: des d’un nen de vuit anys fins als 65 de l’adult més gran. L’exposició de José Carlos Sánchez, tècnic d’activitats dirigides del Club els dilluns i dimecres per la tarda i especialista en mecànica de BTT, va ser molt clara i didàctica, i va anar acompanyada de la projecció d’unes diapositives a una pantalla. El curs va ser tot un èxit, en bona part gràcies a l’interès i la bona disposició dels socis assistents, que van rebre nocions claus sobre els ajustaments que se li han de fer a la bicicleta de muntanya abans de sortir. Però sobretot van aprendre trucs interessants per solucionar els petits entrebancs que sovint sorgeixen a mig camí, quan ens trobem amb la BTT lluny de casa.


deportiva

L’equip Absolut puja a primera guanyant el Campionat d’Espanya de segona categoria

Del 25 al 27 d’abril, l’equip Absolut de pàdel de l’RCTB es va proclamar Campió d’Espanya de segona categoria imposant-se al Campionat d’Espanya disputat al Club de Tenis Pamplona i materialitzant el desitjat ascens a primera divisió.

E

ls nois capitanejats per Enric Sanmartí van completar un torneig excel·lent, resolent les tres eliminatòries per la mínima i suportant de forma notable la pressió en els moments més delicats. D’aquesta manera, tornen a la primera categoria i es rescabalen del decevedor descens que van patir l’any passat. La clau de l’èxit de l’equip va ser la confiança i l’esperit de lluita que van demostrar tots els integrants de l’equip des del primer moment. Així, van arrencar la seva participació protagonitzant una de les grans sorpreses del campionat, imposant-se en primera ronda contra pronòstic al segon favorit del quadre, el Club de Tennis Chamartín, per 3 a 2. En semifinals van tornar a desplegar un joc consistent i van eliminar al Real Club Tenis Gijón per idèntic resultat.

La clau de l’èxit de l’equip va ser la confiança i l’esperit de lluita que van demostrar tots els integrants de l’equip des del primer partit Un cop a la final es van enfrontar al Club Internacional de Tenis, que arribava ple de confiança després de batre per 4 a 1 al primer favorit del campionat, el Luxepadel de San Antonio de Benagéver, València. Com la resta del campionat, la final va ser molt igualada. Així, les derrotes de Jordi Esplugas i Óscar Tupayachi (doble 2-6) i Marc Quílez i Joaquín

Granados (1-6 2-6), van ser brillantment contrarrestades per les victòries de Cristian Gutiérrez i Rubén Rivera (doble 6-2), Enric Sanmartí i Jordi Juan (també doble 6-2) i David Luque i Miguel Ángel Jiménez (doble 6-4). Al marge dels 10 jugadors de l’equip que acabem d’esmentar, també va estar present a Pamplona el Director de l’Escola de Pàdel de l’RCTB, Javier Gómez. D’altra banda, l’equip femení no va poder mantenir-se a la segona categoria. La mala sort va voler que les noies capitanejades per Marisa Sánchez Vicario haguessin d’enfrontar-se en primera ronda contra el segon favorit del quadre, el Club Cordillera. Les nostres jugadores van jugar a un gran nivell i van oposar una meritòria resistència, encara que van acabar perdent per un ajustat 3 a 2. I en la lluita per evitar el descens a tercera divisió van caure per 4 a 1 contra el Real Club Marítimo de Melilla, que es va mostrar molt sòlid. L’equip el van formar Mary Constantí, Marta Rexach, Ingrid van Boven, Inma Varas, Silvia Torné, Sonia Alves, Paloma Díaz, Janet Souto, Marga Vaquero i la capitana Marisa Sánchez Vicario.

RCTB

44

Els membres de l’equip Absolut de l’RCTB que van consumar l’ascens a primera van mostrar orgullosos la medalla que els acredita com a Campions d’Espanya de Pàdel de segona categoria


deportiva

L’equip Absolut Masculí, Subcampió de Catalunya

Conclou el V Torneig Round Robin de Pàdel

Els equips Absoluts de l’RCTB, tant el masculí com el femení, van participar al Campionat de Catalunya de Pàdel que es va disputar a principis de març al Club Tennis Vic. Els nois van ser subcampions i les noies van mantenir la categoria

D

iumenge 3 de març, l’equip Absolut masculí de l’RCTB va disputar la final del Campionat de Catalunya de Pàdel per equips de primera categoria davant el gran favorit, el RC Polo A. Tot i la derrota per 1 a 4, l’equip va quallar una excel·lent actuació a les pistes del Club Tennis Vic, seu del campionat. En la seva estrena al campionat, l’equip capitanejat per Enric Sanmartí va demostrar la seva qualitat guanyant per 5 a 0 al Tennis Park. A continuació va superar per 3 a 2 al CT de La Salut en una emocionant semifinal marcada per partits molt llargs i disputats. D’aquesta manera, va assolir la final per quart any consecutiu, un fet gens senzill d’assolir que evidencia l’excel·lent progressió del primer equip de pàdel de l’RCTB. Diumenge, l’equip no va poder evitar la més que previsible derrota a la gran final, que va ser seguida per un públic entusiasta que va omplir les grades. S’enfrontaven a diversos dels millors jugadors del món, com la millor parella de la història del pàdel, Fernando Belasteguín-Juan Díaz, o Juani Miere, subcampió del món, a més d’altres jugadors de primeríssim nivell mundial. En aquestes circumstàncies, el punt que van sumar va ser valorat molt positivament per tot l’equip, que va concloure el campionat molt satisfet amb el seu propi rendiment. L’equip el van formar Enric Sanmartí, Marc Quílez, Jordi Esplugas, Marc Becker, Oscar Tupayachi, David Luque, Cristian Gutiérrez, Joaquín Granados, Jordi Juan, Isaac Levy, Miguel Ángel Jiménez, Jesús Muro, Rubén Rivera i Ignacio Soler-Cabot. Per la seva banda, l’equip femení, format per Mary Constantí, Marta Rexach, Sonia Alves, Paloma Díaz, Marta Cano, Aurea Castellà, Ingrid Van Boven, les germanes Marga i Mari Cruz Vaquero i la capitana Marisa Sánchez Vicario, va perdre en primera ronda. Les nostres jugadores van haver d’estrenar-se contra el primer favorit del quadre, el Tarragona Pàdel Indoor, que es va imposar per un clar 5 a 0. El resultat va ser contundent, però va ser comprensible fins a un cert punt, considerant que el Tarragona Pàdel Indoor va acabar proclamant-se Campió de Catalunya, derrotant a la final per 3 a 2 a un equip del nivell del RC Polo A. La bona notícia pel nostre equip femení és que van saber refer-se a temps i en l’eliminatòria per la permanència a primera divisió van guanyar contundentment al CT de la Salut per 5-0.

RCTB

45

Diumenge 22 de desembre es va disputar la final masculina de primera categoria del V Torneig Round Robin de Pàdel. La victòria va ser per la parella formada per Albert Esplugas i Alfonso Fernández, que es va imposar per un contundent 6-1 6-3 a Carlos Oros y Lluis Fillat. La setmana anterior, concretament el diumenge 15 de desembre, Laura Martín i Miriam Robres van guanyar la final femenina en derrotar a Eli Vila Trias i Carla Coll per 6-3 6-1. Enguany el torneig masculí va comptar amb 13 parelles repartides en tres grups, i el femení amb quatre parelles en un únic grup. Com indica el propi nom del torneig es va jugar a partir d’un format d’americana, o Round Robin. És a dir que de sortida, durant el mes de novembre, es va disputar una lligueta en la qual les parelles de cada grup van tenir ocasió de enfrontar-se totes contra totes per així poder jugar un major nombre de partits. Posteriorment es va disputar, en el cas del quadre masculí, un quadre eliminatori final en què els millors de cada grup van jugar les semifinals. La final femenina la van disputar les dues primeres classificades del grup.


Social

Navidad Familiar El sábado 21 de diciembre se celebró en el RCTB la segunda edición de la Navidad Familiar en el Tenis con un notable éxito de participación en las múltiples actividades deportivas y culturales que se organizaron al cabo del día.

L

a jornada arrancó con la Trenta, una novedosa carrera de 30 minutos por las instalaciones del Club. A continuación llegaron las actividades deportivas relacionadas con la raqueta, el clinic de adultos, el clinic de juveniles y el torneo de minitenis. Así como las relativas al Sports Center, una intensa clase de spinning y una animadísima sesión de zumba. El concurrido sorteo de regalos, aportados por los colaboradores, precedió a la comida navideña en el Restaurante. Y por la tarde se organizaron las actividades más entrañables, la visita del Rey Baltasar y el tradicional Concierto de Navidad, que dio paso a un multitudinario brindis de cava y a una animada sesión de churros con chocolate.

Como corresponde a estas fechas navideñas, fue por encima de todo un día marcado por la alegría, la amistad y el buen ambiente entre todos los participantes. Por segundo año consecutivo, socios de todas las edades y de diversas aficiones deportivas y culturales recibieron la Navidad en familia en el RCTB

RCTB

46


Social

Teatro social El grupo de teatro del RCTB, formado íntegramente por socios, interpretó en marzo la obra ‘El caso de la Señora Estupenda’, de Miguel Mihura. Un año más, la masa social del Club fue sensible a esta atractiva propuesta cultural.

E

l teatro del Centre Parroquial Sant Vicenç de Sarrià presentó una entrada notable, con cerca de 200 espectadores en total. Expectantes ante la posibilidad de ver a amigos o familiares ejerciendo de actores ‘profesionales’, la platea estuvo prácticamente llena de un público entusiasta que contribuyó al éxito colectivo con sus continuas carcajadas. El grupo de teatro del RTCB escenificó las disparatadas situaciones que surgen en la habitación de un hotel, donde un matrimonio de conveniencia recién casado coincide con otro inquilino que se inmiscuye en su vida privada. Durante el preceptivo saludo final, los actores y el director, el incombustible Fernando Cavestany, recibieron varios ramos de flores de parte del RCTB.

La proximidad física entre público y escenario provocó que en determinados pasajes de especial comicidad, los actores no pudieran evitar contagiarse de las risas del público antes de seguir con su interpretación. El éxito de ambas funciones quedó patente con los entusiastas aplausos que despertaron a su conclusión.

RCTB

47


Social

La alternancia entre partidos de tenis y pádel fue uno de los elementos más atractivos para los participantes. Además, el hecho de mezclar practicantes de ambos deportes permitió que se generaran nuevas amistades entre la masa social más joven, que confirmó con su entusiasmo el acierto de esta actividad deportiva.

San Valentín El 21 de febrero se disputó la segunda edición del Torneo de Tenis y Pádel Juvenil Especial San Valentín con la participación de 12 parejas mixtas. El segmento de jóvenes de entre 18 y 30 años volvió a responder positivamente. Resultados

Ganadores: Marta y Lluis Fillat Segundos clasificados: Carla Coll y Ernesto Giralt Terceros clasificados: Blanca Agustí y Albert Esplugas

L

as parejas fueron repartidas en dos grupos de seis y jugaron tie-breaks a 10 puntos, todos contra todos, hasta definir un primer y un segundo clasificado. Las semifinales entre el primero de un grupo y el segundo del otro depararon la final, y también el partido por el tercer y cuarto puesto. Los participantes disfrutaron de una cena informal, con bocadillos, hamburguesas y bebidas energéticas, en la zona de pinos aledaña a las pistas de tenis y pádel. El torneo finalizó con una entrega de premios de grips, raquetas de pádel, calcetines deportivos y fundas, cortesía de Cars Barcelona y Dunlop. Además, todos los participantes recibieron una invitación al club nocturno Sutton.

Cata de vinos El sábado 15 de marzo, un grupo de 30 socios del RCTB realizó una cata de vinos en la finca de Sitges de Marimar Torres. Durante la visita, Marimar demostró ser una magnífica anfitriona contagiando su pasión por el vino.

Marimar Torres es una empresaria vitivinícola de prestigio internacional que representa el cuarto eslabón generacional de una familia que cultiva vinos en Cataluña desde el siglo XVII. Así, sus aportaciones técnicas sobre los matices sensoriales de cada uno de los vinos catados ayudaron a los socios a disfrutar aún más de la experiencia.

C

onforme fueron llegando los visitantes esperaron en el jardín, en un acogedor entorno natural que resultó aún más agradable por la claridad del cielo y la excelente temperatura matinal. Una vez estuvieron todos, pasaron al interior de la casa, donde pudieron ver un video presentación de unos 20 minutos de la dilatada trayectoria profesional de Marimar Torres, incluidas alusiones a su exitosa labor de exportación de los vinos Torres a Estados Unidos. A continuación, se dio paso a la degustación de los cuatro vinos seleccionados para la ocasión, dos blancos y dos tintos, cuyas particularidades más notables fueron minuciosamente comentadas por la propia Marimar.

RCTB

48


Social

Godó social

Un año más, la organización puso especial esmero en que los socios pudieran disfrutar al máximo del Barcelona Open Banc Sabadell, para lo cual estableció una serie de actividades y medidas recogidas bajo el lema “El Torneo de los Socios”

L

Los más pequeños volvieron a disfrutar del torneo, ya fuera ejerciendo de periodistas en una interesante rueda de prensa con Fernando Verdasco, o participando en el tradicional Campeonato de Minitenis. Al igual que los adultos, que también se desfogaron jugando contra los profesionales en el Clinic de Dobles. Además de reunirse con asiduidad en el Stand del RCTB del Village, los socios frecuentaron el nuevo Village Lounge, donde pudieron degustar productos gourmet, tomar una copa e incluso bailar al ritmo del DJ por las tardes. Y al igual que en anteriores ediciones, los socios tuvieron acceso privilegiado al palco presidencial de la Pista Central, siempre que el aforo lo permitiera, y a la grada exclusiva para socios de la pista 1. Al margen del tradicional punto de información en la entrada de la Casa Club, se puso a disposición del socio toda la información del torneo a partir de una versión digital adaptada a los nuevos dispositivos móviles. Estos fueron sólo los privilegios más destacados que el Club diseñó específicamente para los socios.

Los niños de la Escuela de Tenis fueron la cara más feliz del torneo. Además de interrogar con su inocencia y sinceridad a todo un Fernando Verdasco o disfrutar en el Campeonato de Minitenis, muchos experimentaron de cerca la competición haciendo de recogepelotas. Los adultos también tuvieron su particular momento de felicidad en el Clínic de Dobles con los profesionales.

RCTB

49


Social

Colaboración determinante La labor que llevan a cabo los colaboradores y los recogepelotas, todos ellos socios, hijos o nietos de socios, en el Barcelona Open Banc Sabadell-Trofeo Conde de Godó es una de las claves fundamentales del éxito del torneo.

A

ño tras año, el nutrido grupo de colaboradores desarrolla una amplia variedad de funciones que resultan determinantes para que el torneo, el único ATP 500 del circuito que se organiza en un Club privado, siga siendo uno de los favoritos tanto para las altas instancias de la ATP como para los propios jugadores. El grupo de recogepelotas es el más numeroso y el que goza de mayor protagonismo por su llamativa presencia en pista. Pero el variado colectivo de colaboradores desarrolla muchas otras funciones menos visibles, aunque igual de determinantes, como acreditación, guardería, guardarropía, azafatas, porteros, control de pistas o los conocidos machacas, que realizan las labores más físicas de transporte de infraestructuras.

Una vez concluido el torneo, el Club invitó a todos los colaboradores a un cocktail en la Terraza del Restaurant. Fue un buen modo de corresponder la implicación de los socios más jóvenes, que con su esfuerzo e ilusión consiguen que el torneo resulte más cercano y agradable para todos.

RCTB

50


Servicios legales para particulares y empresas Atención jurídica a medida Soluciones específicas para cada situación Servicios integrales

• Derecho civil y mercantil • Inversiones y contratos mercantiles nacionales e internacionales • Extranjería y permisos de residencia y trabajo • Operaciones societarias • Compraventas y alquileres • Reclamación de deudas e impagos • Notarías y registros • Divorcio de mutuo acuerdo (“exprés”) • Testamentos/Herencias • Pactos prematrimoniales • Constitución de sociedades • Otras áreas: fiscal, laboral, penal, contencioso-administrativo… María del Pilar Sánchez Torres

Plaza Francesc Macià, 8-9, 5º 1ª 08029 Barcelona Tel: 93 416 11 65 | Fax: 93 415 09 74 | psanchez@icab.cat


Social

Photo Opportunity

El Gran Teatro del Liceo fue el marco elegido este año para la celebración de la tradicional Photo Opportunity del Barcelona Open Banc Sabadell. Los dos primeros favoritos, Nadal y Ferrer, promocionaron el torneo en uno de los grandes iconos de Barcelona.

C El fondo que formaban las gradas vacías e iluminadas del Gran Teatro del Liceo, con la platea, los cinco niveles y el techo preciosamente ornamentados, componía una imagen espectacular. Nadal y Ferrer posaron con naturalidad, evidenciando la amistad que, pese a su rivalidad tenística, les une desde hace años.

ontagiados por la solemnidad del precioso entorno, Rafa Nadal y David Ferrer entraron vestidos de corto por la platea del teatro. Caminando pausadamente y hablando en voz baja para no alterar el imponente silencio, subieron al escenario y posaron frente a los compañeros de la prensa gráfica sobre la elegante réplica de la pista central del RCTB. En primera línea se encontraba el Trofeo Conde de Godó, el mismo que Rafa había podido levantar ocho veces y que David, sin embargo, había observado desde bien cerca, sin llegar a alzarlo, en las cuatro finales perdidas ante Rafa. Seguidamente jugaron durante unos minutos en la pista mientras conversaban distendidamente.

Village Lounge Durante toda la semana de competición del Barcelona Open Banc Sabadell, el Village Lounge, la nueva planta instalada debajo del Restaurante del Village, acogió un gran flujo de visitantes al torneo, con una notable presencia de socios del RCTB.

A

derezado por diversos puestos que ofrecían aperitivos y degustaciones de platos selectos, el Village Lounge se convirtió en uno de los lugares más frecuentados y animados del Village. Así, multitud de socios y aficionados optaron también por tomar una copa en grupo y disfrutar de su ambiente relajado e informal. Pero durante toda la semana fue a partir de media tarde cuando el Village Lounge vivió sus mejores momentos. Buena parte de culpa la tuvo el DJ, que animó desde su elegante tarima las tardes y dejó el terreno abonado para el despegue de ‘Las noches del Village’, las diversas fiestas y actuaciones que se organizaron hasta bien entrada la noche.

Por las tardes, algunos optaron por seguir los partidos en la pantalla gigante instalada en el Village Lounge, mientras escuchaban las animadas sesiones de música del DJ y tomaban una copa entre amigos. Además, el espacio también tuvo mucho éxito durante el aperitivo de la Cena del Socio del sábado.

RCTB

52



ser vicios

El área deportiva de tenis se renueva con profesionales de la casa

La incorporación de Albert Costa como Director Deportivo del RCTB, junto a las de Eric Domènech como Director de la Escuela de Tenis y Carlos Gómez como Director del Grupo de Competición Profesional, suponen un revulsivo para el área deportiva de tenis del RCTB, que está experimentando algunas innovaciones prometedoras.

D

esde que a finales de 2013 Karim Perona comunicó su decisión de abandonar su cargo de Director Deportivo del RCTB, la Junta Directiva abrió un periodo de análisis para encontrar su sustituto. Diversos nombres de prestigio del mundo del tenis mostraron interés por ocupar el cargo. Ante ese abanico de posibilidades, la Junta Directiva se decantó por formar un equipo integrado por profesionales de la casa que tuvieran un conocimiento exhaustivo del Club y encajaran de modo natural en el entorno humano del personal del Club. En esta línea, la decisión más trascendental fue confiar a Albert Costa la Dirección Deportiva. La designación de Costa, que desde 2009 es también Director Deportivo del Barcelona Open Banc Sabadell y entre 2008 y 2014 desarrolló esa misma función primero en la FCT y después en la RFET, fue complementada con la de Eric Domènech como Director de la Escuela de Tenis y la de Carlos Gómez como Director del Grupo de Competición Profesional.

El tándem que forman Albert Costa y Eric Domènech se ha marcado como prioridad que la Escuela de Tenis del RCTB se consolide como un referente nacional e internacional. Para ello, un primer aspecto fundamental, más allá del mayor o menor nivel tenístico que puedan adquirir los alumnos, es inculcarles valores saludables del deporte como el esfuerzo, el respeto o el compañerismo. En ese sentido, los 44 entrenadores de la Escuela de Tenis son ante todo formadores de personas y se encargan de recordar a los casi 600 alumnos que el lema “saber ganar saber perder” sigue siendo una de las señas de identidad del Club. Estos casi 600 alumnos se dividen, en función de sus edades y objetivos personales, en seis grupos o escuelas: Psicomotricidad y pre-tenis, Iniciación, Tecnificación, Puente (Benjamín a partir de septiembre), Competición y Adultos. Como escuela de club, la intención es satisfacer tanto a la mayoría de chicos que desean disfrutar del tenis como un juego como a la minoría que destaca por su nivel competitivo y aspira al profesionalismo.

RCTB

54


ser vicios

Así, a nivel estratégico, la voluntad de la Escuela de Tenis es proporcionar al alumno tres posibles salidas: que adquiera unas habilidades técnicas y tácticas que le permitan disfrutar del tenis toda su vida de una manera lúdica; que adquiera un nivel casi profesional que le permita optar a una beca universitaria en diferentes universidades en el extranjero; y que acceda a las puertas del tenis profesional, en cuyo caso puede entrar en el Grupo de Competición Profesional dirigido por Carlos Gómez. La primera y mayoritaria opción corresponde a los niños que se plantean el tenis como una afición. Su recorrido habitual es, de los 4 a los 10 años, Iniciación, y de los 10 a los 18 Tecnificación. Desde hace un tiempo, con el objetivo de incrementar su nivel tenístico, los chicos de Tecnificación han pasado a una proporción de sólo cuatro alumnos por pista y entrenador y, paralelamente, han incrementado su participación en campeonatos. Estos dos aspectos están contribuyendo a elevar su nivel de juego y, de paso, a reducir el cupo de chicos que, una vez concluido su paso por la escuela, abandonan el tenis y el Club. De igual modo, como novedad a partir del curso que arranca en septiembre, se pondrá en marcha una Escuela Universitaria destinada a los chicos de entre 18 y 25 años que deseen seguir jugando. Las clases serán de mañana y noche para que puedan compaginarlas con sus estudios. Así, la creación de la Escuela Universitaria aspira a contribuir al rejuvenecimiento de la masa social del Club.

Las otras dos opciones mencionadas como posibles salidas, una beca universitaria en el extranjero y el tenis como dedicación profesional, implican a un porcentaje menor de alumnos, que suelen pasar por Iniciación, Puente y Competición. Al cumplir los 10 años muchos alumnos llegaban algo inmaduros a Competición, por lo que en su día se creó la Escuela Puente, que entrena con mayor intensidad a los chicos destacados de 9 años para prepararlos para su acceso a Competición. Así, quizás la novedad más notable de cara al curso 2014-2015 es que la Escuela Puente se convertirá en Escuela Benjamín, con la notable diferencia de que no se ceñirá a alumnos de 9 años sino que ampliará el cupo a los que tengan de 7 a 9 años. Esta es una apuesta firme de Albert Costa y Eric Domènech, que coinciden en la necesidad de que los niños menores de 10 años adquieran desde pequeños una buena base técnica para poder incre-

El tándem que forman Costa y Domènech tiene como prioridad que la Escuela de Tenis se consolide como un referente nacional e internacional

Novedades en la Escuela de Tenis para el curso 2014-2015 • Cámara en la pista 9 para permitir correcciones técnicas y tácticas a partir del visionado de grabaciones • Escuela Universitaria para alumnos de entre 18 y 25 años que deseen compaginar el tenis con los estudios • La Escuela Puente de acceso a Competición se convierte en Escuela Benjamín y amplía el cupo a niños de entre 7 y 9 años • Plan de Formación de Entrenadores para que incorporen los métodos de enseñanza más modernos

RCTB

55


ser vicios

Cambios en la directiva

mentar su nivel e incluso aspirar al profesionalismo. Ese incremento de nivel desde la escuela base es una de las aspiraciones a medio plazo de la nueva Escuela Benjamín, lo que además puede permitir reducir el cupo de fichajes y aspirar a ser competitivos a nivel de Campeonatos de Cataluña y de España con equipos formados íntegramente por hijos de socios. Otra vía para incrementar el nivel tenístico de la Escuela de Tenis es el Plan de Formación de Entrenadores que permite a nuestros técnicos actualizar sus conocimientos y estar al día de los métodos de enseñanza más modernos del panorama nacional e internacional. Por un lado están los cursos de formación interna, que imparte el Director de la Escuela de Tenis, Eric Domènech, junto a los responsables de cada grupo de la escuela. Se realiza uno en septiembre para establecer los métodos de enseñanza a desarrollar durante el curso de invierno, y varios más a lo largo de la temporada. Entre los cursos de formación externa están, por un lado, los que imparte la FCT, y por otro, las Jornadas Técnicas de Actualización, que en algunos casos realiza también la FCT y en otros la RFET durante la disputa de algunos torneos profesionales. Además, este verano un alto responsable de la Escuela de Tenis viajará a Francia para analizar los nuevos métodos de enseñanza de la Federación Francesa de Tenis, así como los de otro club privado puntero de Francia.

Otra de las intenciones de Albert Costa y Eric Domènech, y paralelamente de Carlos Gómez con su Grupo de Competición Profesional, es que los métodos del área deportiva de tenis del RCTB evolucionen al mismo ritmo que evoluciona el tenis internacional. Gracias a la incorporación de las nuevas tecnologías, se ha instalado una cámara en la pista 9 y a partir de septiembre los alumnos podrán verse en grabaciones que les ayudarán a corregir sus golpes a partir de análisis técnicos. Las imágenes también servirán para sacar conclusiones a nivel táctico. Esta es otra novedad interesante que se aplicará especialmente en la Escuela de Competición de Cadetes y Juniors, cuyos entrenamientos intensivos son muy personalizados y procuran individualizar el talento de cada jugador. Una posible salida natural para los chicos que despunten en la Escuela de Competición de Cadetes y Juniors es el Grupo de Competición Profesional, que se dedica a entrenar a nuestros profesionales y ahora trabaja con Marc López, Íñigo Cervantes, Juan Lizariturry, Ricard Ventura y Claudia Herrero. Además de las sesiones de entreno y preparación física, el grupo, a través de la figura de su Director Carlos Gómez, se encarga de gestionar sus calendarios de competición, organizar sus viajes y coordinar los equipos con vistas a la consecución de los Campeonatos de España y Cataluña Absolutos.

La Escuela Benjamín permitirá que los niños menores de 10 años adquieran una buena base técnica para incrementar su nivel e incluso aspirar al profesionalismo

Albert Costa

Eric Domènech

Carlos Gómez

Director Deportivo

Director de la Escuela de Tenis

Director del Grupo de Competición Profesional

desde febrero de 2014 Ingresó en el Club como jugador a los 14 años Director Deportivo del Barcelona Open Banc Sabadell desde 2009

desde febrero de 2014 15 años de experiencia laboral en la Escuela de Tenis Ingresó en el Club como jugador a los 10 años

desde febrero de 2014 10 años de experiencia laboral en la Escuela de Tenis Fue jugador profesional y llegó a tener puntos ATP

RCTB

56



rincones

La Sala

de Juntas La Sala de Juntas del RCTB se utiliza para todo tipo de reuniones institucionales. Como sala representativa de la entidad, se trata de un espacio elegante y solemne que, entre trofeos, diplomas y retratos, condensa una buena parte de la historia del Club.

RCTB

58


rincones

C

omo su propio nombre indica, se trata en origen de una sala concebida para acoger las reuniones de la Junta Directiva, lo que explica la longitud de su elegante mesa de madera de caoba y las 18 sillas que la flanquean. Pero en la práctica también se utiliza para cualquier tipo de reunión de interés para el Club que requiera la presencia de varias personas. En ese sentido, uno de sus usos más frecuentes es el de recibir a personalidades destacadas que, con motivo de su visita al Club, se prestan a firmar en el Libro de Honor del RCTB. Si echamos la vista atrás, comprobamos que la lista de celebridades que han pasado por la Sala de Juntas es muy rica y extensa. Así lo reflejan algunas de las fotos que cuelgan en las paredes de las antiguas oficinas de la Masía, con instantáneas de los años 90 de famosos de la talla de Gabriel García Márquez (cuando vivió una temporada en Barcelona en 1994), Pasqual Maragall, Jordi Pujol, o el actual President de la Generalitat, Artur Mas. Entre las cuatro paredes de la Sala de Juntas se encuentran centenares de objetos relacionados con los capítulos más destacados de la historia del Club. Y eso, teniendo en cuenta que el RCTB es el Club pionero del tenis en España, significa que la sala

contiene una colección valiosísima, y en algunos casos antiquísima, de trofeos, diplomas y retratos. De las cuatro paredes de la sala, dos están ocupadas por vitrinas empotradas, divididas en cuatro niveles, que contienen una multitud y variedad de trofeos asombrosa. El más llamativo por su tamaño, significado histórico e importancia en la actualidad es el Trofeo Conde de Godó, que luce esplendoroso al lado de la silla que preside la mesa. En él se pueden leer los nombres de los 62 campeones que han levantado el trofeo hasta la fecha. Una gran mayoría de los trofeos corresponden a los éxitos de los equipos absolutos en los Campeonatos de España y de Cataluña por Equipos, tanto femeninos como masculinos, lo que certifica la hegemonía de los tenistas del RCTB en el tenis español y catalán a lo largo de su historia. Pero si uno se toma la molestia de observar con detenimiento descubre trofeos de todas las categorías, desde infantiles hasta veteranos, y de todos los ámbitos, desde interclubs a títulos circunscritos a Cataluña, España e incluso Europa. Y en cuanto a antigüedad, hay entre las vitrinas auténticas piezas de museo. Una de las más valiosas es un trofeo de tamaño considerable que consiste en una escultura de cuerpo entero de mujer, en cuya base se lee: “Primer Concurso In-

RCTB

59

Sus cuatro paredes concentran centenares de objetos relacionados con los capítulos más destacados de la historia del Club


rincones

Hay entre las vitrinas auténticas piezas de museo, como el trofeo del Primer Concurso Internacional disputado en 1903

Antigua Sala de billar En un primer periodo, la Sala de Juntas no tuvo ninguna utilidad funcional para los socios. Cuando en 1953 el RCTB se instauró en la sede actual, las dependencias de la parte alta de la Masía no se utilizaron para la vida social porque no había recursos económicos para remodelarlas. Pero desde finales de los años 50, por una iniciativa del entonces presidente Carlos Godó Valls, se ubicó en la actual Sala de Juntas una mesa de billar chapó, que ya había gozado de muchos adeptos en la anterior sede del Club, en la calle Ganduxer. La sala simplemente estaba amueblada por la mesa de billar y otra mesa donde los socios solían dejar las bebidas que se subían del bar. Allí pasaron muchas horas, animados por las habituales apuestas que incrementaban la emoción del juego, unos por entonces jovencísimos Alberto y Lis Arilla, Santi Sentmenat, Antonio Lanza, Pedro y Charlie Farreras, Toni Blanc, Jorge Marfá, Jaime Llena (padre del actual vicepresidente social del RCTB) y Pepín Aguiló. Con la llegada a la presidencia de Jesús Serra Santamans, en 1976, el billar se retiró a una sala del sótano donde perdió protagonismo y se instauró entonces la actual Sala de Juntas.

RCTB

60

ternacional de Lawn Tennis de Barcelona. Campeonato ganado por Ernest F.C. Witty en 1903”. Así pues, se trata de un trofeo valiosísimo por su antigüedad. Más si se tiene en cuenta que, como dice la propia placa del trofeo, el campeón fue Ernesto F.C. Witty, el que fue primer presidente y socio fundador del Club apenas 4 años antes de aquel 1903. Y tiene gracia porque se encuentra justo al lado del premio que la ATP otorgó al Trofeo Conde de Godó en esta última edición por su antigüedad. 111 años separados por escasos centímetros. En las otras dos paredes cuelgan los retratos de los 13 presidentes de la entidad, cada uno con una placa que señala los años en que ocupó el puesto. También se aprecia en una de las paredes una serie de cuadros con diversos diplomas enmarcados. La mayoría está relacionada con el reconocimiento público que recibió el RCTB con motivo de su Centenario, en 1999. Los remitentes son entidades tan célebres como el Rey de España, que también aparece en un retrato dedicado y firmado, el Museo Olímpico de Lausanne por boca de su entonces presidente Juan Antonio Samaranch, l’Ajuntament de Barcelona o la Generalitat de Cataluña, que entregó a la entidad, con motivo del mencionado Centenario, la Creu de Sant Jordi. Precisamente esa misma Creu de Sant Jordi a la que alude el diploma puede verse en las vitrinas de la pared que se encuentra enfrente.


NUSSLI es el proveedor oficial de las gradas y otras estructuras del RCTB y del Trofeo Conde de Godó desde 2012.

Construimos momentos inolvidables.

NUSSLI es un proveedor líder a nivel mundial de infraestructuras temporales para eventos de cualquier tipo y tamaño. Desde la creación del concepto hasta la realización final del proyecto, producimos soluciones integrales a medida, caracterizadas por unos plazos de entrega breves y por su alta calidad.

nussli.com


noticias

Els socis donen suport a la Junta Directiva en l’Assemblea General Ordinària de Socis El dijous 10 d’abril es va celebrar a la carpa del Restaurant del Village, instal·lada per la posterior celebració del Barcelona Open Banc Sabadell-62è Trofeu Conde de Godó, l’Assemblea General Ordinària de Socis.

E

ls 137 socis amb dret a vot que hi van assistir van poder gaudir de l’assemblea en un agradable entorn, marcat per l’amplitud de l’espai. Després de la breu presentació a càrrec del secretari de la Junta, Pablo Molins, el president de l’RCTB, Albert Agustí, va pronunciar un extens missatge introductori en què va destacar la salut esportiva, social i econòmica del Club durant l’any 2013. Però el més interessant va ser la seva exposició sobre alguns dels projectes de futur que marcaran l’esdevenir de l’entitat a curt i mig termini. D’una banda la possibilitat, encara per concretar, de disposar d’uns terrenys de la zona universitària, prop del RC Polo, on es podrien construir al voltant de 10 pistes de tennis noves per a l’Escola de Tennis, opció que solucionaria la recurrent falta de pistes per els socis. I d’altra, el projecte de construir una nova pista poliesportiva subterrània en l’actual pista 19, de manera que la pròpia pista 19 s’elevarà i servirà de coberta superior a la pista poliesportiva, passant alhora a ser de terra batuda. A continuació van ser presentades i aprovades unànimement les memòries social, esportiva i econòmica pels seus respectius vicepresidents, Jaume Llena, Juan Ignacio Soler-Cabot i Javier Faus, el discurs del qual va ser complementat per l’exposició de la Tresorera, Calamanda Grifoll. El més destacable de cara al soci, en aquesta fase inicial, va ser constatar que la situació econòmica del Club continua sent molt saludable. Tampoc hi va haver cap problema per aprovar els Pressupostos de l’exercici 2014, exposats per la directora gerent de l’RCTB, Idoya Sierra. Va arribar llavors la intervenció de Werner Knuth, responsable de l’Àrea d’Inversions, que va explicar al detall, acompanyat per un vídeo clarificador, el “Projecte d’ampliació d’espais esportius” anticipat abans pel president. A més de l’esmentada pista poliesportiva subterrània (que inclourà el frontó reclamat diverses vegades pels socis) i l’elevació del nivell de la nova pista 19 de terra batuda, al costat de la pista poliesportiva es construirà un vestuari infantil masculí, una de les assignatures pendents del Club, uns vestuaris adaptats a les persones amb problemes de mobilitat, tant el masculí com el femení, i una zona de magatzems. També es va

saber que el projecte inclou una segona fase en què l’actual pista 8 de tennis es convertirà en 3 pistes de pàdel de metacrilat desmuntables. Tal com va succeir amb totes les votacions anteriors, els socis es van pronunciar unànimement a favor d’aquest ambiciós projecte, les obres de la primera fase del qual s’abordaran ja en els pròxims mesos. Com a símptoma de l’èxit d’aquesta nova assemblea, destacar que en tota la vetllada no es va donar ni un sol vot negatiu entre els socis assistents. L’últim tràmit va ser l’aprovació del lleu augment de quotes dels socis per al 2014. Finalment, el torn de precs i preguntes es va saldar amb l’excel·lent sintonia que va presidir tota l’assemblea, destacant la intervenció de diversos socis que van felicitar els membres de la Junta Directiva per la seva tasca al capdavant del Club.

RCTB

62

Com a símptoma de l’èxit de l’assemblea, en tota la vetllada no es va donar ni un sol vot negatiu entre els socis assistents


noticias

Tercera Sessió Cultural de la ‘Penya 70-80-90’ Dijous 27 de febrer la ‘Penya 70-80-90’ va convidar a les altres penyes i a tots els socis, familiars i amics de l’RCTB a la seva tercera Sessió Cultural. En aquesta ocasió, es va celebrar al Saló la Conferència-Col·loqui “El control dels sentiments”, a càrrec del Dr Francesc Xavier Solé Balcells, que lamentablement ens va deixar poc menys de dos mesos després, el 23 d’abril, a l’edat de 90 anys. Així, els nombrosos assistents van tenir l’honor d’admirar el vitalisme, la inquietud i la qualitat humana del Dr Solé Balcells per darrera vegada. El Dr Solé Balcells va ser un home molt estimat per tots els que el van conèixer i, després de la seva pèrdua, els seus companys de la ‘Penya 70 80 90’ el recorden amb molt bons

Sopar de lliurament de premis de la ‘Penya Grand Slam’ Divendres 4 d’abril es va celebrar al Restaurant del Club el tradicional sopar de lliurament de premis de la ‘Penya Grand Slam (+ q 1 penya)’. Al sopar van estar presents gran part dels membres de la penya, que s’anomenen a si mateixos ‘slamders’, i que van poder guadir d’un magnífic menú, a l’alçada del merescut prestigi del Restaurant de l’RCTB. Durant la vetllada, es van lliurar uns obsequis (gentilesa d’una empresa tèxtil) als presents per celebrar aquesta darrera temporada tennística de la penya, i es van debatre diverosos temes per iniciativa del seu Departament d’Atenció al Soci i a les Penyes. Van assistir al sopar Enric Siles, Enric Felip, Ernest Companys, Daniel Anidjar, Alfonso Planas, Javier Gorri, Lluís Fillat, José Luis Utrilla, Germán Almendros, Luis Pueyo, Miguel Riba, Albert Samper, Carles Vallet, Jaume Berni, Pedro Viscasillas, Sergio Almendros i el fotògraf Loris Omedes.

sentiments, destacant alguns d’ells entre somriures que fins feia un any encara jugaba al tennis. La conferència, a la qual també va col·laborar la Dra Nuria Camps, Cap del Servei de Psicologia Clínica de la Fundació Puigverd, va tractar temes tan interessants como la localització dels sentiments al cervell, la plasticitat i neurogènesis cerebral, les vies químiques de la felicitat, la intel·ligència emocional i els cursos de ‘coaching’. A continuació es va celebrar un entranyable sopar de germanor al Restaurant del Club, en el que els presents van poder seguir disertant sobre un tema tan bàsic, intuitiu i fonamental a les nostres vides com els sentiments.

Primer Torneig de la ‘Penya P@deleres’

Dissabte 17 de maig es va celebrar el Primer Torneig de la ‘Penya P@deleres’ en una jornada que va reflectir l’excel·lent ambient que existeix entre les dones d’una penya que no para de créixer. Des que ja fa uns anys van crear el xat “Pàdel substitucions” la penya ha anat sumant adeptes, inclús entre dones que acaben d’entrar al Club i s’introdueixen aíxí més ràpidament en l’ambient social. Ara ja són un total de 37. El torneig va ser una ocasió genial per passar un dia divertit jugant al pàdel i també va permetre que moltes de les jugadores habituals de pàdel de l’RCTB es coneguessin entre elles. La jornada va ser un èxit. Van jugar, menjar, beure, riure i també van gaudir del plaer universal de parlar sense interrupcions de les seves coses. En el moment de l’acomiadament, totes les participants van rebre una bossa amb regals dels diversos sponsors del torneig.

RCTB

63

Les participants al primer torneig de la ‘Penya P@deleres’ van gaudir d’una jornada molt agradable, primer jugant a les pistes de l’RCTB i després menjant totes juntes al Restaurant


noticias

Inauguració de l’exposició ‘El tennis i els Jocs Olímpics’ El Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch va ser l’escenari idoni per la inauguració de l’exposició ‘El tennis i els Jocs Olímpics’, organitzada conjuntament per l’International Tennis Hall of Fame & Museum, la Fundació Barcelona Olímpica, la Real Federación Española de Tenis i l’RCTB.

L

’acte va reunir a grans figures de la història del tennis. Des del propi President de l’International Tennis Hall of Fame & Museum, l’ilustre nordamericà Stan Smith, a altres jugadors destacats del tennis espanyol com Andrés Gimeno, Manolo Orantes, Lis Arilla, José Higueras i, anant alguns anys cap endavant, Jordi Arrese, Jordi Bardou, Àlex Corretja i Albert Costa. A banda de la presència de Stan Smith, Maite Fandos, José Luis Escañuela i Albert Agustí com a caps visibles de les quatre entitats organitzadores, la inauguració també va compEls nostàlgics del tar amb altres personalitats com tennis i l’olimpisme Ivan Tibau, Secretari General de van poder veure l’Esport, Emilio Ablanedo, subalgunes de les delegat del Govern a Catalunya i raquetes que van fer Joan Navarro, President de la Federació Catalana de Tennis. servir els tennistes L’acte va arrencar amb l’emoolímpics, i fins i tot tiva presentació de Pere Hernànalguna medalla dez, comissari de l’exposició i olímpica autèntica. principal artífex de la recol·lecció dels valuosos objectes que es mostren, molts d’ells cedits pels propis protagonistes de la història del tennis olímpic, els jugadors. A continuació va ser Maite Fandos, quarta tinent d’alcalde de la ciutat i presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, la que va prendre la paraula per agrair a tots els presents els esforços per fer possible l’exposició. I finalment va intervenir Stan Smith, que amb la seva característica elegància va mostrar la seva il·lusió per participar en aquesta

RCTB

64

primera ocasió en què l’International Tennis Hall of Fame & Museum surt dels Estats Units per celebrar un acte d’aquesta naturalesa. Un cop acabades les presentacions, els assistents van poder gaudir detingudament de l’exposició, que va estar oberta fins el 30 d’abril i va mostrar una interessant retrospectiva del tennis com a esport olímpic, amb informació, imatges i objectes emblemàtics de tota mena. Els nostàlgics del tennis i l’olimpisme van poder veure algunes de les raquetes que van fer servir els tennistes olímpics, i fins i tot alguna medalla olímpica autèntica. Cal remarcar també que durant el període que va durar l’exposició les entitats implicades van realitzar diverses accions, com ara sortejos d’entrades per el Barcelona Open Banc Sabadell 2014-62 Trofeu Conde de Godó, visites d’esportistes olímpics i figures del tennis mundial, visites d’escoles de tennis, i diversos col·loquis, cursos i presentacions vinculades amb les entitats implicades.


Els valors signifiquen molt. Sobretot, si tens el valor de mantenir-los durant 110 anys. Des dels orígens, som una entitat financera orientada a promoure l’estalvi i el benestar de les persones. Passa el temps, però l’essència no canvia. Vocació de servei, lideratge i compromís social són avui, com ahir, els valors que ens guien. I continuar rebent la confiança dels nostres prop de 14 milions de clients ens ha fet esdevenir el que som. • El primer banc d’Espanya • La xarxa d’oficines i caixers més extensa • El banc més innovador del món, i líder en operativa multicanal (internet, mòbils, caixers, smart TV, xarxes socials...) • La primera Obra Social del país i una de les principals del món, amb un pressupost anual de 500 milions d’euros

No som només un banc. Som CaixaBank.

www.CaixaBank.com

Millor Banc d’Espanya 2012 i 2013 Millor Banc en Innovació Tecnològica 2013

Banc de l’Any a Espanya 2013


REPORTAJE

la vinya

i el canvi climàtic Avui són pocs els que dubten que la Terra està immersa en un procés de canvi climàtic degut a l’acció de l’home. Bodegas Torres, empresa vitivinícola familiar fundada el 1870, viu amb preocupació l’augment de les temperatures, que afecta de manera directa a la vinya.

L

a “vitis vinífera” és una planta extremadament sensible a les variacions tèrmiques. Així, per exemple, l’augment en un grau de la temperatura mitjana anual que ha patit el Penedès en els últims 40 anys, ha provocat que la verema sigui avui en dia uns deu dies abans que fa dues dècades. Els viticultors s’estan adaptant i han començat a canviar la manera de conrear les vinyes per tal d’endarrerir la maduració del raïm. Segons Miguel A. Torres, president de Bodegas Torres: “La vinya podria suportar un o dos graus més d’augment de temperatura aquest segle, però si l’increment és de 4 o 5 graus fins el 2100 tal com preveuen els experts, les conseqüències seran desastroses per a la viticultura tal com l’entenem avui”. I sentencia: “No es deixaran de fer vins, però seran diferents”. Davant d’aquest panorama poc esperançador per al sector vitivinícola, Bodegas Torres treballa des de fa anys amb l’objectiu de reduir les emissions de CO2, ja que són els gasos d’efecte hivernacle els responsables de l’augment progressiu dels termòmetres. Si bé l’empresa s’ha caracteritzat sempre per practicar una viticultura respectuosa amb el medi ambient, el 2007 va decidir intensificar les actuacions mediambientals i va posar en marxa el projecte “Torres & Earth” amb un objectiu molt clar i ambiciós: reduir en un 30% les emissions de CO2 per ampolla el 2020 respecte a 2008. I per fer-ho possible, va decidir destinar-hi una inversió de 10 milions d’euros. Les actuacions que s’han dut a terme als cellers de Torres, no només al Penedès sinó també a la Rioja i en altres zones vinícoles, inclouen l’ús d’energies renovables, la instal·lació de calderes de biomassa que s’alimenten de les restes de poda i forestals, la reducció del pes de les ampolles, la posada en marxa d’un tren elèctric-solar per a visites enoturístiques, o la utilització de vehicles híbrids o elèctrics, entre d’altres. A més a més, la família Torres, per tal d’adaptar-se a les noves circumstàncies climàtiques, ha buscat terres a més altitud on plantar vinya, com és el cas de Tremp, a 950 metres, o les terres que ha adquirit en el Prepirineu a 1.200 metres.

RCTB

66

Per a Miguel A. Torres: “Vivim de la terra i som una empresa familiar. Aquesta combinació ens porta a preocupar-nos per la terra i els seus recursos, no només els d’aquesta generació, sinó també els de les generacions futures. Això inspira tot el que fem i és la raó per la qual actuem de manera sostenible”. Però, segons el president de Bodegas Torres, “cal que tothom prengui consciència dels efectes devastadors del canvi climàtic i començar a canviar el nostre estil de vida com a individus, com a societat i com a sector”.

Els viticultors s’estan adaptant i han començat a canviar la manera de conrear les vinyes per tal d’endarrerir la maduració del raïm Per això, són necessàries iniciatives conjuntes com la que ha impulsat Cellers Torres, juntament amb altres cellers: Wineries for Climate Protection (WCP). Es tracta d’un projecte que va molt més enllà de la simple sostenibilitat, ja que contempla un compromís real per part dels cellers adherits per tal de reduir en un 20% com a mínim les emissions de CO2 per ampolla l’any 2020.


Eurostars Hotels

Más de 70 hoteles en 14 países

Eurostars Hotels. Lo importante no es qué hotel eliges, sino por qué lo eliges www.eurostarshotels.com


RESTAURANTE

Alimentos

frescos y sabrosos

E

Consciente de que el incremento de las temperaturas modifica los hábitos alimentarios, el Restaurante del RCTB se anticipa a la llegada del verano diseñando platos especialmente frescos y atractivos. Buena parte del secreto de su éxito está en la cuidadosa selección de las materias primas, que son adquiridas cada mañana en los mejores mercados de la ciudad.

Vichyssoise de pera y perlas de melón

RCTB

68

l menú que sugerimos tiene la virtud de compaginar un excelente equilibrio entre platos y una frescura especialmente apetecible en esta época del año. La entrada, con la vichyssoise de pera y perlas de melón, es tan deliciosa como ligera, lo que mantiene el apetito necesario para degustar el segundo, una sabrosa colita de rape asada aderezada por una crujiente guarnición de verduritas. El postre, la sopa fría de frutos rojos con helado y crema inglesa, mantiene la tónica fresca de este original menú. La vichyssoise aparece servida en una preciosa taza ovalada, coronada por una hoja de menta que aporta colorido y sabor al plato. Al primer sorbo la sensación es embriagadora, tanto por la magnífica frescura como por el delicioso sabor que resulta de la combinación entre el puerro, la dulzura de la pera Conferencia y las perlas de melón y el contraste salado que aportan los trocitos de jamón salteados. Además, todo ello está perfectamente aderezado con el punto adecuado de cremosidad, resultado de aportar la proporción justa de nata líquida y leche al sofrito que sirve de base a la sopa. La presentación del segundo plato, con las colitas entrelazadas sobre una elegante base de verduritas, es más que sugerente. El secreto del éxito de este plato está en conseguir que todos sus ingredientes estén en su punto exacto de frescura. Para ello, tanto las judías, tirabeques y habitas, como el rusiñol o el jamón troceado que aporta un punto salado, se cocinan el mínimo tiempo imprescindible para adoptar el estado crujiente idóneo. Igual que sucede con las colitas de rape, que se fríen lo justo para mantener la textura dura y sabrosa que distingue al rape. Otra clave es el propio aceite con ajitos y guindillas en el que se fríe el rape, que se vierte en el último momento sobre las colitas a modo de salsa y aporta un matiz picante delicioso. La sopa fría de frutos rojos con helado y crema inglesa es uno de los postres más solicitados en verano. La bola de vainilla aparece en medio de un plato hondo, flotando sobre una base de crema inglesa en la que quedan armónicamente repartidos los distintos frutos rojos. En esta original combinación, la madurez y frescura de los fresones, fresas y frambuesas resulta determinante, además de aportar consistencia a la base líquida que forman la crema inglesa y el helado.


restaurante

Todas las materias primas con las que trabaja la cocina del Restaurante del RCTB son de primera calidad y se adquieren a diario, entre otros, en el Mercado de la Boquería. Además, el diseño de carta se preocupa especialmente por la temporalidad de los ingredientes. Ofrecemos servicio de carta y menú, y disponemos de selectos salones privados. Horario y reservas De lunes a viernes no festivos se puede hacer la reserva a la hora que se quiera entre las 13h y las 15´30h. Sábados, domingos y festivos las reservas son de primer turno, es decir de 13 a 15h, o de segundo turno, de 15.10h en adelante. Tfno: 93 2036986

Colita de rape asada con verduritas

Sopa fría de frutos rojos con helado y crema inglesa

RCTB

69


MEJORAS CLUB

Concluye la Reforma Íntegra del Sótano de la Casa Club Las obras de la Reforma Íntegra del Sótano de la Masía concluyeron en los plazos previstos, de modo que las instalaciones pudieron estrenarse durante la celebración del Barcelona Open Banc Sabadell-62 Trofeo Conde de Godó.

D

Arriba, una imagen de los nuevos vestuarios masculinos del personal del Club. Sobre estas líneas, el elegante pasillo que divide la nueva zona de lavabos de la entrada a la Masía. A la derecha, la sala lúdica para niños de entre 8 y 12 años, con su futbolín.

esde finales de febrero, la planta baja de la Casa Club está completamente reformada, después de que concluyeran con éxito y en los plazos previstos las obras de la denominada Reforma Íntegra del Sótano. Con anterioridad, la humedad, las condiciones insalubres y la estrechez de pasillos del sótano obligaban a los camareros a servir las mesas del Snack por la entrada del Club. Este inconveniente funcional, unido al mal aprovechamiento de los espacios de toda la planta baja, determinó que se abordara un proyecto tan ambicioso como necesario. Los nuevos espacios del sótano permiten una sustancial mejora en la convivencia entre el personal del Club y los socios. Al margen del hecho ya mencionado de que los camareros puedan servir las mesas del Snack internamente desde la cocina, el personal del Club tiene ahora dos nuevos espacios a su medida: unos vestuarios, tanto el femenino como el masculino, donde pueden guardar sus efectos personales en taquillas o asearse y ducharse en un espacio amplio y muy agradable; y un amplio comedor y una cocina con electrodomésticos a su disposición, lo que sin duda optimiza su día a día a la hora de comer. Los socios de entre 8 y 12 años también han ganado una sala lúdica, con su propio lavabo, donde pueden relajarse jugando al futbolín o viendo la tele-

visión. Además, el sótano también cuenta con otros compartimentos orientados a la mejora funcional del Restaurante como una cámara frigorífica, una sala para almacenar alimentos y un nuevo tren de lavado. Y, por último, se ha habilitado un cuarto de instalaciones eléctricas generales. Las obras en el sótano también han integrado la renovación de los lavabos de la entrada del Club. Aprovechando la reconstrucción del sótano, se ha habilitado un amplio pasillo y unas escaleras que bajan hacia los nuevos aseos, más amplios, con mejor salubridad y una estética moderna y elegante. También se ha construido un aseo para minusválidos que incorpora un cambiador para bebés.

Proyecto de ampliación de espacios deportivos Durante la celebración de la Asamblea General Ordinaria de Socios del 10 de abril, los socios aprobaron por mayoría absoluta, sin ningún voto en contra, el último Presupuesto de Inversiones propuesto por la Junta Directiva. Dicha aprobación implicó el sí de los socios al “Proyecto de ampliación de espacios deportivos”, que se desarrollará en dos fases. La primera estará lista para la celebración del próximo Barcelona Open Banc Sabadell-63 Trofeo Conde de Godó, en abril de 2015, e incluirá la recuperación de la pista 19 como pista de tierra batida, la construcción de un

polideportivo cubierto debajo de la propia pista 19 (que elevará su nivel), la recuperación del frontón en dicho polideportivo, y la construcción, en los espacios aledaños al polideportivo, de un vestuario infantil masculino y unos vestuarios adaptados a personas con movilidad reducida, tanto el masculino como el femenino. La segunda fase, que se abordará después del Barcelona Open Banc Sabadell-63 Trofeo Conde de Godó y concluirá antes de la siguiente edición, la de 2016, consistirá en la construcción de tres pistas de pádel de metacrilato desmontables sobre la actual pista 8.

RCTB

70


Disfrute del Cine otra vez En Monleón Electrónica llevamos más de 35 años siendo un referente en Barcelona. En Monleón Electrónica llevamos más de 35 años siendo un referente en Barcelona. Nuestro Departamento de Proyectos es especialista en integrar las instalaciones Nuestro Departamento de Proyectos es especialista en integrar las instalaciones electrónicas en los proyectos de decoración, consiguiendo un resultado final mucho electrónicas en los proyectos de decoración, consiguiendo un resultado final mucho más atractivo para el cliente. más atractivo para el cliente. Ponemos a su disposición nuestro espectacular Show Room, un espacio único en Ponemos a su disposición nuestro espectacular Show Room, un espacio único en Barcelona, con más de 8 salas de demostración donde podrá ver y escuchar los mas Barcelona, con más de 8 salas de demostración donde podrá ver y escuchar los mas sorprendentes equipos Hi-Fi y Home Cinema del mercado, controlandolo todo sorprendentes equipos Hi-Fi y Home Cinema del mercado, controlandolo todo ¡Desde su iPad! ¡Desde su iPad!

Calle Balmes 177, 08006, Barcelona Calle Balmes 177, 08006, Barcelona Teléfono: 93 217 74 31 Teléfono: 93 217 74 31 email: monleon@monleon.com email: monleon@monleon.com web: www.monleon.com web: www.monleon.com Facebook: /MonleonElectronicaBcn Facebook: /MonleonElectronicaBcn Twitter: @Monleon_electro Twitter: @Monleon_electro


reportaje

Ariadna Verge Lady Porsche

L

a “dama” de Porsche, o simplemente Lady Porsche, es como se conoce a Ariadna Verge en el mundo de los automóviles de lujo. Posee el don de la ubicuidad y el talento de la comunicación y la empatía puestos al servicio de una gran marca. Es licenciada en Ciencias Económicas y posee una vasta cultura en el mundo de la exclusividad y de los automóviles de alta gama. No es sorprendente que sea la primera mujer en ocupar un puesto en la Junta Directiva del Club Porsche España y es vicepresidenta de la delegación de Club Porsche Catalunya, Board Member de Club Porsche 356 España y embajadora del 918 Spyder. Una larga trayectoria que deriva de cuando su padre, Jaume Verge, la introdujo en el mundo del automóvil en Cars Barcelona. Ariadna ha conseguido colocar su nombre entre las mujeres con más éxito empresarial de España. Ariadna Verge está casada con el empresario Alexis Nuez y tiene dos hijos, Ariadna y Oriol.

¿Por qué está en el mundo del automóvil? Porque mi padre, Jaume Verge, era un empresario del mundo del automóvil. En los años 80 fundó Cars Barcelona. En esa época yo compaginaba los estudios en el Liceo Francés, y la posterior licenciatura de Ciencias Económicas y Empresariales, con el trabajo en el concesionario en sus diferentes áreas de negocio. Mis deberes escolares los hacía en una tienda de coches… Fue en aquel momento cuando comencé a frecuentar el RCTB1899, puesto que estaba delante. Y por una razón muy personal: los camareros conseguían que comiera lo necesario porque, en este campo, yo era muy difícil. Tengo un recuerdo muy entrañable de aquellos días. ¿Cómo vive una mujer en un mundo de hombres? Soy feliz, pero no es fácil. Los resultados me han acompañado: soy la persona que más Porsche vende en España. La

RCTB

72


reportaj e

mujer, para vender, escucha más e intuye más la necesidad del cliente. Pero es difícil la ascensión en la empresa y con la madurez comprendes que son los resultados los que te avalan. Gracias al apoyo familiar he podido compatibilizar un trabajo tan exigente con la vida personal. ¿Cuál fue la trayectoria de su padre? Fundó su propia empresa y fue el importador de Speedwell (preparador de minis), Abarth, Autobianchi, Nardi, así como representante de los prestigiosos diseñadores como Pinimfarina y Bertone. Durante muchos años el único Ferrari que se podía ver en el Salón Internacional de Barcelona era en su stand de Pinimfarina. Acudían numerosas personalidades para ver los coches italianos. ¿Cuándo entra en Porsche? Hace más de 16 años, y suelo decir que vivo en Porsche y duermo en casa. Es un trabajo muy absorbente y atractivo porque es muy relacional. Vivo la marca con mucha intensidad, como si fuera un segundo matrimonio. Y disfruto mucho con mi trabajo porque es una marca que exige mucho. Porsche tiene un componente de pasión para el que compra y para el que vende: trabajamos para una fábrica de sueños. ¿Qué significa ser embajadora del 918 Spyder? El 918 Spyder es un proyecto estratégico de la compañía, que cada cierto tiempo concentra todo su know how en un coche. En su día lo hizo con el Porsche 959, en 2003 lo hizo con el Carrera GT y ahora con el 918 Spyder. Es un superdeportivo de 887 caballos de potencia, consume tres litros a los 100 kilómetros porque dispone de dos motores eléctricos: una combinación excepcional. Es apasionante. Un cliente de este perfil necesita un asesor casi personal que exige un seguimiento en todas las fases. El cliente se acaba convirtiendo en amigo, o el amigo en cliente, y acabamos estableciendo una relación que permite aprender mucho de grandes personalidades. Es un trabajo que enriquece a nivel personal, mágico.

El éxito excepcional en el mundo del automóvil exclusivo

¿Qué propone el Club Porsche? Toda clase de actividades propias de una comunidad. Desde actividades de circuito hasta rallyes de regularidad, eventos internacionales, etc. Porsche es una marca que tiene mucho componente de circuitos y estimula mucha afición a la competición. La reciente Porsche SuperCup de Montmeló fue casi más emocionante que una competición de Fórmula 1. Intentamos que la familia Porsche crezca. Es socia del RCTB-1899, ¿pero practica el tenis? Sí, practico. Pero lo que más disfruto es la piscina, una piscina al aire libre todo el año y climatizada. Una maravilla. También asisto al Trofeo Conde Godó. El día de Sant Jordi convocamos un almuerzo en el RCTB-1899 que es emblemático del Club Porsche Catalunya. La primera mujer en ocupar un puesto en la Junta Directiva del Club Porsche España

RCTB

73


REPORTAJE

soler

cabot Joyería exclusiva, cultura y deporte Soler Cabot es la joyería tradicional y exclusiva, la artesanía acreditada desde 1842, pero es también la estrecha vinculación de una saga familiar con la cultura y el deporte, particularmente el tenis. La sensibilidad y el prestigio de la joya singular junto al arraigo en la sociedad.

L

Historia La joyería Soler Cabot se inició hace 177 años. Francesc Cabot i Ferrer (1861-1951) fue el origen de la reconocida nissaga de joyeros al abrir la primera tienda el año 1842 en la calle Platería. Elaboraba joyas tradicionales y valiosos objetos destinados al culto católico. Emili Cabot (1854-1924) continuó diseñando joyas exclusivas y Joaquim Cabot (1861-1951) añadió a la familia representatividad política y cultural. El 20 de noviembre de 1905 se abrió la tienda de la Plaça de Catalunya. Se reformó durante los años 1922 a 1924 y reabrió con el nombre de Joaquim Cabot, sucesor de Vda. e hijos de Francisco Cabot. En 1931 se abre la quinta tienda en la Gran Vía de les Corts Catalanes. Un itinerario lleno de premios y reconocimientos, especialmente en arte litúrgico, durante los pontificados de Pío XI y León XII. Fue en estos momentos cuando fue realizada la corona para la Mare de Déu de Queralt (Berga), así como el trono de la Verge de Montserrat. También es de Soler Cabot la vara municipal del alcalde de Barcelona.

a vinculación de Soler Cabot con la cultura comienza con Emili Cabot Rovira (1854-1924), diseñador de joyas, hijo de Francesc Cabot i Ferrer, que fue miembro de la Junta de Museus de Barcelona. Un notable coleccionista de arte que adquirió en Viena el Sant Jordi de Huguet que está actualmente en el Museu Nacional d’Art de Catalunya. También destaca especialmente Joaquim Cabot Rovira (1861-1951), que consiguió una sólida posición económica y social y fue presidente de las principales asociaciones del momento, entre ellas la Fira de Mostres, la Cámara de Comercio y el Orfeó Català. Precisamente durante su presidencia del Orfeó Català fue construido el Palau de la Música (1908) por Lluís Domènech i Muntaner, actualmente Patrimonio de la Humanidad. El Retrato del orfebre y financiero J. Cabot i Rovira, obra de Lluís Graner, es una pintura representativa del modernismo. También era escritor y ganó la Copa Artística en los Jocs Florals de Barcelona de 1924 con la narración Una nit al desert. Ramon Casas es el autor de su magnífico retrato.

RCTB

74


REPORTAJE

Joyería ubicada en Barcelona en Plaça Catalunya número 17

En 1946 Joaquim Cabot se retira de la joyería pero Alejandro Soler Damians, casado con Montserrat Cabot i Cazo, había continuado con una representación de joyas en la calle Mallorca. En 1950 Jordi Soler-Cabot se asocia con Enric Domènech López y abren una tienda en el número 11 del Passeig de Gràcia. Jordi Soler-Cabot inicia la vinculación de la firma con el deporte: fue vicepresidente del FC Barcelona y presidente del Reial Club Tenis Barcelona (1972-1976). Fallece en 1976 y son sus hijos los que inauguran la actual tienda y taller de joyería de la plaza Sant Gregori Taumaturg e incorporan ideas renovadas en diseño y técnicas artesanales. La orientación actual es hacia diseños más actuales, pero conservando características tradicionales. Especialmente en la utilización de seleccionada pedrería para la elaboración de piezas únicas y exclusivas destinadas a ceremonias, aniversarios, etc. El Trofeo Conde de Godó Fue en la etapa de Passeig de Gràcia cuando se incorpora el padre del actual propietario, Josep Lluís Soler-Cabot Serra, al que le sigue su hijo, Carles. Josep Lluís Soler-Cabot indica que “mi padre ya había estado muy vinculado al Club y cuando el año 1953 el Conde de Godó decide crear el Trofeo excepcional se lo pide a él. Un Trofeo especial, que distinga respecto a otros campeonatos de la época, como la copa Chandler”. Su padre realiza dos esbozos, que aún se conservan en el Club y la pieza de joyería tuvo una excelente acogida. Precisamente no se llamó “torneo”, sino “trofeo” porque el premio era efectivamente un Trofeo excepcional: fue realizado en plata de ley con un peso aproximado de 13 kilos y base de roble americano. La obra reproduce un tenista en miniatura situado en la tapa superior y un cincelado de adorno recubre toda la copa. El Trofeo está estrechamente unido a la historia del club del tenis español, el Real Club de Tenis

Barcelona-1899, propietario y anfitrión del torneo. Soler Cabot también ha realizado la reproducción exacta del Trofeo para Rafa Nadal y es obra de Soler Cabot la reproducción de la primera Copa de Europa que el Barça muestra en sus vitrinas o el diseño del Trofeo Gamper. Por otra parte, la familia también ha tenido y tiene actividades directivas en la entidad. Uno de los presidentes del Real Club de Tenis Barcelona-1899 fue Jordi Soler-Cabot (1972-1976) y su hijo Juan Ignacio Soler-Cabot es actualmente vicepresidente del Club. Joyería actual La joyería actual Soler Cabot es, indica Josep Lluís Soler-Cabot Serra, “una joyería histórica, con diseños que no pasan de moda y son adecuados para un exquisito obsequio social: alianzas, solitarios, etc. Con clientela estable, que posee una cultura que comprende la joyería bien hecha en nuestro taller artesanal y aprecia el valor de la calidad exclusiva de la pedrería y la manufactura”. La gran mayoría de sus joyas son diseños propios, y a menudo únicos, con acentuada singularidad. Soler Cabot cuida con mucha atención la selección de la máxima calidad en las cuatro gemas características: brillante, zafiro, rubí y esmeralda. Una pieza característica del estilo Soler Cabot está realizada con oro blanco y diamantes, una combinación que da un sello especial y reconocido a sus joyas. En estos momentos vuelve la joyería vintage y Soler Cabot incorpora elementos con el rediseño de volúmenes y pedrería de calidad superior a la antigua. Una de sus joyas más significativas es el solitario con brillante central y unos taypers a ambos lados, diamantes tallados en forma de trapecio. También es muy singular el reloj de edición limitada y creado para el 165 aniversario. Soler Cabot es la joyería exclusiva que ejerce la fascinación de siempre: la emoción duradera.

RCTB

75

“Cuando el año 1953 el Conde de Godó decide crear un Trofeo excepcional para el torneo se lo pide a Jordi Soler-Cabot”

Boceto realizado por Jorge Soler-Cabot en 1953


Social

That’s the reason we have 10 unconditional points which define us:

Highlands School Barcelona Highlands School Barcelona is a private, bilingual and catholic school with the mission of training the leaders of the future through academic excellence and integral formation, accompanied by personal guidance. We offer from Kindergarten to High School.

1. Forjamos personas con criterio que den lo mejor de sí mismas • A través de nuestra formación integral, nuestros alumnos forjan su carácter, desarrollando valores como la fuerza de voluntad, la perseverancia, el respeto a los demás y el trabajo en equipo. 2. Enseñamos y entusiasmamos a los alumnos para que aprendan • Ofrecemos un aprendizaje significativo y apasionante utilizando estrategias que favorecen el interés por aprender y el éxito académico a través de unos programas educativos específicos. 3. Garantizamos el bilingüismo (inglés–castellano) y una educación multicultural • Como Centro Examinador de Cambridge, aseguramos la obtención de los certificados a lo largo de la escolaridad gracias al 50% de asignaturas impartidas en inglés en todas las etapas educativas. 4. Desarrollamos habilidades para la oratoria y el debate • Nuestros alumnos desarrollan habilidades de oratoria gracias a nuestro Public Speak Program. 5. Acompañamos a los alumnos en la vivencia de la disciplina • La disciplina asertiva consiste en hacer descubrir a los alumnos las razones y los valores contenidos en la educación que les transmitimos. 6. Impulsamos la etiqueta y el protocolo • A través del programa Etiquette, enseñamos a nuestros alumnos a comportarse y a desenvolverse en todo tipo de eventos sociales. 7. Ofrecemos cercanía al alumno y a las familias • Priorizamos el trato personalizado al poseer solamente dos líneas educativas diferenciadas. Creemos en la coeducación, junto con las familias, como el mejor medio de desarrollo integral. 8. Nos preocupamos por los más necesitados • Nuestro programa Highlands in Action, tiene el objetivo de que los alumnos puedan contribuir al bien de la sociedad realizando una acción social. 9. Contamos con un House System y un campus educativo • Gracias al House System, típico de la educación inglesa, fomentamos el sentido de pertenencia al colegio y la unión entre los alumnos, propiciamos la motivación y la sana competitividad en las actividades organizadas.

Our educational model is based on developing intelligence, willpower, emotional balance and sense of transcendence.

10. Preparamos a los alumnos para que sean líderes positivos. • Con el programa Top Leader nos preocupamos para que los alumnos construyan su vida personal y profesional a partir del desarrollo de sus cualidades. Todo ello es sólo una pequeña muestra de lo que somos y lo que queremos que lleguen a ser nuestros alumnos como bien dice nuestro lema, “Semper altius”.

RCTB

76


cae una noche oscura y sin luna. PERO EN TU CASA, LA LUZ te INVITA A seguir en el JARDÍN Y CONVERSAR HASTA ALTAS HORAS DE LA MADRUGADA. Todo es posible en GAUDIR. Porque GAUDIR es mucho más que la tienda de iluminación con las firmas más prestigiosas en todo el mundo en iluminación interior y exterior. En GAUDIR somos LIGHTING DESIGNERS. Encontrarás todo el asesoramiento que necesitas para iluminar tu jardín, crear el ambiente que deseas y disfrutar de la iluminación como el elemento más importante de tu decoración. Tráenos tu proyecto de decoración y déjate asesorar por auténticos profesionales de la iluminación. Ahora ya sabes por qué en algunas casas te sientes a gusto y en otras no. GAUDIR, WHERE YOU FIND THE LIGHT

www.gaudir.es BARCELONA Gaudir Il·luminació Aragó, 245 08007 Barcelona T 93 487 86 03 gaudir@gaudir.es GIRONA Gaudir Girona Carrer Migdia, 26 17002 Girona T 972 48 50 71 girona@gaudirgirona.com


reportaje

Lamberts Española La vanguardia de la nutrición responsable

L

amberts Española se constituyó en el año 1989 como una de las primeras empresas en España dedicadas a la comercialización de suplementos alimenticios ortomoleculares, como vitaminas, minerales, aminoácidos, nutrientes accesorios y extractos herbales. Lamberts Española ha sido y es distribuidor exclusivo, para todo el territorio nacional español y Gibraltar, de la gama de productos LAMBERTS®, manufacturados en el Reino Unido bajo estándares GMP. Cada producto es fruto de un profundo conocimiento de las últimas investigaciones nutricionales y se desarrollan solo productos que están apoyados por una base científica válida.

Ruben Dávila Miguel es Presidente de Lamberts Española S.L. ¿Cuando nace Lamberts Española y a qué se dedica? Lamberts Española S.L, desde su constitución en 1989, se dedica a la distribución y comercialización en España y Gibraltar de los complementos alimenticios LAMBERTS® The Professional Range, considerados entre los profesionales de la salud como una marca líder por su alta calidad y eficacia. La gama de productos LAMBERTS® se exporta a más de 39 países. Nuestra labor se basa en aportar bienestar y servicio a los demás mediante la óptima nutrición, con una gama de productos excepcionales en todo sentido. Los productos se fabrican en el Reino Unido bajo las estrictas normas Farmacéuticas GMP y nuestro proveedor, Lamberts Healthcare Ltd., establecido en UK desde 1982, es parte de la Compañía Farmacéutica Merck KGaA. Por tanto las formulaciones son seguras, y con la potencia correcta. Ofrecemos una amplia gama de complementos alimenticios para una óptima nutrición como vitaminas, minerales, aminoácidos, formulas multivitamínicas, nutrientes accesorios y extractos herbales, además de nuestra completa gama deportiva.

neficios obtenidos al prevenir las carencias nutricionales, que ocasionalmente pueden provocar trastornos de salud. También crece cada día el número de profesionales de la salud altamente cualificados que usan los complementos alimenticios en su práctica diaria. En la actualidad, debido al intenso ritmo de vida, no siempre podemos garantizar una nutrición adecuada y equilibrada. Los consumidores van entendiendo que suplementarse adecuadamente es natural y fundamental, y cuando sienten los beneficios en ellos mismos la satisfacción es inmensa. Lamberts Healthcare tiene una experiencia de más de 30 años en la fabricación de complementos alimenticios y son elaborados en una de las fábricas más modernas y tecnológicamente avanzadas de Europa. Los ingredientes utilizados en nuestros productos son de un alto grado de pureza. ¿Son iguales todos los complementos? No, además de las normas de fabricación ya mencionadas, hay otros aspectos muy importantes como el etiquetado claro e informativo, para que el consumidor pueda conocer todos los ingredientes contenidos en el producto. En este aspecto LAMBERTS® es pionera. En todo mercado es muy usual que las buenas marcas sean plagiadas o imitadas sin escrúpulos, pero ello cobra una inmensa importancia cuando se trata de productos para el consumo humano. Un buen etiquetado debe mostrar tanto los ingredientes activos como inactivos, de manera separada, lote, fecha de caducidad etc. La distribución se hace a través de farmacias, tiendas dietéticas, herbolarios, mayoristas y distribuidoras de productos de alimentación, para que así lleguen a todos los consumidores en cualquier parte de España. No vendemos por internet ni directamente al público. Editamos trimestralmente nuestro LAMBERTS® Magazine, donde publicamos artículos científicos independientes, y se puede conseguir gratuitamente en los puntos de venta o en la web. Un notable esfuerzo para informar y mejorar el bienestar y calidad de vida de todos.

Los complementos alimenticios, ¿son medicamentos? No. Los complementos alimenticios, a pesar de presentarse mayormente en tabletas y cápsulas, no son medicamentos, sino nutrientes para complementar la dieta. Los complementos alimenticios son conocidos y utilizados en muchos países de Europa y Estados Unidos desde hace más de 50 años de manera habitual. La típica multivitamina no falta en el desayuno de niños, jóvenes y adultos. LAMBERTS® The Professional Range El Auténtico desde 1989 www.lambertsespanola.es 91 415 0497

¿Crece el uso de complementos en España? Efectivamente, el uso de los complementos alimenticios en España crece, ya existe más conciencia en la población acerca de los be-

RCTB

78


Los centros de salud, belleza y medicina estética AUGUSTA NATURAL y INSTITUTO FRANCIS invitan en exclusiva a los socios/as de RCTB a disfrutar de:

UN DIAGNÓSTICO FACIAL/CORPORAL GRATUITO Y UN 25% DE DESCUENTO EN TRATAMIENTOS DE MEDICINA ESTÉTICA

Descuentos no acumulables con otras promociones

(BÓTOX, RELLENO, PEELING Y VITAMINAS FACIALES)

N Hil OVED os T AD Infó ensor rma es te

Tratamientos Faciales y Corporales. Cuidado de Manos y Pies Peluquería Masculina y Femenina. Depilación. Micropigmentación. Dietas

AUGUSTA NATURAL INSTITUTO FRANCIS Via Augusta 223, Barcelona Ronda Sant Pere 19, Barcelona Tel. 932416740 Tel. 933177808 www.augustanatural.com www.institutofrancis.com


SERVEIS SERVEIS DEL CLUB

PERRUQUERIA I ESTÈTICA

Servei de perruqueria Iper a homes, ubicat al costat de Control de Pistes. PERRUQUERIA ESTÈTICA

SECRETARIA/ESCOLA

93 2063583 Ext: 120. Horari de 11 a 15h i de 16 a 19h. Raúl Rodríguez Servei de perruqueria per a homes, Perruqueria de de senyores vestuari ubicat al costat Controlalde Pistes.femení De dimarts a divendres de 10 93 2063583 Ext: 120. Horari de a1119.30h a 15h i de 16 a 19h. 93 2063583 Raúl RodríguezExt 138. Angela Manukyan Servei d’estètica per a dones ubicat al vestuari femení Perruqueria de senyores al vestuari femení 93dimarts 2063583 Ext 138. Maria De a divendres de 10Pavluchenko a 19.30h Dilluns i divendres 93 2063583 Ext 138.de 10 a 19h. Trucar per concertar hora

Principal punt d’atenció al soci per tot tipus de gestions. Poden contactar amb Escola de Tennis, Sports Center, Control de Pistes o Vestuaris per fer les consultes que desitgin. Personal: Loli Torres i Carme Coll. 93 2037852. Horari de dilluns a divendres 8.30 a 18.30h

del Club

SECRETARIA/ESCOLA

Angela Manukyan Servei d’estètica per a dones ubicat al vestuari femení 93 2063583 Ext 138. Maria Pavluchenko Venda de productes de tennis i pàdel i de roba esportiva. Dilluns i divendres de 10 a 19h. Trucar per concertar hora Servei de cordatge de raquetes.

Principal punt d’atenció al soci per tot tipus de gestions. RESTAURANT Poden contactar amb Escola de Tennis, Sports Center, Dirigit per Carlos Llamas, una carta interessant Control de Pistes o Vestuaris per ferofereix les consultes que molt desitgin. i és reconegut com un dels millors restaurants de Barcelona. Personal: Loli Torres i Carme Coll. 93 2036986 93 2037852. Horari de dilluns a divendres 8.30 a 18.30h Horari de 13 a 16h i de 21 a 23h Dissabte, diumenge i festius de 13 a 16h. Tancat a la nit

BOTIGA

607 661205 Horari de dilluns a divendres de 8 a 12.30 i de 15.30 a 19.45h. BOTIGA Dissabte de 9 a 13h. Roger Selga Venda de productes de tennis i pàdel i de roba esportiva. Servei de cordatge de raquetes. 607 661205 Horari de dilluns a divendres de 8 a 12.30 i de 15.30 a 19.45h. MASSATGES Dissabte de 9per a 13h. Roger Selga masculí i al femení. Servei ofert separat al vestuari

FISIOSALUT FISIOSALUT al de soterrani l’Sports Center. Servei al Servei soterrani l’Sportsde Center. perNavarro, Ramón especialista Navarro, especialista en patologia Dirigit perDirigit Ramón en patologia esportivai traumatològica. esportiva y traumatològica. Tractaments: Visita d’orientació Tractaments: d’orientació diagnòstica, massatges diagnòstica, massatgesVisita terapèutics, fisioteràpia esportiva i terapèutics, fisioteràpia esportiva i traumatològica, traumatològica, osteopatia, ergodinàmica i servei de nutrició i dietètica. 626 428 626 983428983 Horari dedimecres matins dei dijous 9h a 15h, excepte els dijous, Horari de dilluns, de 16 a 20.30h i a les tardes de 17h a 21h. Dimarts i divendres de 9.30 a 15.30h i de 17 a 20.30h

Massatges relaxants, no de tractament. Més informació a Secretaria, o a través de Control de Pistes. MASSATGES Joan Borràs, José Luis Fernández, Óscar Escudero i Ana Riera Servei ofert per separat al vestuari masculí i al femení. Massatges relaxants, no de tractament. Més informació a Secretaria, o a través de Control de Pistes. Joan Borràs, José Luis Fernández, Óscar Escudero i Ana Riera RESTAURANT

Tots els tractaments els dóna Ramón Navarro, excepte el d’Ergodinàmica, a càrrec de Fernando Campón (639 885727, dilluns de 17 a 21h), i el de Nutrició i Dietètica, a càrrec d’Alex Vidal (677 597091, dilluns de 10 a 14h i dijous de 17 a 21h).

Dirigit per Carlos Llamas, ofereix una carta molt interessant i és reconegut com un dels millors restaurants de Barcelona. 93 2036986. Horari de 13 a 16h i de 21 a 23h Dissabte, diumenge i festius de 13 a 16h. Tancat a la nit RCTB

80

72 rctb


Nou acord amb Auto Beltrán Cotxe Oficial de l’RCTB

L

’RCTB segueix ampliant la seva estratègia de patrocinis i aquest 2014 ha signat un acord amb el concessionari de Mercedes Auto Beltrán. Es tracta d’una companyia amb més de 40 anys d’experiència, a la qual convergeixen els avantatges d’una empresa familiar, on el client és el nostre protagonista, amb una atenció molt personalitzada i orientada totalment cap a les necessitats dels clients. Així, compta amb un ampli estoc de vehicles nous, veritables oportunitats de vehicles d’ocasió i, per descomptat, tot l’estoc de recanvis originals necessari per a una ràpida reparació del seu Mercedes. Amb avantatges exclusives pels socis.

JULIOL 3 - Vetllada Musical: Ritmes Llatins. 10 - Vetllada Musical: Concert Benèfic “Por fin Viernes”. 17 - Vetllada Musical: Fira Sevillana. 24 - Vetllada Musical: Havaneres “Barca de Mitjanit”.

SETEMBRE 1 al 5 - Estades de Setembre: Activitats per a nens en grup: Expressió Corporal, Tennis, Tennis Intensiu… +4 anys. 27 - Pintura en família: Concurs de pintura en família. +4 anys.

OCTUBRE 3 - Oktoberfest: Festa Alemanya de la cervesa. 25 i 26 - X Cracks Catacraks: Campionat per parelles (indv. + dobles) entre jugadors de diferent nivell. 29 - Castanyada Escola de Tennis: Berenar Típic: castanyes, boniatos i panellets.

NOVEMBRE 24 - Recollida Joguines: Recollida de joguines noves per als més necessitats. 26/27 - Fira de Nadal: Exposició i venta de productes Nadalencs per part de Fundacions.

DESEMBRE 14 - X Memorial Xavi Abella: Competició social Juniors vs Veterans. 14 - VI Roubd Robin Pàdel (Finals): Finals de la lliga social de pàdel. 20 - Nadal al RCTB:Dia de celebració nadalenca al RCTB.

Trobaran degudament actualitzades totes aquestes activitats, i d’altres encara per determinar, a la web de l’RCTB, www.rctb1899.es.

RCTB

81

AL SOCI

CALENDARI ACTIVITATS ESPORTIVES - SOCIALS - CULTURALS

COMUNICACIÓ

Xavier Beltrán, President d’Auto Beltrán, i Albert Agustí, President de l’RCTB-1899


RSC

L’RCTB multiplica la seva solidaritat social durant el Barcelona Open Banc Sabadell Com ja ha succeït els darrers anys, l’RCTB va aprofitar la celebració d’un esdeveniment esportiu i social tan notori com el Barcelona Open Banc Sabadell per desenvolupar diverses accions d’ajuda social, entre les que va destacar com a novetat la donació d’un contingent de la seva equipció esportiva a Raquetas sin Fronteras.

P

er tercer any consecutiu, es va instal·lar al Fan Bulevard un Stand Solidari de l’RCTB, que va permetre a vuit fundacions (Fundación Ánima, Prodis, Dgeneración Jano, Mozambique Sur, Asociación Española contra el Cáncer, Congost Autisme Fundació, Proyecto Hombre i Associació Centre Pedralbes) donar visibilitat a les seves respectives accions solidàries. A més, enguany es van dur a terme altres iniciatives originals. Una de les novetats va ser oferir al públic l’opció de pagar un euro més per les entrades i així entrar a un sorteig de dues entrades per veure la final del Barcelona Open Banc Sabadell de l’any 2015. Els 12 nens de l’hospital beneficis obtinguts per aquest lleu sode dia de Sant Joan brecost a les entrades van anar destide Déu van visitar nats a Càritas. El sorteig es va celebrar al Fan Corner poc abans de la final del la carpa de l’RCTB torneig i el guanyador, va ser Ignacio Feu Puig, soci de l’RCTB. El matí del diumenge 20 d’abril, la carpa de l’RCTB del Village va acollir el lliurament de la Campanya del Brick Solidari a favor de Càritas. Les tres entitats col·laboradores, la Diputació de Barcelona, Dunlop i l’RCTB, van estar presents en l’acte. La donació va ascendir a 3000 bricks de llet, gràcies a les dotacions de la Diputació de Barcelona i l’RCTB, a més de les aportades pels participants en el Clinic Dunlop. L’expresident de la Federació Català de Tennis, Josep Ferrer Peris, responsable del projecte Clubs amb Cor

RCTB

82

de Càritas, va rebre la donació. Dos dies després, 12 nens de l’hospital de dia de Sant Joan de Déu van gaudir d’un aperitiu asseguts a les taules de la carpa de l’RCTB. Els nens van aprofitat el matí per jugar a diferents stands del Fan Bulevard, veure alguns partits i fins i tot van poder saludar Rafa Nadal, amb qui es van fotografiar al recinte de la piscina. Per últim, el Fan Corner va acollir el matí del dissabte 26 l’acte de donació d’un generós contingent de l’equipació esportiva de l’RCTB a l’ONG Raquetas Sin Fronteras. Josep Maldonado, president d’Esport Solidari Internacional, una fundació que ajuda a nens i joves que viuen en la pobresa, la marginalitat o el subdesenvolupament, i que gestiona entre d’altres aquesta ONG, va rebre la donació. El contingent donat va ascendir a un total de 1000 peces, que seran repartides entre nens de diversos països subdesenvolupats.


Sin esperas ni traslados. precios especiales para los clientes de rCtb Fines de semana 30 euros (iva incluido)* de 5 a 15 días 50 euros (iva incluido)*

Servicio los 365 días/24h recogemos y entregamos su vehículo en laTerminalT1 yT2

Reservas telefónicas 9 a 21 horas de lunes a domingo

Atención exclusiva de 9 a 24 horas

Entregas y recogidas las 24 horas

srta. isabel:tel. 656 921 858 / 936 584 077

Sr. José LuisTel. 629 354 441

sr. Manel -tel. 651 979 862

info@llegayvuela.com

Con su reserva usted ayuda a los niños autistas. llegayvuela.com patrocina la Fundación Planeta Imaginario.

*excepto Julio y agosto

Parking subterráneo vigilado 24h


rctb06/2014 NÚMERO 195

real club de tenis barcelona - 1899

CENA DEL SOCIO BARCELONA OPEN

BANC SABADELL D OS CORAZONES. PRECISIÓN SIN IGUAL.

ENTREVISTA José María Gay

DUOMÈTRE À QUANTIÈME LUNAIRE. Calibre Jaeger-LeCoultre 381. Auténtica revolución relojera, el concepto Dual-Wing dispone de dos mecanismos distintos sincronizados por un único órgano regulador. El stop segundos fulminante patentado permite la puesta en hora con una precisión de 1/6 de segundo.

¡USTED SE MERECE UN AUTÉNTICO RELOJ!

Barcelona - Diagonal, 482 - Tel. 93 416 11 11 - Rambla Catalunya, 17 - Tel. 93 318 20 38 www.unionsuiza.com

REAL CLUB DE TENIS BARCELONA 1899 • VERANO 2014 • NÚMERO 195

de Liébana

Nishikori se corona en Barcelona


Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.